Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-05-26
Sanatatea generala buna este o conditie importanta a performantei angajatilor. Conform unui studiu, 77% din pierderile de performanta se datoreaza unei stari de sanatate precare. Iar sanatatea orala nu face exceptie.
Pus la dispozitie de Indivizo, 2020-05-29
In timp ce restrictiile incep sa se relaxeze, este un bun moment sa tragem cateva concluzii despre aceasta perioada si sa vedem ce este de pastrat si ce ar trebui sa revina la modul cum obisnuia sa fie. Noi, la Indivizo, suntem absolut coplesiti de raspunsul pozitiv si de cererea uriasa pe care am primit-o pentru Interviul Video Automatizat, asa ca am decis sa ducem angajarile online la urmatorul nivel – cu Centrele de Evaluare Online.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-05-29
Stim cu totii vorba aceea cum ca "timpul este relativ", practic fiecare poate sa il perceapa in moduri diferite. Ei bine, mai mult ca oricand, noi am inteles aceasta zicala in ultimele 2 luni, care pentru noi au cantarit cat o viata. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-05-29
Care sunt diferentele dintre liderii romani de HR si cei din alte regiuni? Afla dintr-un studiu realizat de Hogan Assessments si Hart Consulting, bazat pe trei fatete ale personalitatii: valorile (driverii si ceea ce ne motiveaza), "partea luminoasa a personalitatii" (comportamentele uzuale) si "partea intunecata a personalitatii" (punctele forte utilizate in exces, "derapaje" care pot impacta in mod negativ performanta). 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-05-29
Una dintre cele mai mari dileme ale antreprenorilor si a managerilor din companii este legata astazi de productivitatea angajatilor care lucreaza de acasa. Cine, cum si cat lucreaza sunt preocuparile liderilor care au prelungit politica muncii de acasa din cauza crizei coronavirusului. Alaturi de reducerea de costuri, optimizarea proceselor si cresterea productivitatii sunt obiectivele de business prioritare in aceasta perioada.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Criza sanitara a afectat activitatea unor industrii, care au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic sau, mai drastic, au recurs la concedieri colective. Chiar daca ofertele de recrutare in anumite domenii pot fi numarate pe degete, exista sectoare in care cererea de noi angajati a crescut in aceasta perioada. Sa vedem cum arata recrutarea “la distanta” in vreme de pandemie.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus ne-a facut sa ne modificam anumite obiceiuri pe care inainte le consideram uzuale si ne-a determinat sa ne adaptam rapid la noile schimbari. Pe langa obiceiurile zilnice, trebuie sa acceptam ca si piata muncii, asa cum o stim, va suferi modificari pe termen lung, pe care este nevoie sa le intelegem din timp pentru a ne putea conforma cu ele.
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-05-29
In aceasta editie iti propunem un articol in care abordam trei perspective diferite despre fericire, de altfel unul dintre cele mai / daca nu cel mai important aspect al vietii noastre. Speram ca in urma acestei lecturi, sa te gandesti la ce ne face cu adevarat fericiti pentru a investi energia in directiile corecte. 
Pus la dispozitie de Ioan Dumitrascu (partener), Cristina Tudoran (senior associate), Alexandru Moraru (associate), 2020-05-29
In ultimele zile au fost adoptate si au intrat in vigoare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, Legea nr. 55/2020, Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 („Hotararea Guvernului”), Ordinul nr. 3577/831/2020 pentru ocrotirea securitatii si sanatatii angajatilor la locul de munca, Ordinul nr. 1731/832/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus, precum si Ordinul nr. 874/81/2020 2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta. 
Pus la dispozitie de Medicover Romania, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus poate fi extrem de stresanta pentru unii oameni. Frica si anxietatea pot fi coplesitoare atat in cazul adultilor, cat si al copiilor. Gestionarea stresului te va face atat pe tine, cat si pe cei din jur, sa treceti mai usor peste aceasta perioada. 
Pus la dispozitie de Adriana González Gil, 2020-05-29
Lumea s-a schimbat intr-o masura pe care inca nu o putem intelege pe deplin, iar emotiile sunt in centrul acestei schimbari. Situatiile normale, cum ar fi mersul la munca sau cumparaturile, pot fi acum declansatoare de stres, anxietate si ingrijorare. Acesta este motivul pentru care este mai important ca niciodata sa folosim toate instrumentele disponibile pentru a intelege aceste emotii, a le prezice si adapta business-urile la ele.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Au trecut deja mai bine de 2 luni de cand companiile au fost nevoite sa adopte modul de lucru remote si in acest nou context comunicarea permanenta si eficienta cu angajatii in scopul mentinerii culturii organizationale si a sentimentului de apartenenta la echipa au devenit o prioritate. Astfel, modulele software dezvoltate de Smartree, MyStaff Notifier si MyStaff News pot usura considerabil munca managerilor de HR in ceea ce priveste comunicarea cu angajatii prin trimiterea de notificari automate si stiri in interiorul organizatiei.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Efectele negative ale situatiei de pandemie SARS-CoV-2 in care ne aflam la momentul actual se resimt acut si pe piata fortei de munca. Raporturile de munca dintre angajati si angajatori s-au modificat semnificativ si schimbarile impuse de noua realitate au impact si in domeniul resurselor umane. Multe companii au fost fortate sa isi ajusteze din mers procesele interne, fie ca vorbim despre modalitatea de recrutare sau interactiunea cu partenerii.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Starea de alerta intrata in vigoare a adus noutati legislative in domeniul muncii si noi obligatii pentru angajatorii din Romania. Chiar daca initial, angajatorii aveau obligatia organizarii activitatii astfel incat munca sa se desfasoare de la domiciliul angajatilor, acest paragraf de lege a fost abrogat, transformandu-se intr- alternativa recomandabila din partea autoritatilor. Am detaliat in articolul urmator ce obligatii au atat angajatorii cat si angajatii in conditiile reluarii activitatii in spatiile de birouri.
Pus la dispozitie de Letitia Lucescu, 2020-05-29
Rolurile si responsabilitatile managerilor s-au schimbat dramatic in ultimele saptamani. Pana acum managerii se concentrau mai ales pe incurajarea inovarii, motivatia angajatilor, managementul financiar si cresterea cotei de piata. Atentia celor mai multi cade insa astazi pe controlul costurilor si mentinerea lichiditatii. Ne confruntam cu blocaje si deficiente pe care nu le-am identificat ca riscuri, nu le-am evaluat impactul si nici nu ne-am facut rezerve ca sa le putem gestiona, dar care acum modifica drastic sfera rolurilor si a responsabilitatilor. 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
In mediul de lucru tot mai provocator din prezent, in special in contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR are potentialul sa contribuie semnificativ la succesul viitor al oricarei companii. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. In acelasi timp, investitia intr-un software de management al resurselor umane reprezinta un pas mare. Cum stii cand este cel mai bun moment sa il faci? 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
Ai analizat deja procesele din departament si ai decis ca cea mai buna cale de a mari eficienta operationala este un software de management al resurselor umane? Greul poate ca abia incepe. Adevarul este ca poate fi intimidant sa pornesti singur procesul de automatizare si digitalizare a operatiunilor tale de HR, in special daca nu ai experienta anterioara in coordonarea unor proiecte similare de implementare de software. 
Comunicare in vreme de criza: Sfaturi despre cum si ce discuti cu angajatii
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-04-30
Pot sa intreb un angajat daca are sau nu Coronavirus? Pot sa trimit acasa un membru al echipei daca se simte rau si sa ii cer sa aduca o adeverinta medicala care sa arate ca este sanatos, inainte sa se intoarca la munca? Sunt doar cateva dintre intrebarile adresate de expertii HR din SUA, care au participat recent la o intalnire cu reprezentantii Centrului pentru Prevenirea și Controlul Bolilor. Expertii citati de Bloomberg au reiterat importanta pe care trebuie sa o acorde companiile in aceasta perioada pentru a avea o strategie clara de comunicare, sa ia masuri ferme pentru a asigura sanatatea angajatilor si sa usureze tranzitia catre munca de acasa, in sectoarele in care acest lucru este posibil. Iata cateva recomandari in acest sens, care se pot aplica si in firma ta.
 
Mai multa siguranta
O companie poate sa ii sugereze unui angajat care se simte rau sa mearga acasa pentru a evita ca el sa imbolnaveasca toata echipa, dar ar trebui sa aiba grija sa nu ii ceara prea multe informatii personale ori sa il faca sa se simta inconfortabil. Este important sa eviti stigmatizarea membrilor echipei care au intrat in contact cu persoane din zone afectate de coronavirus. Firmele trebuie sa le arate angajatilor in aceasta perioada, mai mult ca oricand, ca ii pun pe primul loc si au grija de sanatatea lor. Asadar, poti sa extinzi la cerere concediile medicale – daca este posibil – si sa incurajezi munca de acasa. La birou, trebuie pus accentul cat mai mult pe spalatul des pe maini si curatenia spatiilor de lucru, iar pe fiecare birou sa fie un dezinfectant. Pentru firmele care pot munci in totalitate de acasa, existe sisteme foarte performante de pontaj online.
 
Teleconferinte, in loc de deplasari de serviciu
Mai departe, deplasarile in interes de serviciu in tara sau in strainatate trebuie evitate in aceasta perioada. Sistemele moderne de teleconferinta inlocuiesc foarte usor intalnirile clasice de afaceri si nici nu ii pun in pericol sau expun stresului pe membrii echipei. In plus, aplicatiile diverse, cum este, de exemplu, Zoom, permit schimbul de documente si convorbiri in orice moment, indiferent de locatia partenerilor de business. Practic, pentru a face legatura dintre biroul din Bucuresti si cel din Londra sau Madrid, de exemplu, nu ai nevoie decat de o conexiune la internet si un sistem de videoconferinte performant.
 
Retele sociale interne
Comunicarea este foarte importanta acum, iar angajatii trebuie fie la curent cu toate schimbarile anuntate de management si sa poata dialoga rapid cu ceilalti membri ai echipei, chiar si in situatiile in care sedintele fata in fata au fost anulate. O platforma sociala corporate permite schimbul de idei si documente, eliminand email-urile inutile. Firmele care folosesc o astfel de plaftorma online pot trimite notificari salariatilor, iar prin modul Calendar pot urmari pas cu pas modul in care se desfasoara intreaga activitate a companiei. Si daca cel putin o parte dintre angajati lucreaza de acasa, pontajul poate fi facut in functie de proiecte si activitati, astfel incat managerii sa aiba o situatie clara – exportata facil in Excel – a costurilor salariale pe proiecte.
 
Strategie pentru munca de acasa
In domeniile in care activitatea poate fi continuata de acasa, angajatii trebuie informati despre conditiile si indatoririle pe care le au in aceasta perioada. De aceea, expertii HR trebuie sa aiba un plan de comunicare bine pus la punct, aprobat de conducerea companiei, care sa prevada pasii pe care firma trebuie sa ii faca, mai ales in situatia in care unul dintre angajati se imbolnaveste.
 
Nu uita! Liderii HR sunt mai importanti ca niciodata in acest context, pentru ca ei pot asigura o comunicare adecvata cu angajatii, pot veni cu propuneri si solutii pentru management in asa fel incat salariatii sa treaca atat de usor cat se poate prin pandemia COVID-19, iar compania sa nu fie afectata suplimentar.
 

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate