Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de BIA HCS, 2024-05-29
Legislatia din Romania devine tot mai flexibila, recent fiind adoptate noi legi si ordonante menite sa sustina atat angajatorii, cat si angajatii. Codul ocupatiilor din Romania cuprinde acum noi ocupatii pe care merita sa le consideri in noile angajari. Iar daca la inceputul anului au fost multe discutii despre introducerea platii CASS de 10% la concediile medicale, acum situatia s-a schimbat.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-06-26
Cum afecteaza comportamentele exagerate relatia cu oamenii din echipa, dezvoltarea talentelor si organizatia? Cum gestionam aceste parti intunecate, astfel incat sa nu ajungem sa ne distruga, in final?
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-06-26
Lucrez cu liderii care inteleg ca ei sunt (parte din) “problema”, cei care inteleg ca prezenta lor impacteaza, constructiv si distructiv, generarea de echipe smart si profitabilitabilitatea activitatilor conduse. Pana la aceasta constientizare, cu siguranta interventiile sunt solicitate “nu pentru mine, ci pentru echipa” sau “cum sa-i organizez mai bine”, si asta nu este suficient. 
Pus la dispozitie de CTeam, 2024-06-26
In afara de faptul ca transparenta salariala reprezinta un avantaj strategic major, care genereaza in mod implicit increderea si angajamentul angajatilor, imbunatatirea reputatiei companiei si atragerea unui fond divers de talente, mai este si obligatorie din 2026. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-06-26
Industria Big Tech, cu gigantii sai globali si inovatiile de pionierat in domenii precum computing-ul in cloud si inteligenta artificiala, modeleaza viitorul tehnologiei si al societatii. Romania, emergenta ca hub IT semnificativ, demonstreaza impactul combinat al educatiei, investitiilor strategice si avantajului costurilor competitive.
Pus la dispozitie de Schouten Romania, 2024-06-26
Pe masura ce ne folosim tot mai mult de tehnologii AI pentru a optimiza procesele operationale, liderii organizatiilor pot intampina obstacole in eforturile lor de a mentine niveluri ridicate de implicare a oamenilor, satisfactie la locul de munca si aliniere la obiectivele organizatiei. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-06-26
Intr-o lume tot mai digitalizata, companiile se confrunta cu presiuni pentru a-si optimiza procesele interne si a ramane competitive. Astfel, apare nevoia stabilirii de parteneriate de incredere si pe termen lung. Unul din principalii piloni ai colaborarii dintre Smartree si SIG Romania a fost account managementul dedicat.
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-06-26
Construirea unei culturi a invatarii este un factor cheie in dezvoltarea talentelor si pregatirea lor pentru viitor, intr-o lume in continua transformare. Dar cum poate fi implementata o cultura a invatarii care sa mobilizeze intreaga organizatie? 
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-06-26
Andrei Ion, manager regional SHL, vorbeste pe indelete despre colaborarea intre oameni si inteligenta artificiala, subliniind importanta si responsabilitatea acestui parteneriat in facilitarea tranzitiei, in acest interviu acordat pentru Ziarul Financiar.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-06-26
Un sistem eficient de management al performantei este esential pentru a evalua si masura acitivitatea angajatilor si pentru a-i ajuta sa se dezvolte profesional. Acest articol explica ce este managementul performantei, de ce este atat de important pentru succesul unui business si care sunt componentele sale cheie.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-06-26
Cercetarile au demonstrat ca transparenta la locul de munca este principalul factor in ceea ce priveste fericirea angajatilor. Problema este, inca, faptul ca doar 52% dintre oameni considera ca lucreaza intr-o companie care promoveaza transparenta.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-06-26
In saptamana de dinainte de concediu, parca nu mai exista program normal de lucru. Agenda nu se mai termina de task–uri actuale si viitoare pe care tu si colegii trebuie sa le lasati in ordine. Pare ca plecati intr-un concediu de cateva luni, nu de 1-2 saptamani. Si ritmul acesta de lucru isi pune amprenta asupra dispozitiei oamenilor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-06-26
Aprecierea angajatilor are adesea puterea de a determina succesul sau esecul lor la locul de munca. Recunoașterea eforturilor si realizărilor le sporeste moralul, satisfactia si productivitatea, creaza un mediu de lucru pozitiv si creste loialitatea fata de organizatie. 
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-06-26
Evaluarea 360 este un instrument dinamic, esential in managementul performantei, pentru ca ofera o imagine completa, complexa si actualizata asupra angajatilor, prin colectarea de feedback in timp real din mai multe surse, pe toate palierele, atat pe verticala, cat si pe orizontala.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-06-26
Cand angajatii spun „oportunitati de dezvoltare” s-ar putea sa se gandeasca la altceva decat angajatorii. Asteptarile nu se indeplinesc, iar dezamagirile apar. Ce-si doresc angajatii cand vor dezvoltare profesionala? Putem sa aliniem asteptarile acestea cu oportunitatile oferite?
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-06-26
Automatizarea in HR a devenit o componenta esentiala pentru imbunatatirea operatiunilor si cresterea productivitatii companiilor. Cu toate acestea, o serie de mituri si preconceptii au impiedicat unele afaceri sa adopte aceste solutii inovatoare.
Pus la dispozitie de Pharma Nord, 2026-06-27
Bronzare mai rapida. Bronzare sigura. Bronz de lunga durata. Putem obtine toate acestea cu Bio-Caroten+E de la Pharma Nord, care se prezinta sub forma unor mici capsule moi, fiecare capsula continand echivalentul a 1000 µg de vitamina A si 10 mg de Vitamina E.
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-06-27
Worktelligent aduce securitate in managementul datelor din departamentele de HR Ops prin implementarea criptarii datelor in repaus si in tranzit, cat si a permisiunilor pe baza de roluri. Worktelligent ofera conformitate prin protectia datelor sensibile, respectand normele GDPR, facand-o alegerea optima pentru departamentele HR Ops.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-06-28
Vi s-a intamplat sa spuneti da, pentru a nu ii deranja pe ceilalti? Paradoxul Abilene apare atunci cand un grup de oameni decide de comun acord sa actioneze intr-un mod care contrazice preferintele fiecarui membru.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-06-28
"Locurile" spre care ne indreptam atentia ne influenteaza activitatea si rezultatele. Felul in care presiunea si stimulii pe care ii primim permanent ne pot influenta sa mergem spre obiective care nu conteaza. 
DISC, un instrument polivalent de facilitare a comunicarii 
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01
Ce se intampla cand oameni din departamente diferite au obiective care nu se potrivesc? Atunci cand colaborarea nu merge pentru ca “eu vad lucrurile diferit” si pentru ca “obiectivele mele primeaza”?

Urmatoarea intamplare are loc intr-o anume unitate de productie insa am putea foarte bine sa o vedem petrecandu-se in multe din companiile cunoscute.

Ana, angajat in departamentul Customer Service, condusa de angajamentul fata de satisfactia clientilor si avand obiective legate de viteza si numarul solicitarilor pe care le rezolva, lupta constant pentru rezolvarea rapida a problemelor legate de produse, expedieri, livrari, etc. Deseori uita de constrangerile cu care se confrunta Mihai, team leader-ul echipei de productie de pe tura de zi, a carui preocupare principala e mentinerea eficientei productiei si respectarea timpilor recomandati de producatorii echipamentelor.

Intre timp, Andrei, unul din reprezentatii de vanzari, avand obiective de volumele si valoare, s-a trezit in situatia in care unul din clientii sai, un lant de retail regional a refuzat sa mai achizitioneze produsele sale pentru una din campaniile de Paste. De ce? Din cauza promisiunilor neonorate de solutionare a diverselor situatii operationale cumulate cu un numar mare de plangeri pe produse in ultimele 3 comenzi.

Cum pot fi solutionate astfel de situatii? Stil de comunicare diferit, obiective divergente etc.

Primul pas ar fi sa actionam asupra lucrurilor pe care le putem controla. Mai intai ha isa ne intelegem, unii pe altii.

DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).

Scopul instrumentului este de a intelege modul in care indivizii se comporta, reactioneaza si interactioneaza in diferite situatii si medii. Fiecare din cele 4 dimensiuni are trasaturi specifice, care il fac pe individ predispus pentru a avea succes intr-un anumit rol organizational.
Astfel, regasim:
  1. Dominanta – eficienta, comunicare directa, abordare rapida, focus pe rezultate, selectiv in socializare
  2. Influenta – interactiuni sociale, gandire creativa, implicare, adaptabilitate la schimbare si contexte, carismatic
  3. Stabilitate – relatii sociale personale, empatie, rabdare, incurajare a cooperarii, luare a deciziilor in mod prudent
  4. Conformitate – analiza si detalii, standarde ridicate, solutii de baza solide, mediu organizat si structurat, responsabilitate
Raportandu-ne la situatia expusa mai sus, putem vedea deja tipare de comunicare si comportament la fiecare din cei 3 protagonisti – tipare care ii fac potriviti pentru rolurile pe care le au in organizatie.

Ana are o abordare directa si eficienta, focusata pe solutionarea cazurilor cu care se confrunta, deci are o dimensiune D ridicata.

Mihai este foarte atent la detalii, cauta sa respecte standardele si parametrii de productie, favorizeaza organizarea si structura deci vedem o dimensiune C crescuta.

Andrei, ca salesman, apreciaza interactiunile sociale, este carismatic si se adapteaza permanent nevoilor si contextelor expuse de clientii sai, deci se incadreaza pentru o dimensiune I inalta.

Diferenta intre DISC si alte instrumente psihometrice, consta in focalizarea specifica pe evaluarea comportamentului si a stilurilor de comunicare. In timp ce alte instrumente, cum ar fi testele de personalitate bazate pe Big Five sau MBTI, analizeaza o gama mai larga de trasaturi de personalitate, DISC se concentreaza exclusiv pe modul in care indivizii se manifesta in comportamentul lor.

Instrumentul DISC de la TTI Succes Insights pe care il folosim in cadrul programelor noastre din zona de comunicare genereaza o serie de rapoarte ce ofera atat descrieri extinse ale diferitelor tipuri de comunicare cat si recomandari despre modul ideal de a interactiona cu fiecare din ele. Exemplificam cateva din ele mai jos:
  • Profilele cu dimensiunea D crescuta - Comunicare directa. Sunt ambitiosi, puternici, hotarati, independenti si orientati spre obiective atunci cand se confrunta cu probleme si provocari. Ei cauta cea mai putin ambigua cale pentru rezolvare, lucru care poate o comunicare mai abrupta si sentimente ranite cu persoane care comunica mai putin direct
  • Profilele cu dimensiunea D scazuta - Comunicare reflexiva. Sunt cooperanti, discreti, modesti si blanzi atunci cand se confrunta cu probleme si provocari. Pentru ca fac tot posibilul sa evite conflictul, reusesc sa genereze si mai multe conflicte pe termen lung din cauza lipsei de claritate.
  • Profilele cu dimensiunea I crescuta - Comunicare dezinhibata. Sunt magnetici, entuziasti, prietenosi, demonstrativi si vorbareti. Se „hranesc” prin conectarea cu ceilalti! Sunt usor de distras si se concentreaza mai usor pe a vorbi decat pe a face sau a rezolva.
  • Profilele cu dimensiunea I scazuta - Comunicare rezervata. Sunt retinuti, isi impun un autocontrol strict si sunt analitici atunci cand vine vorba de oameni si contacte. Se pot pierde in fundal cu aceste preferinte de comunicare.
  • Profilele cu dimensiunea S crescuta - Comunicare stabila. sunt rabdatori, de incredere, previzibili si relaxati cand vine vorba de ritm si consecventa. Sunt foarte buni jucatori de echipa. Raspunsurile lor se pot pierde daca un proiect sau o conversatie se misca rapid si probabil ca nu vor intrerupe fluxul pentru a cere detaliile de care au nevoie.
  • Profilele cu dimensiunea S scazuta - Comunicare dinamica. Sunt activi, flexibili, si rapizi atunci cand vine vorba de ritm si consecventa. Le place sa prezinte idei noi, sa faca brainstorming si sa viseze la „ce ar fi daca”. Cu toate acestea, aceasta abordare cu spirit liber poate cauza probleme colegilor de echipa care sunt mai rigurosi si organizati.
  • Profilele cu dimensiunea C crescuta – Comunicare de precizie. Sunt atenti si conformi cand vine vorba de proceduri si conformitate. Isi obtin satisfactia stabilind proceduri si respectandu-le. Le este greu sa pastreze mintea deschisa in timp ce comunica si nu sunt un bun interlocutor daca partenerul de dialog nu isi sustine opinia cu fapte.
  • Profilele cu dimensiunea C scazuta - Comunicarea inovatoare. Sunt neinhibati, deschisi la minte, neconventionali si intuitivi atunci cand vine vorba de proceduri si conformitate. Gandirea lor vizionara poate crea un drum spectaculos, dar poate provoca si probleme in comunicare daca ideile lor sunt nedezvoltate sau comunicate gresit.
Folosind informatii precum cele de mai sus, instrumentele de la TTI Succes Insights puse la treaba prin programe bine livrate rezolva cee ace putem controla: stilul nostrum de comunicare si comportamentul.

Astfel, rezolvam o buna parte din situatiile conflictuale interne si externe si in plus gasim modalitati super eficiente de relatii mai bune cu clientii.

Intelegere, colaborare si relatii bune!

 

Vezi toate articolele scrise de Marco Polo Central & Eastern Europe

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate