Desavarsirea profesionala si sentimentul de apartenenta la job sunt doua dintre motivele importante care ne retin intr-o echipa. Hai sa vedem cum poti tu, din rolul de HR Manager, sa mentii vie motivatia colegilor, folosind conceptul de #experience. Daca citesti textul pana la capat gasesti si doua exemple relevante :)
Employer branding – o munca de echipa
Un studiu realizat de
ERE Recruiting Intelligence arata ca rolul departamentului de HR este pe cale sa devina din ce in ce mai
shady, avand in vedere ca se afla sub semnul intrebarii: “cui ii asignam problemele de employer branding – departamentului de HR sau celui de Marketing? Sau poate amandurora?” Ce trebuie sa retii, ca om de HR, este faptul ca trebuie sa te focusezi pe felul in care compania creste o echipa competenta de profesionisti (atat din afara, cat si din interiorul acesteia), care poate dezvolta si executa o strategie de employer branding aducand astfel plusvaloare intregii companii.
Ce punem in locul metodelor traditionale de recrutare si retentie
Daca lucrezi de ceva vreme in HR, simti deja presiunea care cade pe umerii tai, cu atat mai mult cu cat te întalnesti zilnic cu nevoile diverse ale angajatilor, iar treaba ta este sa gasesti o cale sa le satisfaci.
HR-ul experiential se remarca in randul inovatiilor care sunt menite sa ofere angajatului o noua abordare in modul de lucru. Tinerii sunt motivati sa faca lucrurile complet diferit. Asta le stimuleaza creativitatea si pofta de munca. Susan Strayer si Brett Minchington (
HR Examiner) sustin ca anumite experiente pe care le traim in raport cu un brand ne determina sa facem o alegere in favoarea sau în defavoarea acestuia, fie ca suntem angajatii sau clientii firmei respective. Nu primim doar produse sau branduri, ci experienta brandului in modalitati din ce în ce mai emotionale si personale.
Atunci cand folosim tactici de
HR Experiential pentru dezvoltarea brandului de angajator, angajatii devin endorseri ai propriei companii, de unde rezulta autenticitate si credibilitate - elemente importante in recrutare si retentie.
Cum faci diferenta in viata fiecarui angajat in parte
Vrei ca brandul companiei tale sa fie recunoscut si apreciat pentru faptul ca isi pune angajatii pe primul loc? Stim cat de important e acest aspect in recrutare dar si in retentia angajatilor, mai ales atunci cand se vede cu ochiul liber ca acestia sunt parte din identitatea brandului. Un studiu efectuat de
Event Marketing Institute a dovedit faptul ca 93% din consumatori considera ca activarile de brand care au integrat conceptul de experienta sunt mult mai eficiente decat mass media ads, iar 89% au spus ca asemenea evenimente imbunatatesc intelegerea unui produs comparativ cu alte reclame sau modalitati de promovare.
Cateva exemple…
In acest sens,
Heineken si-a pus angajatii in randul intai la
Heineken Experience - un tur menit sa prezinte publicului procesul de fabricare a bauturilor pilsner, dar si aducerea la viata a marcii Heineken. Compania a oferit vizitatorilor o experienta de neuitat, multilaterala, printre artefacte istorice si exponate interactive high-tech deopotriva. Consumatorii sunt astfel stimulati in mod deosebit, iar angajati de toate varstele participa la un eveniment
life-changing, care le creeaza o legatura emotionala cu marca Heineken pe care o reprezinta.
Schimbam industria, dar ramanem in zona experientelor:
Banca Transilvania s-a remarcat, anul trecut, cu
BT Con - un proiect prin intermediul caruia au fost comunicate valorile companiei catre angajati intr-un mod inovator, entertaining si bazat pe experiente memorabile. Timp de 3 zile toti angajatii companiei au intrat in #spiritulBT explorand tehnologii pe baza de realitate virtuala si realitate augmentata, zone artistice sau de entertaining sau participand la concursuri interactive.
Instrumente de HR Experiential care iti pot ajuta brandul sa devina cunoscut
Ai inteles acum ca te afli în preajma unor vanatori de experiente? Cam asa putem sa ii numim pe angajatii erei noastre. Si cum ei sunt foarte familiarizati cu tehnologia si vor sa se distreze, sa vorbeasca despre experientele lor pe retelele sociale, isi doresc sa aiba parte de emotii puternice care sa ii scoata din cotidian.
Unul din raspunsurile pentru aceasta provocare, oferit de
MarcomHub este simplu:
Grafitty Digital, un instrument cu functie de divertisment, care ofera o experienta inedita si creativa asupra ideii de echipa in cadrul evenimentelor corporate, dar si in alte contexte de comunicare sau de branding. Acesta presupune personalizarea unei fotografii pe un ecran interactiv, cu infinite posibilitati de a o edita cat mai creativ si amuzant, cu logo-ul companiei sau mesaje de impact, ulterior pastrandu-se senzatia momentului respectiv pentru cat mai mult timp.
O alta solutie din zona marketingului experiential este
VR Rider Studio, eficient in lansari de produse, extinderi de game sau comunicarea brandului de angajator. Astfel, realitatea virtuala ofera ocazia crearii propriei experiente prin explorarea spatiului virtual pus la dispozitie de organizatori, dupa dorinta utilizatorului, neavand un traseu prestabilit. Cu un plus de autenticitate si intensitate poti obtine o experienta remarcabila, plina de emotie unica, fapt ce va duce la asocierea acesteia cu brandul tau.
In pana de idei?
Marcom Hub este un accelerator de idei pentru echipe creative din industriile Marcom și HR. Daca ti-am starnit curiozitatea si vrei sa afli mai multe despre cum putem sa facem HR-ul experiential, nu ezita sa ne vizitezi! Te primim cu toata echipa :) Doar sa ne dai un e-mail inainte la
[email protected] in care sa anunti vizita. Ne plac surprizele, dar cel mai mult ne place sa te surprindem pe tine. Iar pentru asta trebuie sa ne pregatim putin inainte ;)