Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Setarea prioritatilor reprezinta pentru liderii de HR un proces extrem de important, de care depinde atat succesul departamentului de HR, cat si al intregii organizatii. Un sondaj Gartner a venit in intampinarea provocarilor cu care se confrunta HR managerii si a realizat un top 5 actiuni de intreprins in 2024. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Bunastarea unei organizatii depinde in mare parte si de cat de eficient si bine pus la punct este procesul de salarizare. Externalizarea acestui proces vine la pachet cu o multime de beneficii precum economie de timp si resurse, expertiza, consultanta permanenta si o gestionare eficienta a resurselor umane.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Respectarea reglementarilor in vigoare reprezinta una dintre conditiile esentiale pentru orice organizatie de succes, iar o modificare legislativa de impact este si cea referitoare la concediile medicale. Incepand cu luna aprilie, noi tipuri de concedii medicale figureaza pe lista exceptarilor de la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS).
Pandemia – o oportunitate pentru reinventarea HR-ului. Cum vad expertii in resurse umane schimbarea
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-07-23
La inceputul lunii iunie 2020 a avut loc o importanta conferinta de HR, unde speakerii - directori de HR, specialisti in resurse umane, traineri in programe de leadership, experti in Inteligenta Artifciala - au dezbatut teme de interes legate de cum a afectat pandemia de COVID-19 piata muncii si industria HR, cum se vor schimba strategiile de HR, ce tendinte in HR ar putea sa apara dupa ce criza va trece, cum arata profilul noilor lideri si cum ar trebui sa comunice acestia in vremuri incerte. 

S-au tras multe concluzii, fara a avea pretentia de a fi gasite solutii la provocarile actuale ale HR-ilor, si au fost activate cateva teme de reflectie:
  • Sunt profesionistii HR pregatiti sa faca un update profesiei si sa profite de oportunitatile create de criza sanitara?
  • Sunt HR-ii pregatiti sa renunte la procedurile de lucru care nu mai sunt in pas cu vremurile pe care le traim si sa isi asume un rol strategic in organizatiile din care fac parte?
Iata cateva din ideile promovate in cadrul conferintei si cum vad specialistii transformarea HR-ului:

Mai mult focus pe clienti

Dave Ulrich, unul dintre cei mai cunoscuti experti in domeniul resurselor umane la nivel modial, sustine ca profesionistii HR ar trebui sa se foloseasca de noul context creat de criza sanitara pentru a face un pas inainte. Fara a minimaliza efectele pandemiei, Dave Ulrich spune ca noul virus a creat “o oportunitate incredibila pentru HR-i, pentru ca acestia sa isi asume noi provocari”. Concret, Ulrich considera ca HR-ii ar trebui sa-i vada pe clienti la fel de importanti precum angajatii.

“Daca ne pasa doar de angajati si nu reusim sa ne conectam cu cei carora le vindem produsele si serviciile noastre, atunci ar trebui sa ne asumam esecul. Experienta pe care le-o oferim oamenilor la job ar trebui dezvoltata in paralel cu experienta pe care le-o oferim clientilor. Nu e suficient sa ne concentram numai pe angajati”- Dave Ulrich, expert HR.

Acesta sustine ca HR-ul ar trebui sa se concentreze mai mult pe business si pe succesul pe care il poate obtine in piata, pentru ca, in fond, valoarea unui produs sau serviciu este data de cel care primeste, nu de cel care ofera. E nevoie de o schimbare de mentalitate care poate fi coordonata de lideri care stiu cum sa aiba grija de angajatii lor in timp ce isi (re)castiga locul in piata.
 
Reinventarea HR-ului

Lucy Adams este consultant in domeniul resurselor umane, cu experienta vasta in HR strategic si operational. In cadrul conferintei, aceasta a vorbit despre nevoia HR-ului de a se reinventa. Lucy Adams considera ca HR-ul trebuie sa renunte la procedurile care pun oamenii in tipare, care stabilesc obiective profesionale in locul angajatilor si apoi ii evalueaza in functie de aceste limite.

“In fiecare an, companiile fac studii interne despre engagementul angajatilor, iar la final se uita la niste rezultate pe care nu le inteleg si nu stiu sa le interpreteze. E timpul sa renuntam la aceste proceduri care nu folosesc nici angajatilor, nici angajatorilor. In vremurile pe care le traim, ele nu mai functioneaza. Poate ca nu au functionat niciodata” - Lucy Adams, consultant HR.

Adams a identificat patru provocari carora HR-ul va trebui sa le faca fata in urmatoarele luni:
  1. Companiile au nevoie de angajati agili si care sa ia decizii rapide.
  2. Business-urile au nevoie sa isi creasca productivitatea acum. Pe termen lung, nu stim cat va dura criza sanitara si recesiunea anuntata de analisti.
  3. E nevoie de colaborare intre angajati, companii si organizatii guvernamentale.
  4. E nevoie de investitii in tehnologie.
Adams considera ca HR-ul conventional, asa cum se practica in cele mai multe organizatii, nu face decat sa subestimeze abilitatea angajatilor de a-si folosi propriile resurse si de a lua singuri decizii.

“Companiile nu au incredere in angajatii lor si atunci construiesc proceduri ca sa se asigure ca acestia reactioneaza dupa anumite reguli. Procedand astfel, nu fac decat sa creasca angajati obedienti, care nu iau initiative, nu sunt creativi si care devin reticenti la schimbare” - Lucy Adams.
Aceasta considera ca, pe termen lung, organizatiile care lucreaza cu angajati remote, pe care nu ii supravegheaza si carora le lasa libertatea de a-si asuma diferite roluri, vor avea mai mult de castigat decat cele care nu o fac.

“Nivelul de supraveghere al angajatilor in timpul pandemiei a scazut. Oamenii au fost lasati sa isi asume responsabilitatile si sa ia singuri decizii. Iar acest mod de lucru se vede in rezultatele KPI foarte bune” - Lucy Adams.

Acum, spunea ea, discutia nu este despre cand o sa ne intoarcem la ceea ce consideram normal inainte de pandemie, ci despre cand incepem sa construim “un normal mai bun”. “Pandemia este o situatie de nedorit, insa a creat oportunitati incredibile pentru HR” - Lucy Adams.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate