Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Catalin Vasile, 2020-04-30
In noul context de business, companiile trebuie sa fie pregatite sa interactioneze cu clientii in mediul preferat de acestia atunci cand le este solicitat. Daca un client vrea sa discute prin video-call, ar trebui sa poti sustine o conversatie valoroasa pentru acesta si chiar sa creezi o experienta de nivel superior. Odata cu familiarizarea clientilor cu noile tehnologii, apare o mare oportunitate pentru multe companii de a accesa cu usurinta clienti din alte zone geografice. Pentru a face fata acestor provocari, echipele profesioniste de vanzatori dezvolta un model nou de interactiune cu clientul, model cunoscut ca INSIDE SALES.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-04-30
Pot sa intreb un angajat daca are sau nu Coronavirus? Pot sa trimit acasa un membru al echipei daca se simte rau si sa ii cer sa aduca o adeverinta medicala care sa arate ca este sanatos, inainte sa se intoarca la munca? Sunt doar cateva dintre intrebarile adresate de expertii HR din SUA, care au participat recent la o intalnire cu reprezentantii Centrului pentru Prevenirea și Controlul Bolilor. Expertii citati de Bloomberg au reiterat importanta pe care trebuie sa o acorde companiile in aceasta perioada pentru a avea o strategie clara de comunicare, sa ia masuri ferme pentru a asigura sanatatea angajatilor si sa usureze tranzitia catre munca de acasa, in sectoarele in care acest lucru este posibil. Iata cateva recomandari in acest sens, care se pot aplica si in firma ta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-04-30
Rolul expertului in resurse umane de a fi omul care ajuta compania sa isi adapteze business-ul si care ghideaza angajatii intr-un moment care pune la incercare modul lor de lucru devine vital in noua realitate a pietei muncii. Iata cinci moduri in care criza sanitara va schimba activitatea departamentului de resurse umane.
Pus la dispozitie de Madalina Balan, 2020-04-30
Odata cu declararea starii de urgenta si implementarea recomandarilor de distantare sociala, multi dintre noi resimtim acut izolarea sociala. Si este normal, deoarece oamenii sunt, prin natura lor, fiinte sociale. Astfel, nu ne surprinde faptul ca reducerea conectarii sociale are un impact asupra echilibrului emotional si asupra sanatatii psihologice, impactand semnificativ eficienta la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-04-30
A schimbat pandemia de coronavirus pentru totdeauna modul in care lucram? In ultimii ani, s-a dezbatut intens subiectul muncii remote, cu sustinatori puternici si pro, si contra. Cu toate acestea, multe dintre piedicile considerate inainte insurmontabile s-au dovedit, in ultimele saptamani, relativ usor de de depasit, in conditiile in care milioane de angajati nu au avut alta solutie decat sa isi mute birourile acasa. 
Pus la dispozitie de Mihai Popa-Radu, 2020-04-30
Cineva spunea odata despre mindfulness ca este "...an eastern tool for western results". Pentru o lunga perioada de timp mindfulness a fost un concept privit cu destul de mult scepticism in vest. Dar astazi este practicata in nenumarate locuri, de la Parlamentul Britanic si Forumul de la Davos pana la companii de renume precum Google sau Intel. 
Pus la dispozitie de Indivizo, 2020-04-30
Desi avem multe motive sa simtim ca viata s-a oprit pur si simplu, de fapt doar si-a incetinit ritmul si s-a dat peste cap! Dar avem cele mai bune sanse sa supravietuim acestei schimbari enorme daca ne adaptam tuturor conditiilor - temporare sau permanente - cat mai curand posibil. Noi, la Indivizo, lucram de ani buni la digitalizarea procesului de angajare si la dezvoltarea instrumentelor online care fac recrutarea mai eficienta.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-05-04
Situatia de criza cauzata de pandemia de COVID-19 ne-a obligat pe noi, angajatorii, sa gasim solutii pentru a ne continua activitatea si mai ales pentru a ne proteja angajatii. Cea mai populara masura, acolo unde a fost posibil, a fost sa ne desfasuram cu totii activitatea de acasa. Cum tinem evidenta timpului pentru munca de acasa al angajatilor?
 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-05-04
Ups, iata-te in carantina, cu toata situatia asta cu Covid-19. Acum chiar ca nu mai poti sa mergi la dentist, s-au inchis toti. Insa maseaua aceea incepe sa te deranjeze din ce in ce mai des. Si ai fi vrut, daca tot era sa te fi dus, sa vorbesti si de un implant pentru maseaua lipsa. Intre timp insa, angajatorul ti-a redus 20% din salariu, ca deh, afacerile merg prost, acum lucrezi doar 4 zile din 5 pe saptamana. Cui ii mai arde de investitii dentare? Pot sa mai astepte.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-05-05
Colega noastra Malina Chirea, trainer si psiholog, ne impartaseste cateva sugestii practice despre cum putem gestiona anxietatea, una dintre emotiile puternice ale acestor zile. 
Modalitatea inteligenta de a utiliza datele pentru a imbunatati selectia
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2018-06-27
Selectia angajatilor este o etapa centrala a strategiei de resurse umane a unei organizatii. Intr-o lume care tinde catre utilizarea cat mai eficienta a tuturor resurselor disponibile, costurile asociate unei strategii de evaluare nepotrivite sunt ridicate si pot fi atat financiare, cat si non-financiare.

Exista putine lucruri mai deranjante decat atunci cand realizam ca un angajat in care am investit timp si resurse se dovedeste a fi nepotrivit. Odata cu necesitatea de a incepe din nou procesul de recrutare si de a gasi un inlocuitor, poate fi un cost dificil de recuperat. Desi aceasta suma variaza in functie de rol si industrie, studiile de-a lungul anilor estimeaza ca angajarea unei persoane gresite poate costa o afacere de 3 ori salariul anual al acelui angajat. Aceasta cifra creste considerabil odata cu importanta rolului in companie.

Insa, costurile financiare sunt doar o parte din ecuatie. Implicatiile reale pot lasa amprente si dupa ce angajatul a parasit organizatia, iar companiile, de-a lungul anilor, au raportat scaderi puternice ale productivitatii si ale moralului  angajatilor ramasi, chiar si dupa plecarea unei persoane total necorespunzatoare. Doar pentru ca mandatul lor este scurt nu inseamna ca nu pot provoca daune.

In acest context, Hart Consulting a realizat, impreuna cu o companie multinationala din industria automotive, un studiu de predictie a performantei care demonstreaza utilitatea si capacitatea predictiva a testelor psihologice in procesul de selectie.

Acest studiu de validitate de criteriu a avut ca scop rafinarea procesului de selectie si elaborarea profilului de candidat care coreleaza cu performanta superioara.

Instrumentele incluse in studiu au vizat atat abilitatile cognitive (abilitati numerice, verbale si rationamentul logic), cat si trasaturi de personalitate (modelul Big Five).

In ceea ce priveste indicii specifici obtinuti la evaluarea performantei, studiul de validitate a confirmat faptul ca persoanele cu scoruri crescute la factorul de personalitate stabilitate emotionala au o probabilitate mai mare sa fie evaluate ca fiind mai responsabile in activitate.

De asemenea, rezultatele au indicat ca exista o diferenta semnificativa din punct de vedere statistic intre persoanele care au obtinut un calificativ la evaluarea performantelor de tip “conform asteptarilor” si cele care au obtinut un calificativ “peste asteptari” in ceea ce priveste scorul obtinut la abilitatile cognitive. Un scor ridicat la proba de abilitati cognitive determina o probabilitate mai mare ca un angajat sa fie evaluat “peste asteptari”, deoarece acesta invata mai repede, rezolva mai repede probleme complexe, opereaza mai usor cu simboluri si are un stil de comunicare mai precis.

Diferenta dintre persoanele care au obtinut un calificativ “sub asteptari” si cele care au fost evaluate cu un calificativ “conform asteptarilor” la evaluarea performantelor este explicata prin scoruri mai ridicate pentru dimensiunile de personalitate constiinciozitate si extraversie. Mai exact, persoanele cu scoruri sub medie la extraversie au avut o probabilitate mai mare de a fi evaluate cu calificativul “sub asteptari”, o posibila explicatie fiind faptul ca nu prezinta proactiv ceeea ce au realizat, ca nu isi creeaza aliante relationale variate in interiorul si /sau exteriorul echipei. In plus, persoanele cu scoruri crescute la factorul constiinciozitate au avut o probabilitate mai mare de a fi evaluate cu calificativul “conform asteptarilor” in procesul de evaluare a performantelor, ceea ce arata ca persoanele care urmeaza regulile, procesele, procedurile si standardele de lucru sunt percepute ca fiind de incredere si, prin urmare, vazute mai pozitiv.

Pe scurt, studiul de validitate a identificat profilului candidatului adecvat pentru a indeplini asteptarile specifice activitatii.

De asemenea, a fost identificat si profilul candidatilor cu potential crescut de performanta, prognozat de scoruri ridicate la abilitati cognitive, stabilitate emotionala, extraversie si constiinciozitate.

Rezultatele obtinute subliniaza inca odata utilitatea instrumentelor psihometrice valide in selectia si evaluarea viitorilor angajati, ajutand in mod semnificativ la diferentierea intre candidatii care sunt potriviti rolului si culturii organizationale si prognozand potentialul celor care se pot dezvolta optim in activitate.

In concluzie, pentru a va asigura ca faceti investitiile potrivite, este necesar sa reganditi si sa imbunatatiti strategiile de selectie, prin utilizarea informatiilor pe care le aveti la dispozitie intr-un mod cat mai inteligent.

Vezi toate articolele scrise de HART Consulting

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate