Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Trend Consult, 2018-10-31
Cel mai frecvent, clientii nostri vor sa le ofere angajatilor posibilitatea de a se vedea prin ochii altora, iar solutia de Feedback 360 apare ca proiect independent sau insoteste sistemul de management al performantei. TREND Portrait* este o metoda de evaluare a comportamentelor bazata pe feedback-ul din mai multe surse. Procesul de evaluare presupune identificarea si cuantificarea perceptiei respondentilor cu privire la comportamentelor zilnice ale participantilor, iar raportul se bazeaza exclusiv pe autoevaluarea participantului si raspunsurile celorlalti respondenti care contribuie la aceeasi evaluare: managerul direct, subordonatii si colegii.
Pus la dispozitie de BIA, 2018-10-31
Flexibilitatea cu privire la program si la locul de unde se presteaza activitatea reprezinta un beneficiu din ce in ce mai prezent pe piata muncii. Angajatorii care se adapteaza astfel cererii observa mai multe avantaje decat in cazul unor relatii de munca standard. Afla din acest articol beneficiile pentru ambele parti implicate in proces, dar si cele mai importante aspecte de care sa tii cont pentru ca telemunca sa functioneze.
Pus la dispozitie de Amrop, 2018-10-31
Pentru mult timp comportamentul inteligent a fost considerat ca fiind un atribut specific oamenilor. Dar, pe masura ce tehnologia informatica si retelele IT au progresat, inteligenta artificiala (AI) a luat avant fiind vazuta in prezent ca o tehnologie transformatoare pentru epoca in care traim. Incepand cu a patra revolutie industriala sau Industria 4.0 inteligenta umana si cea artificiala vor incepe sa concureze pe piata muncii, dar se vor si completa reciproc. Ce tip de lideri  si modele de management vor fi necesare in acest context?
Pus la dispozitie de AcademiadeHR.ro, 2018-10-31
Tot mai multe companii au dificultati majore in recrutarea angajatilor de care au nevoie, iar principalul "vinovat" este criza de personal. Explicatia este adevarata, dar nu surprinde totalitatea motivelor care fac recrutarea dificila, multe din acestea putand fi rezolvate cu rezultate notabile. Care sunt deci 7 dificultati in recrutare si cum le putem depasi pentru a atrage candidatii necesari, oamenii - cea mai importanta resursa a unei organizatii?
Pus la dispozitie de Edenred, 2018-11-12
Deseori auzim sloganul „pentru o viata sanatoasa, evitati excesul de sare, zahar si grasimi”. Dar chiar facem asta? Ne asiguram ca ii oferim organismului mese copiase, dar mai ales sanatoase? Sarbatorile vin si e momentul sa ne gandim la acest aspect pentru a gasi solutiile potrivite pentru noi, cei dragi, dar si echipa de la birou.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2018-11-15
Oportunitate unica! Pana pe 15 decembrie 2018 ai 50% reducere la orice aplicatie de HR din platforma colorful.hr!
Pus la dispozitie de Performeaza.ro, 2018-11-16
Dinamica economica actuala face ca antreprenoriatul si managementul sa necesite o continua adaptare la nou. Pentru a supravietui, dar mai ales pentru a performa in acest domeniu, know-how-ul echipei de conducere a devenit un avantaj esential pentru orice organizatie. In acest context, Performeaza.ro propune programe de formare in management astfel incat avantajul pe piata sa fie unul evident si durabil.
Pus la dispozitie de Up Romania, 2018-11-29
Stim, nu este usor sa oferi cadourile potrivite. Intotdeauna poate fi o provocare alegerea cadorilor de Sarbatori pentru angajati. Esti tentat sa alegi cosuri traditionale sau bani, dar parca nu si de data aceasta… Oferind tichete Up Cadou, vei avea siguranta ca fiecare primeste ceea ce isi doreste. Tichetele Up Cadou pot fi utilizate in peste 55.000 de magazine din intreaga tara, de unde fiecare isi poate alege cadoul mult visat: de la bijuterii, cosmetice, articole vestimentare si incaltaminte, carti, jucarii, obiecte de mobilier, decoratiuni, electronice si electrocasnice, pana la servicii de turism.
Pus la dispozitie de Signal Iduna, 2018-11-29
Anul acesta, Signal Iduna celebreaza 10 ani de activitate in Romania. In tot acest timp, eforturile Signal Iduna Romania au fost concentrate pe initiative care reflecta calitatea serviciilor si implicarea echipelor in performanta acestui tip de serviciu financiar.
Pus la dispozitie de K.M.Trust & Partners, 2018-11-29
Indiferent de rolul pe care il avem sau industria in care activam, stresul si anxietatea ocupa mult prea mult spatiu in viata noastra. Tocmai din acest motiv fitness-ul mental (pe langa cel fizic) a devenit critic in a ne mentine sanatatea. In acest articol vrem sa impartasim cu tine cateva din experientele noastre legate de stress management, precum si o serie de resurse care sa te ajute sa ai un stil de viata mai echilibrat.
Pus la dispozitie de BIA, 2018-11-29
Cultura de companie exista independent de eforturile organizatiei de a-i da forma. Totusi, atunci cand este creata in mod constient, poate fi folosita ca avantaj competitiv in recrutare si retentie si, implicit, pentru a-ti creste veniturile la nivel de business. Mai mult, o cultura constructiva este baza pentru angajati loiali, promotori ai brandului de angajator.
Pus la dispozitie de Anca Szilagyi, 2018-11-29
Astazi m-am "infiltrat", daca pot folosi acest cuvant, la una dintre Conferintele BookLand de la Bacau, in calitate de moderator. Am avut placerea sa il ascult pe Dragos, unul dintre cei trei speakeri ai zilei si sa imi dau seama - chiar daca stiam printre altele beneficiile voluntariatului sau a ce se mai intampla sa mai invat in timpul liber - ca eu si toti colegii mei de la diferitele asociatii de voluntariat avem mari plusuri in ceea ce priveste angajarea la un viitor loc de munca vacant.
Calculatorvenituri.ro, consultantul fiscal gratuit al romanilor
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2018-09-21
Anul acesta a adus cu sine o revolutie fiscala care a perturbat modul de calcul al salariilor din intreaga economie romaneasca. Contributiile au trecut in sarcina angajatului, creand incertitudine privind modalitatea de calcul. Insa zeci de mii de contribuabili au avut in tot acest timp un aliat de nadejde, portalul calculatorvenituri.ro, care calculeaza instantaneu salariul,  contributiile si impozitul catre stat. Despre utilitatea acestui instrument de calcul online, vorbim cu Mihaela Colesnic, manager de produs in cadrul Romanian Software, compania care ofera calculatorvenituri.ro in mod gratuit tuturor romanilor.

F.S. Anul acesta a bagat complet in umbra modul de calcul al drepturilor salariale, oamenii nestiind exact cat primesc. Cum ii poate ajuta calculatorvenituri.ro?
M.C. Intr-adevar, inceputul anului 2018 a bulversat atat angajatii, cat si angajatorii. Noi am numit-o „revolutie fiscala”, pentru ca a fost o perioada gri cand nimeni nu mai intelegea ce trebuie sa faca, nici angajatii, nici angajatorii. Ideea dezvoltarii acestui calculator a pornit acum cativa ani de fapt, de la dorinta de a oferi gratuit sprijin celor care doreau sa-si faca astfel de calcule si nu gaseau sprijin. Calculatorvenituri.ro face ca totul sa fie simplu. Cu un singur click, acesta proceseaza calculele salariale in functie de criterile selectate. Un alt mod prin care portalul poate ajuta publicul larg este comparatorul de venituri, ce permite determinarea in timp real a salariului brut si net, calcularea veniturilor pentru contractele de prestari servicii cu persoane autorizate (PFA), sau a celor care sunt remunerate prin drepturi de autor, mandate de director sau administrator, totul realizandu-se comparativ. In acest fel, se poate alege modul cel mai avantajos de plata a colaboratorilor.

F.S. Banuiesc ca oamenii sunt incantati sa aiba un astfel de ajutor. Cum se foloseste calculatorul? Trebuie sa fii expert in tehnologie sa il utilizezi sau este pentru oricine?
M.C. Este o intrebare foarte buna! Calculatorul este atat de simplu de folosit, incat oricine, de la studenti, la persoane fizice autorizate, angajati sau angajatori, il poate folosi. Nu trebuie decat sa introduci salariul net, sa zicem, iar algoritmii din spate iti calculeaza salariul brut, contributiile de pensii, sanatate, impozitul si contributia asiguratorie pentru munca. In plus, cu ajutorul aplicatiei noastre, angajatii isi pot compara tipurile de remuneratii pentru a vedea care este varianta optima. Toate calculele se bazeaza pe ultimele prevederi legale in materie de contributii sociale, asa ca cifrele generate pot fi folosite cu cea mai mare incredere! De altfel, de fiecare data cand apare o schimbare in legislatie, noi o implementam imediat in algoritmii de calcul ai aplicatiei.
Calculatorvenituri.ro este gratuit pentru toate persoanele fizice si este disponibil inclusiv ca aplicatie pe telefonul mobil, putand fi descarcat de pe Google Play si Apple Store.

F.S. Spuneati ceva si despre angajatori. Cum poate ajuta calculatorvenituri.ro companiile?
M.C. Noi am gandit produsul si pentru companii, mai ales pentru cele care nu au un consultant fiscal sau un avocat. Stim cu totii ca acestia au onorarii mari si multe companii nu isi permit un astfel de efort financiar. Spre exemplu, calculatorul  si comparatorul se dovedesc extrem de utile departamentelor de HR si salarizare atunci cand se decide acordarea de mariri salariale. Stiu ca in aceste cazuri apar diverse probleme de calcul, care pot fi depasite prin folosirea acestor aplicatii.

F.S. Oferiti aceste facilitati gratuit si pentru companii?
M.C. Pentru companii, in general functia de convertor salarii din cadrul calculatorvenituri.ro este disponibila in schimbul unei sume modice. Aici lucrurile difera in functie de situatie. Daca o companie intra in aplicatie pentru a-si calcula impozitele si contributiile, poate utiliza calculatorul gratuit. Insa daca doreste sa compare sau sa converteasca sumele, prin descarcarea unui sablon, si practic sa isi aduca costurile la nivelul salarial al anului 2017, prin niste simulari de calcule, trebuie sa plateasca o taxa per angajat.

F.S. Am vazut ca aveti si o comparatie intre salariul din anul 2017 si cel din anul 2018. De ce?
M.C. Odata cu revolutia fiscala, atunci cand contributiile au fost duse in sarcina angajatului, calculatorul de venituri s-a dovedit a fi un instrument foarte util pentru angajati si angajatori din cauza incertitudinii inregistrate la acel moment. Companiile nu stiau exact cum sa actioneze iar angajatii nu stiau ce se va intampla cu salariile lor. Guvernul nu putea sa oblige pe nimeni din sectorul privat sa mareasca salariile pentru a pastra acelasi nivel al netului. Au fost companii care nu au marit salariile, insa majoritatea au decis sa pastreze salariile nete ale angajatilor la nivelul celor din anul 2017 deoarece analiza costurilor a evidentiat in majoritatea cazurilor o scadere a fondului de salarii. Au fost probleme pentru angajatii din sectorul IT si pentru angajatii cu dizabilitati, care sunt in continuare scutiti de plata impozitului pe venit. In aceste cazuri discrepanta a fost foarte mare, iar din ceea ce am observat, companiile au decis sa ramana la acelasi nivel salarial acceptand o crestere cu aproximativ 7%. Acesta a fost impactul. Noi, pentru a veni in sprijinul lor am dezvoltat atat comparatiile intre 2017 si 2018, cat si un sistem pentru companii unde pot sa isi importe practic salariile brute si nete aferente anului 2017, eventual de pe ultimul stat de salarii, si convertorul care calcula efectiv brutul pe care acestia trebuia sa il aiba in vedere. Asfel, au avut la dispozitie elementele necesare pentru a lua cea mai buna decizie.

F.S. Inteleg ca cei care au apelat la varianta bonusului nu au beneficiat ulterior de subventia acordata de Guvern pentru contributia de asigurari de sanatate.
M.C. Da, dar era specific pentru salariatii din IT scutiti de impozitul pe profit. Acolo salariile ar fi trebuit sa fie majorate cu minim 20% pentru a beneficia de reducerea platii contributiilor la asigurarile de sanatate.

F.S. Ce s-a intamplat cu cei care nu au majorat salariile?
M.C. Cine nu a majorat salariile nu a beneficiat de subventie, nici atunci si nici ulterior.

F.S. Ce alte functionalitati mai dezvoltati in aplicatie?
M.C. Din mai am introdus un sistem de alerte legislative, care, spunem noi, ajuta foarte mult atat companiile, cat si publicul larg. Mai exact, trimitem printr-un newsletter sau articol orice modificare legislativa cu impact in calculul salarial, dar nu numai. Serviciul este adresat tuturor utilizatorilor inregistrati cu cont pe calculatorvenituri.ro.

F.S. De unde primiti informarile legislative?
M.C. Noi monitorizam zilnic publicarile din Monitorul Oficial si daca epare ceva, ne informam clientii in cel mai scurt timp.

F.C. Si interpretarea legii, cine o face?
M.C. Tot noi o facem. Analizam impactul pe care o lege poate sa-l aiba si ne informam toti clientii. In cadrul companiei avem experti in legislatia fiscala, dar si specialisti in dreptul muncii.

F.S. Aveti In vedere si celebra declaratie unica in jurul careia s-a facut atata valva?
M.C. Am avut multe solicitari de ajutor in completarea acestei declaratii, motiv pentru care chiar am inceput sa lucram la un astfel de produs. Am sesizat ca foarte multa lume a avut probleme cu completarea declaratiei unice, pentru ca trebuia estimat venitul anual pentru 2018, definitivat cel din 2017 si calculate taxele  de plata. Speram ca prin intermediul unor intrebari specifice sa ghidam mai bine publicul in completarea declaratiei. Toti utilizatorii site-ului calculatorvenituri.ro vor putea sa exporte declaratia in mod gratuit, pentru a o incarca pe site-ul ANAF. Aceasta operatiune poate fi facuta de fiecare client in parte sau putem sa o facem noi in schimbul unei taxe. Urmariti site-ul calculatorvenituri.ro, deoarece vom anunta acolo cand lansam acest nou produs!

F.S. Cum se leaga calculatorvenituri.ro de platforma de HR pe care o ofera Romanian Software?
M.C. Calculatorvenituri.ro este de fapt oglinda platformei noastre, colorful.hr. Practic, prin platforma ajutam companiile, mai exact departamentele de resurse umane, sa-si optimizeze toate procesele cheie de HR, precum salarizarea, administrarea de personal, pontajul, si chiar evaluarea angajatilor. De asemenea, oferim servicii complete de externalizare pentru salarizare si administrare de personal, precum si servicii de recrutare si leasing de personal. Iar calculatorvenituri.ro vine sa ajute si angajatii, persoanele fizice autorizate, antreprenorii etc.

F.S. Deci practic oferiti suport fiscal pentru toate categoriile de public din Romania. Cam cate companii, sau persoane fizice folosesc serviciile voastre?
M.C. Pe zona de platforma si externalizare avem deja peste 500 de companii care folosesc cu incredere produsele si serviciile noastre. Acest lucru inseamna ca, luna de luna, aproape 200.000 de angajati isi iau salariile la timp prin platforma noastra. In plus, de cand am creat calculatorvenituri.ro, am depasit granita de 1.000.000 de calcule. Desigur, suntem extrem de fericiti ca oamenii au incredere in noi si ca reusim sa ii ajutam! Cred ca increderea vine din faptul ca apeland la serviciile noastre, companiile, dar si angajatii, isi asigura linistea legislativa.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate