Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01

DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).

Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Cum puteti schita o Strategie de Mental Health pentru 2021
Pus la dispozitie de Clinica The MIND, 2021-01-06
Anul 2020 a schimbat modul in care eram obisnuiti sa lucram si ne-a lasat intr-o situatie confuza, greu de controlat. Cu totii am simtit lipsa vietii de dinainte de pandemie, ne-a fost dor de discutiile cu colegii de birou, glumele si zambetele neascunse de masca, chiar si de discutiile in contradictoriu. Totusi, pentru multi dintre noi a fost o perioada in care am invatat multe despre capacitatea noastra de a ne adapta rapid la neprevazut si despre rezistenta pe care o avem in fata pericolului.
 
Oare ce ne ramane de infruntat in 2021? Banii sunt buni, dar nu rezolva orice problema, iar asta a fost o lectie pe care 2020 ne-a servit-o ca pe un dus rece. Din perspectiva noastra de specialisti in sanatate mintala, sunt lucruri care s-au schimbat major in mentalitatea oamenilor. Folosind ce am invatat in multi ani de practica si coreland cu date din psihologia aplicata, am schitat un plan simplu pe 3 paliere, cu care puteti contura o Strategie de Mental Health.
 
1. Aveti nevoie de Leaderi cu Inteligenta Emotionala crescuta.

Se stie ca de cele mai multe ori cand isi dau demisia, angajatii isi parasesc managerii, nu compania. Sa fii un manager puternic, un abil rezolvator de probleme sau un expert in domeniul in care lucrezi este un lucru valoros, dar asta nu te face un leader. Stim cu totii din propria experienta, cat de greu este sa ai un sef puternic si competent, dar pe care nu-l simti de partea ta. Devine nociv un manager care este atat de preocupat sa castige intotdeauna sau sa-si mentina pozitia, incat te poate “arunca din barca” la orice greseala sau semne de vulnerabilitate.
 
Recomandare: Cand vorbim de un leader cu inteligenta emotionala, ne referim la rezilienta emotionala, calm, adaptabilitate si empatie. Pentru asta puteti apela la coaching emotional sau traininguri specializate pentru dezvoltarea soft skills-urilor.  Este momentul sa fim aproape de oamenii cu care lucram, pentru ca ce reusim sa facem pentru ei in perioadele grele, ne defineste ca leaderi.
 
2.  Creati o cultura organizationala prietenoasa.

Chiar si corporatiile cu campanii impresionante de CSR, au uneori o cultura organizationala toxica pentru angajatii lor. Cateodata se incurajeaza o competitie interna care erodeaza relatiile dintre oameni, sau exista perioade lungi in care angajatii muncesc intr-o atmosfera tensionata, suprasolicitanta emotional si mental.

In ultima vreme, lista de prioritati a angajatilor in alegerea unui job s-a schimbat. Tot mai multi considera ca este important sa lucrezi intr-o companie care-ti da un sentiment de siguranta, unde te simti ca printre prieteni. Motivatia angajatilor devine tot mai vizibil legata de cultura organizationala pe care reusim sa o cream. Sa investim in oameni nu inseamna doar sa-i platim bine, ci sa-i tratam ca pe niste oameni de care ne pasa.
 
Recomandare: Folositi in sedinte sau in comunicarea scrisa un ton cald, prietenos care sa incurajeze oamenii sa-si arate temerile sau vulnerabilitatile fara frica de consecinte.  Exista trainiguri si consultanta de specialitate care va ajuta sa deprindeti arta de a comunica deschis si empatic in cadrul organizatiei. In companiile in care oamenii se simt importanti, ei se mobilizeaza sa-si sustina colegii si sa contribuie cu tot ce au mai bun exact ca intr-o familie, intr-un mod pe care banii nu-l pot cumpara.
 
3. Oferiti suport angajatilor care trec printr-un impas emotional.

Anul trecut, poate mai mult ca oricand, sanatatea psihica a omenilor din toata lumea a fost pusa la incercare. Ca o consecinta, tot mai multe companii au inceput sa recunoasca importanta echilibrului emotional si a sanatatii mentale a angajatilor lor.

In cabinetele noastre de psihoterapie si psihiatrie au venit tot mai multi oameni care nu avusesera pana anul trecut probleme cu anxietatea, insomnia, sau depresia. Atunci cand un om are probleme, cel mai inspaimantator gand este ca nu are pe nimeni care sa-l sustina, sa aiba grija de el. Devine tot mai important pentru angajati sa aiba inclusa in lista beneficiilor si servicii la care sa apeleze in cazul unui impas emotional.
 
Recomandare: Puteti apela la programe de tip EAP (Employee Assistance Program) prin care sa  decontati pentru cei care trec printr-o perioada grea, un anumit numar de sedinte de psihoterapie, suport psihologic si consultatii psihiatrice. Primind ajutor specializat, vor reusi sa-si recapete calmul si claritatea in gandire.
 
Si ca la fiecare inceput de an, in 2021 vom avea ocazia sa demonstram ca am invatat ceva din anul care a trecut. Una dintre cele mai importante lectii primite, a fost ca un business trebuie sa aiba grija de oamenii sai.

Vezi toate articolele scrise de Clinica The Mind

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate