Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Microsoft, 2020-06-19
The Changing Face of HR Work is an exclusive event created by Microsoft and dedicated to the HR Business Community in Romania. This online event brings together experts from HR and IT&C sectors focusing on identifying and unlocking trends, challenges and opportunities that shape the current future of work. During this event you will explore ways to adapt to the new normal, the future of working from home, new habits, as well as Microsoft’s remote working model. Get valuable insights on ways to work confidently and rapidly adjust to market needs directly from experts! 
Pus la dispozitie de Laura Vasluianu, 2020-06-23
Joi, 18 iunie, intr-un nou eveniment HR Partner, a fost despre Invatare. Impreuna cu Radu Gorduza - Managing Director Medicover Romania si Laura Vasluianu - L&D Senior Consultant, am discutat practic despre modul in care actiunile de HR nu sunt doar "nice to have", ci pornesc si se intregesc in business, cu impact in rezultate si management al organizatiei in context de criza.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-06-24
Automatizarea proceselor de resurse umane si folosirea chatbotilor in HR sunt decizii care pot spori semnificativ productivitatea angajatilor din departamentele de resurse umane, in timp ce datele sunt stranse si analizate mai rapid si eficient. Mai mult, interactiunea cu salariatii din companie este mai usoara si se face in timp real, la orice ora, indiferent de tara sau de continentul unde se afla membrii echipei tale. Chatbotii in HR ajuta organizatiile sa faca economii semnificative de costuri per angajat si sa-si imbunatateasca fluxurile de personal, astfel incat specialistii HR sa se poata ocupa de lucrurile cu adevarat importante.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-06-24
Importanta unui software de pontaj si de gestionare a timpului de activitate al angajatilor pentru afacerea dvs. este sustinuta de statistici relevante in aceasta privinta, cum ar fi faptul ca monitorizarea timpului de lucru creste productivitatea: companiile au avut o crestere a productivitatii de 30% dupa prima luna de implementare. Iata cateva informatii si sugestii utile ce v-ar putea determina sa ajungeti printre aceste companii, implementand un sistem de pontaj electronic, menit sa ajute deopotriva angajatorul si angajatul. 
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2020-06-25
In ultimele luni, indiferent ca angajatii au lucrat doar de acasa sau ca a fost necesara impunerea de norme de distantare si de siguranta suplimentara, a fost datoria departamentelor de HR sa se asigure ca actele tuturor angajatilor sunt in ordine, ca acestia au acces la suportul de care au nevoie si ca au conditiile necesare pentru a fi productivi. Toate acestea au acaparat atentia HR-ului in ultimele saptamani, iar actiunile in slujba unei viziuni mai largi au fost puse in asteptare. 
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2020-06-25
In contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR este strategic pentru dezvoltarea companiilor. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. Cum poate ajuta un software de management al resurselor umane si cum stii cand este cel mai bun moment sa implementezi o astfel de solutie? 
Pus la dispozitie de Smartree Romania, 2020-06-29
In perioade de criza cum este si cea de fata, companiile sunt fortate sa-si testeze capacitatea de reactie si de adaptare, dar in acelasi timp si abilitatile de leadership ale managerilor, care sunt cu atat mai importante. In articolul urmator iti prezentam principalele abilitati de leadership, care, in opinia noastra, sunt esentiale in aceasta perioada si motivul pentru care ele pot face diferenta in companie.
Pus la dispozitie de Medicover Romania, 2020-06-29
Apraxia este o tulburare de vorbire neurologica, ce se caracterizeaza prin probleme de exprimare in mod coerent si consecvent, desi exista intentia de a fi realizate.
Pus la dispozitie de , 2020-06-29

Mamografia digitala este o metoda imagistica prin care se depisteaza neoplasmul mamar, indicata ca investigatie obligatorie femeilor cu varste de peste 40 de ani. 

Pus la dispozitie de Clementina Anghelache, 2020-06-29
"Noi credem ca, mai mult ca oricand, avand in vedere si argumentele legate de reinventare, competentele necesare managerilor si angajatilor din multe organizatii se vor schimba. Deja lucrurile acestea erau evidente chiar inainte de criza, insa criza a accelerat procesul. Pe langa noi competente ce vor trebui dezvoltate, procesul de invatare se va schimba."
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-06-30
In timp ce guvernele din intreaga lume sunt supuse unor presiuni tot mai mari de reluare a activitatii sociale si economice, liderii de pretutindeni iau decizii confruntandu-se cu incertitudinea si informatiile contradictorii. Pentru lideri, pana acum, 2020 a fost un exercitiu intens in luarea unor decizii dificile. In multe dintre aceste decizii viitoare, identificarea alegerilor corecte si a celor gresite va fi dificila.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-06-30
Personalitatea unui angajat este definitorie pentru comportamentul acestuia la locul de munca. Atunci cand o companie doreste angajarea unor proaspat absolventi, in contextul situatiei actuale este recomandat ca aceasta sa verifice atitudinea si comportamentele care vor avea impact asupra performantei in munca. Afla cum instrumentele create de Hogan Assessments reprezinta o solutie eficienta si usor de utilizat pentru screening-ul candidatilor.
Pus la dispozitie de , 2020-06-30
Filip Nemteanu, Talent Partner Amrop Romania, prezinta 5 motive pentru care sa alegi o cariera internationala dupa criza Covid-19 in acest articol publicat in Business Review.

 
​Munca de acasa: Cum motivezi angajatii in vremuri de criza
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-03-25
De la declansarea crizei create de coronavirus se vorbeste mult despre cum sunt afectate companiile, ce masuri iau/au luat pentru a-si continua activitatea, cum isi protejeaza angajatii pentru a-i expune cat mai putin riscului de infectare cu coronavirus. Daca inca lucrezi la un plan de management care sa iti securizeze afacerea, dar si cum sa economisesti bani facand asta, digitalizarea proceselor de business poate fi o solutie rapida si usor de implementat. Am scris AICI despre avantajele tehnologiei si externalizarii proceselor de HR in contextul COVID-19.
 
Acolo unde a fost posibil, companiile au decis deja sa-si lase angajatii sa lucreze de acasa pentru o perioada de timp nedefinita. Sa luam in considerare cel mai fericit scenariu, in care oamenii  au acasa tot echipamentul de care au nevoie, nimic nu ii impedica sa isi continue munca pe care o faceau de la birou. Toata lumea ar trebui sa fie multumita. Angajatorul, ca salariatii au toate conditiile sa isi faca treaba, angajatii, ca firma s-a adaptat noului context, ca nu trebuie sa isi intrerupa munca si ca salariul va intra la timp. In haosul organizat care s-a creat, ramane un aspect la care poate unii angajatori nu s-au gandesc (inca).
 

Comunicare corporate in vreme de criza

Sunt vremuri dificile nu doar pentru antreprenori, manageri, directori de companii, ci si pentru angajati, care si-au schimbat de pe o zi pe alta spatiul in care muncesc, lucreaza izolati, nu mai comunica la fel de des cu colegii lor, primesc mai greu feedback de la sefi. Iar pe termen lung, nu stiu cum o sa le afecteze criza sanitara locul de munca. Tocmai de aceea trebuie ajutati sa isi depaseasca anxietatile, sa fie incurajati sa gandeasca pozitiv si sa ramana motivati.

Comunicarea este foarte importanta intr-o echipa si devine esentiala atunci cand oamenii muncesc remote. Daca vrei ca ei sa lucreze eficient de acasa, la fel cum o fac de la birou, ar trebui sa investesti in soft-uri de comunicare care au dublu rol. Pe de o parte ii ajuta pe angajati sa colaboreze pe proiecte, iar pe angajatori, sa aiba un control asupra salariatilor. Si daca mai ai nevoie de argumente, ei bine, exista studii care arata ca accesul la instrumentele de comunicare ii ajuta pe angajati sa nu se simta inutili, sa isi exerseze creativitatea impartasind idei si sugestii, sa evite “telefonul fara fir” si sa se asigure ca mesajul lor a fost bine receptionat.
 
Un astfel de instrument de comunicare este platforma sociala corporate, din platforma HR colorful.hr, care le permite angajatilor sa comunice, sa faca schimb de informatii si documente. Aplicatia trimite angajatilor notificari cu ce au de facut sau liste cu activitatile de care trebuie sa se ocupe cu prioritate. In plus, prin functia “Calendar”, poti vedea ce coleg e prins intr-o sedinta sau cine are programata o intalnire si cu cine. In plus, o retea sociala corporate le permite angajatilor sa se cunoasca mai bine si sa faca schimb de idei pentru a-si eficientiza activitatea.
 
Asa cum se intampla in cele mai multe companii, angajatii nu vor folosi aplicatia de comunicare doar in scop profesional. Si e bine sa fie asa! Pentru ca interactiunile digitale contribuie la crearea/sudarea unor relatii de prietenie intre angajati. Iar oamenii care au prieteni la locul de munca sunt mai putini dispusi sa isi dea demisia atunci cand sunt nemultumiti de angajator, potrivit unui studiu. Mai mult decat atat, cei care se inteleg bine cu colegii lor au o rata de retentie de 700%, arata un alt studiu. Poate ca inca sunt recrutori care nu vad avantajul pe care il au companiile care investesc in platforme de comunicare. Dar este un beneficiu care ar merita sa fie mai bine pus in valoare in procesul de onboarding al noilor angajati. Exista companii care sunt chiar mai atente la nevoile si obiceiurile angajatilor si le permit acestora, ca pe langa retelele corporate de comunicare, sa foloseasca aplicatii populare (Facebook Messenger, Skype, de exemplu).
 
Organizatiile care incurajeaza comunicarea creeaza echipe stabile care lucreaza bine impreuna pentru indeplinirea obiectivelor comune, iar asta se traduce in cresterea productivitatii. In plus, relatiile bune care se sudeaza intre angajati ii motiveaza sa lucreze mai bine, sa fie implicati si sa isi doreasca sa fie valorosi pentru companie. O comunicare buna inseamna, de asemenea, mai putine conflicte intre angajati, inseamna solutii, nu probleme.
E important ca in perioada in care angajatii lucreaza de la domiciliu sa stabilesti un plan de comunicare, astfel incat sa fiti permanent conectati. In functie de specificul jobului, dar si de urgenta proiectului, puteti sa comunicati:
  • In fiecare zi, la finalul programul. O sedinta scurta, in care fiecare angajat prezinta la ce a lucrat, unde a intampinat probleme, care este planul de munca pentru urmatoarea zi.
  • data pe saptamana. Cand team leader-ul are o discutie de circa 30 de minute cu fiecare subaltern in parte. Se pun intrebari, se schimba idei, se stabilesc prioritatile.
  • sedinta pe saptamana cu toata echipa. E important ca toata echipa sa se intalneasca (chiar daca la distanta), sa discute despre proiecte, stadiul la care au ajuns, sa impartaseasca problemele, sa gaseasca impreuna solutii.
Nu uita ca relatiile pe termen lung se construiesc la baza de incredere. Chiar daca esti tentat, nu ii controla pe oameni din ora in ora. Acorda-le incredere, ofera-le sprijinul tau atunci cand ti-l solicita si lasa-i sa fie responsabili pe ceea ce fac.

Training-uri online pentru angajatii care lucreaza de acasa

Doar pentru ca se lucreaza de acasa, nu inseamna ca angajatii nu pot fi implicati si in proiectele de dezvoltare profesionala si personala. Fii creativ si organizeaza-le angajatilor traininguri online. Platforma colorful.hr ofera un astfel de serviciu, o aplicatie de training care gestioneaza sistemul de cursuri din cadrul companiei tale. Cursurile pot fi initiate de management, angajati sau de specialistii din departamentul de HR. Angajatii au acces la cursurile programate, dar si la o bliblioteca de traininguri predate deja in companie.
 
Dezvoltarea profesionala este foarte importanta pentru angajati. O dovedeste si un studiu realizat in 2019, Workforce Learning Report, care arata ca 94% dintre angajati au declarat ca ar ramane mai mult timp intr-o companie daca angajatii i-ar ajuta sa se dezvolte din punct de vedere profesional. Interesul pentru invatare se manifesta cu precadere la angajatii tineri. Potrivit studiului citat, un sfert dintre tinerii din generatiile Z si Y au spus ca posibilitatea de a invata ii face fericiti la locul de munca. 27% dintre acesti tineri au declarat ca motivul principal pentru care si-ar da demisia este legat de faptul ca nu li se ofera posibilitatea sa invete si sa creasca din punct de vedere profesional. Mai multe despre trainingurile de perfectionare a angajatilor poti citi AICI.
 
Pe langa trainiguri, le poti oferi oamenilor acces la webinarii, workshop-uri sau intalniri online cu specialisti care sa ii ajute sa treaca peste stresul provocat de criza sanitara. Pe poti oferi acces la cursuri care ii invata cum sa-si organizeze timpul, sa nu se lase distrati de alte activitati pe care le pot face in casa, cum sa isi creeze un spatiu de munca in casa si sa lucreze la fel cum ar face-o daca ar fi la birou.
Chiar si la distanta, posibilitatile de a-ti integra si motiva angajatii care lucreaza de acasa sunt nelimitate si la indemana, depinde doar de tine sa fii atent la nevoilor lor, creativ si curios sa incerci noi metode de engagement.
Sursa foto: Unsplash.com
 

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate