Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Setarea prioritatilor reprezinta pentru liderii de HR un proces extrem de important, de care depinde atat succesul departamentului de HR, cat si al intregii organizatii. Un sondaj Gartner a venit in intampinarea provocarilor cu care se confrunta HR managerii si a realizat un top 5 actiuni de intreprins in 2024. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Bunastarea unei organizatii depinde in mare parte si de cat de eficient si bine pus la punct este procesul de salarizare. Externalizarea acestui proces vine la pachet cu o multime de beneficii precum economie de timp si resurse, expertiza, consultanta permanenta si o gestionare eficienta a resurselor umane.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Respectarea reglementarilor in vigoare reprezinta una dintre conditiile esentiale pentru orice organizatie de succes, iar o modificare legislativa de impact este si cea referitoare la concediile medicale. Incepand cu luna aprilie, noi tipuri de concedii medicale figureaza pe lista exceptarilor de la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS).
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
55% dintre oamenii de HR se asteapta ca gestionarea cresterii costurilor salariale din cauza inflatiei sa reprezinte cea mai mare provocare de business in 2024. Care sunt cele mai presante provocari legate de candidati? Ce piedici avem in procesul de recrutare? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
Cum stau lucrurile pe piata muncii in ultima vreme? Pana in anul 2030, se prevede o nevoie de peste 600.000 de persoane pentru a ocupa posturi care necesita competente avansate, in conditiile in care doar 1% din populatia cu varsta intre 25 si 64 de ani participa la programe de formare profesionala.
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-04-29
Digitalizarea in domeniul resurselor umane nu este doar o adaptare la progresul tehnologic, ci o oportunitate de a revolutiona complet modul in care functionează departamentul tau. Adoptarea unor solutii software specializate este esentiala pentru a creste eficienta, a raspunde cerintelor pietei in schimbare si a ramane competitiv. 
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-04-29
Implicarea si performanta angajatilor sunt factori cruciali in succesul organizatiei dar intrebarea e cum poti debloca intregul potentialul echipei pentru a creste productivitatea? 

 
Pus la dispozitie de Pharma Nord, 2024-04-29
Aceste doua functii cognitive importante tind sa ne incetineasca sau sa ne joace feste, pe masura ce inaintam in varsta. Aceasta poate fi o provocare, mai ales daca ai un job care necesita multa planificare si gandire creativa.
Pus la dispozitie de CODECS, 2024-04-30
In ciuda progreselor tehnologice pe care le-am facut si le facem, munca unei organizatii este facuta de oameni. Oamenii sunt aceia care alcatuiesc interfata cu clientul, realizeaza produsul, presteaza serviciul, planifica si coordoneaza, imbunatatesc procese, asigura calitatea si aduc profit.
Pus la dispozitie de Andreea Gheorghita, Doru Paducel & Ana M. Marin, 2024-04-30
Iti creezi timp si spatiu pentru a te asculta pe tine insuti?  Un articol util despre modele si practici de reflectie si reflexie scris de colegii nostri de la EMCC Romania.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Acest articol contine informatii utile top managerilor, directorilor HR si coordonatorilor HSE interesati sa implementeze in organizatia lor programe de tip Autoritatea sa Opresti Munca (in engleza Stop Work Authority – SWA).
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Articolul da o imagine de ansamblu asupra modului in care pot fi setate elementele care contribuie la o experienta a clientilor controlabila si de buna calitate.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Descopera cum instrumentele Thomas au fost integrate in programul de dezvoltare a leadershipului unei mari universitati din Marea Britanie pentru a o diferentia ca angajator.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Intr-un interviu realizat de Thomas International cu Alicia Collinson, Senior Associate la Thrive Law, au fost explorate aspectele cruciale ale bunastarii angajatilor si sanatatii mentale in organizatii. Alicia a oferit idei valoroase despre provocarile comune cu care se confrunta organizatiile si sfaturi practice pentru a le depasi. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-04-30
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-05-07
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-05-07
In mod frecvent suntem expusi la schimbari si provocari care ne cer sa ne adaptam si sa ne integram noi rutine in viata noastra. De la tranzitiile majore la cele mai mici ajustari, capacitatea noastra de a face fata schimbarii si de a ne adapta este esentiala pentru succesul si bunastarea noastra.
Raportarea de sustenabilitate - Catalizator al schimbarii si rol vital pentru construirea viitorului
Pus la dispozitie de KPMG Romania, 2022-12-02
Directiva UE privind raportarea corporativa de sustenabilitate (“CSRD”), aprobata pe 28 noiembrie la nivelul Uniunii Europene, marcheaza cea mai mare transformare in raportarea corporativa din ultimii aproape 20 de ani, cand se lansau primele reglementari contabile armonizate cu Standardele Internationale de Contabilitate (IAS) in Romania. Companiile nu mai sunt insa evaluate astazi doar dintr-o perspectiva economica-financiara, angajamentele fata de ESG (Mediu, Societate, Guvernanta) necesitand sa fie integrate in strategia de afaceri si misiunea unei organizatii, pentru a raspunde cadrelor de reglementare si asteptarilor de la utilizatorii de informatie corporativa.
 
CSRD a introdus modificari ample ale cerintelor de raportare si include, totodata, o gama mult mai larga de companii raportoare in sfera sa de aplicare. Implementarea acestor cerinte este fundamentala in sprijinirea obiectivului declarat al Comisiei Europene de a directiona fluxurile de capital catre activitati sustenabile.
 
Directiva prevede prezentarea de informatii privind aspecte precum modelul de afaceri, strategia si politicile aferente, indicatori-cheie de performanta nefinanciara si indicatori tinta, guvernanta companiei privind aspectele de sustenabilitate, evaluarea dublei materialitati, gestionarea riscurilor si oportunitatilor ESG, precum si prezentari de informatii in domeniul mediului (inclusiv taxonomia europeana) si domeniului social, in conformitate cu standardele europene de raportare a sustenabilitatii.
 
Provocarile si oportunitatile in calatoria pentru pregatirea viitoarei raportari de sustenabilitate sunt complexe si variate: 
  • Evaluarea dublei materialitati, care sporeste gradul de complexitate prin necesitatea identificarii nu numai a impactului companiei asupra societatii si asupra mediului (materialitatea de impact), ci si a modului in care aspecte privind sustenabilitatea afecteaza entitatea raportoare insasi (materialitatea financiara); 
  • Pe langa prezentarea de informatii despre politici si initiative, CSRD solicita organizatiei sa stabileasca obiective legate de aspectele de sustenabilitate si sa raporteze progresul in atingerea acestora; 
  • Companiile trebuie sa raporteze si sa evalueze impactul propriilor operatiuni si procese de productie. Acest lucru se aplica si impactului activitatilor partenerilor acestora din lantul de aprovizionare; 
  • Detaliile prezentate trebuie sa contina atat informatii prospective, cat si retrospective, extinzand totodata domeniul de aplicare la intregul lant valoric (compania trebuie sa explice demersurile intreprinse pentru a obtine informatiile necesare despre lantul sau valoric, motivele pentru care nu au putut fi obtinute toate informatiile necesare si planurile sale de a obtine informatiile necesare in viitor); 
  • Raportarea trebuie sa fie intocmita in conformitate cu standardele europene de raportare a sustenabilitatii (ESRS – „EU Sustainability Reporting Standards”), care vor spori cerintele de raportare; primul set de ESRS adoptat de Comisia Europeana este asteptat in iunie 2023; al doilea set de ESRS (inclusiv standardele sectoriale) adoptat de Comisia Europeana este asteptat in iunie 2024; ESRS va solicita companiilor sa prezinte si informatii aliniate cu taxonomia europeana;
Noile reguli de raportare privind sustenabilitatea vor incepe sa se aplice gradual intre 2024 si 2028, astfel:
  • De la 1 ianuarie 2024 pentru companiile de interes public cu peste 500 de angajati, rapoartele fiind emise in anul 2025;
  • De la 1 ianuarie 2025 pentru companiile mari (care depasesc 2 din criteriile de marime:  peste 250 de angajati si/sau 40 de milioane de euro cifra de afaceri si/sau 20 de milioane de euro active totale), rapoartele fiind emise in anul 2026;
  • De la 1 ianuarie 2026 pentru IMM-urile cotate la bursa, rapoartele fiind emise in anul 2027.
Dupa cum afirma Ramona Jurubita, Country Managing Partner, KPMG in Romania: „Noua raportare de sustenabilitate constituie un catalizator al schimbarii si are rol vital pentru construirea viitorului.

Responsabilitatea implementarii raportarilor privind sustenabilitatea si modul in care vor fi abordate provocarile viitoare de impact asupra viitorului Planetei se afla la nivelul consiliilor de administratie. In timp ce pregatirea pentru CSRD necesita alocarea unor investitii substantiale si resurse specializate, organizatiile ar putea totodata dobandi un avantaj competitiv integrand noul cadru de raportare in procesul de evaluare a riscurilor si a oportunitatilor legate de ESG.”
 
Potrivit Adelei Ciucioi, Partener, Deputy Head of Audit & Assurance, KPMG in Romania: “Asistam la o schimbare profunda in peisajul raportarii corporative, raportarea ESG evoluand de la un segment de nisa catre o noua valenta, in care aspectele de sustenabilitate sunt masurate si raportate cu aceeasi rigoare ca informatiile financiare. Raportul independent de asigurare emis de auditorul financiar asupra raportarii de sustenabilitate joaca un rol esential in construirea increderii privind robustetea informatiilor nefinanciare, oferind beneficii precum:
  • Asigura credibilitatea prezentarilor de informatii ESG din cadrul raportului anual;
  • Creeaza un impact pozitiv asupra brand-ului si reputatiei companiei;
  • Intareste constientizarea companiei privind riscurile ESG materiale si faciliteaza imbunatatirea sistemelor, proceselor si controalelor interne si performantei companiei in aria ESG; 
  • Impacteaza pozitionarea companiei in cadrul clasamentelor de rating ESG.”
Monica Dragoi, Associate Partner, Audit & Assurance, Servicii Financiare, KPMG in Romania, subliniaza faptul ca “raportarea de sustenabilitate si adoptarea unor cadre de guvernanta care incorporeaza principii de sustenabilitate genereaza schimbari in economie, in general, si in serviciile financiare, in special. In mod particular, riscurile potentiale pentru stabilitatea financiara din cauza schimbarilor climatice reprezinta o prioritate cheie pentru autoritatile de reglementare prudentiala si pentru institutiile financiare. Cadrul legislativ specific bancilor si asiguratorilor le solicita sa considere factorii de sustenabilitate in cadrele lor de risc si in testele de criza. Bancile si asiguratorii ar trebui sa isi inteleaga expunerile proprii si ale clientilor atunci cand isi determina strategia si modelul de afaceri. Raportarea in conformitate cu CSRD va fi un pas esential in aceasta directie.”
 
Ioana Rizea-Popp, Associate Partner, Audit & Assurance, KPMG in Romania afirma: ”Standardele initiale ESRS au fost deja aprobate si publicate de Grupul Consultativ European pentru Raportare Financiara (EFRAG) si au fost transmise catre Comisia Europeana spre aprobare. In paralel, se lucreaza la standardele sectoriale in mai multe grupuri de lucru. Societatile din diverse sectoare vor fi afectate in mod diferit, dar cu siguranta toate societatile vor fi afectate de noile cerinte. Domeniul de aplicare si complexitatea ESRS sunt fara precedent, iar avand in vedere ca termenul limita pentru prima raportare se apropie rapid, societatile trebuie sa fie pregatite.”
 
Potrivit lui Ovidiu Popescu, Director, Deal Advisory, Energy, Sustainability and Climate Change, KPMG in Romania: „Directiva UE privind raportarea corporativa de sustenabilitate vine cu mai multe cerinte si aduce mai multa claritate referitor la raportarea eforturilor din zona ESG. Cresterea nivelului de transparenta si comunicarea progresului in atingerea tintelor din strategia ESG a companiei reprezinta o oportunitate de a spori nivelul de incredere al angajatilor, actionarilor, finantatorilor si comunitatilor, ca rezultat al dialogului deschis privind modul in care afacerea ta genereaza valoare, pe masura ce aceasta se adapteaza la presiunile din sfera sustenabilitatii.”
 
Despre KPMG
 
KPMG este o organizatie globala de firme independente de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si in domeniul afacerilor. Ne desfasuram activitatea in 144 de tari si aveam la finalul anului financiar 2021 aproape 236.000 de angajati in firmele membre din intreaga lume. Fiecare firma KPMG este din punct de vedere legal o entitate separata si distincta si se descrie ca atare. KPMG International Limited este o societate privata engleza cu raspundere limitata la garantii. KPMG International Limited si entitatile sale nu ofera servicii pentru clienti.
 
In Romania si Republica Moldova, KPMG isi desfasoara activitatea in cadrul celor sase birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau. In prezent dispunem de un numar de peste 1000 de profesionisti, atat cetateni romani, cat si straini.

Vezi toate articolele scrise de KPMG Romania

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate