Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-05-26
Sanatatea generala buna este o conditie importanta a performantei angajatilor. Conform unui studiu, 77% din pierderile de performanta se datoreaza unei stari de sanatate precare. Iar sanatatea orala nu face exceptie.
Pus la dispozitie de Indivizo, 2020-05-29
In timp ce restrictiile incep sa se relaxeze, este un bun moment sa tragem cateva concluzii despre aceasta perioada si sa vedem ce este de pastrat si ce ar trebui sa revina la modul cum obisnuia sa fie. Noi, la Indivizo, suntem absolut coplesiti de raspunsul pozitiv si de cererea uriasa pe care am primit-o pentru Interviul Video Automatizat, asa ca am decis sa ducem angajarile online la urmatorul nivel – cu Centrele de Evaluare Online.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-05-29
Stim cu totii vorba aceea cum ca "timpul este relativ", practic fiecare poate sa il perceapa in moduri diferite. Ei bine, mai mult ca oricand, noi am inteles aceasta zicala in ultimele 2 luni, care pentru noi au cantarit cat o viata. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-05-29
Care sunt diferentele dintre liderii romani de HR si cei din alte regiuni? Afla dintr-un studiu realizat de Hogan Assessments si Hart Consulting, bazat pe trei fatete ale personalitatii: valorile (driverii si ceea ce ne motiveaza), "partea luminoasa a personalitatii" (comportamentele uzuale) si "partea intunecata a personalitatii" (punctele forte utilizate in exces, "derapaje" care pot impacta in mod negativ performanta). 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-05-29
Una dintre cele mai mari dileme ale antreprenorilor si a managerilor din companii este legata astazi de productivitatea angajatilor care lucreaza de acasa. Cine, cum si cat lucreaza sunt preocuparile liderilor care au prelungit politica muncii de acasa din cauza crizei coronavirusului. Alaturi de reducerea de costuri, optimizarea proceselor si cresterea productivitatii sunt obiectivele de business prioritare in aceasta perioada.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Criza sanitara a afectat activitatea unor industrii, care au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic sau, mai drastic, au recurs la concedieri colective. Chiar daca ofertele de recrutare in anumite domenii pot fi numarate pe degete, exista sectoare in care cererea de noi angajati a crescut in aceasta perioada. Sa vedem cum arata recrutarea “la distanta” in vreme de pandemie.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus ne-a facut sa ne modificam anumite obiceiuri pe care inainte le consideram uzuale si ne-a determinat sa ne adaptam rapid la noile schimbari. Pe langa obiceiurile zilnice, trebuie sa acceptam ca si piata muncii, asa cum o stim, va suferi modificari pe termen lung, pe care este nevoie sa le intelegem din timp pentru a ne putea conforma cu ele.
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-05-29
In aceasta editie iti propunem un articol in care abordam trei perspective diferite despre fericire, de altfel unul dintre cele mai / daca nu cel mai important aspect al vietii noastre. Speram ca in urma acestei lecturi, sa te gandesti la ce ne face cu adevarat fericiti pentru a investi energia in directiile corecte. 
Pus la dispozitie de Ioan Dumitrascu (partener), Cristina Tudoran (senior associate), Alexandru Moraru (associate), 2020-05-29
In ultimele zile au fost adoptate si au intrat in vigoare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, Legea nr. 55/2020, Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 („Hotararea Guvernului”), Ordinul nr. 3577/831/2020 pentru ocrotirea securitatii si sanatatii angajatilor la locul de munca, Ordinul nr. 1731/832/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus, precum si Ordinul nr. 874/81/2020 2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta. 
Pus la dispozitie de Medicover Romania, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus poate fi extrem de stresanta pentru unii oameni. Frica si anxietatea pot fi coplesitoare atat in cazul adultilor, cat si al copiilor. Gestionarea stresului te va face atat pe tine, cat si pe cei din jur, sa treceti mai usor peste aceasta perioada. 
Pus la dispozitie de Adriana González Gil, 2020-05-29
Lumea s-a schimbat intr-o masura pe care inca nu o putem intelege pe deplin, iar emotiile sunt in centrul acestei schimbari. Situatiile normale, cum ar fi mersul la munca sau cumparaturile, pot fi acum declansatoare de stres, anxietate si ingrijorare. Acesta este motivul pentru care este mai important ca niciodata sa folosim toate instrumentele disponibile pentru a intelege aceste emotii, a le prezice si adapta business-urile la ele.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Au trecut deja mai bine de 2 luni de cand companiile au fost nevoite sa adopte modul de lucru remote si in acest nou context comunicarea permanenta si eficienta cu angajatii in scopul mentinerii culturii organizationale si a sentimentului de apartenenta la echipa au devenit o prioritate. Astfel, modulele software dezvoltate de Smartree, MyStaff Notifier si MyStaff News pot usura considerabil munca managerilor de HR in ceea ce priveste comunicarea cu angajatii prin trimiterea de notificari automate si stiri in interiorul organizatiei.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Efectele negative ale situatiei de pandemie SARS-CoV-2 in care ne aflam la momentul actual se resimt acut si pe piata fortei de munca. Raporturile de munca dintre angajati si angajatori s-au modificat semnificativ si schimbarile impuse de noua realitate au impact si in domeniul resurselor umane. Multe companii au fost fortate sa isi ajusteze din mers procesele interne, fie ca vorbim despre modalitatea de recrutare sau interactiunea cu partenerii.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Starea de alerta intrata in vigoare a adus noutati legislative in domeniul muncii si noi obligatii pentru angajatorii din Romania. Chiar daca initial, angajatorii aveau obligatia organizarii activitatii astfel incat munca sa se desfasoare de la domiciliul angajatilor, acest paragraf de lege a fost abrogat, transformandu-se intr- alternativa recomandabila din partea autoritatilor. Am detaliat in articolul urmator ce obligatii au atat angajatorii cat si angajatii in conditiile reluarii activitatii in spatiile de birouri.
Pus la dispozitie de Letitia Lucescu, 2020-05-29
Rolurile si responsabilitatile managerilor s-au schimbat dramatic in ultimele saptamani. Pana acum managerii se concentrau mai ales pe incurajarea inovarii, motivatia angajatilor, managementul financiar si cresterea cotei de piata. Atentia celor mai multi cade insa astazi pe controlul costurilor si mentinerea lichiditatii. Ne confruntam cu blocaje si deficiente pe care nu le-am identificat ca riscuri, nu le-am evaluat impactul si nici nu ne-am facut rezerve ca sa le putem gestiona, dar care acum modifica drastic sfera rolurilor si a responsabilitatilor. 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
In mediul de lucru tot mai provocator din prezent, in special in contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR are potentialul sa contribuie semnificativ la succesul viitor al oricarei companii. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. In acelasi timp, investitia intr-un software de management al resurselor umane reprezinta un pas mare. Cum stii cand este cel mai bun moment sa il faci? 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
Ai analizat deja procesele din departament si ai decis ca cea mai buna cale de a mari eficienta operationala este un software de management al resurselor umane? Greul poate ca abia incepe. Adevarul este ca poate fi intimidant sa pornesti singur procesul de automatizare si digitalizare a operatiunilor tale de HR, in special daca nu ai experienta anterioara in coordonarea unor proiecte similare de implementare de software. 
Cinci moduri in care criza sanitara va schimba departamentul HR
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-04-30
Rolul expertului in resurse umane de a fi omul care ajuta compania sa isi adapteze business-ul si care ghideaza angajatii intr-un moment care pune la incercare modul lor de lucru devine vital in noua realitate a pietei muncii. Iata cinci moduri in care criza sanitara va schimba activitatea departamentului de resurse umane.

Plan de contingenta ”la zi” si masuri clare pentru lucrul de acasa

Pandemii precum este cea provocata de noul coronavirus dau masura companiilor care au stiut intotdeauna sa aiba pus la punct un plan de contingenta – plan care acum trebuie adaptat lucrului de acasa. Firmele trebuie sa stabileasca, de exemplu, orele de lucru, sa adapteze procesele zilnice si sa se asigure ca fluxul obisnuit nu este impactat, iar termenii din contractele cu clientii sunt respectati. Noua situatie inseamna si metode inovative pentru evaluarea starii de bine a membrilor echipei si pentru gestionarea sedintelor comune de lucru.
De asemenea, poate insemna si utilizarea unor platforme in cloud pentru tot ceea ce inseamna salarizarea si administrarea personalului, asa cum este colorful.hr. Apoi, este important si cum este securizata comunicarea in aceasta perioada. De la folosirea unor retele VPN si pana la utilizarea de aplicatii criptate, pentru ca nicio informatie confidentiala din contracte ori din procesele interne sa nu fie in pericol.
Acum, este o ocazie buna pentru departamentele HR sa isi actualizeze procedurile legate de situatiile de criza si pandemie, privind deplasarile de serviciu ori personale in tari cu risc epidemiologic, precum si obligatia angajatilor de a le declara. Urmeaza, a doua pe lista, actualizarea politicii privind absenta unor angajati pe caz de boala transmisibila si asigurarea fluxului normal in situatia in care departamente intregi nu pot lucra.

Supra-comunicarea este cheia

Supra-comunicarea devine cu atat mai importanta in contextul actual. Managerii, dar si oamenii de HR pot impartasi din programul lor de lucru personal cu echipa, pot da exemple de metode si “mici” trucuri care ii ajuta pe ei sa isi termine task-urile zilnice si sa fie la curent cu toate procesele si procedurile interne. Cu totii putem invata unii de la altii cum sa gestionam mai bine relatiile cu semenii si sa ne adaptam benefic acestei noi situatii. De asemenea, daca este nevoie pot fi contractati experti in munca de acasa ori folosite informatiile gratuite pe acest subiect, care abunda in aceste zile pe internet pentru intocmirea unor ghiduri.
Chiar si dupa ce va trece aceasta perioada, deprinderile invatate ne vor ajuta sa eficientizam si pe viitor relatia departamentului HR cu echipa de management si apoi cu angajatii. Supra-comunicarea nu inseamna ca angajatii trebuie sa le raporteze sefilor fiecare miscare pe care o fac si fiecare decizie pusa in practica, ci doar sa isi eficientize comunicarea, iar daca intampina probleme legate de anxietate sau au alte dificultati, sa le comunice departamentului de resurse pentru a le rezolva impreuna.
Mai mult, angajatii departamentului HR pot fi proactivi si sa-si sune colegii sa vada cum se simt in aceste zile si cum pot fi sustinuti ca sa le fie mai bine. Lectiile invatate acum, intr-o situatie de restrictie si cand angajatii nu pot merge la birou, pot fi incluse apoi in practica obisnuita. Mai departe, multe companii isi pot folosi retelele sociale interne, asa cum este cea dezvoltata de Romanian Software, care vin la pachet cu o multitudine de notificari: angajatii nu vor uita nicio sarcina si nu vor rata niciun eveniment, fie el si virtual.

Tool-urile video vor fi incorporate in munca de zi cu zi

Discutiile fata in fata nu dispar, doar se transforma, iar acum este momentul oportun pentru a testa acest lucru. Aplicatiile video securizate, atat de populare si care au inlocuit intalnirile uzuale de lucru pot fi incorporate in practica curenta dupa trecerea crizei. Poate ca multi angajati se adresau in scris departamentului de HR ori programau o intalnire. Insa discutiile fata in fata sunt cele mai eficiente. Apoi, trebuie gasit un punct de echilibru intre teama managementului ca angajatii ar putea sa nu munceasca atat cat trebuie si modul in care managementul poate avea o siguranta ca task-urile sunt rezolvate in termenele stabilite. Aceasta este o situatie in care pot fi folosite cu succes astfel de programe video.

Mai multa atentie acordata spatiului de lucru si echipamentelor sanitare

Procedurile vor fi mult mai stricte, iar practicile de igiena vor deveni o regula in toate companiile. Inseamna, de exemplu, ca persoanele care nu se simt bine vor putea sa nu vina la serviciu de la primele simptome de gripa, iar angajatii vor invata sa se dezinfecteze constant pe maini si să dezinfecteze, de asemenea, spatiul de lucru. Companiile vor trebui, asadar, sa creasca bugetele alocate materialelor sanitare.

Regandirea metodelor de lucru

Tot mai multi angajatori isi vor da seama ca o parte din salariati pot lucra de acasa. De exemplu, un raport al Global Workplace Analytics arata ca, in SUA, 56% din populatie are un job care este compatibil cu lucrul de acasa. In Romania, multe dintre firmele de IT ori oursourcing testeaza deja cu succes metoda. Astfel, este de asteptat ca practica sa se extinda in mai multe domenii. Expertii HR au acum timpul necesar sa vada cate din procesele actuale pot fi realizate atunci cand angajatii lucreaza de acasa si sa faca scenarii de bugetare pe centre de cost.
 
Este o perioada foarte dificila, ca niciuna pana acum, cand sunt puse la grea incercare practicile de lucru si slujbele multor angajati. Vor avea de castigat doar companiile care invata rapid sa navigheze prin furtuna adusa de Coronavirus si apoi vor pune in practica deprinderile invatate in perioada in care au trebuit sa isi regandeasca complet strategia de business.
 

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate