Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-05-26
Sanatatea generala buna este o conditie importanta a performantei angajatilor. Conform unui studiu, 77% din pierderile de performanta se datoreaza unei stari de sanatate precare. Iar sanatatea orala nu face exceptie.
Pus la dispozitie de Indivizo, 2020-05-29
In timp ce restrictiile incep sa se relaxeze, este un bun moment sa tragem cateva concluzii despre aceasta perioada si sa vedem ce este de pastrat si ce ar trebui sa revina la modul cum obisnuia sa fie. Noi, la Indivizo, suntem absolut coplesiti de raspunsul pozitiv si de cererea uriasa pe care am primit-o pentru Interviul Video Automatizat, asa ca am decis sa ducem angajarile online la urmatorul nivel – cu Centrele de Evaluare Online.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-05-29
Stim cu totii vorba aceea cum ca "timpul este relativ", practic fiecare poate sa il perceapa in moduri diferite. Ei bine, mai mult ca oricand, noi am inteles aceasta zicala in ultimele 2 luni, care pentru noi au cantarit cat o viata. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-05-29
Care sunt diferentele dintre liderii romani de HR si cei din alte regiuni? Afla dintr-un studiu realizat de Hogan Assessments si Hart Consulting, bazat pe trei fatete ale personalitatii: valorile (driverii si ceea ce ne motiveaza), "partea luminoasa a personalitatii" (comportamentele uzuale) si "partea intunecata a personalitatii" (punctele forte utilizate in exces, "derapaje" care pot impacta in mod negativ performanta). 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-05-29
Una dintre cele mai mari dileme ale antreprenorilor si a managerilor din companii este legata astazi de productivitatea angajatilor care lucreaza de acasa. Cine, cum si cat lucreaza sunt preocuparile liderilor care au prelungit politica muncii de acasa din cauza crizei coronavirusului. Alaturi de reducerea de costuri, optimizarea proceselor si cresterea productivitatii sunt obiectivele de business prioritare in aceasta perioada.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Criza sanitara a afectat activitatea unor industrii, care au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic sau, mai drastic, au recurs la concedieri colective. Chiar daca ofertele de recrutare in anumite domenii pot fi numarate pe degete, exista sectoare in care cererea de noi angajati a crescut in aceasta perioada. Sa vedem cum arata recrutarea “la distanta” in vreme de pandemie.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus ne-a facut sa ne modificam anumite obiceiuri pe care inainte le consideram uzuale si ne-a determinat sa ne adaptam rapid la noile schimbari. Pe langa obiceiurile zilnice, trebuie sa acceptam ca si piata muncii, asa cum o stim, va suferi modificari pe termen lung, pe care este nevoie sa le intelegem din timp pentru a ne putea conforma cu ele.
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-05-29
In aceasta editie iti propunem un articol in care abordam trei perspective diferite despre fericire, de altfel unul dintre cele mai / daca nu cel mai important aspect al vietii noastre. Speram ca in urma acestei lecturi, sa te gandesti la ce ne face cu adevarat fericiti pentru a investi energia in directiile corecte. 
Pus la dispozitie de Ioan Dumitrascu (partener), Cristina Tudoran (senior associate), Alexandru Moraru (associate), 2020-05-29
In ultimele zile au fost adoptate si au intrat in vigoare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, Legea nr. 55/2020, Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 („Hotararea Guvernului”), Ordinul nr. 3577/831/2020 pentru ocrotirea securitatii si sanatatii angajatilor la locul de munca, Ordinul nr. 1731/832/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus, precum si Ordinul nr. 874/81/2020 2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta. 
Pus la dispozitie de Medicover Romania, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus poate fi extrem de stresanta pentru unii oameni. Frica si anxietatea pot fi coplesitoare atat in cazul adultilor, cat si al copiilor. Gestionarea stresului te va face atat pe tine, cat si pe cei din jur, sa treceti mai usor peste aceasta perioada. 
Pus la dispozitie de Adriana González Gil, 2020-05-29
Lumea s-a schimbat intr-o masura pe care inca nu o putem intelege pe deplin, iar emotiile sunt in centrul acestei schimbari. Situatiile normale, cum ar fi mersul la munca sau cumparaturile, pot fi acum declansatoare de stres, anxietate si ingrijorare. Acesta este motivul pentru care este mai important ca niciodata sa folosim toate instrumentele disponibile pentru a intelege aceste emotii, a le prezice si adapta business-urile la ele.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Au trecut deja mai bine de 2 luni de cand companiile au fost nevoite sa adopte modul de lucru remote si in acest nou context comunicarea permanenta si eficienta cu angajatii in scopul mentinerii culturii organizationale si a sentimentului de apartenenta la echipa au devenit o prioritate. Astfel, modulele software dezvoltate de Smartree, MyStaff Notifier si MyStaff News pot usura considerabil munca managerilor de HR in ceea ce priveste comunicarea cu angajatii prin trimiterea de notificari automate si stiri in interiorul organizatiei.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Efectele negative ale situatiei de pandemie SARS-CoV-2 in care ne aflam la momentul actual se resimt acut si pe piata fortei de munca. Raporturile de munca dintre angajati si angajatori s-au modificat semnificativ si schimbarile impuse de noua realitate au impact si in domeniul resurselor umane. Multe companii au fost fortate sa isi ajusteze din mers procesele interne, fie ca vorbim despre modalitatea de recrutare sau interactiunea cu partenerii.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Starea de alerta intrata in vigoare a adus noutati legislative in domeniul muncii si noi obligatii pentru angajatorii din Romania. Chiar daca initial, angajatorii aveau obligatia organizarii activitatii astfel incat munca sa se desfasoare de la domiciliul angajatilor, acest paragraf de lege a fost abrogat, transformandu-se intr- alternativa recomandabila din partea autoritatilor. Am detaliat in articolul urmator ce obligatii au atat angajatorii cat si angajatii in conditiile reluarii activitatii in spatiile de birouri.
Pus la dispozitie de Letitia Lucescu, 2020-05-29
Rolurile si responsabilitatile managerilor s-au schimbat dramatic in ultimele saptamani. Pana acum managerii se concentrau mai ales pe incurajarea inovarii, motivatia angajatilor, managementul financiar si cresterea cotei de piata. Atentia celor mai multi cade insa astazi pe controlul costurilor si mentinerea lichiditatii. Ne confruntam cu blocaje si deficiente pe care nu le-am identificat ca riscuri, nu le-am evaluat impactul si nici nu ne-am facut rezerve ca sa le putem gestiona, dar care acum modifica drastic sfera rolurilor si a responsabilitatilor. 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
In mediul de lucru tot mai provocator din prezent, in special in contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR are potentialul sa contribuie semnificativ la succesul viitor al oricarei companii. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. In acelasi timp, investitia intr-un software de management al resurselor umane reprezinta un pas mare. Cum stii cand este cel mai bun moment sa il faci? 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
Ai analizat deja procesele din departament si ai decis ca cea mai buna cale de a mari eficienta operationala este un software de management al resurselor umane? Greul poate ca abia incepe. Adevarul este ca poate fi intimidant sa pornesti singur procesul de automatizare si digitalizare a operatiunilor tale de HR, in special daca nu ai experienta anterioara in coordonarea unor proiecte similare de implementare de software. 
Cum au fost puse impreuna colaborarea interumana si tehnologia in instrumente ce sustin transformarea digitala a departamentelor de HR?
Pus la dispozitie de Oana Radu, 2018-04-16
Sunt Oana Radu si ultimii 10 ani din cei aproape 20 de experienta profesionala, i-am petrecut in HR, la nivel managerial in corporatii mari, cum sunt: UPC, GE Money, UniCredit Tiriac si UniCredit Global (Milano), Heineken. Primul meu job a fost de operator call center, in Connex, la *222 si de-acolo am parcurs organic fiecare treapta, pana de curand, cand am decis sa renunt la viata fara badge pentru a-mi urma chemarea de a deveni antrepreneror.

Acum, cand ma apropii de 40 de ani, maturizata profesional si motivata de o dorinta puternica de a-i ajuta pe oameni de la un alt nivel, mi-am adunat curajul si am creat contextul in care ofer servicii de consiliere in cariera complementate de traininguri transformationale si tabere de dezvoltare personala.

Fara sa mai am suportul unei armate de IT, am fost nevoita sa ma imprietenesc cu tehnologia, proces care ar fi ramas in continuare un factor de stres (avand in vedere contactul redus la minim pe care l-am avut cu tehnologia), daca n-ar fi fost intalnirea cu Silviu Chiran, Managing Partner la Koding Technology (www.koding.ro). Daca pana acum, pentru mine, tehnologie insemna utilizarea platformelor de invatare online si participarea la webinarii, am inteles de la el cum noile tehnologii, asa cum este tehnologia cloud (pe care e construit platforma Office365), sunt capabile sa-mi rezolve nevoi de comunicare si colaborare, dincolo de ceea ce eu stiam ca este posibil.

Fie ca ne place sau nu, tehnologia transforma lumea, schimband complet modul in care ne desfasuram business-ul, modul in care comunicam si interactionam. O noua realitate se contureaza in mod rapid chiar sub ochii nostri si este alimentata de ultimele tehnologii, care vine nu doar cu amenintari, ci si cu oportunitati. Vorbim despre o schimbare tehnologica majora, iar daca lucrezi intr-un domeniu focusat pe oameni, cum este HR-ul, prima reactie poate fi una de neintelegere, teama sau chiar respingere.

Pentru ca si eu am trecut pe-acolo in acest proces de imprietenire cu tehnologia, va voi da cateva motive de a pasi cu mai mult curaj pe acest drum. Fiind invitata la un eveniment organizat de Microsoft si dedicat oamenilor de HR interesati sa utilizeze tehnologia pentru imbunatatirea productivitatii si cresterea motivatiei angajatilor, am aflat informatii valoroase pe care vreau sa vi le dau mai departe. Stiind ca orice manager HR este provocat sa se adapteze la noile tendinte in tehnologie pentru a putea pastra pozitia strategica in cadrul companiei, ma bucur ca am fost invitata sa scriu despre aceste lucruri, caci pot vorbi acum, atat din perspectiva managerului de HR, cat si a antreprenorului si a utilizatorului de tehnologie.

Plecand de la informatia ca generatia Millennials reprezinta mai mult de jumatate din forta de munca actuala (cifrele sunt in crestere si se preconizeaza ca va ajunge la 75% pana in 2020), este clar ca departamentul de HR va trebui sa adopte si sa se bazeze pe progresele tehnologice pentru a satisface atat asteptarile angajatilor cat si cerintele de business. In continuare va prezint cateva idei, tehnologii si instrumente pe care le-am retinut la acest eveniment si care cred ca va vor fi de folos si voua.

Workplace Solutions ( WPS ) este o metoda de sporire a productivitatii, a fidelizarii si a contributiei oamenilor la rezultatele companiei prin regandirea modului de lucru, al spatiilor de birouri si a modului in care sunt folosite. Este o metoda in care digitalizarea are un rol esential. Insa tinta sa primordiala este valorificarea talentului oamenilor prin crearea unui mediu ce stimuleaza colaborarea, creativitatea, invatarea si alte atribute pe care compania si le-ar putea dori de la angajatii sai.

La baza serviciului sta conceptul de Activity based working care in tarile din vest este deja foarte popular si implementat in majoritatea companiilor care au devenit constiente de schimbarea de generatii si nevoile generatiilor Millenials si Z sau C (de la connected).

In acest sens, Microsoft Teams este un instrument puternic pentru colaborarea in echipa, permitand gestiunea muncii in cadrul mai multor proiecte, cu o flexibilitate pe care nici un alt instrument nu poate sa o ofere. Totodata, ofera vizibilitate in timp real si pastreaza toate elementele de actiune, livrarile si conversatiile intr-un singur loc. Tehnologia permite crearea suportului pentru formalizarea si actualizarea dinamica a procedurilor, imbunatatirea comunicarii intre angajat si management, accesul la informatie facil, rapid (si virtual) din orice locatie.

Microsoft Teams poate fi un loc perfect prin care managerii si angajatii sa-si impartaseasca ideile, sa colaboreze in cadrul proiectelor. In plus, aceste retele creeaza oportunitati pentru o vizibilitate mai mare la nivelul intregii organizatii, atat a echipelor, cat si a indivizilor si, pana la urma, a ideilor. Transparenta in comunicare construieste incredere – o componenta esentiala in dezvoltarea unei culturi organizationale prietenoase. Mai mult, transparenta ofera un simt al sigurantei pentru angajati, stimulandu-le creativitatea.

Toate acestea, pe mine ma fac increzatoare ca tehnologia poate fi un instrument utilizat pentru simplificarea muncii si transformarea ei intr-un proces creativ si de echipa, chiar si in, sau mai ales in domeniul resurselor umane. Iar celor care considera un astfel de demers dificil sau imposibil, le recomand sa-si gaseasca un partener IT de incredere, asa cum l-am gasit eu pe Silviu, care sa vina cu consultanta, expertiza si solutii practice.

Astfel, indiferent ca suntem antreprenori, manageri sau oameni de resurse umane in corporatii, vom putea demonstra ca practicam ceea ce predicam, si anume ca orice schimbare (inclusiv cea adusa de transformarea digitala a businessurilor la nivel global) poate fi privita ca un factor de dezvoltare atat personala cat si organizationala.

Vezi toate articolele scrise de

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate