Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2020-12-21
Mediul de afaceri din intreaga lume a suferit schimbari majore, dupa un an marcat de pandemia cu SARS-COV 2. Toate interactiunile s-au redus la un minim posibil, iar continuarea activitatii s-a concentrat spre lucrul de acasa in cele mai multe dintre cazuri, acolo unde tipicul activitatii a permis acest lucru. Unul dintre cele mai afectate domenii, in urma pandemiei, este cel al Resurselor Umane, unde volumul mare de documente ce necesita semnare, printare, expediere este greu de gestionat in general, insa in conditiile actuale este aproape imposibil de realizat.

Pus la dispozitie de Creasoft IT, 2021-01-05
Aplicatia de pontaj CREASOFT bazata pe monitorizarea activitatii pe PC nu preia date cu caracter personal si, ca urmare, nu intra sub incidenta Legii 190/2018 cu privire la prelucrarea si stocarea datelor. Aceasta afiseaza doar numele aplicatiilor si site-urilor/ ferestrelor in care lucreaza angajatul (ex. amazon.com, anaf.ro, Word, Excel, AutoCAD etc.) si durata de utilizare a fiecareia in parte.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Angajatii motivati, performanti, dornici sa isi atinga tintele lunare si sa-si finalizeze cu brio si la timp proiectele sunt de cele mai multe ori cheia succesului in afaceri. Dar realitatea ne arata ca un astfel de comportament tine, in primul rand, de mentalitatea angajatului, iar, in al doilea rand, trebuie sustinut si de organizatie, prin politicile de resurse umane. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Ziua de lucru obisnuita a profesionistului din HR este pe cat de variata, pe atat de solicitanta. Ziua tipica de lucru presupune, spre exemplu, ca prima ora sa fie dedicata mailurilor, telefoanelor si solicitarilor. Urmeaza focusul pe partea de recrutare: postare de anunturi, recrutare, interviuri, intalniri. Dupa-amiaza unui profesionist de resurse umane poate fi ocupata cu partea de evaluare si documentare a performantei angajatilor, precum si salarizare, traininguri sau alte activitati ce presupun atentie sporita.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-01-06
Independenta, invatarea constanta, sentimentul de apartenenta dar si acela ca eforturile lor au un sens, sunt factori motivationali importanti pentru angajati. Pentru a raspunde acestor nevoi, companiile au creat programe variate de engagement, de sustinere a participarii active a angajatilor la "viata" companiei. Astfel de programe includ adesea si actiuni de voluntariat. 
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-01-06
Nevoia accentuata de telemunca va mai dura cel putin cateva luni, timp in care companiile trebuie sa mearga mai departe. In acest context, integrarea cu succes a noilor angajati este o provocare, iar miza pentru companii ramane mare. Indiferent ca in organizatia ta il numiti Onboarding, Induction sau Inductia noilor angajati, descopera cum poti desfasura acest proces ca la carte, de la distanta, cu ajutorul tehnologiei, si care sunt, pe termen lung, diferentele intre Onboarding si Induction. 
Pus la dispozitie de Clinica The MIND, 2021-01-06
Anul 2020 a schimbat modul in care eram obisnuiti sa lucram si ne-a lasat intr-o situatie confuza, greu de controlat. Cu totii am simtit lipsa vietii de dinainte de pandemie, ne-a fost dor de discutiile cu colegii de birou, glumele si zambetele neascunse de masca, chiar si de discutiile in contradictoriu. Totusi, pentru multi dintre noi a fost o perioada in care am invatat multe despre capacitatea noastra de a ne adapta rapid la neprevazut si despre rezistenta pe care o avem in fata pericolului.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-01-06
Problemele dentare afecteaza calitatea vietii, acest lucru este clar. Persoanele afectate pot deveni mult mai timide in a lua cuvantul intr-o sedinta sau in discutiile cu clienti, isi pot reduce participarea la activitatile sociale sau isi pot limita activitatile de zi cu zi din cauza sanatatii orale precare. 1 din 4 adulti evita sa zambeasca din cauza aspectului danturii, iar 1 din 5 simt chiar anxietate cu privire la acesta. 
Pus la dispozitie de Medicover, 2021-01-06
Sanatatea copiilor este cea mai importanta. Pentru ca ne dorim sa ii protejam cat mai mult, am introdus Fluenz Tetra, vaccinul fara injectie pentru prevenirea gripei. Vaccinul este dedicat copiilor si adolescentilor, cu varste cuprinse intre 24 de luni si 18 ani. Acesta ajuta la protejarea impotriva celor 4 tulpini de virusuri continute de vaccin, cat si a altor tulpini inrudite cu acestea. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-01-06
Acest nou episod de podcast este diferit, pentru ca este o conversatie in 3. Cei doi invitati ai nostri, Alina Florea, Talent & Learning Manager la Danone si Anca Grezov, HR Manager Danone, au impartasit foarte multe lucruri concrete (de aceea si dureaza 50 de minute conversatia). Si ne-au mai aratat ce se intampla cand se lucreaza intr-adevar ca o Super Echipa de HR. 
Pus la dispozitie de Smartree Romania, 2021-01-06
La finalul anului trecut, respectiv inceputul anului curent, au aparut doua noi legi care aduc modificari Codului Fiscal si Codului Muncii in ceea ce priveste impozitarea sumelor asimilate cu veniturile si contributiile sociale obligatorii corespunzatoare, dar si situatiile in care angajatorii pot suspenda, din initiativa proprie, contractele individuale de munca ale salariatilor. 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-01-19
​Digitalizarea proceselor de resurse umane nu trebuie sa ramana doar o idee pe lista rezolutiilor de inceput de an. Aceasta poate fi extrem de usor de implementat pornind de la baza oricarei activitati de HR – semnarea documentelor. Dar nu oricum, ci semnarea electronica la distanta, cu valoare legala, cu ajutorul solutiei Paperless flowSIGN. Curiosi cum scapam de “print si semnat in doua exemplare” in cazul documentelor de resurse umane? Raspundem in continuare la aceasta intrebare si multe altele.
Cum puteti schita o Strategie de Mental Health pentru 2021
Pus la dispozitie de Clinica The MIND, 2021-01-06
Anul 2020 a schimbat modul in care eram obisnuiti sa lucram si ne-a lasat intr-o situatie confuza, greu de controlat. Cu totii am simtit lipsa vietii de dinainte de pandemie, ne-a fost dor de discutiile cu colegii de birou, glumele si zambetele neascunse de masca, chiar si de discutiile in contradictoriu. Totusi, pentru multi dintre noi a fost o perioada in care am invatat multe despre capacitatea noastra de a ne adapta rapid la neprevazut si despre rezistenta pe care o avem in fata pericolului.
 
Oare ce ne ramane de infruntat in 2021? Banii sunt buni, dar nu rezolva orice problema, iar asta a fost o lectie pe care 2020 ne-a servit-o ca pe un dus rece. Din perspectiva noastra de specialisti in sanatate mintala, sunt lucruri care s-au schimbat major in mentalitatea oamenilor. Folosind ce am invatat in multi ani de practica si coreland cu date din psihologia aplicata, am schitat un plan simplu pe 3 paliere, cu care puteti contura o Strategie de Mental Health.
 
1. Aveti nevoie de Leaderi cu Inteligenta Emotionala crescuta.

Se stie ca de cele mai multe ori cand isi dau demisia, angajatii isi parasesc managerii, nu compania. Sa fii un manager puternic, un abil rezolvator de probleme sau un expert in domeniul in care lucrezi este un lucru valoros, dar asta nu te face un leader. Stim cu totii din propria experienta, cat de greu este sa ai un sef puternic si competent, dar pe care nu-l simti de partea ta. Devine nociv un manager care este atat de preocupat sa castige intotdeauna sau sa-si mentina pozitia, incat te poate “arunca din barca” la orice greseala sau semne de vulnerabilitate.
 
Recomandare: Cand vorbim de un leader cu inteligenta emotionala, ne referim la rezilienta emotionala, calm, adaptabilitate si empatie. Pentru asta puteti apela la coaching emotional sau traininguri specializate pentru dezvoltarea soft skills-urilor.  Este momentul sa fim aproape de oamenii cu care lucram, pentru ca ce reusim sa facem pentru ei in perioadele grele, ne defineste ca leaderi.
 
2.  Creati o cultura organizationala prietenoasa.

Chiar si corporatiile cu campanii impresionante de CSR, au uneori o cultura organizationala toxica pentru angajatii lor. Cateodata se incurajeaza o competitie interna care erodeaza relatiile dintre oameni, sau exista perioade lungi in care angajatii muncesc intr-o atmosfera tensionata, suprasolicitanta emotional si mental.

In ultima vreme, lista de prioritati a angajatilor in alegerea unui job s-a schimbat. Tot mai multi considera ca este important sa lucrezi intr-o companie care-ti da un sentiment de siguranta, unde te simti ca printre prieteni. Motivatia angajatilor devine tot mai vizibil legata de cultura organizationala pe care reusim sa o cream. Sa investim in oameni nu inseamna doar sa-i platim bine, ci sa-i tratam ca pe niste oameni de care ne pasa.
 
Recomandare: Folositi in sedinte sau in comunicarea scrisa un ton cald, prietenos care sa incurajeze oamenii sa-si arate temerile sau vulnerabilitatile fara frica de consecinte.  Exista trainiguri si consultanta de specialitate care va ajuta sa deprindeti arta de a comunica deschis si empatic in cadrul organizatiei. In companiile in care oamenii se simt importanti, ei se mobilizeaza sa-si sustina colegii si sa contribuie cu tot ce au mai bun exact ca intr-o familie, intr-un mod pe care banii nu-l pot cumpara.
 
3. Oferiti suport angajatilor care trec printr-un impas emotional.

Anul trecut, poate mai mult ca oricand, sanatatea psihica a omenilor din toata lumea a fost pusa la incercare. Ca o consecinta, tot mai multe companii au inceput sa recunoasca importanta echilibrului emotional si a sanatatii mentale a angajatilor lor.

In cabinetele noastre de psihoterapie si psihiatrie au venit tot mai multi oameni care nu avusesera pana anul trecut probleme cu anxietatea, insomnia, sau depresia. Atunci cand un om are probleme, cel mai inspaimantator gand este ca nu are pe nimeni care sa-l sustina, sa aiba grija de el. Devine tot mai important pentru angajati sa aiba inclusa in lista beneficiilor si servicii la care sa apeleze in cazul unui impas emotional.
 
Recomandare: Puteti apela la programe de tip EAP (Employee Assistance Program) prin care sa  decontati pentru cei care trec printr-o perioada grea, un anumit numar de sedinte de psihoterapie, suport psihologic si consultatii psihiatrice. Primind ajutor specializat, vor reusi sa-si recapete calmul si claritatea in gandire.
 
Si ca la fiecare inceput de an, in 2021 vom avea ocazia sa demonstram ca am invatat ceva din anul care a trecut. Una dintre cele mai importante lectii primite, a fost ca un business trebuie sa aiba grija de oamenii sai.

Vezi toate articolele scrise de Clinica The Mind

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate