Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Editura DPH, 2021-12-06
Editura DPH propune o serie de colectii menita sa sprijine companiile intr-un mod integrat in eforturile lor de a sustine atat o dezvoltare continua a abilitatilor si cunostintelor angajatilor, cat si nevoile emotionale ale acestora. Cartile, editate intr-un stil prietenos, pe suport de hartie de calitate, bucura cititorul de la prima atingere.
Pus la dispozitie de K.M.Trust & Partners, 2022-01-06
Eficientizarea, atragerea si pastrarea oamenilor-cheie sunt marile prioritati ale acestei perioade si ale anului 2022 la varful marilor companii active in Romania. Afla principalele concluzii ale studiului “Insights from the Top” realizat de compania de de Executive Search si Dezvoltare Organizationala K.M.Trust & Partners la final de 2021.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2022-01-06
O echipa poate fi extrem de valoroasa, mai ales daca angajatorii aleg sa investeasca in evaluarea si dezvoltarea aptitudinilor. Evaluarea ajuta nu doar la monitorizarea evolutiei personalului, cat si la dezvoltarea unui plan de cariera personalizat, in functie de abilitatile si nevoile fiecarui angajat. Deoarece suntem in acea perioada a anului in care se efectueaza de obicei evaluarea personalului, va invitam sa cititi un articol despre solutiile software de management al performantei. 
Pus la dispozitie de Oraroo, 2022-01-06
Deconturile de cheltuieli sunt considerate, in general, aspecte pur legate de contabilitate. Atunci insa cand fluxul de procesare a deconturilor in companie este dificil, implica formulare pe hartie cu multe reguli neclare sau produce adesea o mare bataie de cap angajatilor, acesta devine un subiect de resurse umane. 
Pus la dispozitie de Oraroo, 2022-01-06
Fiecare manager al unei echipe de consultanta incearca sa imbunatateasca si sa mentina la valori inalte utilizarea facturabila. Fiecare consultant este, cel putin partial, evaluat si compensat pentru ore utilizate si facturate. Obtinerea vizibilitatii asupra utilizarii facturabile sau a modului de calcul in baza unei procesari manuale este o provocare. 
Pus la dispozitie de Oraroo, 2022-01-06
Generarea de documente pe baza de sabloane reprezinta un ajutor de specialitate – atunci cand un angajat solicita un document, tu il ai la indemana. Asta iti permite sa te concentrezi pe ceea ce este cu adevarat important in activitatea ta. Functionalitatea oferita de platforma Oraroo vine in intampinarea nevoii de eficientizare pentru responsabilii de resurse umane.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2022-01-06
2022 va fi un an al candidatilor, tendinta deja stabilita in 2021. Si ai mult mai multe avantaje in business cand arati apreciere oamenilor alaturi de care lucrezi in loc sa recrutezi continuu si sa incepi mereu de la zero cu oameni noi. Cu toate acestea, ai si pozitii noi in companie, foarte specializate, pentru care nu poti recruta colegii din companie. Cum atragi talentele? Cum mentii echilibrul, astfel incat oamenii din echipa sa simta ca sunt apreciati in continuare?
Pus la dispozitie de BIA HR, 2022-01-06
Bianca Matei, HR Consultant in cadrul BIA HR, nu a tinut sa urmeze fidel drumul prescris de facultate, ci si-a dat voie sa experimenteze joburi in diferite domenii si sa deprinda din fiecare abilitatile care azi, in echipa BIA, ii permit sa aduca valoare in colaborarea cu partenerii business. Pe langa activitatea de consultanta in HR, gandeste si programele de wellbeing pentru BIA HR. 
Pus la dispozitie de Arianna Huffington, 2022-01-06
Desi intalnirile virtuale au fost ca un colac de salvare atunci cand cei mai multi dintre noi am fost nevoiti sa lucram de acasa, astazi suntem pur si simplu coplesiti de ele: timpul petrecut in intalnirile saptamanale a crescut cu 150% si creste constant.
Cum imbunatateste digitalizarea HR-ului retentia angajatilor
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-11-29

In spatele oricarei afaceri de succes se afla o echipa dedicata si cu viziunea de a duce compania cat mai departe. De aceea, retentia angajatilor valorosi a devenit o prioritate pentru companii, mai ales in contextul unei piete a muncii extrem de dinamice si ofertante pentru specialisti.  
 
Pastrarea angajatilor: un obiectiv financiar pentru companii
 
Human Resource Management society a dezvaluit ca, in medie, o companie cheltuie echivalentul a sase pana la noua salarii lunare ale unui angajat pentru a gasi si instrui un inlocuitor. Astfel, putem trage concluzia ca este mai rentabil ca o companie sa implementeze strategii de retentie, in defavoarea inlocuirii angajatilor.
 
Mediul de lucru are, fara indoiala, un impact asupra satisfactiei la locul de munca. Semnarea unui contract cu un nou angajat nu garanteaza pastrarea acestuia, iar cerintele pentru un mediu de lucru digital cu instrumente moderne este in continua crestere.
 
Conform ultimelor studii si predictii, se asteapta ca firmele care se impotrivesc digitalizarii si continua sa isi desfasoare activitatile preponderent manual sa stagneze si in cele din urma sa se retraga de pe piata, in timp ce, companiile care adopta digitalizarea vor ramane competitive si vor creste odata cu progresul tehnologic.
 
HR-ul trebuie sa devina digital pentru a atrage si retine angajatii
 
Lipsa satisfactiei angajatilor poate avea un efect de domino asupra companiei si poate afecta calitatea serviciilor oferite, productivitatea si succesul general al unei afaceri. Atragerea si retentia in organizatie a oamenilor creativi, capabili sa ia decizii si cu focus pe rezolvarea problemelor, este una dintre cele mai mari provocari ale liderilor din companii la ora actuala, de aceea asigurarea unei experiente pozitive de lucru pentru angajati este esentiala.
 
Experienta unui angajat include tot ceea ce acesta intampina in activitatile de zi cu zi, observa si simte in cadrul companiei din care face parte, dincolo de implicarea sa in rolul de angajat si cultura organizationala. Ultimii ani au reusit sa schimbe modalitatea in care companiile percep aceasta experienta, mai ales ca aceasta nu se refera, asa cum multe companii considerau, doar la bonusurile sau aprecierile ocazionale, ci la tot parcursul existentei unui angajat in companie – de la atragere si recrutare, la onboarding, dezvoltare si retentie.
 
Cum putem digitaliza HR-ul, in timp ce continuam sa ne concentram pe retentia angajatilor? Solutiile tehnologice actuale pot imbunatati semnificativ procesele de resurse umane, dar pot imbunatati si relatia cu angajatii. Cele mai semnificative beneficii pot fi intalnite asupra mai multor procese de HR, cum sunt recrutarea de personal si onboarding (talent acquisition), interactiunea cu angajatii, procesele de self-service pentru angajati, sau procesele de training si evaluare.
 
Departamentele de HR incep, de asemenea, sa profite de solutiile software de gestionare a resurselor umane pentru functii care variaza, de la a intelege de ce angajatii sunt stresati pana la a identifica motivele pentru care angajatii ar putea decide sa paraseasca organizatia.
 
1. Digitalizarea procesului de recrutare personal si onboarding (talent acquisition)

Profesionistii din domeniul resurselor umane trec printr-o profunda transformare produsa atat de schimbarile tehnologice, cat si de provocarile de a gasi si retine specialistii in organizatii.
 
Acest proces porneste inca din etapa de recrutare, important in acest proces fiind gasirea de candidati potriviti, care sa se integreze usor in echipa si care apoi sa aduca valoare adaugata prin activitatile executate.
 
Provocarea este cu atat mai mare cu cat candidatii cautati sunt mai specializati, context in care solicita mai mult decat un salariu peste media din piata si acorda mai multa atentie detaliilor.
 
Cu cat procesul de onboarding ofera o experienta mai pozitiva, cu atat cresc sansele ca acest nou angajat sa se simta incurajat, bine primit si sa performeze in noul rol.
 
Automatizarea procesului de recrutare are un rol important si in scurtarea procesului de identificare a candidatilor potriviti si crearea unei experiente placute in interactiunea cu acestia, asigurand un proces eficient, in care nicio etapa importanta nu este ratata. Software-ul de HR permite:
  • conectarea la cele mai mari site-uri de recrutare
  • publicarea ofertelor de job si monitorizarea aplicantilor intr-o singura platforma
  • importarea in baza de date a CV-urilor care raspund cerintelor jobului
  • baza de date pastreaza un istoric al candidatului, care contine feedback-ul recrutorilor, rezultatele testelor si datele de contact
  • generarea automata de analize si rapoarte pentru a identifica cele mai eficiente canale de recrutare, sau ce etape ale procesului trebuie imbunatatite
  • monitorizarea  continua a ratei de conversie astfel incat rezultatele sa fie maximizate.
Cum asiguram o experienta cat mai pozitiva pentru angajati?
 
Oricare este rolul tau intr-o companie, cu siguranta ai fost cel putin o data nou veni tintr-o echipa. Prima zi de munca la un nou job poate fi dificila, iar interactiunea cu mai multi oameni noi in acelasi timp pun cei mai multi oameni intr-o postura stanjenitoare, de aceea companiile trebuie sa asigure un sprijin in astfel de momente.
 
Programele de onboarding atrag din ce in ce mai mult atentia companiilor, mai ales ca ultimele studii au evidentiat ca cea mai mare rata a demisiilor se inregistreaza in primele 3 luni de la angajare.
Procesul de onboarding are un impact puternic asupra brandului de angajator si influenteaza un candidat atunci cand acesta este in etapa de acomodare. Nu este suficient ca intr-o companie sa existe conceptul de onboarding, ci si sa fie implementat si urmarit de departamentele de resurse umane. In caz contrar, noii angajati pot taxa scump angajatorii prin recenzii negative si chiar printr-o performanta redusa.
 
Solutia cea mai la indemana? Digitalizarea HR-ului printr-o platforma online de onboarding, care sa concentreze cele mai importante informatii despre organizatie si care sa asigure vizibilitate asupra calitatii resursei umane proaspat recrutate. Intr-un astfel de context, interactiunile din online sunt mixate cu cele din offline intr-un proces continuu, complex, menit sa aduca valoare atat pentru angajat, cat si pentru companie.  Pe durata intregului proces, cel putin trei elemente ar trebui sa fie luate in calcul:
  • Accesibilitatea: informatia de interes din companie este centralizata, structurata si accesibila
  • Actualitatea: aplicatia face trecerea de la un mod traditional de furnizare a informatiilor catre unul actual, tehnologizat, mixand metode de invatare, dintre cele mai diverse. Structura si continutul sunt definite si programate in avans.
  • Eficienta: continutul poate fi adaptat rapid in functie de dinamica businessului. Timpul petrecut in organizatie in primele 3 luni de activitate este eficientizat prin concentrarea unui volum foarte mare de informatii.
 
2. Interactiunea cu angajatii si nivelul lor de implicare
 
Comunicarea deschisa la toate nivelurile ierarhice
 
Performanta unei echipe este strans legata de felul in care angajatii comunica, impartasesc idei si dezvolta proiecte. Digitalizarea HR-ului prin integrarea unei platforme de comunicare interna conecteaza angajatii si le creeaza spatiul digital de care au nevoie ca sa fie permanent informati si conectati cu echipele din care fac parte.
Un asistent virtual de HR este capabil sa interactioneze cu oamenii intr-un mod intuitiv si, in timp, sa le invete obiceiurile si preferintele, oferindu-le doar informatii personalizate. Asistentul virtual ajuta angajatii sa tina evidenta orelor lucrate, sa verifice soldul concediului de odihna, zilele de concediu suplimentare, sa depuna sau sa anuleze cererile de concediu sau sa solicite fluturasul de salariu.
 
Ce iti ofera o platforma de comunicare intre angajati?
  • Chat pentru schimbul de idei si documente: in reteaua sociala interna, functionalitatile Chat si Colaborare permit comunicarea dintre angajati, schimbul de documente si utilizarea in comun a datelor din sistem.
  • Informatiile actualizate la zi: angajatii au mereu acces la toate informatiile necesare pentru a fi la zi cu task-urile pe care le au.
  • Calendare personalizate: se trimit notificari angajatilor, afla in timp real ce au de facut si sunt mereu la curent cu orice informatie sau activitate care ii priveste. In plus, pot urmari modul in care se desfasoara intreaga activitate a companiei, cine, ce intalniri are programate si cand vor fi disponibili.
Ce iti ofera un asistentul Virtual pentru HR?
  • Contribuie la cresterea engagementului angajatilor: poti oferi angajatilor experiente interactive si user-friendly cu raspunsuri instant la intrebarile pe care le au.
  • Eficientizeaza munca: poti elimina erorile umane si consecintele acestora.
  • Compania poate lua decizii informate: poti afla ce probleme au angajatii si poti oferi solutii personalizate in timp scurt de la primirea solicitarii.
3. O solutie self service pentru angajati

Noile generatii de angajati impun norme noi de munca si stabilesc noi relatii de colaborare cu angajatorii. Isi doresc mai multa independenta, vor un program de lucru flexibil si o relatie mai eficienta cu managerii si departamentul de resurse umane.
 
Managerii de HR ar trebui sa implementeze solutii inovative care sa creasca satisfactia la locul de munca. Doar asa vor reusi companiile sa-si securizeze angajatii implicati si loiali.
 
Aplicatiile de tip Employee self service ofera salariatilor:
  • mai multa autonomie si control asupra carierei
  • posibilitatea de a solicita oricand, de oriunde, cererile catre departamentul de HR prin intermediul aplicatiei (ex: adeverinta salariu, adeverinta medic, adeverinta banca, etc.)
  • le permite o gestiune facila a documentelor, datelor personale, informatiilor despre traininguri si evaluari, etc.
4. Training si evaluare

Pentru cei mai multi angajati evolutia profesionala este o prioritate si trebuie sa fie continua pe durata colaborarii cu o organizatie. Este dificil pentru companii sa mentina angajati buni, dar carora sa le blocheze procesul de evolutie personala si profesionala. Pentru atragerea talentelor si pastrarea acestora in echipa, este nevoie de un plan de dezvoltare al carierei si un plan de motivare a angajatilor.
 
Cu un asa mare interes pentru invatare continua, investitiile companiilor in instrumentele digitale de e-learning sunt justificate, iar un software de LMS (Learning Management System) care integreaza un modul pentru trainingul angajatilor raspunde atat nevoilor de dezvoltare, dar si obiectivelor de business ale companiilor.
 
Digitalizarea proceselor de training si evaluare va permite:
  • urmarirea activitatilor de invatare
  • urmarirea progreselor facute
  • generarea de rapoarte despre performantele angajatilor in raport cu obiectivele individuale
Investitia in resursa umana este extrem de importanta pentru orice afacere. Facute la timpul potrivit, costurile se pot amortiza rapid, mai ales atunci cand creste rata de retentie a angajatilor, dedicarea acestora si productivitatea muncii.
 
Reducerea fluctuatiilor de personal este o preocupare tot mai mare pentru organizatii. Din fericire, solutiile tehnologice existente pe piata pot veni in ajutorul specialistilor in resurse umane si pot contribui semnificativ la imbunatatirea experientei angajatilor la locul de munca. In final, o echipa multumita, care comunica eficient cu managementul si primeste raspunsuri rapide la solicitari, va contribui la atingerea obiectivelor de business, toate acestea in timp ce investitiile pentru digitalizare sunt amortizate rapid. 
 
Daca sunteti interesat de  digitalizarea si automatizarea proceselor HR, consultati echipa colorful.hr sau  testati gratuit platforma integrata colorful.hr

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate