Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Cristina Ion, 2020-08-31
Care au fost factorii de succes de pana acum in retail? Cristina Ion, Knowledge Manager & Talent Partner al Amrop Romania, marcheaza 4 exemple de bune practici de luat in considerare de acum inainte, in acest articol publicat de Business Review.
Pus la dispozitie de Consiergo, 2020-08-19
Stim ce gandesti: un concierge este un lux pentru persoanele care stau la hoteluri de cinci stele si iau masa la restaurante cu stele Michelin. Dar daca iti spunem ca serviciile de concierge ar putea fi un beneficiu pentru angajatii din compania ta? Si nu doar pentru top manageri. Concierge-ul poate deservi toate nivelurile unei organizatii si aproape in orice mediu de lucru.
 
Pus la dispozitie de Ioana Dumitru, 2020-08-28
Ioana Dumitru, Directorul departamentului de Externalizare din cadrul Romanian Software, a scris in Revista Cariere un articol despre beneficiile externalizarii proceselor de HR in contextul pandemiei. "Criza sanitara a pus departamentele de HR in fata multor provocari si, cu siguranta, a testat capacitatea de rezistenta a profesionistilor din acest domeniu. Multe aspecte legate de modul de lucru s-au schimbat aproape peste noapte, insa companiile s-au adaptat din mers si au cautat solutii pentru a-si proteja angajatii si business-urile."
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-08-28
De la interactiunea virtuala prin mesaje personalizate, interviuri la distanta pentru care te pregatesti la fel ca atunci cand mergi la birou pana la teste grila interactive, care scurteaza procesul de selectie, sunt numeroase metodele prin care expertii HR isi eficientizeaza procesele de recrutare intr-un an in care lumea afacerilor a devenit preponderent una virtuala. Sa vedem care sunt cele mai eficiente si rapide metode prin care liderii HR atrag talentele de pe piata si de ce aleg sa externalizeze procesele de recrutare.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-08-28
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt intre 300 si 400 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, potrivit estimarilor Creasoft.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2020-08-31
In perioada martie - iunie, cei 3,5 milioane de copii de varsta scolara din Romania au experimentat in masa scoala online. Inainte de inceperea noului an scolar, autoritatile au anuntat revenirea elevilor in clase reale, nu virtuale. Decizia a nascut multiple polemici, dar nimeni nu stie cu certitudine care este varianta ideala.
Pus la dispozitie de Mariana Cosenco, 2020-08-31
Platim tribut pentru educatie. Scoala este prima particica de lume mare, reala, care vine in intampinarea copilului si care ar trebui sa il sprijine pe copil sa se desprinda de mediul parintesc. Scopul final al scolii nu este sa indese cunostinte in capetele copiilor ci mai degraba sa le rafineze o identitate de sine separata de turma.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-08-31
Legea Kurzarbeit, o initiativa a mediului de afaceri romanesc, a fost initial dezvoltata in Germania si va avea aplicabilitate si in Romania, fiind reglementata prin Ordonanta de Urgenta nr. 132/2020. Kurzarbeit este o masura de flexibilizare a raporturilor de munca intre angajatori si salariati, pe termen scurt, in scopul mentinerii stabilitatii locurilor de munca pe timp de criza, cum este si cea pe care o traversam. 
Pus la dispozitie de Mihai Popa-Radu, 2020-08-31
Popularitatea din ce in ce mai crescuta a mindfulness din ultimii ani a dus la un val de informatii, cursuri si servicii in jurul acestui subiect. Practicat corect, mindfulness ofera foarte multe beneficii. De aceea, in acest articol, am abordat cateva din intrebarile si subiectele care apar frecvent in discutiile din cadrul programelor noastre de Mindful Leadership. 
Pus la dispozitie de HART, 2020-08-31
Intr-un moment in care liderii iau decizii in conditii de presiune ridicata si cu bugetele mai stranse ca niciodata, abordarea problemelor oamenilor dificili este extrem de complicata. Afla din articolul nostru care sunt cele mai frecvente situatii in care recomandam organizatiilor sa arunce o alta privire asupra datelor Hogan pe care le detin deja si cum le pot utiliza. 
Pus la dispozitie de IBR, 2020-09-01
Dr. Emanuela Savu a preluat Conducerea Institutului Bancar Roman (IBR) cu doua saptamani inainte de izbucnirea crizei COVID-19. De formatie economist, detinatoarea unui doctorat in economie, a lucrat inca de la debutul profesional in cadrul IBR, parcurgand ierarhic toate treptele. A contribuit fundamental la toate etapele de formare profesionala post-decembrista a bancherilor, inclusiv in perioada dificila de tranzitie la economia de piata. 
Pus la dispozitie de SAP, 2020-09-02
Achizitia de oameni talentati reprezinta unul dintre cele mai importante roluri ale departementului de HR, insa nevoia de adaptare la provocarile si oportunitătile noii realitati determina schimbari masive în practicile de recurtare. Astfel, solutiile care ofera un grad crescut de eficienta recrutorilor – atat raportat la timp, cat si la buget – vor fi elemente diferentiatoare în ceea ce tine de calitatea resursei umane atrasa de companii, respectiv experienta angajatilor.
Pus la dispozitie de A_BEST, 2020-09-09
A_BEST (http://www.abest.ro/), unul dintre cele mai mari centre independente de invatare a limbilor straine din Romania, functioneaza la acest moment  integral in mediul virtual, in contextul COVID-19. Astfel, echipa de traineri si traducatori A_BEST asigura in continuare remote servicii lingvistice de calitate, pentru companiile care activeaza pe piete straine si pentru care comunicarea eficienta si rapida cu partenerii de afaceri este vitala.  
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-09-22
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt circa 500 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, iar monitorizarea muncii lor a devenit o problema critica pentru companii, mai ales ca programul de lucru nu mai este unul clasic.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
De doi ani, Maria lucreaza ca business analyst intr-o multinationala. A inceput sa lucreze pe acest post in aprilie 2020, la scurt timp de la declansarea pandemiei de coronavirus. Cu foarte putine exceptii, Maria a lucrat doar de acasa, dupa ce angajatorul a decis sa prelungeasca pe termen nelimitat munca remote. In ultima perioada, Maria simte ca nu mai da randament, isi gaseste greu motivatia, a limitat discutiile cu colegii doar la chestiuni legate de munca. Situatia se acutizeaza si nu vrea sa lasa lucrurile asa. Intra in dialog cu chatbot-ul coach.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand.
Pus la dispozitie de Sandra Rosu, 2020-09-23
Cum te pozitionezi pe piata muncii globale? Primul pas este optimizarea profilului tau de LinkedIn, pe baza acestui ghid detaliat prezentat de Sandra Rosu, Talent Adviser & Marketing Lead al Amrop Romania. 
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-09-25
Modul in care masuram, in ziua de azi, succesul si performanta companiei ia prea putin sau deloc in considerare impactul acesteia asupra mediului, sanatatii si bunastarii angajatilor sau asupra societatii per ansamblu. Daca vrem sa vedem schimbari reale, in bine, in jurul nostru, credem ca este necesar sa incurajam si sa dezvoltam un alt set de metrici care sa fie adaugate la cele existente si pe baza carora sa evaluam succesul. 
Cinci moduri in care criza sanitara va schimba departamentul HR
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-04-30
Rolul expertului in resurse umane de a fi omul care ajuta compania sa isi adapteze business-ul si care ghideaza angajatii intr-un moment care pune la incercare modul lor de lucru devine vital in noua realitate a pietei muncii. Iata cinci moduri in care criza sanitara va schimba activitatea departamentului de resurse umane.

Plan de contingenta ”la zi” si masuri clare pentru lucrul de acasa

Pandemii precum este cea provocata de noul coronavirus dau masura companiilor care au stiut intotdeauna sa aiba pus la punct un plan de contingenta – plan care acum trebuie adaptat lucrului de acasa. Firmele trebuie sa stabileasca, de exemplu, orele de lucru, sa adapteze procesele zilnice si sa se asigure ca fluxul obisnuit nu este impactat, iar termenii din contractele cu clientii sunt respectati. Noua situatie inseamna si metode inovative pentru evaluarea starii de bine a membrilor echipei si pentru gestionarea sedintelor comune de lucru.
De asemenea, poate insemna si utilizarea unor platforme in cloud pentru tot ceea ce inseamna salarizarea si administrarea personalului, asa cum este colorful.hr. Apoi, este important si cum este securizata comunicarea in aceasta perioada. De la folosirea unor retele VPN si pana la utilizarea de aplicatii criptate, pentru ca nicio informatie confidentiala din contracte ori din procesele interne sa nu fie in pericol.
Acum, este o ocazie buna pentru departamentele HR sa isi actualizeze procedurile legate de situatiile de criza si pandemie, privind deplasarile de serviciu ori personale in tari cu risc epidemiologic, precum si obligatia angajatilor de a le declara. Urmeaza, a doua pe lista, actualizarea politicii privind absenta unor angajati pe caz de boala transmisibila si asigurarea fluxului normal in situatia in care departamente intregi nu pot lucra.

Supra-comunicarea este cheia

Supra-comunicarea devine cu atat mai importanta in contextul actual. Managerii, dar si oamenii de HR pot impartasi din programul lor de lucru personal cu echipa, pot da exemple de metode si “mici” trucuri care ii ajuta pe ei sa isi termine task-urile zilnice si sa fie la curent cu toate procesele si procedurile interne. Cu totii putem invata unii de la altii cum sa gestionam mai bine relatiile cu semenii si sa ne adaptam benefic acestei noi situatii. De asemenea, daca este nevoie pot fi contractati experti in munca de acasa ori folosite informatiile gratuite pe acest subiect, care abunda in aceste zile pe internet pentru intocmirea unor ghiduri.
Chiar si dupa ce va trece aceasta perioada, deprinderile invatate ne vor ajuta sa eficientizam si pe viitor relatia departamentului HR cu echipa de management si apoi cu angajatii. Supra-comunicarea nu inseamna ca angajatii trebuie sa le raporteze sefilor fiecare miscare pe care o fac si fiecare decizie pusa in practica, ci doar sa isi eficientize comunicarea, iar daca intampina probleme legate de anxietate sau au alte dificultati, sa le comunice departamentului de resurse pentru a le rezolva impreuna.
Mai mult, angajatii departamentului HR pot fi proactivi si sa-si sune colegii sa vada cum se simt in aceste zile si cum pot fi sustinuti ca sa le fie mai bine. Lectiile invatate acum, intr-o situatie de restrictie si cand angajatii nu pot merge la birou, pot fi incluse apoi in practica obisnuita. Mai departe, multe companii isi pot folosi retelele sociale interne, asa cum este cea dezvoltata de Romanian Software, care vin la pachet cu o multitudine de notificari: angajatii nu vor uita nicio sarcina si nu vor rata niciun eveniment, fie el si virtual.

Tool-urile video vor fi incorporate in munca de zi cu zi

Discutiile fata in fata nu dispar, doar se transforma, iar acum este momentul oportun pentru a testa acest lucru. Aplicatiile video securizate, atat de populare si care au inlocuit intalnirile uzuale de lucru pot fi incorporate in practica curenta dupa trecerea crizei. Poate ca multi angajati se adresau in scris departamentului de HR ori programau o intalnire. Insa discutiile fata in fata sunt cele mai eficiente. Apoi, trebuie gasit un punct de echilibru intre teama managementului ca angajatii ar putea sa nu munceasca atat cat trebuie si modul in care managementul poate avea o siguranta ca task-urile sunt rezolvate in termenele stabilite. Aceasta este o situatie in care pot fi folosite cu succes astfel de programe video.

Mai multa atentie acordata spatiului de lucru si echipamentelor sanitare

Procedurile vor fi mult mai stricte, iar practicile de igiena vor deveni o regula in toate companiile. Inseamna, de exemplu, ca persoanele care nu se simt bine vor putea sa nu vina la serviciu de la primele simptome de gripa, iar angajatii vor invata sa se dezinfecteze constant pe maini si să dezinfecteze, de asemenea, spatiul de lucru. Companiile vor trebui, asadar, sa creasca bugetele alocate materialelor sanitare.

Regandirea metodelor de lucru

Tot mai multi angajatori isi vor da seama ca o parte din salariati pot lucra de acasa. De exemplu, un raport al Global Workplace Analytics arata ca, in SUA, 56% din populatie are un job care este compatibil cu lucrul de acasa. In Romania, multe dintre firmele de IT ori oursourcing testeaza deja cu succes metoda. Astfel, este de asteptat ca practica sa se extinda in mai multe domenii. Expertii HR au acum timpul necesar sa vada cate din procesele actuale pot fi realizate atunci cand angajatii lucreaza de acasa si sa faca scenarii de bugetare pe centre de cost.
 
Este o perioada foarte dificila, ca niciuna pana acum, cand sunt puse la grea incercare practicile de lucru si slujbele multor angajati. Vor avea de castigat doar companiile care invata rapid sa navigheze prin furtuna adusa de Coronavirus si apoi vor pune in practica deprinderile invatate in perioada in care au trebuit sa isi regandeasca complet strategia de business.
 

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate