Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
​Diversitatea si incluziunea - un nou avantaj competitiv pentru compania ta?
Pus la dispozitie de Andreea Suciu & Andreea Oprea - Suciu - Employment and Data Protection Lawyers, 2022-10-31
Conceptele
Nu cu mult timp in urma, diversitatea si incluziunea erau recunoscute, dar ignorate cu gratie de cultura organizationala a companiilor romanesti. Astazi, aceste subiecte sunt din ce in ce mai mult discutate, tinand cont de prevederile legale care au inserat obligatia companiilor romanesti de a avea politici si proceduri interne specifice care sa abordeze aceste aspecte.
 
Cu toate acestea, exista inca o confuzie in ceea ce priveste definirea acestor concepte. Pentru a face un pas inainte in clarificarea acestei confuzii, trebuie subliniat faptul ca, potrivit definitiei date de dictionarul de afaceri, diversitatea se refera la intelegerea, evaluarea si acceptarea diferentelor dintre oameni legate de varsta, identitate de gen, orientare sexuala, abilitati fizice si mentale, rasa, etnie, religie si alte atribute.
 
"Diversitatea este un fapt. Incluziunea este o alegere." - Fiona Bartels Ellis, British Council
 
Putem considera ca diversitatea este o valoare foarte importanta in cadrul unei companii. Cu toate acestea, fara incluziune, diversitatea ar fi doar o valoare lipsita de semnificatia sa practica. Incluziunea reprezinta implicarea activa si continua a ideilor, cunostintelor, perspectivelor, abordarilor si stilului fiecarui angajat. Pentru a fi si mai specific, diversitatea este obiectivul, iar incluziunea este calea catre adevarata esenta a diversitatii.
 
Care sunt avantajele?
Intr-o epoca a globalizarii in care mobilitatea este din ce in ce mai mult incurajata, diversitatea si incluziunea la locul de munca sunt extrem de importante daca doriti sa obtineti o buna productivitate si un profit pe termen lung. Dupa cum au observat deja marile companii multinationale, incurajarea diversitatii si a incluziunii la locul de munca este, de asemenea, primul pas catre o afacere si mai eficienta si mai competitiva la nivel international.
 
Urmatoarele aspecte ar trebui, de asemenea, sa fie subliniate ca fiind principalele avantaje ale diversitatii si incluziunii: 
  1. Procesul de recrutare nu va mai avea granite - oferind angajatorilor posibilitatea de a recruta personal calificat din medii diferite.
  2. Tinerea pasului cu dinamica permanenta a liniei de business - fiecare angajat strain va avea o contributie sustinuta, derivata din propriul bagaj cultural si educational, in dezvoltarea produselor si serviciilor.
  3. Extinderea liniei de afaceri in alte medii culturale - orice produs sau serviciu care intra pe o piata noua trebuie sa respecte legislatia locala si sa se adapteze la un mediu economic necunoscut. Intelegerea culturii, limbii si conexiunilor locale poate transforma dezvoltarea unei noi linii de afaceri in cea mai simpla sarcina intreprinsa vreodata.
  4. Imbunatatirea comunicarii interne si a practicilor manageriale - fiecare perspectiva diferita a angajatilor devine o noua oportunitate de a imbunatati strategia, procesele, dar si procedurile organizatiei.
  5. Beneficii fiscale provenite de la bugetul de stat pentru companiile care angajeaza anumite grupuri de persoane.
  6. Incurajarea creativitatii si inovatiei - angajatii din tari diferite, care vorbesc limbi diferite, sunt mai creativi, inoveaza, invata unii de la altii si reusesc sa colaboreze mai usor pentru a atinge un obiectiv comun.
  7. Ajuta compania sa fie cotata ca fiind cel mai dorit angajator - intr-o lume in care canalele media sunt principala sursa de promovare in randul tinerilor, angajatorii trebuie sa mentina un rating foarte bun pentru a capta atentia noilor generatii.
Implementare concreta
In primul rand, crearea unui loc de munca favorabil incluziunii presupune a conduce prin puterea exmplului, cu un angajament clar din partea conducerii ca diversitatea este esentiala pentru performanta afacerii.
 
In al doilea rand, ar trebui implementate politici si proceduri interne pentru a sprijini diversitatea, combaterea discriminarii si hartuirii prin promovarea angajamentului organizatiei fata de diversitate.
 
In Romania, cele mai frecvente practici care vizeaza sustinerea diversitatii si incluziunii la locul de munca sunt: 
  • Politici nediscriminatorii de recrutare, selectie si promovare - pentru a avea cu adevarat un impact, politicile ar trebui sa fie adaptate in mod clar la nevoile specifice de afaceri ale fiecarei companii si, de asemenea, sa se adapteze la dinamica modificarilor legislative in acest domeniu.
  • Programe de formare si dezvoltare - sa se dezvolte si sa se investeasca in programe de formare adaptate pentru pozitiile manageriale si non-manageriale care sa abordeze subiecte legate de diversitate, prin incheierea de parteneriate cu experti care au cunostinte si experienta dovedite in domeniile diversitatii si incluziunii la locul de munca. 
  • Program de lucru flexibil si adaptat - pentru nevoile personale si culturale ale fiecarui angajat (de exemplu, diferentele in ceea ce priveste sarbatorile legale). 
  • Identificarea de solutii concrete pentru sprijinirea angajatilor - pentru a asigura permanent metodele prin care managementul demonstreaza ca intelege pe deplin conceptele de diversitate si incluziune si ca ofera un sprijin sincer pentru toti angajatii, atat la locul de munca, cat si in comunitate. 
Cu toate acestea, in cadrul fiecarei companii exista dificultati si limitari care impiedica implementarea diversitatii ca valoare principala, cum ar fi mentalitatile, cultura si prejudecatile oamenilor - atat la nivelul angajatilor, cat si la nivelul managerilor. In plus, lipsa unor politici de personal clare si a unor strategii concrete, impreuna cu resursele umane limitate alocate pentru implementarea diversitatii si incluziunii la locul de munca, pot crea brese serioase in buna functionare a unei organizatii.
 
Doar un memento
In esenta, simpla discutie despre diversitate si incluziune nu implica sustinerea acestor principii in relatiile noastre zilnice de munca. Adevaratul sprijin consta in punerea in aplicare a normelor si in supravegherea constanta a acestora pentru a se asigura ca sunt abordate si intelese in mod corespunzator de catre toate categoriile de personal, incepand cu top managementul si terminand cu functiile neexecutive.
 
Luand drept exemplu cuvintele lui Mahatma Gandhi: "Capacitatea noastra de a atinge unitatea in diversitate va fi frumusetea si testul civilizatiei noastre", ar trebui sa facem din diversitate si incluziune prioritatea noastra si sa lucram impreuna pentru a trece acest test cu nota 10.

Vezi toate articolele scrise de Suciu - Employment and Data Protection Lawyers

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate