Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Setarea prioritatilor reprezinta pentru liderii de HR un proces extrem de important, de care depinde atat succesul departamentului de HR, cat si al intregii organizatii. Un sondaj Gartner a venit in intampinarea provocarilor cu care se confrunta HR managerii si a realizat un top 5 actiuni de intreprins in 2024. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Bunastarea unei organizatii depinde in mare parte si de cat de eficient si bine pus la punct este procesul de salarizare. Externalizarea acestui proces vine la pachet cu o multime de beneficii precum economie de timp si resurse, expertiza, consultanta permanenta si o gestionare eficienta a resurselor umane.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Respectarea reglementarilor in vigoare reprezinta una dintre conditiile esentiale pentru orice organizatie de succes, iar o modificare legislativa de impact este si cea referitoare la concediile medicale. Incepand cu luna aprilie, noi tipuri de concedii medicale figureaza pe lista exceptarilor de la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS).
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
55% dintre oamenii de HR se asteapta ca gestionarea cresterii costurilor salariale din cauza inflatiei sa reprezinte cea mai mare provocare de business in 2024. Care sunt cele mai presante provocari legate de candidati? Ce piedici avem in procesul de recrutare? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
Cum stau lucrurile pe piata muncii in ultima vreme? Pana in anul 2030, se prevede o nevoie de peste 600.000 de persoane pentru a ocupa posturi care necesita competente avansate, in conditiile in care doar 1% din populatia cu varsta intre 25 si 64 de ani participa la programe de formare profesionala.
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-04-29
Digitalizarea in domeniul resurselor umane nu este doar o adaptare la progresul tehnologic, ci o oportunitate de a revolutiona complet modul in care functionează departamentul tau. Adoptarea unor solutii software specializate este esentiala pentru a creste eficienta, a raspunde cerintelor pietei in schimbare si a ramane competitiv. 
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-04-29
Implicarea si performanta angajatilor sunt factori cruciali in succesul organizatiei dar intrebarea e cum poti debloca intregul potentialul echipei pentru a creste productivitatea? 

 
Pus la dispozitie de Pharma Nord, 2024-04-29
Aceste doua functii cognitive importante tind sa ne incetineasca sau sa ne joace feste, pe masura ce inaintam in varsta. Aceasta poate fi o provocare, mai ales daca ai un job care necesita multa planificare si gandire creativa.
Pus la dispozitie de CODECS, 2024-04-30
In ciuda progreselor tehnologice pe care le-am facut si le facem, munca unei organizatii este facuta de oameni. Oamenii sunt aceia care alcatuiesc interfata cu clientul, realizeaza produsul, presteaza serviciul, planifica si coordoneaza, imbunatatesc procese, asigura calitatea si aduc profit.
Pus la dispozitie de Andreea Gheorghita, Doru Paducel & Ana M. Marin, 2024-04-30
Iti creezi timp si spatiu pentru a te asculta pe tine insuti?  Un articol util despre modele si practici de reflectie si reflexie scris de colegii nostri de la EMCC Romania.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Acest articol contine informatii utile top managerilor, directorilor HR si coordonatorilor HSE interesati sa implementeze in organizatia lor programe de tip Autoritatea sa Opresti Munca (in engleza Stop Work Authority – SWA).
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Articolul da o imagine de ansamblu asupra modului in care pot fi setate elementele care contribuie la o experienta a clientilor controlabila si de buna calitate.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Descopera cum instrumentele Thomas au fost integrate in programul de dezvoltare a leadershipului unei mari universitati din Marea Britanie pentru a o diferentia ca angajator.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Intr-un interviu realizat de Thomas International cu Alicia Collinson, Senior Associate la Thrive Law, au fost explorate aspectele cruciale ale bunastarii angajatilor si sanatatii mentale in organizatii. Alicia a oferit idei valoroase despre provocarile comune cu care se confrunta organizatiile si sfaturi practice pentru a le depasi. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-04-30
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-05-07
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-05-07
In mod frecvent suntem expusi la schimbari si provocari care ne cer sa ne adaptam si sa ne integram noi rutine in viata noastra. De la tranzitiile majore la cele mai mici ajustari, capacitatea noastra de a face fata schimbarii si de a ne adapta este esentiala pentru succesul si bunastarea noastra.
Companiile de top la nivel mondial au progresat cu raportarea privind schimbarile climatice, insa este nevoie de mai mult efort si in alte domenii cheie ale sustenabilitatii & ESG  
Pus la dispozitie de KPMG, 2022-10-27
  • Cel mai recent studiu KPMG indica o crestere a raportarii de sustenabilitate. 79% dintre companiile de top analizate publica astfel de rapoarte;
  • Au fost inregistrate imbunatatiri evidente in ceea ce priveste stabilirea si raportarea tintelor de reducere a emisiilor de carbon, dar progrese nesemnificative in domenii cheie conexe. Mai putin de jumatate dintre companiile analizate recunosc pierderea biodiversitatii ca fiind un risc;
  • Dintre miile de rapoarte analizate, mai putin de jumatate dintre cele mai mari companii la nivel global raporteaza referitor la componentele ”social” si ”guvernanta” ale ESG;
  • KPMG recomanda o serie de masuri care se refera inclusiv la schimbarea modelului de raportare narativ si utilizarea datelor multianuale pentru a dinamiza raportarile si a oferi rezultatele actiunilor implementate.
Publicat pentru prima data in 1993, Studiul KPMG privind Raportarea de Sustenabilitate este elaborat la fiecare doi ani. Pentru editia din acest an au fost analizate rapoartele de sustenabilitate & ESG a 5.800 companii din 58 de tari si jurisdictii, inclusiv Romania. Constatarile publicate recent indica faptul ca inca exista o decuplare intre urgenta de a aborda schimbarile climatice si echitatea sociala si rezultatele financiare oferite de mediul de afaceri.
 
Se evidentiaza o crestere in ceea ce priveste raportarea de sustenabilitate. Aproape toate (96%) cele mai mari 250 companii din lume – cunoscute sub denumirea G250 – publica o forma de raportare de sustenabilitate.
 
De-a lungul timpului, s-a inregistrat o crestere constanta si consecventa in ceea ce priveste raportarea la nivelul asa numitelor N100 (cele mai mari 100 de companii din fiecare tara si jurisdictie analizata). Daca acum 10 ani doar doua treimi din cadrul companiilor din N100 publicau rapoarte de sustenabilitate, acum procentul a crescut la 79%.
 
Aspectele climatice continua sa domine
Se poate observa un trend ascendent de recunoastere de catre mediul de afaceri a faptului ca au un rol in ceea ce priveste atingerea tintelor climatice globale. Astfel, 71% dintre N100 si 80% dintre G250 si-au stabilit tinte de reducere a emisiilor de carbon. Un aspect pozitiv este acela ca cele mai multe companii recunosc ca trebuie mai degraba sa iti reduca emisiile proprii pentru a-si indeplini tintele decat sa se bazeze exclusiv pe compensarea emisiilor de carbon. Numarul companiilor ce raporteaza conform indicatiilor Grupului Operativ pentru Raportarea Informatiilor Financiare referitoare la Schimbarile Climatice (Task Force on Climate-related Financial Disclosures -TCFD) aproape s-a dublat.
 
Totusi, studiul evidentiaza si unele domenii cheie in care este necesar un progres mai rapid. Numai 64% din companiile G250 recunosc formal ca schimbarile climatice reprezinta un risc pentru afacerea lor si mai putin de jumatate din totalul companiilor analizate recunosc in prezent pierderea biodiversitatii ca fiind un risc.
 
Raportarea de sustenabilitate din perspectiva ESG
Raportul de anul acesta evidentiaza mai multe provocari pe care le intampina cele mai mari companii din lume in ceea ce priveste raportarea ESG. De exemplu, in pofida nivelului tot mai ridicat de constientizare a legaturii dintre criza climatica si inegalitatea sociala, dintre miile de rapoarte analizate, in mai putin de jumatate s-au regasit informatii privind componentele ”sociale” (ex. sclavie moderna, diversitate, incluziune si echitate, implicarea in comunitate, si aspecte referitoare la munca). In acelasi timp, mai putin de jumatate dintre companii si-au comunicat riscurile de guvernanta (ex. coruptie, mita si anticoruptie, practici anti-competitive sau contibutii politice). In plus, numai o treime dintre companiile N100 au un membru al echipei lor de conducere alocat ca responsabil de sustenabilitate si mai putin de un sfert dintre aceste companii recompenseaza managerii in functie de atingerea tintelor de sustenabilitate.
 
Rapoartele ESG, in numar foarte mare, continua mai degraba sa fie descriptive si mai putin bazate pe date cantitative sau financiare asociate cu impactul. Evident, aceasta este o zona de imbunatatire pentru companiile din toata lumea.
 
Intr-o nota pozitiva, aproximativ trei sferturi dintre companiile ce raporteaza au realizat o analiza de materialitate si comunica aspectele materiale.
 
John McCalla-Leacy, Liderul ESG al KPMG la nivel global a declarat: “Oamenii de stiinta din cadrul IPCC au atentionat anul trecut ca lumea se afla in ”cod rosu” din cauza incalzirii globale provocate de oameni. Au urmat o serie de angajamente din partea liderilor politici la COP26. Pe masura ce ne indreptam catre COP27, este nevoie imediata de actiune pe o scara tot mai larga pentru a evita tragedii umane si de mediu.
 
Studiul KPMG privind Raportarea de Sustenabilitate 2022 releva ca reglementarea are un impact real. In opinia mea, este crucial sa indrumi companiile si sa sustii schimbarea de paradigma. Liderii de afaceri au acceptat ca au o responsabilitate si rolul de a sprijini eforturile de diminuare a impactului si, potential, de evitare a crizei spre care ne indreptam. Este necesar mai mult ca oricand sa avem din partea guvernelor standarde armonizate la nivel global. Totodata este nevoie de un efort colectiv din partea celor mai mari companii din lume de a raporta referitor la toate aspectele ESG, recunoscand legaturile evidente dintre mediu si aspectele ample de egalitate sociala.”
 
Jennifer Shulman, co-autor al raportului si Lider al Centrului Global de Excelenta ESG al KPMG a comunicat: “Summitul COP26 a dat lumii o latura umana a tragediei climatice cu care planeta se confrunta. Reprezentantii unora dintre cele mai izolate si puternic afectate natiuni si teritorii au fost prezenti pentru a-si impartasi povestea. Insa, indiferent de recunoasterea tot mai larga a laturii umane a ESG, ultimul nostru studiu continua sa evidentieze o provocare reala a liderilor din Consiliile de Administratie – care se refera la cum demonstreaza si cum reflecta impactul extins al companiei lor asupra societatii.
 
Ar trebui sa incepem sa observam un progres in anii urmatori pe masura ce organizatii precum Consiliul pentru Standarde Internationale de Sustenabilitate (International Sustainability Standards Board - ISSB) emit noi standarde globale de raportare. Dar, companiile nu ar trebui sa astepte sa le fie impus. Implicarea activa a liderilor ca un factor catalizator este esential. Pandemia globala si COP26 au pus in lumina reflectoarelor inegalitatile tot mai mari din societate. Multe organizatii mari raspund prin masuri proactive ce ar trebui apreciate. Observam actiuni mult mai ample privind egalitatea de gen, remuneratie echitabila si evaluarea impactului in comunitate. Este momentul ca organizatiile sa fie transparente si sa raporteze pentru a evidentia ce au realizat si pentru a se responsabiliza referitor la zonele in care este necesar un progres suplimentar.”
 
Perspective la nivel global
 
Comparativ cu anul 2020 a fost inregistrata o crestere semnificativa in ceea ce priveste raportarea de sustenabilitate la nivelul a trei tari: Islanda (+ 39 puncte procentuale), Emiratele Arabe Unite (+ 22 puncte procentuale) si Coreea de Sud (+22 puncte procentuale).
 
Regiunea Asia Pacific conduce in ceea ce priveste raportarea de sustenabilitate (89% dintre companii raporteaza). Aceasta este urmata de Europa (82%), continentele americane (74%) si Orientul Mijlociu si Africa (56%).
 
Raportul din acest an evidentiaza variatii la nivelul regiunilor in ceea ce priveste continutul raportarii de sustenabilitate, generate in mare parte de prioritatile regionale si diferentele de reglementare. America de Nord (97%) si Europa de Vest (85%) ies in evidenta cu cele mai ridicate rate generale de raportare. Orientul Mijlociu (55%) si regiunea Asia Pacific (30%) se evidentiaza prin raportarea integrata. America Latina (50%) se evidentiaza prin raportarea aspectelor de biodiversitate si Africa se remarca in ceea ce priveste raportarea elementelor sociale si de guvernanta (51%, respectiv 49%).
 
Apel pentru actiune
 
Noile cerinte ESG determina o schimbare de paradigma si provoaca un set nou de conversatii in  consiliile de administrare, impulsionand liderii de afaceri sa aiba o gandire aprofundata, iar deciziile strategice de sus in jos pe care le iau sa tina cont de aspectele climatice si alte elemente ESG.
Raportul KPMG evidentiaza directiile tangibile pe care companiile le pot urma in ceea ce priveste raportarea de sustenabilitate:
  • Intelegerea asteptarilor partilor interesate
  • Integrarea analizelor de materialitate in procesul de reportare
  • Alinierea procesului de raportare la cadre obligatorii sau voluntare de raportare
  • Realizarea de investitii in instrumente de gestionare a datelor non-financiare de calitate
  • Intelegerea impactului schimbarilor climatice si a problemelor sociale asupra afacerii
Deoarece cadrele de reglementare se dezvolta continuu, cu siguranta afacerile vor fi presate sa raporteze date non-financiare. Actionand acum, companiile pot face alegeri informate pentru a produce schimbarea atat de necesara pentru a fi un bun cetatean corporativ in contextul actual.
 
Perspective la nivel national, Romania
 
Analiza primelor 100 de companii din Romania ierarhizate in functie de cifra de afaceri (N100) evidentiaza o crestere a numarului companiilor ce raporteaza informatii privind sustenabilitatea sau ESG (+ 8 puncte procentuale comparativ cu editia anterioara).
 
Din totalul companiilor analizate, 74 au publicat informatii privind performanta de sustenabilitate fie in cadrul unui raport local fie prin intermediul rapoartelor elaborate la nivel de Grup, ce au inclus si date privind operatiunile din Romania. Pentru elaborarea Studiului KPMG din acest an, au fost luate in considerare rapoartele publicate in perioada 2020-2022. S-a constatat ca din totalul companiilor care au publicat informatii non-financiare in aceasta perioada, 47 au raportat datele locale in cadrul raportului emis de compania mama sau a grupului din care fac parte, 21 de companii au realizat si publicat rapoarte locale si doar 6 firme cu capital romanesc privat sau de stat au publicat informatii consistente privind aspecte ESG sau de sustenabilitate.

Studiul din acest an evidentiaza urmatoarele tendinte la nivelul companiilor ce au publicat un raport local de sustenabilitate:
  • Companiile care raporteaza au o preferinta evidenta pentru comunicarea informatiilor ESG prin intermediul unui raport separat in detrimentul includerii acestor date in rapoartele lor financiare anuale. Astfel, doar 12 companii din N100 au comunicat la nivel national aspecte de sustenabilitate si ESG in raportul anual disponibil.
  • Constatam un interes tot mai mare pentru folosirea unor standarde de raportare recunoscute. 25 din cele 27 rapoarte locale analizate au mentionat utilizarea Standardului Initiativei Globale de Raportare (GRI) in procesul de elaborare a rapoartelor, mai mult decat o dublare a rezultalelor din studiul anterior.
  • Verificarea datelor raportate de catre o terta parte este o practica aflata inca in stadiu incipient, analiza din acest an evidentiind doar 8 rapoarte pentru care a fost emisa o opinie de catre un verificator independent. In majoritatea cazurilor, opinia este de asigurare limitata si se refera la un set restrans de indicatori.
  • Preocuparile referitoare la schimbarile climatice au un caracter pronuntat si la nivel local, 18 companii dintre cele ce publica un raport local avand stabilite tinte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera. Cu toate acestea, doar 4 dintre companiile incluse in analiza raporteaza la nivel local riscurile asociate schimbarilor climatice conform recomandarilor TCFD, iar conectarea remuneratei membrilor consiliilor de administratie de atingerea unor indicatori de performanta de sustenabilitate a fost identificata la nivelul a doar 3 organizatii ce raporteaza local.
Ovidiu Popescu, Director Energie, Sustenabilitate si Schimbari Climatice al KPMG in Romania mentioneaza: ”Ne aflam intr-un punct de inflexiune in ceea ce priveste efectele in lant provocate de schimbarile climatice. Astfel, este nevoie acuta de actiuni coordonate si cooperare la nivelul tuturor palierelor societatii.
 
Din perspectiva rezultatelor acestui studiu, dincolo de progresul aparent inregistrat la nivel local, se evidentiaza un decalaj semnificativ al stadiului si maturitatii nivelului de raportare comparativ cu media regionala. Astfel, este momentul pentru companii sa analizeze mai profund in ce masura afacerea lor poate fi rezilienta pe termen lung si care este impactul real pe care il au la nivelul lantului valoric. Cerintele mai stricte de raportare si solicitarea de date privind performanta ESG de catre diverse grupuri de parti interesate sunt un factor important. Insa, pentru o schimbare reala, companiile trebuie sa fie pregatite pentru un proces transformational care sa rezulte intr-o definire mai clara si o aliniere mai buna a obiectivelor de afaceri cu cele de sustenabilitate. Raportarea trebuie vazuta ca un instrument de monitorizare si comunicare a progresului ca urmare a implementarii unei strategii coerente de sustenabilitate, si nu un scop in sine.
 
Astfel, in functie de nivelul de maturitate curent in ceea ce priveste gestionarea aspectelor ESG, tranzitia va avea un alt ritm. Iar organizatiile ce vor avea cat mai rapid o imagine cuprinzatoare a interdependentelor si ramificatiilor dintre procesele de afaceri si aspectele ESG vor putea capitaliza noi oportunitati.
 
Ca sa dau un ton pozitiv, inchei prin a spune ca este o cursa contra cronometru pe care nu o putem evita, insa partea buna este ca la linia de final putem avea o organizatie pregatita pentru viitor.”
 
Aurelia Patulea - Manager, Energie, Sustenabilitate si Schimbari Climatice, KPMG in Romania, incheie: ”Este de asteptat ca in urmatorii ani sa vedem o evolutie pozitiva a tendintelor la nivel european evidentiate de Studiul KPMG pentru ca ne apropiem tot mai mult de momentul adoptarii Directivei privind raportarea de sustenabilitate corporativa (CSRD). Consider ca este definitoriu sa avem o schimbare de optica in sensul de a percepe cum poate fi folosit tot contextul CSRD ca si cadru de orientare pentru incorporarea oportunitatilor si riscurilor ESG in strategia corporativa si in procesul de raportare, si nu ca un simplu instrument de conformare.
 
Companiile ce intra sub incidenta acestei Directive si nu numai ar trebui sa isi canalizeze tot mai mult eforturile pe analiza de dubla materialitate deoarece acesta este un pilon central si punctul de pornire pentru identificarea aspectelor relevante la nivelul fiecarei organizatii si a carei valoare nu ar trebui subevaluata. In plus, un alt element ce nu ar trebui neglijat este acela al valorii si credibilitatii pe care o poate aduce verificarea independenta a datelor raportate.
 
Daca ne gandim ca finalmente un raport de sustenabilitate sau ESG este elaborat si publicat pentru a oferi mai multa transparenta, iar publicul tinta devine tot mai pregatit sa analizeze cu un ochi critic o astfel de publicatie, este cu atat mai important ca informatia comunicata sa fie relevanta, ancorata in contextul sustenabilitatii la nivel global si local, dar, mai ales, comparabila”.
 
Despre KPMG
KPMG este o organizatie globala de firme independente de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si in domeniul afacerilor. Ne desfasuram activitatea in 145 de tari si aveam la finalul anului financiar 2021 aproape 236.000 de angajati in firmele membre din intreaga lume. Fiecare firma KPMG este din punct de vedere legal o entitate separata si distincta si se descrie ca atare. KPMG International Limited este o societate privata engleza cu raspundere limitata la garantii. KPMG International Limited si entitatile sale nu ofera servicii pentru clienti.
 
In Romania si Republica Moldova, KPMG isi desfasoara activitatea in cadrul celor sase birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau. In prezent dispunem de un numar de peste 1000 de profesionisti, atat cetateni romani, cat si straini.

Vezi toate articolele scrise de KPMG Romania

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate