Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Setarea prioritatilor reprezinta pentru liderii de HR un proces extrem de important, de care depinde atat succesul departamentului de HR, cat si al intregii organizatii. Un sondaj Gartner a venit in intampinarea provocarilor cu care se confrunta HR managerii si a realizat un top 5 actiuni de intreprins in 2024. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Bunastarea unei organizatii depinde in mare parte si de cat de eficient si bine pus la punct este procesul de salarizare. Externalizarea acestui proces vine la pachet cu o multime de beneficii precum economie de timp si resurse, expertiza, consultanta permanenta si o gestionare eficienta a resurselor umane.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Respectarea reglementarilor in vigoare reprezinta una dintre conditiile esentiale pentru orice organizatie de succes, iar o modificare legislativa de impact este si cea referitoare la concediile medicale. Incepand cu luna aprilie, noi tipuri de concedii medicale figureaza pe lista exceptarilor de la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS).
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
55% dintre oamenii de HR se asteapta ca gestionarea cresterii costurilor salariale din cauza inflatiei sa reprezinte cea mai mare provocare de business in 2024. Care sunt cele mai presante provocari legate de candidati? Ce piedici avem in procesul de recrutare? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
Cum stau lucrurile pe piata muncii in ultima vreme? Pana in anul 2030, se prevede o nevoie de peste 600.000 de persoane pentru a ocupa posturi care necesita competente avansate, in conditiile in care doar 1% din populatia cu varsta intre 25 si 64 de ani participa la programe de formare profesionala.
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-04-29
Digitalizarea in domeniul resurselor umane nu este doar o adaptare la progresul tehnologic, ci o oportunitate de a revolutiona complet modul in care functionează departamentul tau. Adoptarea unor solutii software specializate este esentiala pentru a creste eficienta, a raspunde cerintelor pietei in schimbare si a ramane competitiv. 
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-04-29
Implicarea si performanta angajatilor sunt factori cruciali in succesul organizatiei dar intrebarea e cum poti debloca intregul potentialul echipei pentru a creste productivitatea? 

 
Pus la dispozitie de Pharma Nord, 2024-04-29
Aceste doua functii cognitive importante tind sa ne incetineasca sau sa ne joace feste, pe masura ce inaintam in varsta. Aceasta poate fi o provocare, mai ales daca ai un job care necesita multa planificare si gandire creativa.
Pus la dispozitie de CODECS, 2024-04-30
In ciuda progreselor tehnologice pe care le-am facut si le facem, munca unei organizatii este facuta de oameni. Oamenii sunt aceia care alcatuiesc interfata cu clientul, realizeaza produsul, presteaza serviciul, planifica si coordoneaza, imbunatatesc procese, asigura calitatea si aduc profit.
Pus la dispozitie de Andreea Gheorghita, Doru Paducel & Ana M. Marin, 2024-04-30
Iti creezi timp si spatiu pentru a te asculta pe tine insuti?  Un articol util despre modele si practici de reflectie si reflexie scris de colegii nostri de la EMCC Romania.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Acest articol contine informatii utile top managerilor, directorilor HR si coordonatorilor HSE interesati sa implementeze in organizatia lor programe de tip Autoritatea sa Opresti Munca (in engleza Stop Work Authority – SWA).
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Articolul da o imagine de ansamblu asupra modului in care pot fi setate elementele care contribuie la o experienta a clientilor controlabila si de buna calitate.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Descopera cum instrumentele Thomas au fost integrate in programul de dezvoltare a leadershipului unei mari universitati din Marea Britanie pentru a o diferentia ca angajator.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Intr-un interviu realizat de Thomas International cu Alicia Collinson, Senior Associate la Thrive Law, au fost explorate aspectele cruciale ale bunastarii angajatilor si sanatatii mentale in organizatii. Alicia a oferit idei valoroase despre provocarile comune cu care se confrunta organizatiile si sfaturi practice pentru a le depasi. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-04-30
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-05-07
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-05-07
In mod frecvent suntem expusi la schimbari si provocari care ne cer sa ne adaptam si sa ne integram noi rutine in viata noastra. De la tranzitiile majore la cele mai mici ajustari, capacitatea noastra de a face fata schimbarii si de a ne adapta este esentiala pentru succesul si bunastarea noastra.
​Generatia X fata in fata cu generatiile noi: Cum construim un mediu de lucru motivant pentru fiecare angajat?
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. Cu toate acestea, Generatia X ramane un pilon esential al pietei muncii. Aceasta generatie, nascuta intre 1965 si 1980, aduce cu ea o bogata experienta, o atitudine pragmatica si bine ancorata in realitatatile economice variate si aproape sinusoidale pe care le-au traversat și o dorinta de dezvoltare profesionala si personala continua.

Caracteristici in oglinda

O mare parte a generatiei X a experimentat crize economice (criza financiara din 2008), progrese tehnologice (web 2.0, aparitia retelelor sociale) și schimbări de paradigma in peisajul afacerilor (uberizarea multor servicii), obținând o o intelegere si o experienta greu de egalat. Aceste trasaturi le ofera o perspectivă care poate fi de neinlocuit în procese de luare a deciziilor sau procese critice de business.

Generatia Z are un focus pronuntat pe problemele de inechitate sociala si cele de mediu. Sunt activisti in probleme de incalzire globala, diversitate si incluziune, sanatate mentala si drepturile omului. Valorizeaza mult locurile de munca si companiile care demonstreaza etica in business, si sunt implicate in proiecte de responsabilitate sociala si care le ofera si lor oportunitatea de a avea un impact pozitiv in societate.

Generația X are printre trasaturile principala o puternica etica de munca.Majoritatea au devenit angajati pentru prima oara într-o perioadă de prosperitate insa au experimentat pe parcurs si crize economice majore si sunt cunoscuți pentru rezilienta, creativitatea si adaptabilitatea in a-și atinge obiectivele. Angajamentul lor față de cariera este un exemplu pozitiv ce contribuie deseori la productivitatea și stabilitatea exemplificate de diverse organizatii.

Generatia Z apreciaza independenta si vad antreprenoriatul ca prima oportunitate de cariera. Au crescut si sunt inconjurati de o realitate economica a „proiectelor” mai degraba decat a „joburilor” si sunt obisnuiti sa lucreze part time sau pe proiect in timp ce se dedica pasiunilor si valorilor lor. La locul de munca prefera flexibilitatea, autonomia si cauta oportunitati de crestere, uneori avand tendinta sa arda etape. Isi doresc sa experimenteze cu idei noi si sa le vada implementate rapid si nu se simt bine in medii de lucru cu ierarhii bine stabilite sau unde exista mult micromanagement.
Generația X a crescut într-o perioada in care nu se utilizau pe scara larga internetul si retelele sociale. In consecinta, au o tendinta de a fi consumatori mai exigenți de informații și gânditori critici mai abili. Utilizeaza procese mai elaborate în evaluarea informațiilor, sintetizarea ideilor complexe și obisnuiesc sa ia decizii informate.

Generatia Z valorizeaza puternic autenticitatea si transparenta in interactiune. Crescand in era social media au dezvoltat un simt puternic de a sesiza disonantele in comunicare si evita situatiile si persoanele care par inselatoare. La locul de munca apreciaza onestitatea, dialogul deschis, feedback-ul si asteptarile comunicate clar.

Generatia X are un nivel de rezilienta foarte mare si sunt capabili sa jongleze cu multiple responsabilitati, dincolo de intelegerea naturala a conceptului de multi-tasking. Literatura de specialitate ii numeste deseori „generatia sandvis” datorita faptului ca sunt prima generatie care are grija de copii, in timp ce au grija si de parintii lor imbatraniti.

Generatia Z prioritizeaza wellbeing-ul impreuna cu avansarea in cariera. Fiind martori ai efectelor suprasolicitarii si burnout-ului asupra generatiilor dinaintea lor, sunt dornici sa evite astfel de situatii. La birou promoveaza eficienta, productivitatea si un bun time management si cauta locuri de munca ce ofera program flexibil, optiuni de lucru remote, programe de wellbeing si sprijin pentru sanatatea mentala.

Generația X este ancorata in ambele lumi – analogica si digitala. Generațiile mai în vârstă s-ar putea să nu aibă flexibilitatea de a ține pasul cu toate schimbarile, din punct de vedere al tehnologiei si conceptelor cu care operam zi de zi, în timp ce generatiile mai tinere ar putea să nu înțeleagă cum au ajuns lucrurile in modul in care le cunosc – social, tehnologic, economic.

Nascuti intr-un mediu digital, Gen Z au fost inconjurati de tehnologie inca de mici. Favorizeaza utilizarea unui app sa a unei platforme pentru aproape orice – comunicare, invatare, distractie. Se adapteaza rapid oricarei noi tehnologii si sunt avizi sa isi dezvolte incontinuu abilitatile digitale. Asteptarea lor de la un loc de munca este sa incorporeze automat instrumente de lucru si de colaborare digitale, tehnologii moderne si investitii constante in dezvoltarea skillurilor digitale.

Mediul de lucru motivant – ce inseamna pentru fiecare

Pentru Generatia X si Millenials au fost realizate numeroase cercetari atat la nivel national cat si global, care evidentiaza preferintele legate de mediul de lucru.

Cand vorbim de un mix de angajati din toate generatiile insa, solutiile pot fi variate sau aparent contradictorii.

Tocmai de aceea, pentru a fi siguri care sunt cele mai relevante am demarat un survey la nivel national in care invitam toti angajatii ce fac parte din Generatia X (n. 1965 – 1980) sa isi exprime optiunile legate de ce anume ii motiveaza, ce anume reprezinta un mediu de lucru placut, ce anume le ofera echilibru intre viata personala si cea profesionala si cum trateaza organizatiile in care se afla toate aceste elemente.

Survey-ul se regaseste pe site-ul Marco Polo si este accesibil AICI

Rezultatele vor fi publicate ulterior sub forma unui e-book ce trateaza nevoile diferite de programe de invatare.

Concluzie

Programele pe care le-am derulat de-a lungul timpului ne indica faptul ca diferentele intre generatii sunt bariere doar in teorie. In realitate, exact aceste diferente si modul in care ele sunt armonizate si valorificate, joaca un rol crucial în succesul organizațiilor moderne.
Cum ne bucuram intotdeauna de perspective noi va invitam pe fiecare sa raspundeti la survey si sa ne ajutati sa aflam concret cum putem construi impreuna un mediu de lucru relevant pentru fiecare generatie.




































































 

Vezi toate articolele scrise de Marco Polo Central & Eastern Europe

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate