Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Avant Consulting, 2019-06-13
Avant Consulting lanseaza LiveHR, prima platforma de recrutare si formare profesionala care selecteaza automat candidatii potriviti nevoilor tale, calculand automat relevanta privind experienta prezentata in CV-urile colectate, in corelatie cu criteriile/ necesarul de recrutare.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2019-06-27
De cand ne tot ocupam cu diferentele intre generatii, ne-am hotarat sa testam stiinta pe propria piele. Am raspuns la intrebari legate de moduri si medii de invatare, despre coaching si mentoring, despre cum ne alegem un nou loc de munca. 
Pus la dispozitie de Signal Iduna, 2019-06-27
Sanatatea este cea mai importanta resursa pe care o avem. Daca suntem sanatoși, iar corpul nostru este in deplina stare de functionare, avem energie si timp sa ne indeplinim toate visurile și sa ne atingem obiectivele. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2019-06-27
Esti specialist in resurse umane si vrei sa fii la curent cu schimbarile legislative privind salarizarea? Esti payroll specialist si vrei sa devii expert in salarizare? Ai ajuns in locul potrivit! Pe platformele noastre, Colorful.hr si CalculatorVenituri.ro, ai la dispozitie informatii esentiale despre modul de calcul al salariilor si primelor. 
Pus la dispozitie de Marcom Hub, 2019-06-27
Studii recente arata efectele pozitive ale RA asupra angajatilor, eficienta acestora fiind considerabil imbunatatita. De la exersarea anumitor abilitati, pana la distractie si entertainment, oamenii se simt parte dintr-un intreg care ii ajuta sa devina mai buni ca oameni si ca profesionisti. Inchipuie-ti cum ar fi sa augmentezi posterele din cadrul organizatiei tale cu filme care sa arate fie istoria companiei, fie cum a fost creat cel mai nou produs sau serviciu al companiei, fie o poveste speciala a unui a dintre colegi…
Pus la dispozitie de BIA, 2019-06-28
Sau cum conectarea sta la baza oricarei vanzari. Organizatiile inteligente inteleg ca prezenta umana creeaza valoare in mintea clientilor. Cum ajungi sa iti atingi obiectivele in afaceri, respectiv in vanzare, dar si sa construiesti relatii solide care sa determine clientul sa te mentina aproape? 
Pus la dispozitie de Cristina Tirulnic, 2019-06-28
Coordonez un program de Resurse Umane. O sa ma intrebati de ce v-ar interesa pe voi lucrul acesta. Ei bine, pentru ca, atunci cand m-am decis sa construiesc acest program de la zero, stiam ca vor veni profesionisti din resurse umane care isi doresc sa aprofundeze domeniul, sa afle tendinte noi, iar altii sa invete fundamentele meseriei.
Pus la dispozitie de Scotwork, 2019-07-01
Asa cum ti-am promis, continuam seria de sfaturi practice pentru negocieri de succes. Episodul 2 abordeaza o situatie cu care cu siguranta am avut de-a face cu totii. Noua ne place sa o numim „Si cu pita unsa, si cu slanina in pod”.
Pus la dispozitie de Monica Vijeu, 2019-07-15
Antrenarea leadershipului este una dintre cele mai fascinante oportunitati ale coachingului persoanelor aflate in pozitii de conducere pentru ca succesul unei afaceri, al unei societati depinde de calitatea liderilor sai. Stilul de conducere al fiecarui leader este diferit in functie de comportamentele sale dominante, comportamente care influenteaza actiunile si relatiile cu ceilalti, rezultatele pe termen lung. Modul in care simte si gandeste in diverse situatii determina aceste comportamente.
Cum argumentam investitia in dezvoltarea primului nivel de manageri
Pus la dispozitie de FranklinCovey Romania, 2019-02-28
Chiar daca expresia “the front line produces the bottom-line”a intrat in limbajul de afaceri, nu totdeauna ea se reflecta si in decizia de a investi in dezvoltarea managerilor din prima linie.

Am observat ca de obicei nivelul investitiei este corelat cu nivelul ierarhic al participantilor. Cu cat populatia in training este mai sus in ierarhie, cu atat se bucura de un buget mai generos. Cauzele sunt multiple, de la a considera ca managementul superior are cel mai mare impact in producerea rezultatelor, pana la a cauta programe inovative, mai scumpe, deoarece managerii seniori “au mai facut cursuri si este nevoie de ceva deosebit pentru a le capta interesul”.

In continuare, vrem sa oferim cateva argumente in favoarea realizarii unei investitii potrivite in dezvoltarea managerilor din primul nivel. Despre cine este vorba? Ne referim la managerul din prima linie folosind termeni ca lider de echipa sau “junior manager” sau “first time manager” conform logicii ca prima ta promovare ca manager are loc doar de pe o pozitie de “individual contributor”. Ultimele denumiri pot genera confuzia ca managerii din prima linie sunt persoane tinere. Nu neaparat. De fapt, cel mai apropiat termen este cel de “people manager”, adica o persoana care conduce direct alti angajati care nu sunt manageri. Si o poate face la fel de bine de ieri sau de 10 ani.

Consideram ca managerii din prima linie au un impact covarsitor asupra rezultatelor de business prin cateva parghii:
  • productivitatea angajatilor deoarece ei conduc munca majoritatii persoanelor din organizatie. In general, 80% dintre angajatii unei companii sunt cei care raporteaza direct liderilor de echipa.
  • loialitatea angajatilor. Stim ca managerii reprezinta principalul motiv pentru care oamenii parasesc compania. Prin modul in care relationeaza cu ei, managerii influenteaza direct fluctuatia de personal. Se ajunge uneori la situatia in care departamentul de resurse umane este sufocat de recrutarea pozitiilor de entry level si nu mai are timp sau buget pentru planificarea dezvoltarii exact a celor care urmeaza sa-i preia pe noii recruti. Este ca intr-un cerc vicios!
  • cultura organizatiei pentru ca managerii din primul nivel creeaza si poarta cu ei cultura pe care o transmit mai departe celor 80% din companie condusi de acestia.
  • loialitatea clientilor deoarece relationarea organizatiei cu clientii ei are loc in special in front line. Practica demonstreaza ca modul in care angajatii interactioneaza direct cu consumatorii determina in proportie de 70% perceptia acestora asupra organizatiei. Modul in care liderii de echipa reusesc sa promoveze o cultura orientata pe client influenteaza experienta clientilor cu organizatia.
  • inovatia. Persoanele care pot intelege cel mai bine nevoile in permanenta schimbare ale clientilor sunt tot cele din prima linie. Managerii influenteaza angajamentul persoanelor din zona operationala, determinand interesul acestora de a semnala noi oportunitati de business pe baza feedback-ului consumatorilor.
Incercati sa atribuiti valori financiare celor 5 parghii in functie de dimensiunea organizatiei in care activati. De exemplu, cat “face” o crestere cu 10% a productivitatii, o reducere a fluctuatiei de personal de la 30% la 15%, implementarea unei culturi orientata pe client care sa creasca Net Promoter Score de la 20% la 50% sau lansarea unui serviciu cu valoare adaugata care sa fie cumparat de catre 40% dintre clientii activi in urmatorul an.

Veti obtine niste cifre surprinzatoare. Nu inca? Va invit sa mai calculati odata.

Cu siguranta merita sa aveti manageri din prima linie pregatiti la nivelul importantei rolului pe care il joaca. Dar cat de mare este nevoie sa fie investitia? As spune ca cel putin la nivelul provocarilor pe care acestia le au pentru indeplinirea rolului. Nu este o misiune usoara sa fii manager in prima linie, iar astazi pare ca aceasta misiune devine din ce in ce mai dificila. Iata cateva motive:

1. Dualitatea rolului. Liderul de echipa este atat jucator, cat si antrenor in propria echipa. Este ca mersul pe sarma – usor sa-ti pierzi echilibrul si sa cazi si greu sa revii inapoi. Prea multa energie alocata in rolul de jucator diminueaza contributia in rolul de coach si asta atarna greu pe termen lung.

2. Schimbarile demografice. Conducand pozitii de entry-level, liderii de echipa se confrunta cel mai intens cu schimbarile de generatii, fiind in situatia de a-si adapta comportamentul in functie de specificul generatiilor Millennials sau, curand, Z.

3. Echipele virtuale. Datorita globalizarii si migrarii fortei de munca, managerii sunt pusi adeseori in situatia de a conduce oameni la distanta. Astfel, este nevoie ca ei sa cunoasca noi modalitati de a creste angajamentul sau de a evidentia contributia unor persoane care nu sunt in acelasi birou.

4. Schimbarea rapida a activitatii. Cele mai ample schimbari ale naturii jobului au loc in zona operationala. Aici este campul de batalie unde actioneaza atat schimbarile care vin dinspre piata spre organizatie, cat si noile proceduri sau sisteme de lucru implementate de sus in jos. Iar schimbarile in sine sunt din ce in ce mai frecvente si mai ample. Nu numai ca este nevoie sa inteleaga si sa accepte schimbarea, dar e necesar sa-si conduca si echipele prin procesele de schimbare.

Toate aceste provocari necesita schimbari atat de paradigma - trecerea de la gandirea de individual contributor la cea de first-level leader, cat si de comportamente - trecerea de la abilitati tehnice la cele de leadership.

Ele solicita evident o investitie din partea organizatiei, care este mult mai mica decat diferenta produsa in rezultatele de business. Aceasta se intampla deoarece “the front line produces the bottom-line” actioneaza pe principiul parghiei: un efort mic, dar corect aplicat, genereaza un efect mult mai mare.

Pentru voi ce inseamna ”corect aplicat”?

Vezi toate articolele scrise de FranklinCovey Romania

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate