|
|
|
|
Pus la dispozitie de ParentED Fest, 2024-08-19
Prima editie a ParentED Fest aduce in premiera la Bucuresti experti recunoscuti la nivel global, precum celebra Dr. Shefali Tsabary, New York Times best-selling author, recomandata de vedeta de televiziune americana Oprah drept cel mai bun specialist in materie de cresterea copiilor.
|
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-09-20
In acest articol, vei afla strategii esentiale pentru a asigura o tranzitie lina si cum sa comunici eficient beneficiile tehnologiei HR in cadrul organizatiei tale. Citeste mai multe si fa primul pas catre un HR mai inteligent!
|
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-09-20
In acest interviu exclusiv, Jacob Morgan discuta despre viitorul muncii si rolul esential al leadershipului in succesul organizatiilor moderne. Afla cum sa creezi o cultura bazata pe incredere, inovatie si colaborare, si ce calitati sunt cruciale pentru liderii de maine.
|
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-09-20
In conceptia Hogan, leadership-ul reprezinta capacitatea de a construi si mentine o echipa performanta. Pe masura ce mandatul liderului se modifică de la un nivel ierarhic la altul, la fel se schimba si obiectivele sale de dezvoltare. Uneori, liderii trebuie sa dezvolte noi abilitati pentru a avea succes in noile roluri si/sau sa renunte la o parte din comportamentele pe care le-au antrenat anterior.
|
Pus la dispozitie de Schouten Romania, 2024-09-20
Organizatiile opteaza din ce in ce mai mult pentru abordari customizate in dezvoltarea fortei de munca. Customizarea se concentreaza pe alinierea programului de dezvoltare cu strategia, cultura si provocarile unice ale companiei. Aceasta aduce cateva avantaje distincte in imbunatatirea performantei angajatilor.
|
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-09-25
De multe ori, conflictul vorbeste despre parti din noi. Ne ducem spre o comunicare conflictuala deoarece consideram ca aceasta este singura modalitate prin care ne putem face auziti de catre cei din jur. Conflictul nu este doar bun sau doar rau. Orice conflict poarta cu sine o dualitate si aici intervine responsabilitatea noastra… de a o descoperi, a o intelege si a o integra.
|
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-09-25
Q4 este cel mai precipitat si cel mai solicitant trimestru în viata oricarei companii. E momentul pentru sprintul pe ultima suta de metri, e ultima sansa a angajatilor de a performa pe anul in curs, de a-si indeplini sau depasi target-ul si de a se apropia de eventualele bonusuri de sfarsit de an. Dar cum sa mentii un nivel ridicat de performanta, cand volumul de munca este adesea ridicat, iar nivelul lor de energie mai degraba scazut?
|
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-09-25
Obiectivele anuale sunt la un pas de a fi implinite, dar tocmai pentru ca a mai ramas putin timp, efortul trebuie sa creasca. De aceea, angajatii au nevoie sa fie sprijiniti mai mult ca oricand. Iata cateva sugestii pentru managerii care doresc sa-si sprijine eficient angajatii si echipele, pentru a fi siguri ca trec cu brio linia de final de an.
|
Pus la dispozitie de Wizrom, 2024-09-25
Burnout-ul este o problema de actualitate pentru multe companii, iar departamentele de resurse umane se confruntă adesea cu sarcini care pot amplifica riscurile de epuizare. Spre deosebire de alte departamente, HR-ul se ocupa atat de sarcini administrative, cat si de aspecte precum asigurarea bunastarii angajatilor si respectarea reglementarilor, ceea ce poate adauga presiuni suplimentare.
|
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-09-27
Intr-o lume in care suntem mereu pe fuga, somnul devine adesea o resursa neglijata. Am scris in ultima postare pe blog cum un somn de calitate poate influenta nu doar starea noastra de bine, ci si productivitatea si creativitatea.
|
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-09-27
In timp ce stresul si distragerile sunt la un click distanta sau chiar in buzunarul nostru, te-ai oprit vreodata sa te gandesti la puterea propriei tale respiratii? Exercitiile de respiratie nu sunt doar o tendinta de wellness; ele reprezinta o poarta catre descoperirea intregului tau potential, imbunatatind concentrarea si cultivand linistea interioara.
|
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-09-27
Sabon a avut ca scop sa mareasca implicarea angajatilor si sa imbunatateasca cultura la locul de munca printr-un program holistic de wellness, in acelasi timp dorind sa sustina starea de bine generala a angajatilor.
|
Pus la dispozitie de BIA, 2024-09-30
In rolul tau, de lider, poate fi dificil sa urmezi si cerintele business-ului, si sa oferi mereu ceea ce oamenii din echipa isi doresc. Deciziile vor fi greu de luat, mai ales intr-un context economic delicat. Dar conteaza sa ajungi mereu la o intelegere, sa negociezi astfel incat ambele parti sa fie multumite. Cum mai poti motiva oamenii din echipa anul acesta?
|
Pus la dispozitie de BIA, 2024-09-30
Ai nevoie de mai multi colegi pentru a face fata volumului de munca din aceasta toamna? Daca business-ul tau activeaza sau are joburi in domeniile HR, contabilitate, financiar, IT&C, telecom, call-center, help desk, office management, disponibile pentru o perioada limitata de timp sau un volum de munca mai mare de munca intr-o anumita perioada, iti poti completa echipa cu lucratori temporari.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-09-30
Industriile producatoare se confrunta constant cu provocari in gestionarea programelor complexe de lucru, cum ar fi ture multiple, ore suplimentare si schimburi rotative. Worktelligent, prin modulul clock-in/clock-out, ofera o solutie completa pentru automatizarea si monitorizarea timpului de lucru, ajutand companiile sa imbunatateasca eficienta operationala.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-09-30
In 2024, automatizarea si inteligenta artificiala redefiniesc modul in care functioneaza departamentele de HR, sporind eficienta si precizia proceselor interne. Solutiile de automatizare pentru sarcinile repetitive, chatbotii pentru suportul angajatilor si analizele predictive pentru decizii strategice sunt acum esentiale. Cu modelele hibride de munca devenind norma, respectarea reglementarilor legislative este cruciala.
|
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-10-01
O dimineata de miercuri obisnuita in biroul unei companii multinationale. Board-ul s-a reunit pentru a discuta implementarea unei strategii de recastigare a cotei de piata care se erodase treptat in ultimele 3 trimestre. Atmosfera era tensionata – fiecare avea opinii diferite, iar discutiile pareau sa se transforme intr-un conflict.
|
Pus la dispozitie de Centrul de Limbi Straine A_BEST, 2024-09-30
Te pregatesti pentru un examen de limba engleza? Fie ca e vorba de Cambridge, IELTS sau altceva, o pregatire temeinica este esentiala pentru succesul tau! Afla din noul nostru articol de blog, semnat de colega noastra, Miruna Pinta, Senior Language Trainer in cadrul A_BEST, cum sa iti planifici eficient timpul.
|
Pus la dispozitie de Hilio, 2024-09-30
Sprijinul organizatiei are un rol important in sanatatea si starea de bine a angajatilor. Punerea la dispozitie a unor resurse si beneficii care sa-i ajute sa fie bine din punct de vedere emotional, dar si implicarea in educatie si preventie, inseamna un castig de sanatate pentru angajati, pentru companie, dar si pentru societate.
|
Pus la dispozitie de Vlad Dutescu - Presedinte EMCC Romania, 2024-10-01
Ce este mentoratul si de ce e nevoie de simetrie de putere intr-o relatie de mentorat, respectiv asimetrie de expertiza pentru a fi un proces de succes? Citeste ultimul articol publicat pe blogul EMCC Romania.
|
|
|
|
DISC, un instrument polivalent de facilitare a comunicarii
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01
|
Ce se intampla cand oameni din departamente diferite au obiective care nu se potrivesc? Atunci cand colaborarea nu merge pentru ca “eu vad lucrurile diferit” si pentru ca “obiectivele mele primeaza”?
Urmatoarea intamplare are loc intr-o anume unitate de productie insa am putea foarte bine sa o vedem petrecandu-se in multe din companiile cunoscute.
Ana, angajat in departamentul Customer Service, condusa de angajamentul fata de satisfactia clientilor si avand obiective legate de viteza si numarul solicitarilor pe care le rezolva, lupta constant pentru rezolvarea rapida a problemelor legate de produse, expedieri, livrari, etc. Deseori uita de constrangerile cu care se confrunta Mihai, team leader-ul echipei de productie de pe tura de zi, a carui preocupare principala e mentinerea eficientei productiei si respectarea timpilor recomandati de producatorii echipamentelor.
Intre timp, Andrei, unul din reprezentatii de vanzari, avand obiective de volumele si valoare, s-a trezit in situatia in care unul din clientii sai, un lant de retail regional a refuzat sa mai achizitioneze produsele sale pentru una din campaniile de Paste. De ce? Din cauza promisiunilor neonorate de solutionare a diverselor situatii operationale cumulate cu un numar mare de plangeri pe produse in ultimele 3 comenzi.
Cum pot fi solutionate astfel de situatii? Stil de comunicare diferit, obiective divergente etc.
Primul pas ar fi sa actionam asupra lucrurilor pe care le putem controla. Mai intai ha isa ne intelegem, unii pe altii.
DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).
Scopul instrumentului este de a intelege modul in care indivizii se comporta, reactioneaza si interactioneaza in diferite situatii si medii. Fiecare din cele 4 dimensiuni are trasaturi specifice, care il fac pe individ predispus pentru a avea succes intr-un anumit rol organizational.
Astfel, regasim:
- Dominanta – eficienta, comunicare directa, abordare rapida, focus pe rezultate, selectiv in socializare
- Influenta – interactiuni sociale, gandire creativa, implicare, adaptabilitate la schimbare si contexte, carismatic
- Stabilitate – relatii sociale personale, empatie, rabdare, incurajare a cooperarii, luare a deciziilor in mod prudent
- Conformitate – analiza si detalii, standarde ridicate, solutii de baza solide, mediu organizat si structurat, responsabilitate
Raportandu-ne la situatia expusa mai sus, putem vedea deja tipare de comunicare si comportament la fiecare din cei 3 protagonisti – tipare care ii fac potriviti pentru rolurile pe care le au in organizatie.
Ana are o abordare directa si eficienta, focusata pe solutionarea cazurilor cu care se confrunta, deci are o dimensiune D ridicata.
Mihai este foarte atent la detalii, cauta sa respecte standardele si parametrii de productie, favorizeaza organizarea si structura deci vedem o dimensiune C crescuta.
Andrei, ca salesman, apreciaza interactiunile sociale, este carismatic si se adapteaza permanent nevoilor si contextelor expuse de clientii sai, deci se incadreaza pentru o dimensiune I inalta.
Diferenta intre DISC si alte instrumente psihometrice, consta in focalizarea specifica pe evaluarea comportamentului si a stilurilor de comunicare. In timp ce alte instrumente, cum ar fi testele de personalitate bazate pe Big Five sau MBTI, analizeaza o gama mai larga de trasaturi de personalitate, DISC se concentreaza exclusiv pe modul in care indivizii se manifesta in comportamentul lor.
Instrumentul DISC de la TTI Succes Insights pe care il folosim in cadrul programelor noastre din zona de comunicare genereaza o serie de rapoarte ce ofera atat descrieri extinse ale diferitelor tipuri de comunicare cat si recomandari despre modul ideal de a interactiona cu fiecare din ele. Exemplificam cateva din ele mai jos:
- Profilele cu dimensiunea D crescuta - Comunicare directa. Sunt ambitiosi, puternici, hotarati, independenti si orientati spre obiective atunci cand se confrunta cu probleme si provocari. Ei cauta cea mai putin ambigua cale pentru rezolvare, lucru care poate o comunicare mai abrupta si sentimente ranite cu persoane care comunica mai putin direct
- Profilele cu dimensiunea D scazuta - Comunicare reflexiva. Sunt cooperanti, discreti, modesti si blanzi atunci cand se confrunta cu probleme si provocari. Pentru ca fac tot posibilul sa evite conflictul, reusesc sa genereze si mai multe conflicte pe termen lung din cauza lipsei de claritate.
- Profilele cu dimensiunea I crescuta - Comunicare dezinhibata. Sunt magnetici, entuziasti, prietenosi, demonstrativi si vorbareti. Se „hranesc” prin conectarea cu ceilalti! Sunt usor de distras si se concentreaza mai usor pe a vorbi decat pe a face sau a rezolva.
- Profilele cu dimensiunea I scazuta - Comunicare rezervata. Sunt retinuti, isi impun un autocontrol strict si sunt analitici atunci cand vine vorba de oameni si contacte. Se pot pierde in fundal cu aceste preferinte de comunicare.
- Profilele cu dimensiunea S crescuta - Comunicare stabila. sunt rabdatori, de incredere, previzibili si relaxati cand vine vorba de ritm si consecventa. Sunt foarte buni jucatori de echipa. Raspunsurile lor se pot pierde daca un proiect sau o conversatie se misca rapid si probabil ca nu vor intrerupe fluxul pentru a cere detaliile de care au nevoie.
- Profilele cu dimensiunea S scazuta - Comunicare dinamica. Sunt activi, flexibili, si rapizi atunci cand vine vorba de ritm si consecventa. Le place sa prezinte idei noi, sa faca brainstorming si sa viseze la „ce ar fi daca”. Cu toate acestea, aceasta abordare cu spirit liber poate cauza probleme colegilor de echipa care sunt mai rigurosi si organizati.
- Profilele cu dimensiunea C crescuta – Comunicare de precizie. Sunt atenti si conformi cand vine vorba de proceduri si conformitate. Isi obtin satisfactia stabilind proceduri si respectandu-le. Le este greu sa pastreze mintea deschisa in timp ce comunica si nu sunt un bun interlocutor daca partenerul de dialog nu isi sustine opinia cu fapte.
- Profilele cu dimensiunea C scazuta - Comunicarea inovatoare. Sunt neinhibati, deschisi la minte, neconventionali si intuitivi atunci cand vine vorba de proceduri si conformitate. Gandirea lor vizionara poate crea un drum spectaculos, dar poate provoca si probleme in comunicare daca ideile lor sunt nedezvoltate sau comunicate gresit.
Folosind informatii precum cele de mai sus, instrumentele de la TTI Succes Insights puse la treaba prin programe bine livrate rezolva cee ace putem controla: stilul nostrum de comunicare si comportamentul.
Astfel, rezolvam o buna parte din situatiile conflictuale interne si externe si in plus gasim modalitati super eficiente de relatii mai bune cu clientii.
Intelegere, colaborare si relatii bune!
|
Vezi toate articolele scrise de Marco Polo Central & Eastern Europe
|
Alte articole
|
|
|