Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
DISC, un instrument polivalent de facilitare a comunicarii 
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01
Ce se intampla cand oameni din departamente diferite au obiective care nu se potrivesc? Atunci cand colaborarea nu merge pentru ca “eu vad lucrurile diferit” si pentru ca “obiectivele mele primeaza”?

Urmatoarea intamplare are loc intr-o anume unitate de productie insa am putea foarte bine sa o vedem petrecandu-se in multe din companiile cunoscute.

Ana, angajat in departamentul Customer Service, condusa de angajamentul fata de satisfactia clientilor si avand obiective legate de viteza si numarul solicitarilor pe care le rezolva, lupta constant pentru rezolvarea rapida a problemelor legate de produse, expedieri, livrari, etc. Deseori uita de constrangerile cu care se confrunta Mihai, team leader-ul echipei de productie de pe tura de zi, a carui preocupare principala e mentinerea eficientei productiei si respectarea timpilor recomandati de producatorii echipamentelor.

Intre timp, Andrei, unul din reprezentatii de vanzari, avand obiective de volumele si valoare, s-a trezit in situatia in care unul din clientii sai, un lant de retail regional a refuzat sa mai achizitioneze produsele sale pentru una din campaniile de Paste. De ce? Din cauza promisiunilor neonorate de solutionare a diverselor situatii operationale cumulate cu un numar mare de plangeri pe produse in ultimele 3 comenzi.

Cum pot fi solutionate astfel de situatii? Stil de comunicare diferit, obiective divergente etc.

Primul pas ar fi sa actionam asupra lucrurilor pe care le putem controla. Mai intai ha isa ne intelegem, unii pe altii.

DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).

Scopul instrumentului este de a intelege modul in care indivizii se comporta, reactioneaza si interactioneaza in diferite situatii si medii. Fiecare din cele 4 dimensiuni are trasaturi specifice, care il fac pe individ predispus pentru a avea succes intr-un anumit rol organizational.
Astfel, regasim:
  1. Dominanta – eficienta, comunicare directa, abordare rapida, focus pe rezultate, selectiv in socializare
  2. Influenta – interactiuni sociale, gandire creativa, implicare, adaptabilitate la schimbare si contexte, carismatic
  3. Stabilitate – relatii sociale personale, empatie, rabdare, incurajare a cooperarii, luare a deciziilor in mod prudent
  4. Conformitate – analiza si detalii, standarde ridicate, solutii de baza solide, mediu organizat si structurat, responsabilitate
Raportandu-ne la situatia expusa mai sus, putem vedea deja tipare de comunicare si comportament la fiecare din cei 3 protagonisti – tipare care ii fac potriviti pentru rolurile pe care le au in organizatie.

Ana are o abordare directa si eficienta, focusata pe solutionarea cazurilor cu care se confrunta, deci are o dimensiune D ridicata.

Mihai este foarte atent la detalii, cauta sa respecte standardele si parametrii de productie, favorizeaza organizarea si structura deci vedem o dimensiune C crescuta.

Andrei, ca salesman, apreciaza interactiunile sociale, este carismatic si se adapteaza permanent nevoilor si contextelor expuse de clientii sai, deci se incadreaza pentru o dimensiune I inalta.

Diferenta intre DISC si alte instrumente psihometrice, consta in focalizarea specifica pe evaluarea comportamentului si a stilurilor de comunicare. In timp ce alte instrumente, cum ar fi testele de personalitate bazate pe Big Five sau MBTI, analizeaza o gama mai larga de trasaturi de personalitate, DISC se concentreaza exclusiv pe modul in care indivizii se manifesta in comportamentul lor.

Instrumentul DISC de la TTI Succes Insights pe care il folosim in cadrul programelor noastre din zona de comunicare genereaza o serie de rapoarte ce ofera atat descrieri extinse ale diferitelor tipuri de comunicare cat si recomandari despre modul ideal de a interactiona cu fiecare din ele. Exemplificam cateva din ele mai jos:
  • Profilele cu dimensiunea D crescuta - Comunicare directa. Sunt ambitiosi, puternici, hotarati, independenti si orientati spre obiective atunci cand se confrunta cu probleme si provocari. Ei cauta cea mai putin ambigua cale pentru rezolvare, lucru care poate o comunicare mai abrupta si sentimente ranite cu persoane care comunica mai putin direct
  • Profilele cu dimensiunea D scazuta - Comunicare reflexiva. Sunt cooperanti, discreti, modesti si blanzi atunci cand se confrunta cu probleme si provocari. Pentru ca fac tot posibilul sa evite conflictul, reusesc sa genereze si mai multe conflicte pe termen lung din cauza lipsei de claritate.
  • Profilele cu dimensiunea I crescuta - Comunicare dezinhibata. Sunt magnetici, entuziasti, prietenosi, demonstrativi si vorbareti. Se „hranesc” prin conectarea cu ceilalti! Sunt usor de distras si se concentreaza mai usor pe a vorbi decat pe a face sau a rezolva.
  • Profilele cu dimensiunea I scazuta - Comunicare rezervata. Sunt retinuti, isi impun un autocontrol strict si sunt analitici atunci cand vine vorba de oameni si contacte. Se pot pierde in fundal cu aceste preferinte de comunicare.
  • Profilele cu dimensiunea S crescuta - Comunicare stabila. sunt rabdatori, de incredere, previzibili si relaxati cand vine vorba de ritm si consecventa. Sunt foarte buni jucatori de echipa. Raspunsurile lor se pot pierde daca un proiect sau o conversatie se misca rapid si probabil ca nu vor intrerupe fluxul pentru a cere detaliile de care au nevoie.
  • Profilele cu dimensiunea S scazuta - Comunicare dinamica. Sunt activi, flexibili, si rapizi atunci cand vine vorba de ritm si consecventa. Le place sa prezinte idei noi, sa faca brainstorming si sa viseze la „ce ar fi daca”. Cu toate acestea, aceasta abordare cu spirit liber poate cauza probleme colegilor de echipa care sunt mai rigurosi si organizati.
  • Profilele cu dimensiunea C crescuta – Comunicare de precizie. Sunt atenti si conformi cand vine vorba de proceduri si conformitate. Isi obtin satisfactia stabilind proceduri si respectandu-le. Le este greu sa pastreze mintea deschisa in timp ce comunica si nu sunt un bun interlocutor daca partenerul de dialog nu isi sustine opinia cu fapte.
  • Profilele cu dimensiunea C scazuta - Comunicarea inovatoare. Sunt neinhibati, deschisi la minte, neconventionali si intuitivi atunci cand vine vorba de proceduri si conformitate. Gandirea lor vizionara poate crea un drum spectaculos, dar poate provoca si probleme in comunicare daca ideile lor sunt nedezvoltate sau comunicate gresit.
Folosind informatii precum cele de mai sus, instrumentele de la TTI Succes Insights puse la treaba prin programe bine livrate rezolva cee ace putem controla: stilul nostrum de comunicare si comportamentul.

Astfel, rezolvam o buna parte din situatiile conflictuale interne si externe si in plus gasim modalitati super eficiente de relatii mai bune cu clientii.

Intelegere, colaborare si relatii bune!

 

Vezi toate articolele scrise de Marco Polo Central & Eastern Europe

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate