Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Sfantul Graal al programelor de learning & development - Return-on-Investment sau eficienta reala
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2023-03-01

Toate evenimentele ultimilor ani, de la pandemie si razboi la granite, blocaje in supply chain si evenimente de de-globalizare  care se misca de la punctual catre sistemic, si-au pus amprenta asupra corporatiilor si angajatilor deopotriva. Schimbarea brusca a strategiilor pe termen scurt si mediu a companiilor forteaza in continuare limitele de adaptare ale angajatilor, de dez-invatare si re-invatare a unor procese si activitati. Practic, intreg conceptul de performanta este rescris in alti termeni si accelarand nevoie de eficeinta in actul de invatare.

Astfel, intrand in noi paradigme de a gandi si actiona, companiile inteleg ca trainingul de tip “eveniment de invatare” are o eficienta limitata (impact real max. 2,5 participanti din 10 invata ceva, conform studiilor facute de The Kirkpatrick’s”. Nu mai sufficient (sau poate nu a fost niciodata) un curs punctual de dezvoltare a unor abilitati, sau de un workshop fizic sau online. Transformarile prin care trecem la nivel de societate, ne cer un proces de transformare si la nivel de individ.

O alternativa cu efecte net superioare (6 din 10 Participanti) conform acelorasi studii facute de The Kirkpatrick’s este modelul de invatare numit High Performance Learning Journeys (HPLJ), calatorii-proces asistate, de dezvoltare la nivel individual a performantei.

Dezvoltate impreuna cu Robert Brinkerhoff (unul dintre marii experti internationali in procese de invatare eficienta si evaluare a eficacitatii proceselor de training), programele HPLJ ofera organizatiilor o metoda certificata de design al unor procese de invatare ce optimizeaza 5 factori esentiali ai invatarii eficiente:
  1. Aplicabilitatea “on-the-job”
  2. Implicarea managementului
  3. Invatarea sociala
  4. Calatoriile de invatare derulate in timp
  5. Impactul in business.
Programele HPLJ se deruleaza prin intermediul platformei Promote, un instrument de asistare al calatoriei de dezvoltare ce reuneste module de transfer de know how, interactiune sociala, principii de gamification, teme si proiecte individuale sau de grup.

Pentru ca abordarea clasica de training punctual si-a demonstrat limitarile in repetate randuri, HPLJ este dezvoltat utilizand o secventa logica de 4 pasi:
  1. Angajamentul personal in calatoria de dezvoltare. Atata timp cat este motivat, un angajat va lucra din greu la propria sa dezvoltare. Astfel acest prim pas necesita implicarea managementului si construireaa unei imagini a succesului personal – cum se simte, cum arata, care sunt comportamentele care il determina. Metoda utilizata in acest prim pas este coachingul.
  2. Constructia fundamentelor cunostintelor. Fiecare angajat va primi fix minimul de informatie necesara cresterii performantei si nu mai mult. O va capata prin studiu individual, nu prin transfer. Webinariile si cursurile fizice de pe parcursul unui HPLJ sunt dedicate practicii, nu predarii, iar acest lucru aduce rezultate mai bune in manifestarea comportamentelor dezirabile pe termen lung.
  3. Dezvoltarea si practicarea abilitatilor. Este pasul ideal in care noile deprinderi sunt testate in mod repetat si feedback-ul este utilizat ca instrument de facilitare a cresterii performantei.
  4. Consolidarea rezultatelor. Este ultimul pas, in care abilitatile nou invatate si dezvoltate sunt testate in mediul de lucru si dezvoltate in mod continuu prin mai multe metode.
Toti acesti pasi se intampla pe perioade intre 2 si chiar 12 luni (pentru programele complexe) pentru a asigura o dezvoltare graduala si continua a abilitatilor; de la un nivel scazut de complexitate catre niveluri  mai ridicate, avand implicati in proces colegi, manageri, traineri, clienti si diverse alte parti interesate.

Un studiu amplu realizat de BEI (Brinkerhoff Evaluation Institute) pe 7 industrii diferite (productie FMCG, aviatie, manufacturing industrial, sanatate, constructii, automotive si banking) in care programele HPLJ derulate prin platforma Promote au avut o durata de 6-12 luni a demonstrat ca utilizarea acestora a avut ca rezultate:
  • un nivel extrem de inalt al transferului aspectelor invatate in performanta day-to-day,
  • comportamente dezirabile sustinute la 3-6 luni dupa terminarea programului (comparativ cu maxim 1 luna in cazul sesiunilor de training obisnuite)
  • niveluri foarte mari de angajament din partea participantilor
  • niveluri foarte mari de asumare a responsabilitatii pentru dezvoltare – chiar si fara sprijinul managementului
Comparativ cu programele traditionale de training, in care doar 1 din 6 participanti are rezultate cuantificabile si demonstreaza performanta sustinuta dupa un training, utilizarea metodologiei HPLJ mareste exponential procentul – 81% din participanti demonstreaza o crestere substantiala a performantei pe termen lung, nu doar imediat dupa finalizarea programului.
 
Marco Polo CEE este o companie romaneasca specializata in strategii de crestere a afacerilor prin dezvoltarea potentialului uman, parte a grupului international Marco Polo Performance. Este unic partener Promote, personalizand prin intermediul platformei proprietare, programe HPLJ in numeroase industrii de la oil&gas la banking, si din farma in automotive.

Pionier in utilizarea tehnologiei de ultima generatie, Marco Polo CEE foloseste instrumente interactive, inteligenta artificiala si solutii hibride pentru augmentarea abilitatilor si comportamentelor necesare unei performante redefinite.
 

Vezi toate articolele scrise de

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate