Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Wizrom, 2021-11-29
Potrivit unui studiu realizat de Sapiens, companiile resimt nevoia unor programe capabile sa ofere analize (cantitative si calitative) usor de interpretat. La randul sau, Wizrom a efectuat o serie de analize proprii si a constatat ca aproape jumatate (43%) din timpul departamentelor de resurse umane a fost pierdut culegand informatii din baze de date necesare pentru raportare.
Pus la dispozitie de Salarium, 2021-11-23
​Stiai ca 70% dintre angajatii romani raman fara bani de la un salariu la altul? Acum poti sa-ti ajuti angajatii sa se elibereze de grija banilor, cu impact direct in cresterea motivatiei, a ratei de retentie si a randamentului companiei. Salarium este aplicatia usor de instalat si de utilizat, prin care angajatii tai au posibilitatea de a solicita si retrage oricand avansul salarial dorit, fara formalitati si fara impact asupra fluxului financiar al companiei.
Pus la dispozitie de SanoPass, 2021-11-29
Ne bucuram de fiecare data cand aflam despre o initiativa care usureaza munca echipelor de HR si aduce valoare managementului si angajatilor. Un astfel de instrument este Calculatorul de Retentie, lansat de SanoPass, liderul pietei de medtech din Romania.
Pus la dispozitie de Oraroo, 2021-11-29
Odata cu cresterea afacerii vine si nevoia de a unifica modul in care proiectele sunt gestionate in companie: operatiuni, aspecte comerciale sau de resurse umane. Crowe Romania va atinge acest obiectiv folosind o singura platforma: Oraroo, simplificand si automatizand procesele operationale consumatoare de timp. 
Pus la dispozitie de Oraoo, 2021-11-29
Pentru mentinerea echilibrului intre viata profesionala si personala, cat si incadrarea in bugete, efectuarea de ore suplimentare reprezinta o solutie de exceptie. Oraroo te ajuta sa gestionezi explicit si transparent fluxul de ore suplimentare.
Pus la dispozitie de Oraroo, 2021-11-29
Dosarul angajatului contine toate informatiile legate de viata profesionala a acestuia in firma ta. In dosarul fizic e mai greu sa gasesti datele de care ai nevoie. In schimb, in format electronic poti oricand sa faci o cautare si sa ai rezultatul imediat. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-11-29
Pe masura ce numarul si complexitatea documentelor creste, specialistul HR are din ce in ce mai putin timp la dispozitie pentru a se concentra pe activitati care aduc valoare echipelor si companiei. Sarcinile ii sunt simplificate semnificativ de adoptarea unui sistem pentru managementul online al documentelor.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-11-29
In spatele oricarei afaceri de succes se afla o echipa dedicata si cu viziunea de a duce compania cat mai departe. De aceea, retentia angajatilor valorosi a devenit o prioritate pentru companii, mai ales in contextul unei piete a muncii extrem de dinamice si ofertante pentru specialisti.  
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2021-11-29
Pe masura ce anul 2021 se apropie de final, liderii din HR sunt obligati sa raspunda proactiv situatiei numite "The Great Resignation". Descopera ghidul practic despre retentie ca sa obtii: instrumente care te pot sustine in gestionarea deficitului de personal; informatii si perspective noi despre cauzele fluctuatiei de personal; principalii factori care pot conduce la epuizare si cum pot fi evitati.
Pus la dispozitie de BIA HR  , 2021-11-29
Sa iei o decizie de recrutare pe baza informatiilor personale si a imaginilor pe care un candidat le posteaza pe retelele de socializare poate constitui o forma de discriminare. Cum procedezi in aceasta situatie? 
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-11-29
Lucreaza in cadrul BIA HR de peste patru ani, iar in consultanta resurse umane de peste 10 ani, aceasta fiind traiectoria pe care a ales-o dupa absolvirea Facultatii de Inginerie Matematica. Afla cum a inceput povestea Cristinei Lixandru in BIA HR, dar si ce ar trebui sa stii despre jobul sau daca iti doresti consultanta in payroll.
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-11-29
La fel ca orice alt domeniu, HR-ul a început in ultimii ani să isi simplifice semnificativ modul de lucru, operand cu sisteme care sa reduca volumul de munca, sa evite greselile si sa sintetizeze mai bine informatiile angajatilor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2021-11-29
Descopera cum poti stimula implicarea angajatilor in perioada sarbatorilor. Am pregatit un material care sa vina in sprijinul acelor lideri pentru care pilonul employee engagement este unul important in arhitectonica organizatiei. 
Pus la dispozitie de Editura DPH, 2021-12-06
Editura DPH propune o serie de colectii menita sa sprijine companiile intr-un mod integrat in eforturile lor de a sustine atat o dezvoltare continua a abilitatilor si cunostintelor angajatilor, cat si nevoile emotionale ale acestora. Cartile, editate intr-un stil prietenos, pe suport de hartie de calitate, bucura cititorul de la prima atingere.
​Perceptia angajatilor cu privire la semnarea electronica a dosarului de personal - Interviu cu Ana Costea (Teodorescu), HR Manager certSIGN
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-11-01
S-a scris de-a lungul timpului foarte mult despre cat de utila este semnatura electronica calificata in procesul de transformare digitala si cate avantaje are pentru companie implementarea acesteia, despre diferenta dintre tipurile de semnaturi electronice, unde le putem utiliza, cum alegem furnizorul de semnatura electronica si asa mai departe.

Anul acesta a aparut si OUG 36/2021 care intareste cadrul legal pentru utilizarea semnaturii electronice in domeniul Resurselor Umane, fiind necesara pentru a ne continua activitatile,  in conditiile de distantare impuse de restrictiile pandemiei.

Pentru ca ne-am dorit sa aflam si ce parere are ”cealalta parte” despre semnarea electronica a documentelor de munca, adica angajatul, am gasit oportun sa o intrebam pe Ana Costea (Teodorescu), HR Manager certSIGN, cum percep angajatii companiei semnarea electronica a actelor aferente dosarului de personal.

Compania certSIGN a inceput implementarea semnaturii electronice in relatiile de munca inca din 2016, experienta lor fiind reala si consistenta.
Ati adoptat semnatura electronica in relatiile de munca de cativa ani deja. Cum au primit angajatii vostri aceasta schimbare si care este gradul de satisfactie cu privire la utilizarea semnaturii electronice calificate in procesele de HR?

La certSIGN sutem preocupati de toate aspectele privind satisfactia angajatilor si suntem foarte antenti atunci cand introducem o schimbare in cultura organizationala. Semnarea electronica a documentelor in cadrul companiei a devenit in acest moment un aspect puternic al culturii noastre, de care suntem foare mandri. As putea spune ca aveam o idee destul de buna despre perceptia colegilor cu privire la procesul electronic de semnare, deoarece cei mai multi au ales inca de la inceput sa semneze in acest mod. Iar pentru noi acest lucru a inseamnt ca au inteles astfel beneficiile si au optat pentru o metoda moderna, in primul rand, rapida si eficienta. Insa am dorit sa culegem un feedback direct de la toti colegii, utilizatori mai vechi sau mai noi de semnatura electronica in cadrul relatiilor de munca, si asa am hotarat sa lansam un sondaj intern. Rezultatele au venit sa ne confirme parerea, insa a fost nevoie de datele statistice pentru a face saltul de la parere la certitudine.

Am avut astfel si confirmarea faptului ca am comunicat bine in cadrul organizatiei acest demers, toti angajatii raspunzand ca sunt la curent cu faptul ca au posibilitatea semnarii electronice a actelor aferente dosarului de personal. In plus, acei colegi care nu au optat initial pentru varianta semnarii electronice la angajare, si-au exprimat acum dorinta de a o adopta pe viitor.

Cei mai multi angajati percep procesul de semnare electronic ca fiind necesar – 77% dintre acestia considera semnarea electronica ca fiind in primul rand utila. 63% o considera rapida si 53% o considera moderna. Angajatii nostri au mai apreciat aspectul cu privire la eliminarea hartiei si protejarea astfel a mediului inconjurator. Semnarea de la distanta  se traduce in optimizarea timpilor de deplasare si semnare, dar si in siguranta in conditiile si restrictiile pandemiei.

Este important de mentionat faptul ca atributele din zona negativa cum ar fi ”greoaie” sau ”neplacuta” nu au inregistrat niciun raspuns.
Per total, gradul de satisfactie este imbucurator,93% din angajati se declara multumiti si foarte multumiti de faptul ca au semnat electronic documentele aferente dosarului de personal , restul situandu-se in zona de neutralitate/indiferenta.

Care a fost raspunsul la care te asteptai cel mai putin in urma sondajului?

Nu pot spune ca au fost lucruri la care m-am asteptat mai mult sau mai putin, ci au fost aspecte pentru care am dorit sa culeg un feedback cat mai real pentru ca aveam nevoie sa stim in ce masura ceea ce facem este bine si unde trebuie sa aducem imbunatatiri. Iar sondajele care ofera umbrela anonimitatii intorc opinii reale, deoarece angajatii se simt liberi sa isi exprime cu adevarat parerea, sugestiile etc..

Au fost multe raspunsuri care ne-au bucurat, deoarece au confirmat faptul ca eforturile noastre de implementare au raspuns si nevoilor colegilor si au generat un nivel de satisfactie bun si foarte bun.

Vorbesti despre implementare. Care au fost provocarile pentru voi, ca specialisti de HR, in ceea ce priveste implementarea semnarii electronice a documentelor?

Noi la certSIGN am spus mereu ca semnarea electronica a documentelor aferente dosarului de personal reprezinta o schimbare de paradigma. Practic vorbim de acelasi demers – semnarea unor acte, ce poate desfasura si intr-un sistem electronic, nu doar fizic. Trecerea de la sistemul fizic la sistemul electronic reprezinta schimbarea de paradigma. Si ca orice schimbare, va trece prin diferite etape: curiozitate, neintelegere, analiza, intelegere, adoptare sau respingere. Odata ce conditiile curiozitate si intelegere au fost indeplinite, adoptarea devine pasul natural urmator.

Provocarea pentru specialistul HR este data tocmai de aceasta adoptare care in cazul de fata se traduce prin implementarea in organizatie.
Orice companie foloseste un de proces de semnare pe hartie respectand anumiti pasi. Adica are o procedura de administrare a personalului cu modele de documente, fluxuri de intocmire a acestora, de distribuire, semnare, colectare, indosariere si arhivare. Aceasta procedura poate fi de la una foarte simpla si nescrisa, la una foarte laboriosa, scrisa si aprobata, deci obligatoriu de urmat.

Provocarea din punctul meu de vedere intervine la momentul transpunerii fluxurilor fizice in fluxuri electronice. Acest lucru insemna pur si simplu sa ne aplecam asupra procesului actual si sa regandim pasii existenti pentru a-i adapta in digital, respectand prevederile legislative si regulile interne.

Odata ce am inteles beneficiul enorm pe care schimbarea de paradigma o aduce in toate planurile, atat la nivelul satisfactiei angajatilor, al departamentului HR, al eficientizarii costurilor si timpilor de lucru, regandirea si adaptarea fluxurilor devine o prioritate. Constatam astfel ca este mai facil de implementat decat ne-am imaginat poate inainte, sa ne aplecam asupra procesului de schimbare.
 

Vezi toate articolele scrise de certSIGN

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate