Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Mentalitatea de tip multiplier. Ce presupune si cum o dezvoltam
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2023-09-01
Imagineaza-ti urmatorul scenariu. Esti Directorul General al unei companii ce comercializeaza materiale de constructii si ai nevoie sa promovezi un Area Sales Manager in rolul de Director National de Vanzari. Cei 2 ASM pe care ii evaluezi au rezultate similare – isi ating si depasesc targetul de vanzari in mod constant, au un grad maxim de satisfactie al clientilor de care se ocupa, procesul de vanzare este corect gestionat in cadrul echipelor.

Daca te uiti la cifre si la proces in sine, decizia este foarte dificila asa ca incepi sa vorbesti cu oamenii din echipa fiecaruia din cei 2 ASM. Cei din echipa primului iti spun ca este un bun profesionist, ca insista cam mult ca lucrurile sa se desfasoare conform cerintelor lui, ca uneori poate fi mai dificil dar ca per total este ok. Acum esti si mai incurcat, mai ales ca stii ca nu exista oameni sau situatii ideale.

Incepi sa vorbesti cu echipa celui de-al doilea ASM si brusc esti surprins. Fiecare om cu care vorbesti are un zambet larg pe fata cand povesteste despre managerul lui iar detaliile pe care ti le da sunt mai mult legate de cum se simte cand vine la birou si lucreaza alaturi de el, de cat de incantat e de cum se intampla lucrurile in echipa din care face parte, de cum simte ca propunerile lui sunt considerate valoroase si implementate, de cate oportunitati de invatare si dezvoltare ii ofera managerul lui in fiecare context profesional cu care se intalneste. Oamenii din aceasta echipa nu iti vorbesc despre manager ci despre cum se simt ei in preajma lui. Energia pe care o sesizezi e foarte diferita de cea a echipei anterioare.

Iti mai e la fel de dificil sa iei decizia de promovare acum?

Exemplul de mai sus evidentiaza in mod pragmatic primele efecte vizibile ale modelului de leadership de tip “multiplier”. Desi amandoua persoanele au functie de manager, unul dintre ei demonstreaza in mod natural abilitati de lider.  

Contextul disruptiv in care operam cu totii astazi solicita tot mai mult organizatiilor, la aproape toate nivelurile, sa implementeze instrumente si procese ce permit rolurilor de conducere sa faca tranzitia dinspre management operational (tradus prin realizare KPI, monitorizare si interventie pentru corectare in flow-ul proceselor, supraveghere si corectie erori ale angajatilor) catre leadership (tradus prin abilitatea de a crea in mod autentic valoare in jur prin dezvoltarea business-ului si a oamenilor din el).

Publicata in 2010, cartea cercetatorilor Liz Wiseman si Greg McKeown “Multipliers: How the best leaders make everyone smarter” evidentia inca de acum 13 ani necesitatea acestei schimbari de paradigma si oferea un cadru de intelegere al abilitatilor pe care le manifesta un “multiplier”.

Vorbim de 5 tipuri de personalitati sau competente pe care cautam sa le dezvoltam ca sa putem vorbi de un multiplier:

  • Magnetul de talente – Atrage si retine cei mai talentati oameni
  • Eliberatorul – Solicita cea mai buna versiune de gandire de la oameni
  • Antrenorul – Provoaca si extinde performanta
  • Moderatorul – Incurajeaza dezbaterile inainte de luarea deciziilor
  • Sustinatorul – Insufla responsabilitate pentru actiuni si consecintele lor
Pe scurt, un multiplier identifica “sclipirea” fiecaruia si ii dezvolta potentialul, creand si ajustand sarcinile si responsabilitatile astfel incat talentul fiecaruia sa fie utilizat si provocat in mod constant. Ei livreaza mai bine in termeni de cantitate si calitate, nu pentru ca ei insisi fac lucrurile mai bine ci pentru ca stiu cum sa potenteze si sa motiveze oamenii din jurul lor sa se implice mai mult si sa fie mai creativi.

La polul opus de multiplier se afla managerul de tip “diminisher” – acel individ care este inteligent si care are solutii potrivite insa care considera ca el e singurul care are idei bune si care stie cum sa gestioneze procesele de business. E concentrat pe ideea de a “da bine” si de a isi aloca succesul echipei in permanenta. Nu considera ca cei din jurul sau au vreo “sclipire” si in consecinta nici nu se straduie sa le ofere provocari si oportunitati de dezvoltare si afirmare.

De cele mai multe ori, managerii de tip diminisher provin din persoane extrem de competente, care au excelat in roluri de contributor individual si care au primit feedback pozitiv legat de IQ si abilitatile intelectuale.

Intre aceste 2 extreme este o zona de competenta in care se regasesc majoritatea persoanelor in roluri de conducere, iar rolul programului de leadership “Multiplier Mindset” pe l-am construit in cadrul Marco Polo CEE este sa dezvolte cele 5 competente cat mai puternic, in cat mai multi angajati, indiferent de nivelul de management in care se afla.

Motivul este unul simplu:

Leadershipul de tip multiplier nu se concentreaza doar pe managementul echipei, ci este in sine un vector al transformarii si dezvoltarii in cadrul organizatiei.


*** 
Marco Polo CEE este o companie romaneasca specializata in strategii de crestere a afacerilor prin dezvoltarea potentialului uman, parte a grupului international Marco Polo Performance. Este unic partener Promote, personalizand prin intermediul platformei proprietare, programe HPLJ in numeroase industrii de la oil&gas la banking, si din farma in automotive.

Pionier in utilizarea tehnologiei de ultima generatie, Marco Polo CEE foloseste instrumente interactive, inteligenta artificiala si solutii hibride pentru augmentarea abilitatilor si comportamentelor necesare unei performante redefinite.


Vezi toate articolele scrise de

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate