Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Pro Management, 2018-02-26
Acest articol prezinta 12 pasi de urmat, asa incat organizatiile din care facem parte sa se poata alinia cu cerintele noului Regulament de Protectie a Datelor Personale (GDPR), care intra in vigoare la 25 mai 2018. Vedeti care sunt cei 12 pasi aici.
Pus la dispozitie de K.M.Trust & Partners, 2018-02-26
In vremuri in care oamenii foarte buni sunt suficient de rari, in care "VUCA" solicita un mindset foarte diferit pentru fiecare dintre noi, cred cu tarie ca unul dintre factorii principali ce ne vor ajuta la adaptare si dezvoltare e reprezentat de identificarea oamenilor potriviti, cu valorile morale potrivite, carora sa le oferim o experienta cat mai individualizata
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2018-02-28
Vremurile in care departamentul de HR se ocupa doar de publicarea anunturilor de angajare si de recrutarea noilor angajati au inceput sa treaca. In marile companii, departamentul de resurse umane indeplineste astazi o multitudine de alte functii, acesta fiind si motivul pentru care devine din ce in ce mai mare si mai important. Citeste restul articolului aici.
Pus la dispozitie de Amrop, 2018-02-28
Conform majoritatii ipotezelor din domeniu, un traseu profesional de succes ar trebui sa urmeze o traiectorie ascendenta neintrerupta. Un numar ridicat dintre companiile de recrutare sau executive search si chiar dintre candidatii de top prezinta acest tip de gandire "up or out" ("avansare sau retrogradare"). Totusi, din ce in ce mai multi directori de succes incep sa se intrebe ce va urma ("What`s Next") in cariera pentru ei?
Pus la dispozitie de Gabriela Badina – formator in programul AUTHENTIC LEADERSHIP, 2018-03-28
Intelegerea si adoptarea comportamentului potrivit rolului de manager este un demers de durata, iar printul cartii de vizita cu denumirea “manager” nu ofera si abilitatile necesare.

In formarea unui manager este nevoie de un proces de minim 9 luni, sustinut de obiective clare, de implicarea executivului care il coordoneaza in stabilirea rezultatelor asteptate. Managerul are nevoie sa dobandeasca intelesuri din sfera stilurilor de personalitate si sursa conflictelor interpersonale, implicatiei comportamentelor in productivitate, jocurilor manipularii, apararilor sociale, provocarilor conducerii la distanta, coaching-ului in management.
Pus la dispozitie de AcademiadeHR.ro, 2018-02-28
Desi in esenta managementul carierei este un proces pe care il asociem aspiratiilor individuale ale unei persoane, in contextul competitiei si globalizarii, el tinde sa devina un proces transversal functiunilor din activitatea de Resurse Umane a organizatiei. Rolul esential al acestui proces este sa identifice nevoile si aspiratiile de cariera ale angajatilor, bazandu-se pe abilitatile lor transferabile si specifice, astfel incat sa sustina evolutia dezvoltarii competentelor pe termen mediu si lung alaturi de organizatie.
Pus la dispozitie de Exploratist - HR Architects, 2018-03-23
Din ce in ce mai multe companii recurg, in ultima vreme, la Metodologia LEGO® SERIOUS PLAY®. Piesele LEGO® sunt o interfata ludica pentru un workshop care aduce la suprafata idei, propuneri si solutii pentru unele dintre cele mai complexe provocari ale organizatiei.
Pus la dispozitie de  Dr. Pendl & Dr. Piswanger Romania, 2018-03-27
Cresterea accelerata a productivitatii din secolul XX s-a datorat, in cea mai mare masura, progresului tehnologic, optimizarii si automatizarii proceselor de munca ale muncitorilor direct productivi. Ca rezultat direct al acestor evolutii, ponderea angajatilor din categoria white collars a devenit dominanta, in majoritatea organizatiilor.

 
Pus la dispozitie de Exploratist - HR Architects, 2018-03-27
Strategiile de employer branding sunt o solutie complexa, pe termen lung, la care companiile apeleaza, tot mai des in ultima vreme, pentru a atrage si pastra talentele, dar si pentru a se diferentia pe piata fortelor de munca.
Pus la dispozitie de KPMG Romania, 2018-03-28
Progresul tehnologic, schimbarile demografice, economice si sociale au dus la cresterea importantei unor competente care nu demult erau vazute doar ca "nice-to-have".  Incepand cu modul in care educam copiii in sistemul de invatamant, pana la competentele pe care le dezvoltam la angajatii nostri, pregatirea indivizilor pentru noua era a muncii este unul din subiectele care ar trebui să fie pe agenda tuturor guvernelor si organizatiilor, HR-ul avand un rol de architect in acest proces.
Pus la dispozitie de AcademiadeHR.ro, 2018-03-29
Identificarea angajatilor HIPO este una dintre masurile cu un imens impact pozitiv in organizatii: pe de o parte este o problema de productivitate - utilizarea eficienta a resurselor existente, pe de alta parte este o problema de HR ce tine de motivarea si engagementul celor in cauza.
Pus la dispozitie de Oana Radu, 2018-04-16
Fie ca ne place sau nu, tehnologia transforma lumea, schimband complet modul in care ne desfasuram business-ul, modul in care comunicam si interactionam. O noua realitate se contureaza in mod rapid chiar sub ochii nostri si este alimentata de ultimele tehnologii, care vine nu doar cu amenintari, ci si cu oportunitati. Vorbim despre o schimbare tehnologica majora, iar daca lucrezi intr-un domeniu focusat pe oameni, cum este HR-ul, prima reactie poate fi una de neintelegere, teama sau chiar respingere.
Maraton? Ce v-a apucat? TREND și-a propus să alerge 241,07Km
Pus la dispozitie de Romana Baia - Partner, Head of Research&Development, Trend, 2017-08-28

Suntem 28 de oameni din Trend înscriși la maratonul din 15 octombrie! Pentru o companie cu mii de angajați, nu e un număr mare. Pentru noi însă, 28 înseamnă 62% din firmă, iar înscrierile nu s-au încheiat încă... 

Facem adesea lucruri împreună în timpul liber – ieșim la o terasă, facem un grătar, dansăm, un weekend la mare sau la munte etc. Ne distrăm, ne relaxăm, în general în grupuri mai mici: 2-3 dintre noi, plus familiile și prietenii. Înscrierea aceasta la maraton este, însă, ceva aparte: în primul rând grupul nu mai este deloc mic (28 participăm, iar ceilalți au promis că vin să ne susțină), iar în al doilea rând nu mai este despre distracție, ci despre efort susținut. 

“Ce v-a apucat?” – aceasta a fost întrebarea unei prietene atunci când i-am povestit cu entuziasm și mândrie ce colegi sportivi am. Întrebarea m-a intrigat, pentru că, până atunci, nu mi se păruse nimic ieșit din comun și am început să caut un răspuns.

Am început prin a încerca să înțeleg cu adevărat ce înseamnă angajamentul de participare pentru fiecare dintre noi și ce efort presupune. Primul lucru pe care l-am remarcat este că nu suntem toți ceea ce unii ar numi “genul sportiv”: o mică parte dintre noi a mai participat la competiții sportive în ultimul an, alții fac sport dar nu într-o manieră organizată, aproximativ un sfert sunt sportivi ocazionali, în timp ce alt sfert n-au în mod normal nicio relație cu sportul. Cantitatea de efort necesară pentru a încheia cu succes probele alese este deci variabilă... iar pentru cei mai noi în domeniu este destul de mare. Al doilea lucru pe care l-am observat a fost acela că nu există nicio recompensă materială pentru participarea la acest maraton... Pe scurt, avem 28 de oameni care muncesc mult să reușească, iar dacă vor reuși nu vor primi niciun ban... Am spus astfel “adio” teoriei de motivare prin recompensă financiară... Deci, ce ne-a apucat? De ce ar accepta cineva asta?

“V-a înscris compania?”, “E obligatoriu să mergeți?” – sunt alte două întrebări care mi-au fost adresate în diverse circumstanțe în care m-am mândrit cu echipa. Hai să vedem... Înscrierile au început să se facă într-o după-amiază de iulie după cum urmează: pe grupul intern de Facebook, o colegă pasionată de alergare a postat un anunț prin care își căuta colegi de ștafetă. Vreo oră nu s-a petrecut nimic. Pe la două, un alt coleg a văzut anunțul și a început să caute voluntari prin birou. Într-o oră ajunsesem deja la trei ștafete și continuau să vină, iar alți colegi se înscriau să alerge singuri un maraton sau semimaraton. Peste câteva săptămâni, au început să apară și cei care voiau la cursa populară. Rezumând – înscrierea a fost voluntară, fără presiune, fără amenințări...

Întrebarea a devenit deci și mai complicată: “Ce-i face pe 28 de adulți serioși și destul de ocupați, nu toți sportivi, să ia decizia de a depune un efort susținut de pregătire pentru a termina o cursă pentru care nu vor fi plătiți, ținând cont și de faptul că nu i-a constrâns nimeni?”
Am început să întreb prin birou: “Auzi? Tu de ce te-ai înscris să alergi?” Am primit diferite categorii de răspunsuri. Una dintre ele – la care mă așteptam cumva – a fost cea a răspunsurilor de tipul: “Pur și simplu îmi place să alerg!”. Aici s-au înscris câțiva colegi cu experiență în competiții de acest gen. Sunt cei motivați de pasiunea lor pentru sportul în sine. Sunt cei care aleargă o oră, uitând de timp, cufundându-se în activitatea lor și bucurându-se de mișcare. 

O altă categorie evidentă este formată din cei care au spus “Alerg pentru sănătate.”, “Vreau să slăbesc.” sau “Am nevoie să revin în formă.” Era de așteptat ca motivația pentru o astfel de activitate să fie pentru mulți grija pentru bunăstarea fizică personală. 
O a treia categorie a fost cea cu replici de genul “E un pretext să fiu singur cu mine să mă gândesc.”, “Știai că atunci când alergi în creierul tău se eliberează endorfine?” sau “Îmi place că ascult muzică în timp ce alerg.” Pentru ei alergarea este o metodă de evadare și regăsire în același timp – un exercițiu de eliberare de stres și păstrare a echilibrului. 

„Vreau să arăt că pot.” este și ea o categorie de răspunsuri – motivația de a câștiga aprecierea celorlalți. Este diferită de “Vreau să-mi dovedesc că pot.” – oamenii care și-au propus să-și depășească o limită și, în proces, să se cunoască pe sine, propriile puncte tari și slabe, capacitatea de efort, reziliența... Un răspuns interesant primit aici a fost “Am un pitic mic în creier care îmi spune că nu pot. Vreau să-l fac să tacă.”

Ultimele două categorii de răspunsuri mi s-au părut, însă, foarte interesante. Prima este cea a răspunsurilor “Am văzut că s-au înscris ceilalți și am vrut să fiu și eu cu ei.” și “Dacă ei pot, eu de ce nu aș putea.” Motivația lor pentru efort este dorința de a fi într-un grup și își câștigă încrederea fiind inspirați de colegi. A doua categorie este cea acelor care au zis “Alergăm împreună. Ne pregătim împreună. Nu prea mă pricep la asta, dar voi primi suport și voi învăța să mă descurc.” sau “Am văzut că mai aveau nevoie de un om. Nu puteam să-i las la greu.” Este categoria celor motivați de ideea de a reuși ca echipă, care au încredere în forța lor ca grup și în dorința celor mai buni de a-i învăța pe ceilalți. 

Uitându-mă la toate cele de mai sus, răspunsul la întrebarea “Ce v-a apucat?” ucide teoria “carrot and stick”, la fel și ideea motivației financiare. În schimb, aduce la lumină impactul mediului asupra motivației personale: (1) vrem să fim apreciați de cei din jur și atunci facem lucrurile pe care aceștia le apreciază; (2) cei din jur ne inspiră prin eforturile lor; (3) suportul primit sau dorința de a oferi sprijin ne dau aripi. În plus, într-un mediu în care oamenii pun preț pe ideea de a-ți trăi potențialul, oamenii (1) fac lucrurile cu pasiune; (2) își caută și lucrează la a-și păstra echilibrul fizic și psihic, caută activ bucuria reală; și (3) își identifică și depășesc limitele prin ceea ce fac. 

Trăind această experiență a înscrierii și pregătirilor pentru maraton aș spune că, dacă ar fi ca mâine să formez o echipă pentru a muta munții, pentru a fi sigură că oamenii sunt motivați să facă acest lucru, m-aș preocupa de mediul pe care îl creez. Un mediu caracterizat de growth mindset și preocupare reală față de bunăstarea oamenilor aduce mai mult decât orice promisiune de promovare sau bani.

Eu sunt dintre cei cu puține șanse de a scoate un timp bun. Alerg pentru a nu lăsa echipa fără un om. Mă antrenez pentru a rezista 10 km. Știu că depind de ei, iar ei depind de mine. Până să încep pregătirile, nu mai alergasem nici măcar doi pași de cinci ani. Așa că, vă rog, să-mi țineți pumnii.

Romana Baia - Partner, Head of Research&Development, Trend
 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate