Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2020-12-21
Mediul de afaceri din intreaga lume a suferit schimbari majore, dupa un an marcat de pandemia cu SARS-COV 2. Toate interactiunile s-au redus la un minim posibil, iar continuarea activitatii s-a concentrat spre lucrul de acasa in cele mai multe dintre cazuri, acolo unde tipicul activitatii a permis acest lucru. Unul dintre cele mai afectate domenii, in urma pandemiei, este cel al Resurselor Umane, unde volumul mare de documente ce necesita semnare, printare, expediere este greu de gestionat in general, insa in conditiile actuale este aproape imposibil de realizat.

Pus la dispozitie de Creasoft IT, 2021-01-05
Aplicatia de pontaj CREASOFT bazata pe monitorizarea activitatii pe PC nu preia date cu caracter personal si, ca urmare, nu intra sub incidenta Legii 190/2018 cu privire la prelucrarea si stocarea datelor. Aceasta afiseaza doar numele aplicatiilor si site-urilor/ ferestrelor in care lucreaza angajatul (ex. amazon.com, anaf.ro, Word, Excel, AutoCAD etc.) si durata de utilizare a fiecareia in parte.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Angajatii motivati, performanti, dornici sa isi atinga tintele lunare si sa-si finalizeze cu brio si la timp proiectele sunt de cele mai multe ori cheia succesului in afaceri. Dar realitatea ne arata ca un astfel de comportament tine, in primul rand, de mentalitatea angajatului, iar, in al doilea rand, trebuie sustinut si de organizatie, prin politicile de resurse umane. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Ziua de lucru obisnuita a profesionistului din HR este pe cat de variata, pe atat de solicitanta. Ziua tipica de lucru presupune, spre exemplu, ca prima ora sa fie dedicata mailurilor, telefoanelor si solicitarilor. Urmeaza focusul pe partea de recrutare: postare de anunturi, recrutare, interviuri, intalniri. Dupa-amiaza unui profesionist de resurse umane poate fi ocupata cu partea de evaluare si documentare a performantei angajatilor, precum si salarizare, traininguri sau alte activitati ce presupun atentie sporita.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-01-06
Independenta, invatarea constanta, sentimentul de apartenenta dar si acela ca eforturile lor au un sens, sunt factori motivationali importanti pentru angajati. Pentru a raspunde acestor nevoi, companiile au creat programe variate de engagement, de sustinere a participarii active a angajatilor la "viata" companiei. Astfel de programe includ adesea si actiuni de voluntariat. 
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-01-06
Nevoia accentuata de telemunca va mai dura cel putin cateva luni, timp in care companiile trebuie sa mearga mai departe. In acest context, integrarea cu succes a noilor angajati este o provocare, iar miza pentru companii ramane mare. Indiferent ca in organizatia ta il numiti Onboarding, Induction sau Inductia noilor angajati, descopera cum poti desfasura acest proces ca la carte, de la distanta, cu ajutorul tehnologiei, si care sunt, pe termen lung, diferentele intre Onboarding si Induction. 
Pus la dispozitie de Clinica The MIND, 2021-01-06
Anul 2020 a schimbat modul in care eram obisnuiti sa lucram si ne-a lasat intr-o situatie confuza, greu de controlat. Cu totii am simtit lipsa vietii de dinainte de pandemie, ne-a fost dor de discutiile cu colegii de birou, glumele si zambetele neascunse de masca, chiar si de discutiile in contradictoriu. Totusi, pentru multi dintre noi a fost o perioada in care am invatat multe despre capacitatea noastra de a ne adapta rapid la neprevazut si despre rezistenta pe care o avem in fata pericolului.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-01-06
Problemele dentare afecteaza calitatea vietii, acest lucru este clar. Persoanele afectate pot deveni mult mai timide in a lua cuvantul intr-o sedinta sau in discutiile cu clienti, isi pot reduce participarea la activitatile sociale sau isi pot limita activitatile de zi cu zi din cauza sanatatii orale precare. 1 din 4 adulti evita sa zambeasca din cauza aspectului danturii, iar 1 din 5 simt chiar anxietate cu privire la acesta. 
Pus la dispozitie de Medicover, 2021-01-06
Sanatatea copiilor este cea mai importanta. Pentru ca ne dorim sa ii protejam cat mai mult, am introdus Fluenz Tetra, vaccinul fara injectie pentru prevenirea gripei. Vaccinul este dedicat copiilor si adolescentilor, cu varste cuprinse intre 24 de luni si 18 ani. Acesta ajuta la protejarea impotriva celor 4 tulpini de virusuri continute de vaccin, cat si a altor tulpini inrudite cu acestea. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-01-06
Acest nou episod de podcast este diferit, pentru ca este o conversatie in 3. Cei doi invitati ai nostri, Alina Florea, Talent & Learning Manager la Danone si Anca Grezov, HR Manager Danone, au impartasit foarte multe lucruri concrete (de aceea si dureaza 50 de minute conversatia). Si ne-au mai aratat ce se intampla cand se lucreaza intr-adevar ca o Super Echipa de HR. 
Pus la dispozitie de Smartree Romania, 2021-01-06
La finalul anului trecut, respectiv inceputul anului curent, au aparut doua noi legi care aduc modificari Codului Fiscal si Codului Muncii in ceea ce priveste impozitarea sumelor asimilate cu veniturile si contributiile sociale obligatorii corespunzatoare, dar si situatiile in care angajatorii pot suspenda, din initiativa proprie, contractele individuale de munca ale salariatilor. 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-01-19
​Digitalizarea proceselor de resurse umane nu trebuie sa ramana doar o idee pe lista rezolutiilor de inceput de an. Aceasta poate fi extrem de usor de implementat pornind de la baza oricarei activitati de HR – semnarea documentelor. Dar nu oricum, ci semnarea electronica la distanta, cu valoare legala, cu ajutorul solutiei Paperless flowSIGN. Curiosi cum scapam de “print si semnat in doua exemplare” in cazul documentelor de resurse umane? Raspundem in continuare la aceasta intrebare si multe altele.
Cum iti motivezi angajatii cand bugetele pentru mariri salariale sunt blocate
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Angajatii motivati, performanti, dornici sa isi atinga tintele lunare si sa-si finalizeze cu brio si la timp proiectele sunt de cele mai multe ori cheia succesului in afaceri. Dar realitatea ne arata ca un astfel de comportament tine, in primul rand, de mentalitatea angajatului, iar, in al doilea rand, trebuie sustinut si de organizatie, prin politicile de resurse umane. In plina pandemie este cu atat mai dificil sa iti motivezi oamenii si apoi sa ii convingi sa puna umarul la realizarea proiectelor, in conditiile in care incertitudinea economica a pus stapanire pe o buna parte din bugete, iar riscurile sanitare sunt prezente aproape la tot pasul. In loc de majorari salariale ori beneficii pentru salariati, unele firme transmit mesaje directe sau indirecte legate mai mult de siguranta jobului sau impun tinte si mai ambitioase in incercarea de a nu-si pierde clientii.

In contextul actual, specialistii HR cred ca organizatiile care vor sa isi mentina si consolideze pozitiile in mediul de business trebuie sa fie mai atente ca niciodata la “talentele” pe care se bazeaza si sa isi mentina toti angajatii pe cat posibil apreciati si proactivi. Iata mai jos cateva dintre metodele prin care, si in perioada actuala, motivatia salariatilor poate sa ramana la cote inalte sau sa creasca daca a scazut pe fondul pandemiei si al crizei ce o insoteste:

Coaching 1-1 si programe de management trainee

Psihologul american David McClelland spune ca atunci cand vorbim despre motivatia unui angajat, trebuie sa o privim din trei unghiuri diferite: motivatia nevoii de realizare, motivatia nevoii de afiliere, prin crearea de conexiuni si relatii si motivatia nevoii de autoritate si putere. In situatii de criza se poate remarca cine din echipa ta are capacitatea de a fi lider, adica cine poate fi un candidat potrivit pentru o avansare. In situatia in care conduci o echipa mai mare sau chiar o companie, te poate ajuta, de asemenea, si un soft performant de evaluare a performantelor personalului. Mai exact, acesta este un instrument cu care poti sa masori performanta personalului, dar care te ajuta si sa dezvolti specialisti, sa ii motivezi si sa ii retii cat mai mult timp in organizatie. Prin utilizarea sa, ai acces la un proces de evaluare transparent, cu obiective de business si feedback la vedere. Mai departe, salariatilor cu potential le poti oferi tot sprijinul de care au nevoie pentru a creste profesional in cadrul unor sesiuni de coaching 1 la 1. Daca vei face acest lucru, in timp, acestia pot ajunge sa-si aprecieze mai mult liderii de echipa si, mai departe, sa le insufle incredere in organizatie si in manageri si colegilor sau subalternilor lor.
 
Oportunitati de training 

Nu doar viitorii lideri sunt cei care au nevoie de atentia managerilor, ci si oamenii din esalonul doi sau trei, mai ales cei care se asigura ca livreaza clientilor calitatea dorita in proiecte. Focusul pe abilitatile acestora ori dezvoltarea altora noi, chiar si in alte domenii, inseamna un castig si pentru ei, dar si pentru companie, care va avea la dispozitie o baza de candidati bine pregatiti imediat dupa revenirea economiei. Daca domenii, precum HoReCa, sufera enorm din cauza pandemiei, altele precum: sanatate, tehnologie, comert au nevoie tot mai mult de candidati gata pregatiti. Perioadele de incetinire economica sunt foarte potrivite pentru “reskilling-ul” oamenilor. Selectia, trainingul si certificarea intr-un alt domeniu inseamna un proces laborios, dar care merita investitia. O arata chiar studiile ce demonstreaza ca de-a lungul anilor o cultura a invatarii continue in companii a dus la rate de 30-50% pentru retentia angajatilor.

Recunoaste meritele angajatilor mai des

Pandemia a “cultivat” o piata HR atipica, in care unele organizatii sunt dispuse sa le ofere mai multi bani doar managerilor de top, in timp ce nu fac nimic pentru ceilalti salariati, lucru ce nu face decat sa ii impinga pe cei “ignorati” in bratele competitorilor. Sondajele arata ca 76% dintre candidatii care se simt neapreciati sunt in cautarea unui loc de munca. Ce pot face liderii? Sa recunoasca mai des meritele angajatilor prin organizarea unor evenimente saptamanale sau lunare, fie si virtual, in care sa ii felicite pe cei cu performante bune, care au incheiat cu succes unele proiecte, ori sa puna la punct un sistem prin care acestia sa primeasca, de exemplu, o zi sau doua zile libere in plus pe luna, iar ceilalti sa afle despre aceasta “recompensa”.

Activitati recreative in echipa, la distanta
 
Daca te ocupi de zona resurselor umane, credem ca intuiesti deja cat este de important sa organizezi saptamanal sau macar bilunar evenimente virtuale de tipul Fun at Work – cu diverse teme alese de echipa (dam cateva exemple:Quiz-uri tematice, Ghiceste tara si proverbul ori Concurs de fotografii – cum arata biroul meu “de acasa”). Daca munca de zi cu zi se desfasoara la distanta, nu inseamna ca nu ii poti invata si apoi motiva pe angajati sa lucreze tot mai eficient in echipa devenita acum virtuala. Umar la umar cu ceilalti colegi in timpul activitatilor recreative, apoi alaturi in proiecte, asa se construieste spiritul de echipa in virtual si mai departe apartenenta la corporatie. Mai departe, poti sa faci un efort si sa ii indemni pe manageri sa isi cunoasca mai bine echipa. Asta va spori si mai mult increderea in companie, pentru ca angajatii vor sti ca nu sunt vazuti doar ca persoane care aduc bani si finalizeaza proiecte, ci si ca oameni cu placeri si frici, idei noi si dorinte de implinit.
 
Program flexibil de lucru

Daca esti antreprenor sau CEO, poate ca bugetul firmei abia reuseste sa acopere actualele salarii si cheltuieli de functionare, insa asta nu inseamna ca nu poti sa iti recompensezi subordonatii si altfel. O ora sau doua ore libere pe saptamana pentru a lucra la un proiect personal, program flexibil de lucru , toate acestea sunt beneficii apreciate de salariatii care incearca sa navigheze in haosul adus de pandemie. De altfel, un studiu recent al World Economic Forum arata ca trei din patru angajati ar prefera un mix de lucru intre birou si munca la distanta daca ar putea alege.

Mentoratul, coachingul, mentinerea unui climat si a unei culturi organizationale pozitive in care angajatul sa simta ca este “vazut”, recunoscut si apreciat sunt doar cateva dintre masurile luate de companii intr-o perioada in care nu se poate vorbi despre majorari salariale. Asigurarile legate de siguranta jobului si intalnirile frecvente cu angajatii sunt cruciale pentru a mentine legatura dintre lideri si echipe. Sondajele interne sunt o alta idee pentru a “lua pulsul” echipelor si a sti care este starea de spirit a oamenilor si chiar sunt recomandate in aceasta perioada, in care motivatia salariatilor poate sa fluctueze mai mult decat de obicei.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate