Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-09-22
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt circa 500 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, iar monitorizarea muncii lor a devenit o problema critica pentru companii, mai ales ca programul de lucru nu mai este unul clasic.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
De doi ani, Maria lucreaza ca business analyst intr-o multinationala. A inceput sa lucreze pe acest post in aprilie 2020, la scurt timp de la declansarea pandemiei de coronavirus. Cu foarte putine exceptii, Maria a lucrat doar de acasa, dupa ce angajatorul a decis sa prelungeasca pe termen nelimitat munca remote. In ultima perioada, Maria simte ca nu mai da randament, isi gaseste greu motivatia, a limitat discutiile cu colegii doar la chestiuni legate de munca. Situatia se acutizeaza si nu vrea sa lasa lucrurile asa. Intra in dialog cu chatbot-ul coach.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand.
Pus la dispozitie de Sandra Rosu, 2020-09-23
Cum te pozitionezi pe piata muncii globale? Primul pas este optimizarea profilului tau de LinkedIn, pe baza acestui ghid detaliat prezentat de Sandra Rosu, Talent Adviser & Marketing Lead al Amrop Romania. 
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-09-25
Modul in care masuram, in ziua de azi, succesul si performanta companiei ia prea putin sau deloc in considerare impactul acesteia asupra mediului, sanatatii si bunastarii angajatilor sau asupra societatii per ansamblu. Daca vrem sa vedem schimbari reale, in bine, in jurul nostru, credem ca este necesar sa incurajam si sa dezvoltam un alt set de metrici care sa fie adaugate la cele existente si pe baza carora sa evaluam succesul. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
In aceste luni am fost parteneri cu oameni speciali de L&D: oameni care au indraznit sa continue cu mult curaj, compasiune si creativitate investitia in colegi; care ne-au arat ca invatarea continua mai ales in momente grele pentru ca... la vremuri noi, skilluri noi. Asa ca am lansat o serie de dialoguri cu bune practici, esecuri utile, cu dileme, emotii, actiuni concrete, cu tot ce ne-am luat bun si provocator din lunile anterioare, din rolul de L&D. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
„The OmniLearning Experience” este, de fapt, modul in care invata oamenii in mod natural in 2020 iar acum poate deveni modul in care invata organizatiile. Learning Architect a creat, pe baza acestui insight, o categorie inovativa de programe de invatare multichannel.
Pus la dispozitie de Stefania Antone, 2020-09-30
Stefania Antone, Managing Partner Learning Architect, povesteste in acest articol despre secretul invatarii digitale si ofera cateva sugestii practice de self-management, testate cu aproximativ o mie de oameni in ultimele sase luni, care genereaza momente constiente de invatare si obiceiuri sanatoase pentru dezvoltarea individuala.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-09-30
In noul mod de lucru, angajatii lucreaza mai mult de acasa. Ne-am obisnuit deja si stim ca va dura, din motive de protectie a sanatatii in primul rand. Ceea ce mai aduce nou insa aceasta situatie, este cresterea nevoii de retentie a angajatilor. Piata muncii devine una internationala pentru angajatii cu activitate exclusiv online – computer, mail, telefon, ei putand sa inlocuiasca angajatul local.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-09-30
Cele mai multe companii stiu deja ca solutiile potrivite de software le pot ajuta sa isi gestioneze mai bine resursele, sa isi consolideze performanta interna si sa isi controleze finantele. Cu toate acestea, mult mai putine companii sunt constiente de faptul ca un soft poate fi raspunsul la problemele de eficienta a muncii in echipa sau la imbunatatirea productivitatii si capabilitatilor echipei de HR.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-09-30
S-au publicat normele care stabilesc modalitatea de acordare a sprijinului financiar in valoare de 2.500 de lei, companiilor, pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-10-01
Oamenii sunt creaturi ale obisnuintei – ne bazam pe rutine pentru a ne gestiona programul, a ramane productivi si a ne mentine sanatosi. Cand rutina se schimba, trebuie sa ne adaptam, sa cream noi strategii sau sa riscam sa fim ineficienti, neproductivi sau chiar nealiniati. Criza COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra functionarii echipelor care se confrunta cu provocari comune.
Recrutare in vreme de criza. Cum angajezi cand toti specialistii HR lucreaza de acasa
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Criza sanitara a afectat activitatea unor industrii, care au fost nevoite sa isi trimita angajatii in somaj tehnic sau, mai drastic, au recurs la concedieri colective. Chiar daca ofertele de recrutare in anumite domenii pot fi numarate pe degete, exista sectoare in care cererea de noi angajati a crescut in aceasta perioada. Sa vedem cum arata recrutarea “la distanta” in vreme de pandemie:

Totul porneste de la un CV bun
Accesul la un software performant de recrutare iti simplifica mult munca pe care trebuie sa o depui atunci cand incepi cautarile pentru noi angajati. Cu o aplicatie de recrutare poti importa in baza de date CV-urile celor care corespund cerintelor jobului si poti selecta candidatii dupa criteriile stabilite de tine. Totul se face rapid, online, pentru ca baza de date pastreaza istoricul fiecarui candidat si contine feedback-ul recrutorilor si rezultatele testelor, precum si datele de contact.

Secretul pentru selectarea unor viitori angajati buni este sa ai un proces de recrutare fara cusur, iar acesta incepe cu o selectie buna a CV-urilor. Nu poti identifica talentele, daca nu alegi persoanele cu un “istoric” profesional impecabil. Tine minte asta cand rasfoiesti CV-urile primite in urma anuntului de recrutare. Apoi conteaza foarte mult si potentialul fiecarui candidat, pentru ca este mereu loc de imbunatatire.

Numarul celor dispusi sa isi schimbe locul de munca in aceasta perioada este in scadere, pentru ca tot mai multi oameni sunt nesiguri in ce priveste viitorul familiei si al carierei. Partea pozitiva este ca pentru locurile de munca remote, brandul de angajator conteaza foarte mult, asa ca ai grija si in ce lumina prezinti compania unei persoane interesate.

Succesul sta in detalii
Citeste cu atentie CV-urile candidatilor si apoi cerintele jobului scos la concurs, la fel cum ai face in cazul unui interviu fata in fata. In acelasi timp, ai grija sa ii spui fiecarui candidat cu cine va sta de vorba si ca va urma un interviu video, deci este nevoie sa aiba acces la un laptop cu o camera ori la un smartphone. Asigura-te si ca aplicatia folosita pentru interviul online este una usor de utilizat. Tine cont ca experienta unei discutii in fata camerei poate fi noua pentru candidatii care nu sunt familiarizati cu tehnologia. Tine cont de ritmul lor si lasa-le timp suficient ca sa raspunda intrebarilor tale.

Mai departe, dupa ce ai pus la punct intreg procesul de interviu, uita-te la alte aspecte importante. Nu conteaza ca munca ta ca expert HR se face de la biroul din sufragerie, trebuie sa te comporti ca un profesionist: imbracamintea sa fie office, iar telefonul tinut inchis, astfel incat discutia sa nu fie intrerupta.

Nu uita de intrebarile cheie
Nu ai vrea sa descoperi candidatul perfect, pentru ca apoi sa iti dai seama ca nu ii poti face o oferta suficient de buna ori ca nu este disponibil pentru perioada in care ai nevoie de el. Asa ca noteaza-ti asteptarile salariale, ce beneficii si-ar dori si de cand ar putea incepe munca la noul job.
 
Grija pentru starea de bine a candidatilor
Si pentru ca nu este vorba despre un interviu in persoana, ci virtual, ar trebui sa compensezi distanta tratand candidatii ca si cum ar fi deja membri ai echipei. In acest fel, convorbirea va fi mai naturala si vei forma mai usor o legatura emotionala. Evenimentele neprevazute, precum este criza sanitara, le dau ocazia specialistilor in resurse umane sa construiasca practici virtuale de recrutare si sa invete sa evalueze rapid nivelul de stres al candidatilor. Toti vor aprecia atunci cand persoana cu care discuta in fata unui ecran este interesata de sanatatea, programul si situatia familiala in vreme de pandemie.

Organizatiile ce vor reusi sa atraga talentele in aceasta perioada de incertitudine sunt cele care exerseaza deja cu succes noua recrutare virtuala. Implementarea unei solutii software care asigura vizibilitate intregului proces de recrutare si identificarea celor mai buni candidati poate fi ingredientul secret pentru un management eficient.

Sursa Foto: Pixabay.com

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate