Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Trend Consult, 2018-10-31
Cel mai frecvent, clientii nostri vor sa le ofere angajatilor posibilitatea de a se vedea prin ochii altora, iar solutia de Feedback 360 apare ca proiect independent sau insoteste sistemul de management al performantei. TREND Portrait* este o metoda de evaluare a comportamentelor bazata pe feedback-ul din mai multe surse. Procesul de evaluare presupune identificarea si cuantificarea perceptiei respondentilor cu privire la comportamentelor zilnice ale participantilor, iar raportul se bazeaza exclusiv pe autoevaluarea participantului si raspunsurile celorlalti respondenti care contribuie la aceeasi evaluare: managerul direct, subordonatii si colegii.
Pus la dispozitie de BIA, 2018-10-31
Flexibilitatea cu privire la program si la locul de unde se presteaza activitatea reprezinta un beneficiu din ce in ce mai prezent pe piata muncii. Angajatorii care se adapteaza astfel cererii observa mai multe avantaje decat in cazul unor relatii de munca standard. Afla din acest articol beneficiile pentru ambele parti implicate in proces, dar si cele mai importante aspecte de care sa tii cont pentru ca telemunca sa functioneze.
Pus la dispozitie de Amrop, 2018-10-31
Pentru mult timp comportamentul inteligent a fost considerat ca fiind un atribut specific oamenilor. Dar, pe masura ce tehnologia informatica si retelele IT au progresat, inteligenta artificiala (AI) a luat avant fiind vazuta in prezent ca o tehnologie transformatoare pentru epoca in care traim. Incepand cu a patra revolutie industriala sau Industria 4.0 inteligenta umana si cea artificiala vor incepe sa concureze pe piata muncii, dar se vor si completa reciproc. Ce tip de lideri  si modele de management vor fi necesare in acest context?
Pus la dispozitie de AcademiadeHR.ro, 2018-10-31
Tot mai multe companii au dificultati majore in recrutarea angajatilor de care au nevoie, iar principalul "vinovat" este criza de personal. Explicatia este adevarata, dar nu surprinde totalitatea motivelor care fac recrutarea dificila, multe din acestea putand fi rezolvate cu rezultate notabile. Care sunt deci 7 dificultati in recrutare si cum le putem depasi pentru a atrage candidatii necesari, oamenii - cea mai importanta resursa a unei organizatii?
Pus la dispozitie de Edenred, 2018-11-12
Deseori auzim sloganul „pentru o viata sanatoasa, evitati excesul de sare, zahar si grasimi”. Dar chiar facem asta? Ne asiguram ca ii oferim organismului mese copiase, dar mai ales sanatoase? Sarbatorile vin si e momentul sa ne gandim la acest aspect pentru a gasi solutiile potrivite pentru noi, cei dragi, dar si echipa de la birou.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2018-11-15
Oportunitate unica! Pana pe 15 decembrie 2018 ai 50% reducere la orice aplicatie de HR din platforma colorful.hr!
Pus la dispozitie de Performeaza.ro, 2018-11-16
Dinamica economica actuala face ca antreprenoriatul si managementul sa necesite o continua adaptare la nou. Pentru a supravietui, dar mai ales pentru a performa in acest domeniu, know-how-ul echipei de conducere a devenit un avantaj esential pentru orice organizatie. In acest context, Performeaza.ro propune programe de formare in management astfel incat avantajul pe piata sa fie unul evident si durabil.
Pus la dispozitie de Up Romania, 2018-11-29
Stim, nu este usor sa oferi cadourile potrivite. Intotdeauna poate fi o provocare alegerea cadorilor de Sarbatori pentru angajati. Esti tentat sa alegi cosuri traditionale sau bani, dar parca nu si de data aceasta… Oferind tichete Up Cadou, vei avea siguranta ca fiecare primeste ceea ce isi doreste. Tichetele Up Cadou pot fi utilizate in peste 55.000 de magazine din intreaga tara, de unde fiecare isi poate alege cadoul mult visat: de la bijuterii, cosmetice, articole vestimentare si incaltaminte, carti, jucarii, obiecte de mobilier, decoratiuni, electronice si electrocasnice, pana la servicii de turism.
Pus la dispozitie de Signal Iduna, 2018-11-29
Anul acesta, Signal Iduna celebreaza 10 ani de activitate in Romania. In tot acest timp, eforturile Signal Iduna Romania au fost concentrate pe initiative care reflecta calitatea serviciilor si implicarea echipelor in performanta acestui tip de serviciu financiar.
Pus la dispozitie de K.M.Trust & Partners, 2018-11-29
Indiferent de rolul pe care il avem sau industria in care activam, stresul si anxietatea ocupa mult prea mult spatiu in viata noastra. Tocmai din acest motiv fitness-ul mental (pe langa cel fizic) a devenit critic in a ne mentine sanatatea. In acest articol vrem sa impartasim cu tine cateva din experientele noastre legate de stress management, precum si o serie de resurse care sa te ajute sa ai un stil de viata mai echilibrat.
Pus la dispozitie de BIA, 2018-11-29
Cultura de companie exista independent de eforturile organizatiei de a-i da forma. Totusi, atunci cand este creata in mod constient, poate fi folosita ca avantaj competitiv in recrutare si retentie si, implicit, pentru a-ti creste veniturile la nivel de business. Mai mult, o cultura constructiva este baza pentru angajati loiali, promotori ai brandului de angajator.
Pus la dispozitie de Anca Szilagyi, 2018-11-29
Astazi m-am "infiltrat", daca pot folosi acest cuvant, la una dintre Conferintele BookLand de la Bacau, in calitate de moderator. Am avut placerea sa il ascult pe Dragos, unul dintre cei trei speakeri ai zilei si sa imi dau seama - chiar daca stiam printre altele beneficiile voluntariatului sau a ce se mai intampla sa mai invat in timpul liber - ca eu si toti colegii mei de la diferitele asociatii de voluntariat avem mari plusuri in ceea ce priveste angajarea la un viitor loc de munca vacant.
6 pasi pentru a imbunatati procesul de salarizare
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2018-06-27
Salarizarea este un proces foarte complicat, care da batai de cap specialistilor de HR din majoritatea companiilor, indiferent de dimensiunea lor. Schimbarile legislative, neconcordantele de pontaj sau orele suplimentare sunt doar cateva dintre problemele care ii determina pe profesionistii de la resurse umane sa consume mult timp si nervi luna de luna, pentru a rezolva aceasta activitate complexa. Iar daca salariile angajatilor nu sunt gata la timp, tot procesul se poate transforma intr-o bomba cu ceas!
 
Daca te regasesti si tu in acest scenariu, poate este timpul sa afli cum poti optimiza procesul de salarizare astfel incat salariile sa fie gata la timp si toti angajatii multumiti. Noi iti propunem sase pasi simpli:
 
  1. Asigura-te ca toti angajatii cunosc procesul de salarizare
 
Cunoaste toata lumea din companie sistemul de salarizare? Daca nu, e momentul sa il faci transparent. In primul rand, in cazul in care compania nu are scrisa o politica de salarizare, este necesar sa te apuci de treaba. Aceasta politica de salarizare ar trebui sa cuprinda posturile din companie, modul cum sunt acestea clasificate si salarizate, ce impozite se platesc pentru fiecare, cum se face plata concediilor de odihna si a concediile medicale. De asemenea, este important ca in document sa apara scris modul in care se fac maririle de salariu, periodicitatea, daca este cazul, cum sunt calculate salariile si in ce conditii se acorda bonusurile. Mai mult decat atat, sunt necesare detalii despre modul in care functioneaza procesul de plati si cand se fac platile. Este la fel de important ca in politica de salarizare sa apara scris si modul in care compania gestioneaza greselile legate de salarizare si care este persoana din companie care se ocupa de remedierea unor astfel de aspecte.
Pentru a te asigura ca sunt cunoscute de toti angajatii, aceste informatii pot fi comunicate intr-o intalnire cu toti angajatii daca lucrezi intr-o companie mica sau medie, sau pe Intranet, afisate in locurile de relaxare, de masa, trimise pe email tuturor angajatilor etc.
 
  1. Implementeaza un program de salarizare si administrare de personal
 
Statisticile ne arata ca, intr-o companie, specialistii HR consuma in medie 35% din timpul de lucru pe salarizare. Iar in timpul procesarii manuale a salariilor apar multe erori umane. Analistii spun ca greselile de salarizare pot costa firma pana la 8% din volumul total al fondului de salarii. Ceea ce transpus in cifre poate ajunge la sume colosale! Astfel, din ce in ce mai multe companii aleg sa isi automatizeze procesul de salarizare. Rezultatele se vad imediat: eficienta sporita, eliminarea erorilor umane si implicit economie de timp si bani. Aplicatia de salarizare centralizeaza informatiile despre angajati si iti arata: taxele angajatului, ale angajatorului, concediile medicale, avansurile, primele, sporurile, deducerile sau retinerile salariale. In plus, iti poate genera state de plata, fluturasi de salariu, declaratii fiscale, contracte de munca, acte aditionale, decizii, adeverinte sau fisiere plata salarii pe card si diverse centralizatoare.
 
  1. Auditeaza fluxul sau programul de salarizare pe care il ai
 
Chiar daca nu primesti de la angajati plangeri frecvente legate de greseli facute la plata salariilor, sistemul de salarizare pe care il ai necesita un audit anual, sau la fiecare sase luni. Fa-ti timp sa verifici pas cu pas modul in care functioneaza sistemul de salarizare, de la pontaj si pana la plata efectiva a salariilor si vezi unde apar sau pot aparea erorile. Nu uita ca orice eroare costa! Daca folosesti instrumente sofware pentru a integra sistemul de pontaj cu cel de salarizare, verifica modul in care sunt facute legaturile si daca datele transferate au acuratete. De asemenea, in cadrul procesului de audit al salarizarii, trebuie sa verifici si toate documentele care se folosesc si sa vezi eventualele erori care pot aparea si acolo. O alta parte importanta a procesului de salarizare este legata de modul in care se face efectiv pontajul. Aici, poti descoperi moduri ingenioase pe care unii dintre angajatii tai le-au dezvoltat pentru a parea ca sunt la serviciu atunci cand nu sunt si ca muncesc, atunci cand nu o fac.
 
  1. Fii la curent cu modificarile si noutatile din dreptul muncii si taxare
 
Un soft specializat in salarizare iti poate lua de pe cap permanenta monitorizare a schimbarilor de legislatie. In mod normal, furnizorul solutiei de salarizare ofera si servicii de consultanta de specialitate. Dar daca nu ai softul potrivit sau te temi de anumite modificari, este bine sa fii chiar tu insuti la curent cu ce se intampla in domeniul dreptului muncii si in taxarea muncii. Este foarte important ca in activitatea pe care o desfasori sa nu apara obligatii fiscale suplimentare din cine stie ce eroare sau scapare. Cum legislatia din Romania se schimba foarte des, este posibil ca acest pas legat de permanenta actualizare a informatiilor legislative si fiscale sa iti consume destul de mult timp. De aceea, probabil, implementarea unui soft este o idee mai buna.
 
  1. Fa optimizari fiscale
 
Fie ca lucrezi cu departamentul de contabilitate sau cu o firma din exterior, fie ca le faci de unul singur, optimizarile fiscale sunt intotdeauna o solutie. Este necesar intotdeauna sa implici si departamentul juridic ca sa fii sigur ca Fiscul nu iti poate cere mai tarziu cine stie ce bani din urma. Un instrument gratuit, deosebit de util care sa te ajute pentru o salarizare mai eficienta este CalculatorVenituri.ro. Cu ajutorul acestui calculator de salariu, poti face oricand calcule avansate, de la salariul brut la salariul net si invers, dar poti vedea si ce impozit pe venit ai de platit pentru un anumit castig lunar. Pentru a creste trasparenta, le poti spune despre el si angajatilor tai care pot verifica folosindu-l daca salariile lor au fost calculate corect. CalculatorVenituri.ro te poate ajuta sa alegi formele potrivite de angajare sau colaborare cu cei care te sprijina in activitate.
 
  1. Inoveaza pentru cresterea eficientizarii salarizarii
 
Vremea managerilor sau antreprenorilor omniscienti si omnipotenti a trecut, iar companiile de succes de astazi implica angajati de pe orice nivel in luarea deciziile si in inovatie. Daca vrei sa faci schimbari fundamentale in procesul de salarizare pentru cresterea eficientei acestuia, poti programa intalniri dedicate pentru brainstorming. In cadrul acestora, vei primi cu siguranta multe idei si sugestii utile de la angajatii si managerii tai. Daca vrei, poti lucra cu un facilitator extern sau poti alege o metoda de facilitare pentru ca aceste sa produca efecte cat mai pozitive.
 
In concluzie, exista numeroase modalitati de optimizare a procesului de salarizare, fie prin automatizare, fie printr-o executie riguroasa si control permanent. Tine doar de tine si de factorii de decizie din compania ta sa alegeti solutia care se potriveste cel mai bine companiei voastre.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate