Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Peli Filip, 2019-01-07
Hotararea de Guvern privind stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost adoptata vineri, 7 decembrie, de Guvern si a fost publicata luni in Monitorul Oficial al Romaniei (sub numarul 937/2018). Noile modificari vor produce efecte de la 1 ianuarie 2019, insa deja au inceput sa apara primele intrebari in randul companiilor: cum ar trebui sa aplice noile modificari? care sunt functiile pentru care se impune majorarea nivelului salarial? ce criterii trebuie sa indeplineasca angajatii pentru a se califica pentru acest nivel?
 
Pus la dispozitie de Scotwork, 2019-01-31
Negocierile fac parte din cotidian, toti negociem aproape tot timpul. Dar se intampla uneori sa dam peste un negociator dificil si agresiv, care isi inchipuie ca negocierea este despre conflict. La Scotwork, avem convingerea ca o solutie esentiala pentru a gestiona adversitatile sau pentru a fructifica oportunitatile pe care le-ati putea intalni, este dezvoltarea abilitatilor de negociere ale oamenilor cheie din linia intai, acei indivizi responsabili de cresterea performantelor companiei voastre.
Pus la dispozitie de BIA, 2019-01-31
In comunicare, confruntarea directa si sincera aduce adesea mai multe beneficii decat ai putea crede. Daca i-ai scrie un mesaj sincer celui care iti impacteaza direct munca, ce i-ai spune? In ce postura te regasesti cel mai bine: angajat, angajator, candidat sau recruiter? 
Despre leadership - Robert Hogan
Pus la dispozitie de Robert Hogan, PhD, profesor I/O psychology, 2018-04-26
Leadershipul este un subiect care ma obsedeaza. Organizatiile au nevoie de lideri pentru a lua decizii cheie, a anticipa si a gestiona schimbarea tendintelor pietei si a stabili o viziune strategica. Cand predomina leadershipul competent, oamenii si companiile prospera. Leadershipul necorespunzator genereaza aproape intotdeauna angajati neimplicati, eventual, esecul in afaceri.

Problema cu majoritatea modelelor de competente de leadership este ca nu reusesc sa faca distinctia intre manageri de succes - oameni care sunt promovati rapid in organizatiile lor si manageri eficienti - oameni ai caror subordonati sunt angajati si ale caror departamente functioneaza bine. Daca facem distinctia intre aceste grupuri si revizuim literatura de leadership din perspectiva eficacitatii echipei, gasim sase generalizari utile.

Una din ele se refera la caracteristicile pe care oamenii doresc sa le vada in conducatorii lor. Kouzes si Posner (2010) au conceput o paradigma simpla pentru a studia acest lucru: cereti oamenilor sa descrie cei mai buni si cei mai rai manageri pe care i-au avut vreodata folosind un format standardizat. Aceasta cercetare arata ca oamenii evalueaza liderii in termeni de patru mari categorii:

1. Integritate - oamenii vor sa stie ca persoanele responsabile nu vor profita de pozitiile lor - nu vor minti, nu vor fura, nu vor avea favoriti sau nu-si vor trada subordonatii.

2. Deciziile - succesul sau esecul organizatiilor depinde de luarea deciziilor. Unii lideri iau decizii mai bune decat altii.

3. Competenta - Liderii buni par sa stie despre ce vorbesc, au competenta in activitatea echipei. Subordonatii vad liderii care nu dispun de cunostinte de afaceri ca niste costume goale si nu doresc sa le urmeze.

4. Viziune - Liderii buni pot explica modul in care misiunea lor se incadreaza in schema mai larga a lucrurilor. Aceasta viziune clarifica rolurile, obiectivele si calea de urmat, facilitand astfel performanta echipei.

Aceste patru teme apar in ordine descrescatoare - integritatea este cel mai important atribut si viziunea este cea mai putin importanta - dar toate cele patru sunt componente cruciale ale reputatiei liderilor. Deopotriva, conducatorii care nu au integritate, judecata, competenta si viziune bune vor da gres.

Vezi toate articolele scrise de HART Consulting

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate