Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-05-29
Orice schimbare va dura exact atat cat timp am decis sa-i oferim, mai bine zis sa ne oferim implementarii ei. Putem vorbi aici de la schimbari de comportament pana la decizii "grele", de la proiecte simple la cele complexe, de la ganduri si convingeri la strategii de succes in business, de la invatarea unor competente la parcursul pana la maiestria demonstrarii lor in mod practic, de la initierea unui start up la atingerea nivelului de autonomie si performanta. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-05-29
Team Retreat este o investitie pe care organizatia, managerul sau business owner-ul au nevoie sa o faca atunci cand disfunctiile impacteaza calitatea relatiilor in cadrul echipei, calitatea relatiilor echipei cu mediul ei extern (clienti, colaboratori, alte departamente, stakeholders etc.) si calitatea rezultatelor. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-05-29
Evenimentul HR Evolution se remarca printr-o serie de sesiuni dinamice dedicate transformarii si inovatiei in domeniul resurselor umane. Participantii au ocazia sa se conecteze, sa invete si sa schimbe idei despre viitorul locului de munca si rolul tehnologiei in HR.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-05-29
O strategie de aliniere organizationala bine pusa la punct este cheia catre transparenta si procesul care face echipele sa mearga in aceeasi directie. Descopera cum alinierea obiectivelor individuale si de echipa la cele de business alimenteaza succesul unei organizatii.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-05-29
De ce este important managementul performantei pentru organizatii? Aceasta este o intrebare pe care si-o pun multi lideri. Un proces eficient de management al performantei ajuta la alinierea echipelor, a resurselor si a sistemelor la obiectivele strategice de business. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-05-29
Conform unui sondaj efectuat de LinkedIn in 2022 pe un esantion de 23.000 de angajati, aproape doua treimi (62%) dintre acestia si-au luat o pauza in cariera la un moment dat – iar 35% ar fi interesati de una in viitor. In acelasi an, LinkedIn a lansat o functie de "Career break", oferind membrilor platformei posibilitatea sa adauge in profil, in sectiunea de istoric profesional, pauzele in cariere. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-05-29
Smartree, in colaborare cu Irina Filip, Cafeneaua cu Joburi, Wellington si ReMArkable Consulting, a finalizat un amplu studiu de piata axat pe piata muncii din Romania. Scopul acestui studiu a fost de a facilita o intelegere mai profunda a dinamicii pietei si de a sprijini actorii implicati in identificarea strategiilor eficiente pentru a se adapta la schimbarile actuale.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-05-29
Pentru a eficientiza functiile esentiale ale departamentului de resurse umane, este crucial ca specialistii HR sa fie eliberati de sarcinile repetitive si consumatoare de timp. Software-ul de resurse umane automatizeaza si simplifica aceste sarcini zilnice, facilitand atingerea obiectivelor generale ale HR-ului.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-05-29
Angajatorii se pot confrunta cu situatii dificile in care trebuie sa sanctioneze un salariat pentru incalcarea anumitor norme legale, a contractului individual de munca sau a regulamentului intern. Conform Codului Muncii, angajatorul are prerogativa disciplinara si dreptul de a aplica sanctiuni disciplinare salariatilor atunci cand constata abateri disciplinare. 
 
Pus la dispozitie de BIA HCS, 2024-05-29
"Tinerii din ziua de azi vor sa munceasca 2 ore si sa calatoreasca. Nu gasim talente si situatia pare sa fie tot mai problematica in urmatorii ani". Acestea sunt de regula concluziile managerilor si recrutorilor care se arata tot mai preocupati ca noua generatie are alta viziune asupra muncii. In tot acest timp mamele se confrunta cu niveluri ridicate de depresie si anxietate, unele avand temerea ca isi vor pierde jobul. 
Pus la dispozitie de BIA HCS, 2024-05-29
Legislatia din Romania devine tot mai flexibila, recent fiind adoptate noi legi si ordonante menite sa sustina atat angajatorii, cat si angajatii. Codul ocupatiilor din Romania cuprinde acum noi ocupatii pe care merita sa le consideri in noile angajari. Iar daca la inceputul anului au fost multe discutii despre introducerea platii CASS de 10% la concediile medicale, acum situatia s-a schimbat.
Pus la dispozitie de TREND, 2024-04-29
Cat de des te intrebi ce se intampla in domeniul invatarii si dezvoltarii? Care sunt prioritatile in piata si ce va fi necesar pentru a obtine succes profesional in urmatorii cinci ani? Noi am cercetat tendintele internationale si am colectat perspective de la profesionisti si angajati din diverse roluri si industrii din Romania.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-05-29
Cum se transpun in organizarie valorile personale cand esti leader? Care este efectul lor asupra echipei si cum pot fi ele gestionate? Cultura unei organizatii reflecta valorile liderilor ei. Descoperiti cum puteti imbunatati cultura organizationala prin leadership versatil si constientizarea valorilor, in materialul semnat de Madalina Balan, Managing Partner Hart Consulting, pentru Revista BIZ.
Pus la dispozitie de Centrul de Limbi Straine A_BEST, 2024-05-30
In era digitala, GenAI aduce schimbari spectaculoase in modul in care invatam limbi straine. De la aplicatii mobile intuitive la platforme de e-learning sofisticate, inteligenta artificiala si invatarea automata revolutioneaza educatia lingvistica. Aceste tehnologii nu doar simplifica procesul de invatare, ci il fac si mai eficient si accesibil.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2024-05-30
Integrarea noilor tehnologii in domeniul resurselor umane reprezinta un pas esential in eficientizarea proceselor HR si imbunatatirea experientei angajatilor. Cu toate acestea, procesul de implementare si alegere a solutiilor potrivite nu este lipsit de provocari.

https://www.wizrom.ro/articole/integrarea-noilor-tehnologii-in-hr-provocari-si-solutii/
Pus la dispozitie de Thomas International, 2024-05-30
Comunicarea eficienta la locul de munca este motorul unei organizatii in crestere. Intelegerea si adaptarea la diverse stiluri de comunicare este esentiala pentru crearea unui mediu functional si colaborativ. O buna comunicare depaseste simpla transmitere a unui mesaj. Ea are un impact direct asupra colaborarii echipei, productivitatii si moralului general la locul de munca.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-06-03
Oamenii au o lunga istorie legata de cooperare. Aceasta ne-a ajutat sa supravietuim si sa prosperam de sute de mii de ani in locuri din intreaga lume. Oamenii sunt animale sociale. Cu toate acestea, oamenii sunt, de asemenea, motivati de interesul propriu, care adesea reprezinta un obstacol in calea cooperarii eficiente. 
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-06-03
Managementul prezentei angajatilor, folosind tehnologii moderne precum Worktelligent, imbunatateste semnificativ productivitatea si eficienta operationala. Prin monitorizarea digitala precisa a timpului de lucru si gestionarea activitatii angajatilor, organizatiile vor crea un mediu de lucru ordonat si responsabil, favorizand dezvoltarea performantei si mentinerea unei culturi organizationale pozitive. 
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024
Domeniul resurselor umane se transforma rapid, adoptand tehnologii avansate si strategii inovatoare pentru a ramane competitiv. In 2024, HR-ul devine un centru de inovatie, utilizand AI, Blockchain si Realitatea Augmentata pentru a optimiza procesele si a imbunatati performanta. Schimbarile esentiale includ munca la distanta si flexibilitatea programului, alaturi de un focus sporit pe experienta angajatului si analiza datelor pentru decizii strategice. 
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-06-03
Cu totii stim ca felul in care intelegem lumea din jurul nostru este de fapt o perceptie. Nu stiu insa cat de multi ne gandim si la faptul ca nici adevarul nu este intr-o varianta absoluta. Acest articol ne poate ajuta sa gasim modalitati de a crea o exprimare mai clara, mai ales in situatiile conflictuale.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-06-03
Oamenii din HR, cei care lucreaza cu adevarat pentru oameni, sunt eroii oricarei companii. Pastratori ai culturii organizationale, ghizi de cariera, avocati ai angajatilor, agenti ai schimbarii, antrenori ai dezvoltarii profesionale - rolurile lor sunt multiple si indispensabile. Ei ii sprijina pe oameni in atingerea performantei, dar pe ei cine ii sprijina?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-06-03
In general, in ceea ce priveste implicarea angajatilor, credem ca stam mai bine ca in realitate. De aceea, studiile organizationale sunt esentiale pentru o raportate corecta la starea de fapt. Ele ofera o intelegere exacta a situatiei si ajuta la imbunatatirea dinamicii de la locul de munca, a performantei si satisfactiei. 
​HR Connect: Future is NOW | Retentia angajatilor in vremuri nesigure: extra-beneficii pentru extra-motivatie
Pus la dispozitie de NN Romania, 2023-01-12

Transformarile si provocarile din piata muncii in ultimii ani au crescut competitia angajatorilor pentru talente si au amplificat nevoia de motivare si loializare a echipelor. Adaptarea strategiilor de compensatii si beneficii la contextul macroeconomic si schimbarile din interiorul organizatiilor in vremuri nesigure au fost principalele teme de discutie ale celui de-al treilea eveniment din seria HR Connect: Future is NOW organizat de NN Romania si HR Club, cu obiectivul de a identifica solutiile pe care le pot aborda departamentele de HR pentru retentia angajatilor.
 
„In perioade de incertitudine, angajatii simt nevoia de mai multa siguranta, iar companiile trebuie sa se adapteze si sa inoveze pentru a-i mentine motivati. Pachetul de compensatii si beneficii competitiv si investitiile continue in dezvoltarea personala si profesionala a echipe trebuie, astfel, sa tina pasul cu dinamica si provocarile din economie pentru a raspunde nevoilor si asteptarilor echipei”, explica Hong-Wha Ling, Chief Human Resources Officer (CHRO) in cadrul NN Turcia.
 
Adaptarea, diversificarea si personalizarea au devenit cuvinte cheie cand vine vorba despre pachetele de compensatii si beneficii extra-salariale acordate de companii. Pe langa importanta unui sistem cat mai complex si integrat de beneficii, angajatorii trebuie sa tina tot mai mult cont de aspecte precum conditiile economice din piata, structura si profilul echipei sau cadrul legislativ in demersurile de a motiva si loializa angajatii. „Nu exista pachet de beneficii care sa se potriveasca tuturor. De aceea, e nevoie de strategii adaptate nevoilor diferite in functie de varsta, gen, stil de viata si planuri pentru viitor si de solutii personalizate care sa sustina obiectivele de retentie”, mai spune Hong-Wha Ling.
 
Efectele inflatiei si provocarile economice au determinat departamentele de HR sa devina tot mai inovatoare si mai creative in solutiile acordate angajatilor. „Ultimii ani au fost o perioada grea pentru oamenii de HR, dar in acelasi timp o perioada in care am dat tot ce am avut mai bun in noi”, spune Doina Filip, Head of Reward & HR Budget in cadrul Orange Romania. Compania a creat o platforma integrata de recompensare si recunoastere a echipei, in care a centralizat intreg setul complex de beneficii si instrumente, informatii si solutii pentru sanatatea, bunastarea si educatia financiara a echipei. Astfel, fiecare membru al echipei Orange are acces, intr-un singur loc, la toate beneficiile si initiativele pe care le ofera compania.
 
„In perioadele dificile, departamentul de resurse umane este foarte solicitat”, confirma si Ramona Puia, People & Culture Manager in cadrul IKEA Romania. „Privim insa provocarile din astfel de perioade ca pe oportunitati si actionam de fiecare data cu gandul la bunastarea echipei”. IKEA are o abordare unitara privind pachetul de beneficii oferite angajatilor, indiferent de rolul pe care il au in companie. „Avem in vedere atat strategia de compensatii si beneficii a grupului, cat si tendintele, contextul la nivel local si nevoile colegilor. Includem solutii pentru bunastarea financiara a echipei, cum sunt asigurarile de viata si de sanatate, pensiile private, dar si pentru sanatatea psiho-emotionala. Mai mult, explicam permanent echipei importanta acestora si metodele prin care le pot folosi la adevarata valoare”, explica People & Culture Managerul din cadrul IKEA Romania. Pe langa beneficiile de baza, compania ofera solutii adaptate nevoilor, in functie de profilul angajatului sau de context. Spre exemplu, pentru parinti, compania ofera beneficii precum compensarea diferentei dintre indemnizatia pentru cresterea copilului si salariul angajatului timp de un an si program part-time pentru mame la reluarea activitatii sau zile suplimentare de concediu (o luna intreaga) pentru barbati, platite integral de catre companie.
 
Structura pachetelor de compensatii si beneficii si strategiile de motivare si retentie trebuie sa tina cont, totodata, si de sectorul economic din care face parte organizatia. In IT, spre exemplu, un domeniu in care angajatii sunt deja obisnuiti cu beneficii complexe, ultimii ani au crescut si mai mult nevoia de amplificare a beneficiilor dincolo de componenta financiara. „Motto-ul nostru este ONE EPAM, ceea ce arata ca, indiferent de locul in care ne aflam, cat de afectati suntem de criza financiara si inflatie etc., suntem impreuna pentru a ne face compania mai puternica si competitiva. Punem mult accent pe dezvoltarea personala si pe viata dincolo de birou a echipei, investim in initiative care sa ofere mai multa valoare pe plan profesional si sustinem angajatii sa se implice in societate, prin programe educationale si de mediu. Am stabilit parteneri de lucru si programe de mentorat la care angajatii nostri au acces deplin si care ii ajuta sa faca fata si provocarilor personale si profesionale”, exemplifica Andreea Croitoru, Associate Manager & People Partner EPAM Systems, cateva dintre initiativele companiei. „In tot ceea ce facem, tinem cont de dorintele echipei si colaboram pentru a vedea ce beneficii noi pot fi adaugate in viitor astfel incat, dincolo de responsabilitatile lor, sa se simta impliniti pe toate planurile”.
 
„Este cert ca, in prezent, angajatii si/sau candidatii pentru un post vacant nu mai sunt atrasi/motivati doar de salariul aferent unui job. Atentia salariatilor se indreapta din ce in ce mai des spre pachetele salariale compuse din salariul de baza lunar brut si un pachet de beneficii. Pachetul de beneficii este in cele mai multe situatii elementul de atractivitate pe piata muncii, cel care poate face astazi diferenta in alegerea unui angajator sau, dupa caz, a unui job. Asteptarile lucratorilor sunt ca beneficiile ce compun pachetul de beneficii sa raspunda atat nevoilor imediate pe care acestia le au, cat si nevoilor pe termen lung, pe cale de consecinta, sa includa atat beneficii ce se pot materializa intr-un moment apropiat, cat si beneficii menite sa ofere angajatilor o siguranta pe termen lung. Reglementarile fiscale din Romania ofera angajatorilor posibilitatea de a utiliza un spectru destul de larg de beneficii cu un regim fiscal avantajos – e.g. vouchere de vacanta (in limitele prevazute de lege), tichete de masa, pensii facultative, suportate de angajator pentru angajatii proprii, in limita a 400 euro (echivalent in lei) anual pentru fiecare persoana, s.a. Tendinta ultimilor ani a fost de a integra in aceste pachete beneficii tot mai diversificate precum voucherele de vacanta, produsele financiare sau initiative de wellbeing, solutii de recompensare pe baza de performanta sau remunerare pe termen lung, fara ca enumerarea sa fie una limitativa”, spune Bogdan Ionita, Managing Partner AdviseCube.
 
Transformarea si adaptarea pachetelor de compensatii si beneficii extra-salariale a devenit, asadar, o conditie obligatorie pentru companiile care vor sa ramana competitive in piata muncii si sa-si mentina echipa motivata. „Cel mai important pentru angajatori este sa fie alaturi de oameni, sa-i asculte si sa le inteleaga nevoile, sa adapteze si sa personalizeze beneficiile pe care le ofera in functie de ce conteaza mai mult pentru ei si, astfel, sa contribuie la demersurile lor pentru mai multa siguranta si un viitor financiar mai bun”, concluzioneaza Anca Moldoveanu, Corporate Manager la NN Romania si facilitatorul evenimentului din seria HR Connect: Future is NOW organizat de NN Romania si HR Club.

Vezi toate articolele scrise de

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate