Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Scotwork, 2019-08-30
Cu totii am spus lucruri regretabile in focul bataliei. Cuvinte pe care se presupune ca le gandim, dar nu le pronuntam. In atmosfera incarcata cu adrenalina din timpul negocierii, te-ai putea trezi cu usurinta aruncand expresii de genul urmator: „Gata! Pana aici! Asta-i ultima mea oferta!” Fara sa-ti dai seama, cuvintele ti-au iesit deja din gura, iar oponentii tai, pana atunci nebanuitori, te percep ca fiind intransigent. De ce ai spus ce-ai spus?
Pus la dispozitie de Malina Chirea, 2019-08-30
6 din 10 romani nu au incredere in Romania mai departe de propria familie, iar 9 din 10 considera ca nivelul de coruptie a devenit insuportabil. Romania, ca si comunitate, este ca o patura carpita din o multime de petice, fiecare mai pestrit si diferit decat celalalt, incapabile sa aiba sens impreuna. 
Pus la dispozitie de Andrew Thomson, 2019-08-30
Ritmul de lucru dintr-o agentie de executive search este unul intens si alert, iar cererile clientilor sunt adesea pentru roluri complexe, ce necesita un set de competente greu de gasit la nivelul pietei si cu termene scurte de predare. Realitatea arata faptul ca "proiectele norocoase" in care sa putem plasa imediat un cadidat potrivit rolului sunt rare, astfel incat adeseori procesul de cautare este unul extrem de amanuntit, urmand zicala "Nicio piatra nu trebuia lasata neintoarsa". 
Pus la dispozitie de Costel Coravu, 2019-08-30
Harvard Business Review a abordat tendinta observata la profesionistii de succes din mediul de afaceri care au venituri cu mult peste cele medii. Si anume cea de a investi din ce în ce mai mult timp in activitatea profesionala, pana la chiar situatii extreme, in care ajung si la 70 de ore/saptamana. Acest gen de profesionisti au fost inclusi in sintagma „profesionisti de succes extrem”.
Pus la dispozitie de CIEL Romania, 2019-08-30
Orice antreprenor isi doreste ca afacerea lui sa creasca si sa aiba succes. Pentru a reusi acest lucru, trebuie sa gaseasca oamenii potriviti pentru echipa sa. Iata cateva sfaturi in acest sens.
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2019-08-30
Constiinta de sine sau self-awareness, varianta folosita in mediul de business, este unul dintre subiectele care apar cel mai des in sesiunile de coaching destinate executivilor. Si este unul din elementele de baza la care trebuie sa lucrezi pentru a-ti dezvolta inteligenta emotionala. Tocmai de aceea, in acest articol am selectat cateva resurse care sa te ajute in acest proces.
Pus la dispozitie de Signal Iduna, 2019-08-30
Cand ai un loc de munca foarte solicitant, care implica si multe deplasari, ultimul lucru la care vrei sa te gandesti sunt problemele de sanatate. Totusi, problemele medicale vin de obicei pe neasteptate si nu trebuie tratate cu indiferenta, pentru ca pot avea consecinte neplacute. 
Pus la dispozitie de Indivizo, 2019-09-02
Tehnologia moderna si creativitatea expertilor in domeniul resurselor umane nu mai pot fi limitate. Astazi, Facebook, LinkedIn sau jocurile online sunt instrumente tipice utilizate in recrutare. Interviurile online si solutiile de interviuri video au cucerit deja SUA, Australia, Marea Britanie si se raspandesc rapid si in Europa. 
Pus la dispozitie de Colliers, 2019-09-02
Legatura dintre designul spatiului de birouri si angajat este un fenomen complex: cele doua se creeaza si se definesc reciproc. Spatiile fizice de lucru ar trebui sa fie fie concepute atat pentru a reflecta, cat si pentru a influenta comportamentul angajatilor. De altfel, spatiul de birouri si felul in care este el proiectat poate avea un impact major asupra performantei, productivitatii si capacitatii de concentrare a fiecaruia din noi. 
Pus la dispozitie de BIA, 2019-09-02
Felul in care planifici, prioritizezi si organizezi eforturile tuturor pentru a indeplini obiectivele specifice de business isi pune o amprenta definitorie nu numai asupra echipei, ci asupra intregului business. Iar propriul stil de management este o consecinta a tipului de mentalitate cu care abordezi tot acest proces.
Pus la dispozitie de Evolutiv, 2019-09-02
Managing3® ofera participantilor o “imagine din elicopter” generala asupra proceselor de luare a deciziilor si asupra interdependentelor dintr-o companie dar, in acelasi timp, creeaza o perspectiva specifica propriei firme si provocarilor cu care aceasta se confrunta intr-un mediu competitiv.
Pus la dispozitie de Loredana Voiculescu, 2019-09-02
Intr-o piata a locurilor de munca din ce in ce mai competitiva, unde cei cu background profesional solid au la dispozitie o larga paleta de oferte, companiile importante depun eforturi consistente pentru atragerea si pastrarea talentelor de top. Iar pachetele de beneficii mai mult sau mai putin "exotice" pregatite de marii angajatori pot face diferenta in multe cazuri. 
Cum argumentam investitia in dezvoltarea primului nivel de manageri
Pus la dispozitie de FranklinCovey Romania, 2019-02-28
Chiar daca expresia “the front line produces the bottom-line”a intrat in limbajul de afaceri, nu totdeauna ea se reflecta si in decizia de a investi in dezvoltarea managerilor din prima linie.

Am observat ca de obicei nivelul investitiei este corelat cu nivelul ierarhic al participantilor. Cu cat populatia in training este mai sus in ierarhie, cu atat se bucura de un buget mai generos. Cauzele sunt multiple, de la a considera ca managementul superior are cel mai mare impact in producerea rezultatelor, pana la a cauta programe inovative, mai scumpe, deoarece managerii seniori “au mai facut cursuri si este nevoie de ceva deosebit pentru a le capta interesul”.

In continuare, vrem sa oferim cateva argumente in favoarea realizarii unei investitii potrivite in dezvoltarea managerilor din primul nivel. Despre cine este vorba? Ne referim la managerul din prima linie folosind termeni ca lider de echipa sau “junior manager” sau “first time manager” conform logicii ca prima ta promovare ca manager are loc doar de pe o pozitie de “individual contributor”. Ultimele denumiri pot genera confuzia ca managerii din prima linie sunt persoane tinere. Nu neaparat. De fapt, cel mai apropiat termen este cel de “people manager”, adica o persoana care conduce direct alti angajati care nu sunt manageri. Si o poate face la fel de bine de ieri sau de 10 ani.

Consideram ca managerii din prima linie au un impact covarsitor asupra rezultatelor de business prin cateva parghii:
  • productivitatea angajatilor deoarece ei conduc munca majoritatii persoanelor din organizatie. In general, 80% dintre angajatii unei companii sunt cei care raporteaza direct liderilor de echipa.
  • loialitatea angajatilor. Stim ca managerii reprezinta principalul motiv pentru care oamenii parasesc compania. Prin modul in care relationeaza cu ei, managerii influenteaza direct fluctuatia de personal. Se ajunge uneori la situatia in care departamentul de resurse umane este sufocat de recrutarea pozitiilor de entry level si nu mai are timp sau buget pentru planificarea dezvoltarii exact a celor care urmeaza sa-i preia pe noii recruti. Este ca intr-un cerc vicios!
  • cultura organizatiei pentru ca managerii din primul nivel creeaza si poarta cu ei cultura pe care o transmit mai departe celor 80% din companie condusi de acestia.
  • loialitatea clientilor deoarece relationarea organizatiei cu clientii ei are loc in special in front line. Practica demonstreaza ca modul in care angajatii interactioneaza direct cu consumatorii determina in proportie de 70% perceptia acestora asupra organizatiei. Modul in care liderii de echipa reusesc sa promoveze o cultura orientata pe client influenteaza experienta clientilor cu organizatia.
  • inovatia. Persoanele care pot intelege cel mai bine nevoile in permanenta schimbare ale clientilor sunt tot cele din prima linie. Managerii influenteaza angajamentul persoanelor din zona operationala, determinand interesul acestora de a semnala noi oportunitati de business pe baza feedback-ului consumatorilor.
Incercati sa atribuiti valori financiare celor 5 parghii in functie de dimensiunea organizatiei in care activati. De exemplu, cat “face” o crestere cu 10% a productivitatii, o reducere a fluctuatiei de personal de la 30% la 15%, implementarea unei culturi orientata pe client care sa creasca Net Promoter Score de la 20% la 50% sau lansarea unui serviciu cu valoare adaugata care sa fie cumparat de catre 40% dintre clientii activi in urmatorul an.

Veti obtine niste cifre surprinzatoare. Nu inca? Va invit sa mai calculati odata.

Cu siguranta merita sa aveti manageri din prima linie pregatiti la nivelul importantei rolului pe care il joaca. Dar cat de mare este nevoie sa fie investitia? As spune ca cel putin la nivelul provocarilor pe care acestia le au pentru indeplinirea rolului. Nu este o misiune usoara sa fii manager in prima linie, iar astazi pare ca aceasta misiune devine din ce in ce mai dificila. Iata cateva motive:

1. Dualitatea rolului. Liderul de echipa este atat jucator, cat si antrenor in propria echipa. Este ca mersul pe sarma – usor sa-ti pierzi echilibrul si sa cazi si greu sa revii inapoi. Prea multa energie alocata in rolul de jucator diminueaza contributia in rolul de coach si asta atarna greu pe termen lung.

2. Schimbarile demografice. Conducand pozitii de entry-level, liderii de echipa se confrunta cel mai intens cu schimbarile de generatii, fiind in situatia de a-si adapta comportamentul in functie de specificul generatiilor Millennials sau, curand, Z.

3. Echipele virtuale. Datorita globalizarii si migrarii fortei de munca, managerii sunt pusi adeseori in situatia de a conduce oameni la distanta. Astfel, este nevoie ca ei sa cunoasca noi modalitati de a creste angajamentul sau de a evidentia contributia unor persoane care nu sunt in acelasi birou.

4. Schimbarea rapida a activitatii. Cele mai ample schimbari ale naturii jobului au loc in zona operationala. Aici este campul de batalie unde actioneaza atat schimbarile care vin dinspre piata spre organizatie, cat si noile proceduri sau sisteme de lucru implementate de sus in jos. Iar schimbarile in sine sunt din ce in ce mai frecvente si mai ample. Nu numai ca este nevoie sa inteleaga si sa accepte schimbarea, dar e necesar sa-si conduca si echipele prin procesele de schimbare.

Toate aceste provocari necesita schimbari atat de paradigma - trecerea de la gandirea de individual contributor la cea de first-level leader, cat si de comportamente - trecerea de la abilitati tehnice la cele de leadership.

Ele solicita evident o investitie din partea organizatiei, care este mult mai mica decat diferenta produsa in rezultatele de business. Aceasta se intampla deoarece “the front line produces the bottom-line” actioneaza pe principiul parghiei: un efort mic, dar corect aplicat, genereaza un efect mult mai mare.

Pentru voi ce inseamna ”corect aplicat”?

Vezi toate articolele scrise de FranklinCovey Romania

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate