Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
​Perceptia angajatilor cu privire la semnarea electronica a dosarului de personal - Interviu cu Ana Costea (Teodorescu), HR Manager certSIGN
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-11-01
S-a scris de-a lungul timpului foarte mult despre cat de utila este semnatura electronica calificata in procesul de transformare digitala si cate avantaje are pentru companie implementarea acesteia, despre diferenta dintre tipurile de semnaturi electronice, unde le putem utiliza, cum alegem furnizorul de semnatura electronica si asa mai departe.

Anul acesta a aparut si OUG 36/2021 care intareste cadrul legal pentru utilizarea semnaturii electronice in domeniul Resurselor Umane, fiind necesara pentru a ne continua activitatile,  in conditiile de distantare impuse de restrictiile pandemiei.

Pentru ca ne-am dorit sa aflam si ce parere are ”cealalta parte” despre semnarea electronica a documentelor de munca, adica angajatul, am gasit oportun sa o intrebam pe Ana Costea (Teodorescu), HR Manager certSIGN, cum percep angajatii companiei semnarea electronica a actelor aferente dosarului de personal.

Compania certSIGN a inceput implementarea semnaturii electronice in relatiile de munca inca din 2016, experienta lor fiind reala si consistenta.
Ati adoptat semnatura electronica in relatiile de munca de cativa ani deja. Cum au primit angajatii vostri aceasta schimbare si care este gradul de satisfactie cu privire la utilizarea semnaturii electronice calificate in procesele de HR?

La certSIGN sutem preocupati de toate aspectele privind satisfactia angajatilor si suntem foarte antenti atunci cand introducem o schimbare in cultura organizationala. Semnarea electronica a documentelor in cadrul companiei a devenit in acest moment un aspect puternic al culturii noastre, de care suntem foare mandri. As putea spune ca aveam o idee destul de buna despre perceptia colegilor cu privire la procesul electronic de semnare, deoarece cei mai multi au ales inca de la inceput sa semneze in acest mod. Iar pentru noi acest lucru a inseamnt ca au inteles astfel beneficiile si au optat pentru o metoda moderna, in primul rand, rapida si eficienta. Insa am dorit sa culegem un feedback direct de la toti colegii, utilizatori mai vechi sau mai noi de semnatura electronica in cadrul relatiilor de munca, si asa am hotarat sa lansam un sondaj intern. Rezultatele au venit sa ne confirme parerea, insa a fost nevoie de datele statistice pentru a face saltul de la parere la certitudine.

Am avut astfel si confirmarea faptului ca am comunicat bine in cadrul organizatiei acest demers, toti angajatii raspunzand ca sunt la curent cu faptul ca au posibilitatea semnarii electronice a actelor aferente dosarului de personal. In plus, acei colegi care nu au optat initial pentru varianta semnarii electronice la angajare, si-au exprimat acum dorinta de a o adopta pe viitor.

Cei mai multi angajati percep procesul de semnare electronic ca fiind necesar – 77% dintre acestia considera semnarea electronica ca fiind in primul rand utila. 63% o considera rapida si 53% o considera moderna. Angajatii nostri au mai apreciat aspectul cu privire la eliminarea hartiei si protejarea astfel a mediului inconjurator. Semnarea de la distanta  se traduce in optimizarea timpilor de deplasare si semnare, dar si in siguranta in conditiile si restrictiile pandemiei.

Este important de mentionat faptul ca atributele din zona negativa cum ar fi ”greoaie” sau ”neplacuta” nu au inregistrat niciun raspuns.
Per total, gradul de satisfactie este imbucurator,93% din angajati se declara multumiti si foarte multumiti de faptul ca au semnat electronic documentele aferente dosarului de personal , restul situandu-se in zona de neutralitate/indiferenta.

Care a fost raspunsul la care te asteptai cel mai putin in urma sondajului?

Nu pot spune ca au fost lucruri la care m-am asteptat mai mult sau mai putin, ci au fost aspecte pentru care am dorit sa culeg un feedback cat mai real pentru ca aveam nevoie sa stim in ce masura ceea ce facem este bine si unde trebuie sa aducem imbunatatiri. Iar sondajele care ofera umbrela anonimitatii intorc opinii reale, deoarece angajatii se simt liberi sa isi exprime cu adevarat parerea, sugestiile etc..

Au fost multe raspunsuri care ne-au bucurat, deoarece au confirmat faptul ca eforturile noastre de implementare au raspuns si nevoilor colegilor si au generat un nivel de satisfactie bun si foarte bun.

Vorbesti despre implementare. Care au fost provocarile pentru voi, ca specialisti de HR, in ceea ce priveste implementarea semnarii electronice a documentelor?

Noi la certSIGN am spus mereu ca semnarea electronica a documentelor aferente dosarului de personal reprezinta o schimbare de paradigma. Practic vorbim de acelasi demers – semnarea unor acte, ce poate desfasura si intr-un sistem electronic, nu doar fizic. Trecerea de la sistemul fizic la sistemul electronic reprezinta schimbarea de paradigma. Si ca orice schimbare, va trece prin diferite etape: curiozitate, neintelegere, analiza, intelegere, adoptare sau respingere. Odata ce conditiile curiozitate si intelegere au fost indeplinite, adoptarea devine pasul natural urmator.

Provocarea pentru specialistul HR este data tocmai de aceasta adoptare care in cazul de fata se traduce prin implementarea in organizatie.
Orice companie foloseste un de proces de semnare pe hartie respectand anumiti pasi. Adica are o procedura de administrare a personalului cu modele de documente, fluxuri de intocmire a acestora, de distribuire, semnare, colectare, indosariere si arhivare. Aceasta procedura poate fi de la una foarte simpla si nescrisa, la una foarte laboriosa, scrisa si aprobata, deci obligatoriu de urmat.

Provocarea din punctul meu de vedere intervine la momentul transpunerii fluxurilor fizice in fluxuri electronice. Acest lucru insemna pur si simplu sa ne aplecam asupra procesului actual si sa regandim pasii existenti pentru a-i adapta in digital, respectand prevederile legislative si regulile interne.

Odata ce am inteles beneficiul enorm pe care schimbarea de paradigma o aduce in toate planurile, atat la nivelul satisfactiei angajatilor, al departamentului HR, al eficientizarii costurilor si timpilor de lucru, regandirea si adaptarea fluxurilor devine o prioritate. Constatam astfel ca este mai facil de implementat decat ne-am imaginat poate inainte, sa ne aplecam asupra procesului de schimbare.
 

Vezi toate articolele scrise de certSIGN

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate