Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-09-22
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt circa 500 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, iar monitorizarea muncii lor a devenit o problema critica pentru companii, mai ales ca programul de lucru nu mai este unul clasic.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
De doi ani, Maria lucreaza ca business analyst intr-o multinationala. A inceput sa lucreze pe acest post in aprilie 2020, la scurt timp de la declansarea pandemiei de coronavirus. Cu foarte putine exceptii, Maria a lucrat doar de acasa, dupa ce angajatorul a decis sa prelungeasca pe termen nelimitat munca remote. In ultima perioada, Maria simte ca nu mai da randament, isi gaseste greu motivatia, a limitat discutiile cu colegii doar la chestiuni legate de munca. Situatia se acutizeaza si nu vrea sa lasa lucrurile asa. Intra in dialog cu chatbot-ul coach.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand.
Pus la dispozitie de Sandra Rosu, 2020-09-23
Cum te pozitionezi pe piata muncii globale? Primul pas este optimizarea profilului tau de LinkedIn, pe baza acestui ghid detaliat prezentat de Sandra Rosu, Talent Adviser & Marketing Lead al Amrop Romania. 
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-09-25
Modul in care masuram, in ziua de azi, succesul si performanta companiei ia prea putin sau deloc in considerare impactul acesteia asupra mediului, sanatatii si bunastarii angajatilor sau asupra societatii per ansamblu. Daca vrem sa vedem schimbari reale, in bine, in jurul nostru, credem ca este necesar sa incurajam si sa dezvoltam un alt set de metrici care sa fie adaugate la cele existente si pe baza carora sa evaluam succesul. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
In aceste luni am fost parteneri cu oameni speciali de L&D: oameni care au indraznit sa continue cu mult curaj, compasiune si creativitate investitia in colegi; care ne-au arat ca invatarea continua mai ales in momente grele pentru ca... la vremuri noi, skilluri noi. Asa ca am lansat o serie de dialoguri cu bune practici, esecuri utile, cu dileme, emotii, actiuni concrete, cu tot ce ne-am luat bun si provocator din lunile anterioare, din rolul de L&D. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
„The OmniLearning Experience” este, de fapt, modul in care invata oamenii in mod natural in 2020 iar acum poate deveni modul in care invata organizatiile. Learning Architect a creat, pe baza acestui insight, o categorie inovativa de programe de invatare multichannel.
Pus la dispozitie de Stefania Antone, 2020-09-30
Stefania Antone, Managing Partner Learning Architect, povesteste in acest articol despre secretul invatarii digitale si ofera cateva sugestii practice de self-management, testate cu aproximativ o mie de oameni in ultimele sase luni, care genereaza momente constiente de invatare si obiceiuri sanatoase pentru dezvoltarea individuala.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-09-30
In noul mod de lucru, angajatii lucreaza mai mult de acasa. Ne-am obisnuit deja si stim ca va dura, din motive de protectie a sanatatii in primul rand. Ceea ce mai aduce nou insa aceasta situatie, este cresterea nevoii de retentie a angajatilor. Piata muncii devine una internationala pentru angajatii cu activitate exclusiv online – computer, mail, telefon, ei putand sa inlocuiasca angajatul local.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-09-30
Cele mai multe companii stiu deja ca solutiile potrivite de software le pot ajuta sa isi gestioneze mai bine resursele, sa isi consolideze performanta interna si sa isi controleze finantele. Cu toate acestea, mult mai putine companii sunt constiente de faptul ca un soft poate fi raspunsul la problemele de eficienta a muncii in echipa sau la imbunatatirea productivitatii si capabilitatilor echipei de HR.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-09-30
S-au publicat normele care stabilesc modalitatea de acordare a sprijinului financiar in valoare de 2.500 de lei, companiilor, pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-10-01
Oamenii sunt creaturi ale obisnuintei – ne bazam pe rutine pentru a ne gestiona programul, a ramane productivi si a ne mentine sanatosi. Cand rutina se schimba, trebuie sa ne adaptam, sa cream noi strategii sau sa riscam sa fim ineficienti, neproductivi sau chiar nealiniati. Criza COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra functionarii echipelor care se confrunta cu provocari comune.
Pandemia – o oportunitate pentru reinventarea HR-ului. Cum vad expertii in resurse umane schimbarea
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-07-23
La inceputul lunii iunie 2020 a avut loc o importanta conferinta de HR, unde speakerii - directori de HR, specialisti in resurse umane, traineri in programe de leadership, experti in Inteligenta Artifciala - au dezbatut teme de interes legate de cum a afectat pandemia de COVID-19 piata muncii si industria HR, cum se vor schimba strategiile de HR, ce tendinte in HR ar putea sa apara dupa ce criza va trece, cum arata profilul noilor lideri si cum ar trebui sa comunice acestia in vremuri incerte. 

S-au tras multe concluzii, fara a avea pretentia de a fi gasite solutii la provocarile actuale ale HR-ilor, si au fost activate cateva teme de reflectie:
  • Sunt profesionistii HR pregatiti sa faca un update profesiei si sa profite de oportunitatile create de criza sanitara?
  • Sunt HR-ii pregatiti sa renunte la procedurile de lucru care nu mai sunt in pas cu vremurile pe care le traim si sa isi asume un rol strategic in organizatiile din care fac parte?
Iata cateva din ideile promovate in cadrul conferintei si cum vad specialistii transformarea HR-ului:

Mai mult focus pe clienti

Dave Ulrich, unul dintre cei mai cunoscuti experti in domeniul resurselor umane la nivel modial, sustine ca profesionistii HR ar trebui sa se foloseasca de noul context creat de criza sanitara pentru a face un pas inainte. Fara a minimaliza efectele pandemiei, Dave Ulrich spune ca noul virus a creat “o oportunitate incredibila pentru HR-i, pentru ca acestia sa isi asume noi provocari”. Concret, Ulrich considera ca HR-ii ar trebui sa-i vada pe clienti la fel de importanti precum angajatii.

“Daca ne pasa doar de angajati si nu reusim sa ne conectam cu cei carora le vindem produsele si serviciile noastre, atunci ar trebui sa ne asumam esecul. Experienta pe care le-o oferim oamenilor la job ar trebui dezvoltata in paralel cu experienta pe care le-o oferim clientilor. Nu e suficient sa ne concentram numai pe angajati”- Dave Ulrich, expert HR.

Acesta sustine ca HR-ul ar trebui sa se concentreze mai mult pe business si pe succesul pe care il poate obtine in piata, pentru ca, in fond, valoarea unui produs sau serviciu este data de cel care primeste, nu de cel care ofera. E nevoie de o schimbare de mentalitate care poate fi coordonata de lideri care stiu cum sa aiba grija de angajatii lor in timp ce isi (re)castiga locul in piata.
 
Reinventarea HR-ului

Lucy Adams este consultant in domeniul resurselor umane, cu experienta vasta in HR strategic si operational. In cadrul conferintei, aceasta a vorbit despre nevoia HR-ului de a se reinventa. Lucy Adams considera ca HR-ul trebuie sa renunte la procedurile care pun oamenii in tipare, care stabilesc obiective profesionale in locul angajatilor si apoi ii evalueaza in functie de aceste limite.

“In fiecare an, companiile fac studii interne despre engagementul angajatilor, iar la final se uita la niste rezultate pe care nu le inteleg si nu stiu sa le interpreteze. E timpul sa renuntam la aceste proceduri care nu folosesc nici angajatilor, nici angajatorilor. In vremurile pe care le traim, ele nu mai functioneaza. Poate ca nu au functionat niciodata” - Lucy Adams, consultant HR.

Adams a identificat patru provocari carora HR-ul va trebui sa le faca fata in urmatoarele luni:
  1. Companiile au nevoie de angajati agili si care sa ia decizii rapide.
  2. Business-urile au nevoie sa isi creasca productivitatea acum. Pe termen lung, nu stim cat va dura criza sanitara si recesiunea anuntata de analisti.
  3. E nevoie de colaborare intre angajati, companii si organizatii guvernamentale.
  4. E nevoie de investitii in tehnologie.
Adams considera ca HR-ul conventional, asa cum se practica in cele mai multe organizatii, nu face decat sa subestimeze abilitatea angajatilor de a-si folosi propriile resurse si de a lua singuri decizii.

“Companiile nu au incredere in angajatii lor si atunci construiesc proceduri ca sa se asigure ca acestia reactioneaza dupa anumite reguli. Procedand astfel, nu fac decat sa creasca angajati obedienti, care nu iau initiative, nu sunt creativi si care devin reticenti la schimbare” - Lucy Adams.
Aceasta considera ca, pe termen lung, organizatiile care lucreaza cu angajati remote, pe care nu ii supravegheaza si carora le lasa libertatea de a-si asuma diferite roluri, vor avea mai mult de castigat decat cele care nu o fac.

“Nivelul de supraveghere al angajatilor in timpul pandemiei a scazut. Oamenii au fost lasati sa isi asume responsabilitatile si sa ia singuri decizii. Iar acest mod de lucru se vede in rezultatele KPI foarte bune” - Lucy Adams.

Acum, spunea ea, discutia nu este despre cand o sa ne intoarcem la ceea ce consideram normal inainte de pandemie, ci despre cand incepem sa construim “un normal mai bun”. “Pandemia este o situatie de nedorit, insa a creat oportunitati incredibile pentru HR” - Lucy Adams.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate