Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Peli Filip, 2019-01-07
Hotararea de Guvern privind stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost adoptata vineri, 7 decembrie, de Guvern si a fost publicata luni in Monitorul Oficial al Romaniei (sub numarul 937/2018). Noile modificari vor produce efecte de la 1 ianuarie 2019, insa deja au inceput sa apara primele intrebari in randul companiilor: cum ar trebui sa aplice noile modificari? care sunt functiile pentru care se impune majorarea nivelului salarial? ce criterii trebuie sa indeplineasca angajatii pentru a se califica pentru acest nivel?
 
Pus la dispozitie de Scotwork, 2019-01-31
Negocierile fac parte din cotidian, toti negociem aproape tot timpul. Dar se intampla uneori sa dam peste un negociator dificil si agresiv, care isi inchipuie ca negocierea este despre conflict. La Scotwork, avem convingerea ca o solutie esentiala pentru a gestiona adversitatile sau pentru a fructifica oportunitatile pe care le-ati putea intalni, este dezvoltarea abilitatilor de negociere ale oamenilor cheie din linia intai, acei indivizi responsabili de cresterea performantelor companiei voastre.
Pus la dispozitie de BIA, 2019-01-31
In comunicare, confruntarea directa si sincera aduce adesea mai multe beneficii decat ai putea crede. Daca i-ai scrie un mesaj sincer celui care iti impacteaza direct munca, ce i-ai spune? In ce postura te regasesti cel mai bine: angajat, angajator, candidat sau recruiter? 
Liderul gestioneaza cultura, cel mai important activ al companiei
Pus la dispozitie de Adrian Florea, Partner / Business Advisory Trend Consult, 2018-04-26
Rezultatele vin din ceea ce faci, adica din comportamente.
Rezultatele pe termen lung vin din ceea ce faci in mod regulat, repetat, obisnuit, adica din obiceiuri.

Rezultatele unei organizatii vin din comportamentele membrilor organizatiei.
Rezultatele pe termen lung ale unei organizatii vin din ceea ce fac membrii organizatiei in mod regulat, repetat, obisnuit. Adica vin din normele comportamentale ale organizatiei, din celebrul “la noi asa se face”.

Suma normelor unei organizatii reprezinta cultura respectivei organizatii. Conform rationamentelor de mai sus, cultura este responsabila de modul in care organizatia obtine rezultate pe termen lung. Cu alte cuvinte, daca vrei sa prezici sansele de succes in viitorul unei organizatii, o poti face analizand normele comportamentale prezente, “normalul” oamenilor.

Desi este in mod direct responsabila de generarea rezultatelor organizatiei, cultura nu se regaseste in lista de active din bilant. Este un fel de activ secret, neinregistrat in patrimoniul companiei, dar care este folosit in orice activitate si deci influenteaza nemijlocit performanta, chiar daca nu il declari nicaieri si statul nu iti cere niciun fel de impozit pe el.

Faptul ca activul numit cultura nu este prevazut in bilant poate fi un lucru bun.
Faptul ca multi leaderi nu stiu sa verifice si sa mentina buna functionare a celui mai important activ, este un lucru rau. Prea multi manageri dau ochii peste cap atunci cand aud termenul de cultura si, sub pretextul lipsei de timp, invita directorul de HR sa se ocupe de “chestiile” astea “soft”.

Nu este nimic soft in gestionarea culturii!
Este vorba despre aplicarea unor masuratori la fel de precise ca cele din finance sau sales, care iti arata corelatia dintre comportamentele obisnuite ale oamenilor tai si aspiratiile tale de business. In lista intrebarilor “normale” legate de gestionarea unei afaceri (“Am capitalul necesar?”, “Am mijloacele necesare de productie?”, “Am sistemul informatic potrivit?”, etc.) ar trebui sa isi faca loc si intrebarea “Au oamenii mei obiceiurile potrivite pentru a-mi atinge obiectivele de business?”.

Gestionarea eficace a culturii necesita cunostinte si abilitati.
Vestea buna este ca acestea pot fi dobandite (vezi programul nostru Trend Leadership Journey).
Vestea proasta este ca aplicarea acestor abilitati nu poate fi delegata. Este in intregime responsabilitatea leadershipului organizatiei tipul de cultura pe care il creeaza, mentine, intretine sau schimba. Nu poate fi un program de HR, este principalul program de leadership.

Vezi toate articolele scrise de Trend

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate