Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-07-29
In mediul de lucru tot mai provocator din prezent, in special in contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR are potentialul sa contribuie semnificativ la succesul viitor al oricarei companii. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. In acelasi timp, investitia intr-un software de management al resurselor umane reprezinta un pas mare. Cum stii cand este cel mai bun moment sa il faci? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-07-23
La inceputul lunii iunie 2020 a avut loc o importanta conferinta de HR, unde speakerii - directori de HR, specialisti in resurse umane, traineri in programe de leadership, experti in Inteligenta Artifciala - au dezbatut teme de interes legate de cum a afectat pandemia de COVID-19 piata muncii si industria HR, cum se vor schimba strategiile de HR, ce tendinte in HR ar putea sa apara dupa ce criza va trece, cum arata profilul noilor lideri si cum ar trebui sa comunice acestia in vremuri incerte.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-07-23
Orice sarcina HR care implica o activitate manuala si repetitiva are potential sa devina una eficienta cu ajutorul automatizarii. Identificarea si eficientizarea proceselor fara valoare adaugata ii ajuta pe specialistii HR sa se concentreze pe activitati holistice, precum planificarea strategica, atragerea si managementul talentelor si, bineinteles, sa aiba si mai multa grija de membrii echipei si de dezvoltarea lor profesionala. Mai departe, implementarea unor strategii integrate de automatizare a sistemelor de salarizare, administrare personal si pontaj, inseamna economie de costuri pentru companie si un pas inainte in atingerea obiectivelor de business. Iata ce procese pot fi automatizate atunci cand echipa ta lucreaza de acasa.
Pus la dispozitie de Cristina Matei, 2020-07-23
Bate vant de schimbare? Cristina Matei, Leadership Adviser al Amrop Romania, scrie despre (aproape) toate gandurile care ne trec prin cap atunci cand ne apropiem de o rascruce in cariera, in acest articol publicat in Business Review.
Pus la dispozitie de Florin Popa, 2020-07-24
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care o organizatie sau un lider trebuie sa il faca este sa isi sprijine oamenii sa se dezvolte si sa creasca. Nu doar ca ajuta la imbunatatirea rezultatelor companiei, ci are si un impact pozitiv asupra comunitatii din care fac parte, deoarece ii responsabilizeaza si ii incurajeaza sa contribuie la randul lor la bunastarea acesteia. In articolul nostru din aceasta luna am povestit mai multe despre acest subiect.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-07-28
Desfasurarea activitatii de acasa nu este o experienta noua, insa am vazut recent ca pandemia a fortat multi angajati si organizatii sa faca trecerea, in mod oficial, la un mediul de lucru virtual. Cu toate acestea, este important sa nu neglijam comportamentele care devin necesare pentru ca oamenii sa poata lucra eficient de acasa. Situatia actuala ne ofera ocazia de a revizui ceea ce stim despre competentele necesare la locul de munca. Care sunt cele care conteaza? 
Pus la dispozitie de Medicover, 2020-07-29
Consilierea psihopedagogica este un proces complex de acordare a asistentei psihopedagogice persoanelor normale, care parcurg diverse experiente de invatare, in scopul formarii si dezvoltarii propriei personalitati.
Pus la dispozitie de Medicover, 2020-07-29
Zosterul este o afectiune cutanata, de obicei dureroasa, produsa prin reactivarea virusului care produce varicela sau varsatul de vant, virusul varicelozosterian. Acesta face parte din familia virusurilor herpetice.
Pus la dispozitie de Smartree Romania, 2020-07-30
Avand in vedere schimbarile recente provocate de pandemia COVID-19, multe organizatii au fost nevoite sa isi adapteze modul de lucru la sistemul remote working. Existenta unui soft de pontaj in care se pot gestiona automat evenimentele de timp precum cel de tip “work from home” sau cererile de absenta ale angajatilor este cu atat mai necesara in contextul actual in care majoritatea activitatilor si task-urilor trebuiesc realizate de la distanta.
Pus la dispozitie de Mariana Cosenco, 2020-07-30
Confruntati cu o societate tulburata de evenimente care ne depaseste capacitatea de ordine si control, oamenii raspund la provocarile complexe regresand la comportamente arhaice de adaptare sociala. Ceea ce caracterizeaza aceasta „adaptare sociala” este o conditie de singuratate, cea mai neajutorata si solitara forma de fragmentare sociala. 
Tot mai multe companii isi externalizeaza procesele de HR – Care sunt explicatiile specialistilor. Interviu cu Ioana Dumitru, managerul departamentului de externalizare al Romanian Software
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2019-10-17
Tot mai multe companii din Romania isi externalizeaza procesele de HR, deoarece au descoperit ce beneficii realizeaza atunci cand departamentul de Resurse Umane este degrevat de procesele repetitive si consumatoare de timp, afirma Ioana Dumitru, managerul departamentului de externalizare al Romanian Software.

Specialistul afirma ca anul acesta s-a confirmat tendinta de crestere a pietei de externalizare. Tendinta de crestere se va mentine pe termen mediu si este de asteptat ca si 2020 sa fie un an ocupat pe piata externalizarii proceselor de HR.

Despre tendinte pe piata romaneasca a externalizarii proceselor de HR, beneficii, costuri si provocari, in interviul de mai jos.

Cu un an in urma, declarati ca externalizarea serviciilor de salarizare si administrare de personal este un trend in crestere. S-a confirmat pe piata aceasta tendinta?
 
Intr-adevar, s-a confirmat tendinta de crestere a pietei de externalizare. Ne bucuram sa constatam ca, la fel ca in anii anteriori, numarul clientilor care in 2019 au externalizat serviciile de HR catre Romanian Software a fost destul de mare si tendinta se pastreaza si pentru restul anului. Pentru anul 2020 ne asteptam la si mai multe provocari, respectiv un numar ascendent de client.

Care este procentul de crestere?
 
Procentul de crestere este in medie de 20% de la un an la altul. In 2019, avem un procent de crestere de 25% fata de 2018, pana in acest moment.

Care sunt cele mai mari probleme ale companiilor care apeleaza la solutiile Romanian Software de externalizare?
 
Din experienta noastra, cele mai mari probleme cu care se confrunta companiile care sunt interesate de solutiile noastre se incadreaza in cateva categorii mari:
  1. Costurile mari generate de departamentele interne de resurse umane.
  2. Lipsa unui soft specializat care sa optimizeze fluxurile si activitatea zilnica - Se pierde timp pretios prin input in mai multe sisteme (Revisal, aplicatie salarizare, pontaje excel, drafturi de documente), prin lipsa sistemelor de pontaj electronic care  centralizeaza automat informatia si integrarea acestora cu sistemul de salarizare
  3. Deficitul de personal specializat intr-o piata a muncii competitiva si fluctuatia pe poziti cheie de HR
Cand apeleaza acestea la externalizare?
 
In momentul in care compania realizeaza ca departamentul de resurse umane ar putea sa se concentreze pe activitatile interne cheie, care aduc valoare, hotaraste sa plaseze activitatea  repetitiva si de volum catre un furnizor extern.
Companiile ce hotarasc sa externalizeze activitatea de resurse umane catre  Romanian Software beneficiaza de consultanta specializata, consultant dedicat, soft personalizat, suport in relatia cu institutiile statului, totul la costuri reduse. Un alt aspect important il reprezinta transferul responsabilitatii in fata institutiilor statului, din intern catre furnizorul de servicii.

Cum decurge procesul de contractare a acestor servicii? Sa zicem ca reprezint o firma si m-ar interesa serviciile de salarizare si administrare de personal. Va contactez pe telefon sau mail, si va cer o oferta. Care sunt urmatorii pasi?
 
Felul in care incepem colaborarile este destul de variat. Nu de putine ori suntem contactati de cei care au primit o recomandare de la clientii nostri existenti. Buna noastra reputatie si serviciile pe care le oferim clientilor sunt cei mai buni ambasadori ai nostri.
Cu siguranta contribuie mult la succesul nostru si evenimentele la care participam. Ne-au adus multa notorietate in piata si companiile care ne-au cunoscut astfel vin catre noi pentru a vedea ce beneficii le aduce externalizarea serviciilor de HR.
Primul pas in procesul de contractare al serviciilor este intalnirea cu departamentul de Vanzari, care va prezenta solutiile noastre si va incerca sa inteleaga specificul clientului si nevoile sale. Ca urmarea a acestui proces, clientul primeste o oferta personalizata, iar daca aceasta este agreata, departamentul de implementare al Romanian Software preia contul.
Dupa finalizarea procesului de implementare, contul va fi preluat de echipa dedicata a departamentului de externalizare. De aici, specialistii nostri preiau intreaga sarcina a administrarii de personal si salarizarii.

Ce beneficii sesizeaza imediat companiile care au lasat salarizarea si administrarea de personal in mainile specialistilor Romanian Software?
 
Ca urmare a serviciilor de externalizare, beneficiile sunt vizibile rapid. Inca de la inceput, pentru contractele de externalizare, Romanian Software pune la dispozitia clientului o serie de module ale aplicatiei dezvoltata de Colorful.hr.
 
In platforma noastra, clientul poate urmari in timp real toate modificarile de personal efectuate de consultantii Romanian Software. Tot aici clientul regaseste o serie de rapoarte preconfigurate si are acces la un configurator de rapoarte de unde acestea pot fi personalizate. Poate genera o serie de statistici, primeste notificari si poate seta diverse fluxuri ce usureaza considerabil activitatea departamentului de HR.
 
Platforma Colorful.hr centralizeaza  automat pontajele provenite din puncte de lucru sau  departamente, astfel incat departamentul de HR este degrevat de toata aceasta activitate care consuma timp si energie. Aceasta este integrata cu aplicatia de payroll, astfel incat exista un flux automat de transfer al datelor, reducand riscul erorii umane.
 
Un alt beneficiu este ca, prin procesul de externalizare, sunt auditate fluxurile existente ale companiei, documentele de personal, calculul salarial. Se identifica diverse nereguli ce sunt remediate imediat.

La ce fel de economii se pot astepta firmele care apeleaza la dumneavoastra?
 
E greu sa inaintam niste sume fixe, pentru ca economiile depind de marimea companiei care apeleaza la externalizare, dar pot sa confirm ca valoarea unei  facturi de externalizare este mai mica decat costurile suportate de companie prin angajarea personalului necesar si achizitia unui soft performant de HR. In aceste timpuri, cand fiecare companie sta cu ochii pe cheltuieli, economia generata de externalizare este importanta.
 
Cum apreciati ca va evolua piata externalizarii serviciilor de salarizare si administrare de personal pe termen mediu si lung?
 
Semnalele venite  din piata ne indica o tendinta de crestere a cererii de externalizare, si ne bucura sa observam ca sunt din ce in ce mai multe companii care apreciaza valoarea acestui gen de servicii.
 
Ma astept sa fim foarte ocupati si pe viitor. 😊

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate