Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2020-12-21
Mediul de afaceri din intreaga lume a suferit schimbari majore, dupa un an marcat de pandemia cu SARS-COV 2. Toate interactiunile s-au redus la un minim posibil, iar continuarea activitatii s-a concentrat spre lucrul de acasa in cele mai multe dintre cazuri, acolo unde tipicul activitatii a permis acest lucru. Unul dintre cele mai afectate domenii, in urma pandemiei, este cel al Resurselor Umane, unde volumul mare de documente ce necesita semnare, printare, expediere este greu de gestionat in general, insa in conditiile actuale este aproape imposibil de realizat.

Pus la dispozitie de Creasoft IT, 2021-01-05
Aplicatia de pontaj CREASOFT bazata pe monitorizarea activitatii pe PC nu preia date cu caracter personal si, ca urmare, nu intra sub incidenta Legii 190/2018 cu privire la prelucrarea si stocarea datelor. Aceasta afiseaza doar numele aplicatiilor si site-urilor/ ferestrelor in care lucreaza angajatul (ex. amazon.com, anaf.ro, Word, Excel, AutoCAD etc.) si durata de utilizare a fiecareia in parte.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Angajatii motivati, performanti, dornici sa isi atinga tintele lunare si sa-si finalizeze cu brio si la timp proiectele sunt de cele mai multe ori cheia succesului in afaceri. Dar realitatea ne arata ca un astfel de comportament tine, in primul rand, de mentalitatea angajatului, iar, in al doilea rand, trebuie sustinut si de organizatie, prin politicile de resurse umane. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Ziua de lucru obisnuita a profesionistului din HR este pe cat de variata, pe atat de solicitanta. Ziua tipica de lucru presupune, spre exemplu, ca prima ora sa fie dedicata mailurilor, telefoanelor si solicitarilor. Urmeaza focusul pe partea de recrutare: postare de anunturi, recrutare, interviuri, intalniri. Dupa-amiaza unui profesionist de resurse umane poate fi ocupata cu partea de evaluare si documentare a performantei angajatilor, precum si salarizare, traininguri sau alte activitati ce presupun atentie sporita.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-01-06
Independenta, invatarea constanta, sentimentul de apartenenta dar si acela ca eforturile lor au un sens, sunt factori motivationali importanti pentru angajati. Pentru a raspunde acestor nevoi, companiile au creat programe variate de engagement, de sustinere a participarii active a angajatilor la "viata" companiei. Astfel de programe includ adesea si actiuni de voluntariat. 
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-01-06
Nevoia accentuata de telemunca va mai dura cel putin cateva luni, timp in care companiile trebuie sa mearga mai departe. In acest context, integrarea cu succes a noilor angajati este o provocare, iar miza pentru companii ramane mare. Indiferent ca in organizatia ta il numiti Onboarding, Induction sau Inductia noilor angajati, descopera cum poti desfasura acest proces ca la carte, de la distanta, cu ajutorul tehnologiei, si care sunt, pe termen lung, diferentele intre Onboarding si Induction. 
Pus la dispozitie de Clinica The MIND, 2021-01-06
Anul 2020 a schimbat modul in care eram obisnuiti sa lucram si ne-a lasat intr-o situatie confuza, greu de controlat. Cu totii am simtit lipsa vietii de dinainte de pandemie, ne-a fost dor de discutiile cu colegii de birou, glumele si zambetele neascunse de masca, chiar si de discutiile in contradictoriu. Totusi, pentru multi dintre noi a fost o perioada in care am invatat multe despre capacitatea noastra de a ne adapta rapid la neprevazut si despre rezistenta pe care o avem in fata pericolului.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-01-06
Problemele dentare afecteaza calitatea vietii, acest lucru este clar. Persoanele afectate pot deveni mult mai timide in a lua cuvantul intr-o sedinta sau in discutiile cu clienti, isi pot reduce participarea la activitatile sociale sau isi pot limita activitatile de zi cu zi din cauza sanatatii orale precare. 1 din 4 adulti evita sa zambeasca din cauza aspectului danturii, iar 1 din 5 simt chiar anxietate cu privire la acesta. 
Pus la dispozitie de Medicover, 2021-01-06
Sanatatea copiilor este cea mai importanta. Pentru ca ne dorim sa ii protejam cat mai mult, am introdus Fluenz Tetra, vaccinul fara injectie pentru prevenirea gripei. Vaccinul este dedicat copiilor si adolescentilor, cu varste cuprinse intre 24 de luni si 18 ani. Acesta ajuta la protejarea impotriva celor 4 tulpini de virusuri continute de vaccin, cat si a altor tulpini inrudite cu acestea. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-01-06
Acest nou episod de podcast este diferit, pentru ca este o conversatie in 3. Cei doi invitati ai nostri, Alina Florea, Talent & Learning Manager la Danone si Anca Grezov, HR Manager Danone, au impartasit foarte multe lucruri concrete (de aceea si dureaza 50 de minute conversatia). Si ne-au mai aratat ce se intampla cand se lucreaza intr-adevar ca o Super Echipa de HR. 
Pus la dispozitie de Smartree Romania, 2021-01-06
La finalul anului trecut, respectiv inceputul anului curent, au aparut doua noi legi care aduc modificari Codului Fiscal si Codului Muncii in ceea ce priveste impozitarea sumelor asimilate cu veniturile si contributiile sociale obligatorii corespunzatoare, dar si situatiile in care angajatorii pot suspenda, din initiativa proprie, contractele individuale de munca ale salariatilor. 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-01-19
​Digitalizarea proceselor de resurse umane nu trebuie sa ramana doar o idee pe lista rezolutiilor de inceput de an. Aceasta poate fi extrem de usor de implementat pornind de la baza oricarei activitati de HR – semnarea documentelor. Dar nu oricum, ci semnarea electronica la distanta, cu valoare legala, cu ajutorul solutiei Paperless flowSIGN. Curiosi cum scapam de “print si semnat in doua exemplare” in cazul documentelor de resurse umane? Raspundem in continuare la aceasta intrebare si multe altele.
5 trucuri de managementul timpului pentru profesionistii din HR
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-01-05
Ziua de lucru obisnuita a profesionistului din HR este pe cat de variata, pe atat de solicitanta. Ziua tipica de lucru presupune, spre exemplu, ca prima ora sa fie dedicata mailurilor, telefoanelor si solicitarilor. Urmeaza focusul pe partea de recrutare: postare de anunturi, recrutare, interviuri, intalniri. Dupa-amiaza unui profesionist de resurse umane poate fi ocupata cu partea de evaluare si documentare a performantei angajatilor, precum si salarizare, traininguri sau alte activitati ce presupun atentie sporita.

Pe langa toata aceasta avalansa de activitati, oamenii de resurse umane se confrunta constant cu intreruperi din partea angajatilor care aduc adeverinte si cereri, din partea angajatorilor care vor sa modifice schema de personal si multe alte chestiuni disruptive.

In plus, impactul avut de noile tehnologii si programul de lucru de acasa a facut ca multi dintre profesionistii din HR sa ajunga sa fie disponibili 24/7 pe telefon, mail sau Zoom.

Exista totusi o cale mai usoara de a gestiona sarcinile de lucru, atat cele predictibile, cat si cele imprevizibile, in asa fel incat ziua de munca sa nu se prelungeasca peste program?

Oricine poate sa isi faca viata mai usoara daca se foloseste de principiile managementului timpului pentru a-si ordona ziua de munca, iar profesionistii din HR pot sa beneficieze din plin de avantajele oferite de aceasta disciplina.

Iata cateva principii simple si usor de aplicat zi de zi:
  1. Fa-ti un plan
Ziua cea mai productiva este cea pentru care ai facut un plan dinainte si l-ai respectat intocmai. Cu cat stii mai bine ce ai de facut intr-o zi, cu atat poti sa iti rezolvi eficient sarcinile de serviciu in timpul orelor de program.

Da, apar intreruperi deseori in munca de HR, insa daca ai un plan facut dinainte, vei vedea cu usurinta si unde poti sa strecori 20 de minute pentru emiterea unei adeverinte urgente sau reprogramarea unui interviu de angajare. Sau, de ce nu, de o pauza pentru reincarcare a bateriilor.
  1. Prioritizeaza urgentele
In HR, totul pare sa fie urgent! De la angajati pana la management, toti au argumente pentru a dovedi ca solicitarea lor trebuie rezolvata cu prioritate. Practica dovedeste ca nu toate trebuie rezolvate pe moment. Unele adeverinte pot fi emise si peste doua zile, iar rapoartele pot fi necesare abia spre sfarsitul saptamanii. Dar nu poti afla asta decat daca discuti cu cel care solicita o bucata din timpul tau. Doar asa poti stabili cat de urgente sunt sarcinile aparute din senin si cum pot fi ele rezolvate.
  1. Stabileste obiective si termene limita
La fel ca si in viata, ai fi pierdut daca ai munci fara un obiectiv clar si fara un termen limita. Stabilirea unor tinte realiste si realizabile poate sa faca diferenta intre munca multa, dar fara rezultate spectaculoase, si activitatea incununata de succes.

Stabileste-ti termene limita pentru realizarea sarcinilor de serviciu, pentru ca nimeni nu stie mai bine decat tine cat timp iti ia sa le rezolvi pe fiecare in parte. Ia-le pe rand si nu te apuca de una noua pana cand nu o inchei pe cea in lucru. Un calendar este cel mai bun instrument in care poti sa iti notezi termenele limita, ca sa fii sigur ca nu le incurci si ca te incadrezi in programul de lucru.
  1. Deleaga responsabilitatile si automatizeaza activitatile repetitive
Cu tot imprevizibilul fiecarei zile, munca intr-un departament de resurse umane presupune si multe procese repetitive, consumatoare de timp, ce pot fi delegate colegilor sau automatizate.

Spre exemplu, o platforma de automatizare precum colorful.hr poate sa preia tot ce inseamna administrarea de personal: documentele salariatilor, fisele de post, informatiile legate de activitatea angajatilor, beneficiile extrasalariale.

La fel de bine, softul arhiveaza toate documentele, iar accesul este securizat in functie de drepturile utilizatorilor. Poti sa generezi documente prin utilizarea de template-uri predefinite sau sa indexezi documente astfel incat sa poata fi cautate dupa cuvinte cheie. De ce sa pierzi timp pretios rascolind prin arhive, cand poti sa ai totul la un click distanta?

Deloc de neglijat este si procesul automatizat de pontaj, integrat cu aplicatia de salarizare si cu sistemul de card acces. Gestionezi eficient si fara eroare umana orele de munca suplimentare si zilele de concediu si ai salariile mereu gata la timp.
  1. Spune NU
Cand ziua devine haotica, in pofida bunei pregatiri si prioritizarii urgentelor, trebuie sa iei atitudine. Invata sa spui “nu” la sarcinile suplimentare care te impovareaza si iti extind ziua de lucru peste program. Uneori, este dificil sa spui “nu” si sa ceri ajutor, insa este singurul mod in care poti sa ramai productiv pe termen lung.

Intotdeauna se pot gasi solutii, daca inveti sa spui “nu” atunci cand te simti coplesit – de la gasirea unui coleg mai liber in echipa care sa preia o parte din sarcini, pana la achizitionarea unui soft care sa preia o parte din taskurile consumatoare de timp.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate