Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-05-26
Sanatatea generala buna este o conditie importanta a performantei angajatilor. Conform unui studiu, 77% din pierderile de performanta se datoreaza unei stari de sanatate precare. Iar sanatatea orala nu face exceptie.
Pus la dispozitie de Indivizo, 2020-05-29
In timp ce restrictiile incep sa se relaxeze, este un bun moment sa tragem cateva concluzii despre aceasta perioada si sa vedem ce este de pastrat si ce ar trebui sa revina la modul cum obisnuia sa fie. Noi, la Indivizo, suntem absolut coplesiti de raspunsul pozitiv si de cererea uriasa pe care am primit-o pentru Interviul Video Automatizat, asa ca am decis sa ducem angajarile online la urmatorul nivel – cu Centrele de Evaluare Online.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-05-29
Stim cu totii vorba aceea cum ca "timpul este relativ", practic fiecare poate sa il perceapa in moduri diferite. Ei bine, mai mult ca oricand, noi am inteles aceasta zicala in ultimele 2 luni, care pentru noi au cantarit cat o viata. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-05-29
Care sunt diferentele dintre liderii romani de HR si cei din alte regiuni? Afla dintr-un studiu realizat de Hogan Assessments si Hart Consulting, bazat pe trei fatete ale personalitatii: valorile (driverii si ceea ce ne motiveaza), "partea luminoasa a personalitatii" (comportamentele uzuale) si "partea intunecata a personalitatii" (punctele forte utilizate in exces, "derapaje" care pot impacta in mod negativ performanta). 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-05-29
Una dintre cele mai mari dileme ale antreprenorilor si a managerilor din companii este legata astazi de productivitatea angajatilor care lucreaza de acasa. Cine, cum si cat lucreaza sunt preocuparile liderilor care au prelungit politica muncii de acasa din cauza crizei coronavirusului. Alaturi de reducerea de costuri, optimizarea proceselor si cresterea productivitatii sunt obiectivele de business prioritare in aceasta perioada.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Criza sanitara a afectat activitatea unor industrii, care au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic sau, mai drastic, au recurs la concedieri colective. Chiar daca ofertele de recrutare in anumite domenii pot fi numarate pe degete, exista sectoare in care cererea de noi angajati a crescut in aceasta perioada. Sa vedem cum arata recrutarea “la distanta” in vreme de pandemie.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus ne-a facut sa ne modificam anumite obiceiuri pe care inainte le consideram uzuale si ne-a determinat sa ne adaptam rapid la noile schimbari. Pe langa obiceiurile zilnice, trebuie sa acceptam ca si piata muncii, asa cum o stim, va suferi modificari pe termen lung, pe care este nevoie sa le intelegem din timp pentru a ne putea conforma cu ele.
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-05-29
In aceasta editie iti propunem un articol in care abordam trei perspective diferite despre fericire, de altfel unul dintre cele mai / daca nu cel mai important aspect al vietii noastre. Speram ca in urma acestei lecturi, sa te gandesti la ce ne face cu adevarat fericiti pentru a investi energia in directiile corecte. 
Pus la dispozitie de Ioan Dumitrascu (partener), Cristina Tudoran (senior associate), Alexandru Moraru (associate), 2020-05-29
In ultimele zile au fost adoptate si au intrat in vigoare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, Legea nr. 55/2020, Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 („Hotararea Guvernului”), Ordinul nr. 3577/831/2020 pentru ocrotirea securitatii si sanatatii angajatilor la locul de munca, Ordinul nr. 1731/832/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus, precum si Ordinul nr. 874/81/2020 2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta. 
Pus la dispozitie de Medicover Romania, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus poate fi extrem de stresanta pentru unii oameni. Frica si anxietatea pot fi coplesitoare atat in cazul adultilor, cat si al copiilor. Gestionarea stresului te va face atat pe tine, cat si pe cei din jur, sa treceti mai usor peste aceasta perioada. 
Pus la dispozitie de Adriana González Gil, 2020-05-29
Lumea s-a schimbat intr-o masura pe care inca nu o putem intelege pe deplin, iar emotiile sunt in centrul acestei schimbari. Situatiile normale, cum ar fi mersul la munca sau cumparaturile, pot fi acum declansatoare de stres, anxietate si ingrijorare. Acesta este motivul pentru care este mai important ca niciodata sa folosim toate instrumentele disponibile pentru a intelege aceste emotii, a le prezice si adapta business-urile la ele.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Au trecut deja mai bine de 2 luni de cand companiile au fost nevoite sa adopte modul de lucru remote si in acest nou context comunicarea permanenta si eficienta cu angajatii in scopul mentinerii culturii organizationale si a sentimentului de apartenenta la echipa au devenit o prioritate. Astfel, modulele software dezvoltate de Smartree, MyStaff Notifier si MyStaff News pot usura considerabil munca managerilor de HR in ceea ce priveste comunicarea cu angajatii prin trimiterea de notificari automate si stiri in interiorul organizatiei.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Efectele negative ale situatiei de pandemie SARS-CoV-2 in care ne aflam la momentul actual se resimt acut si pe piata fortei de munca. Raporturile de munca dintre angajati si angajatori s-au modificat semnificativ si schimbarile impuse de noua realitate au impact si in domeniul resurselor umane. Multe companii au fost fortate sa isi ajusteze din mers procesele interne, fie ca vorbim despre modalitatea de recrutare sau interactiunea cu partenerii.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-05-29
Starea de alerta intrata in vigoare a adus noutati legislative in domeniul muncii si noi obligatii pentru angajatorii din Romania. Chiar daca initial, angajatorii aveau obligatia organizarii activitatii astfel incat munca sa se desfasoare de la domiciliul angajatilor, acest paragraf de lege a fost abrogat, transformandu-se intr- alternativa recomandabila din partea autoritatilor. Am detaliat in articolul urmator ce obligatii au atat angajatorii cat si angajatii in conditiile reluarii activitatii in spatiile de birouri.
Pus la dispozitie de Letitia Lucescu, 2020-05-29
Rolurile si responsabilitatile managerilor s-au schimbat dramatic in ultimele saptamani. Pana acum managerii se concentrau mai ales pe incurajarea inovarii, motivatia angajatilor, managementul financiar si cresterea cotei de piata. Atentia celor mai multi cade insa astazi pe controlul costurilor si mentinerea lichiditatii. Ne confruntam cu blocaje si deficiente pe care nu le-am identificat ca riscuri, nu le-am evaluat impactul si nici nu ne-am facut rezerve ca sa le putem gestiona, dar care acum modifica drastic sfera rolurilor si a responsabilitatilor. 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
In mediul de lucru tot mai provocator din prezent, in special in contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR are potentialul sa contribuie semnificativ la succesul viitor al oricarei companii. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. In acelasi timp, investitia intr-un software de management al resurselor umane reprezinta un pas mare. Cum stii cand este cel mai bun moment sa il faci? 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-05-29
Ai analizat deja procesele din departament si ai decis ca cea mai buna cale de a mari eficienta operationala este un software de management al resurselor umane? Greul poate ca abia incepe. Adevarul este ca poate fi intimidant sa pornesti singur procesul de automatizare si digitalizare a operatiunilor tale de HR, in special daca nu ai experienta anterioara in coordonarea unor proiecte similare de implementare de software. 
Directorii executivi rescriu regulile in cautarea cresterii 
Pus la dispozitie de KPMG Romania, 2019-05-31
Doua treimi dintre directorii executivi considera ca agilitatea este noua moneda in business si risca sa devina irelevanti daca nu se adapteaza, arata studiul KPMG CEO Outlook efectuat pe 1.300 de respondenti, inclusiv din Romania.
 
A 5-a editie a studiului KPMG Global CEO Outlook releva ca mai mult de jumatate dintre directorii executivi (CEO) intervievati sunt increzatori in succes, dar sunt realisti, 53% estimand o crestere moderata de 2% pentru urmatorii trei ani (in scadere de la 55% in 2018). Similar cu editia precedenta, liderii in afaceri mentin estimarea pozitiva pentru cresterea economiei globale in urmatorii trei ani, desi numarul acestora a scazut de la 67% la 62% in ultimele 12 luni. Increderea in viitor este intarita si de politicile de angajare, 36% dintre CEO estimand ca vor creste numarul angajatilor cu peste 6% in urmatorii trei ani.
 
“Un CEO de succes trebuie sa fie un CEO agil”, spune Bill Thomas, Global Chairman KPMG International.  “Succesul intr-un mediu volatil si incert necesita aptitudini diferite de leadership, mai ales in organizatii mari, multinationale. Nu mai este suficient sa iti aperi pozitia si sa iti folosesti forta economica pentru pastrarea avantajului in piata. Astazi, liderii trebuie sa accepte reorganizarea modelelor de afaceri prin noi parteneriate strategice, fuziuni si achizitii si imbunatatirea aptitudinilor angajatilor”, adauga Bill Thomas.
 
“Liderii in afaceri se confrunta cu o era a schimbarii si incertitudinii economice fara precedent. Navigand in ape tulburi, directorii executivi creeaza agilitatea organizationala necesara astfel incat companiile sa devina mai puternice pentru viitor. In fata mediului de afaceri impredictibil, modele de afaceri traditionale ale organizatiilor trebuie regandite si adaptate noilor provocari de crestere” spune Ramona Jurubita, Country Managing Partner, KPMG in Romania.
 
Schimbarea climatica, in topul riscurilor
CEO au indicat schimbarea climatica drept cel mai mare risc pentru cresterea organizatiei lor, pentru prima data in cinci ani cand aceasta a detronat riscurile tehnologice, teritoriale, cyber si operationale. Dar diferenta redusa intre ele zugraveste imaginea unui mediu complex, in continua schimbare.
 
Neconcordanta in inovatie
Majoritatea CEO (84%) cred o cultura a “esecului rapid” este necesara in piata curenta, astfel incat lectiile din esecuri sa fie invatate repede, insa doar 56% dintre cei intervievati au afirmat ca aceasta cultura este implementata in organizatia lor. Mai mult de 8 din 10 CEO (84%) incearca sa schimbe structura echipelor de conducere pentru a zdruncina status-quo-ul.
 
De la securitate IT la inovatie
Aspectele IT continua sa ocupe pozitii de top in agenda CEO, desi in scadere, de pe locul 2 anul trecut, pe locul 4 in aceasta editie. In 2019, o proportie mai mare din CEO (69% fata de 55% in 2018) considera ca dezvoltarea unei strategii robuste pentru securitatea IT este esentiala pentru consolidarea increderii partilor interesate, iar majoritatea (71%) considera securitatea IT drept factor cheie in strategia de inovare.
 
Achizitionarea expertizei prin Fuziuni si Achizitii
Pentru multi lideri in afaceri, Fuziunile & Achizitiile reprezinta cea mai buna oportunitate pentru a tine pasul cu capabilitatile digitale. O strategie proactiva in aceasta privinta este inclusa ca prioritate in agenda a 84% dintre CEO cu un apetit moderat sau crescut pentru M&A in urmatorii trei ani. Implementarea acestui trend poate transforma prin fuziuni si achizitii modelul de afaceri mai repede decat cresterea organica.
 
Investitiile de capital
Prioritizand intre achizitia de noi tehnologii sau dezvoltarea fortei de munca pentru cresterea flexibilitatii organizatiei, liderii in afaceri inclusi in studiu au preferat tehnologia intr-o proportie de 2 la 1 (68% vs 32%).
 
Note pentru expertii in Inteligenta artificiala
Inteligenta artificiala (AI) este una dintre preocuparile CEO, insa doar 16% au implementat AI si programe de automatizare. 31% sunt inca in stadiul de pilot, iar 53% afirma ca au efectuat implementari limitate ale AI. Cu toate acestea, 65% dintre liderii in afaceri cred ca includerea AI si automatizarea proceselor de afaceri vor crea mai multe locuri de munca decat vor elimina.
 
“Studiul din acest an releva ca am intrat intr-o noua era a leadership-ului. Agilitatea provine din echilibrul intre instinctul unui CEO si increderea in date. Pentru decizii strategice, trebuie eliminate datele tendentioase. Nu mai este suficient sa cautam big data, insa liderii in afaceri trebuie sa aplice tehnologia pentru identificarea datelor de calitate. Numai in acest mod vor putea genera abilitatea de crestere a organizatiei”, adauga Bill Thomas.
 
Pentru mai multe detalii despre studii, accesati site-ul http://www.kpmg.com/CEOoutlook.
 
Despre survey
Aflat la a 5-a editie, studiul KPMG CEO Outlook ofera o imagine detaliata a perspectivei pe trei ani a liderilor globali in ceea ce priveste cresterea economica si a afacerilor. Fiecare editie se dezvolta pe baza raspunsurilor din anii precedenti pentru o viziune consistenta de la an la an asupra economiei globale. De asemenea, include noi intrebari, create pentru a surprinde abordarea CEO asupra aspectelor importante in piata.
 
Editia 2019 a inclus 1.300 de CEO din 11 piete cheie (Australia, China, Franta, Germania, India, Italia, Japonia, Olanda, Spania, Regatul Unit al Marii Britanii si Statele Unite ale Americii) si 11 sectoare industriale esentiale (gestionarea activelor, auto, institutii financiare bancare, retail si piete de consum, energie, infrastructura, asigurari, stiintele vietii, productie industriala, tehnologie si telecomunicatii). O treime din companiile incluse in studiu au venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari si nu am abordat companiile cu venituri sub 500 de milioane USD. Studiul a fost efectuat in perioada 8 ianuarie – 20 februarie 2019. Nota: Unele rezultate au fost rotunjite, iar suma lor ar putea depasi 100%.  
 
Despre KPMG
KPMG este o retea internationala de firme membre care furnizeaza servicii de Audit, Consultanta fiscala si Consultanta in afaceri in 153 de tari, avand 207.000 de profesionisti in toata lumea. Firmele membre independente din reteaua KPMG sunt afiliate la KPMG International Cooperative („KPMG International”), o entitate elvetiana. Fiecare firma membra a retelei KPMG reprezinta o entitate distincta si separata din punct de vedere juridic.
 
In Romania si Moldova, KPMG are 6 birouri localizate in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau.

Vezi toate articolele scrise de KPMG Romania

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate