Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Talentspotting, 2020-01-06
Talentspotting lanseaza a doua editie a survey-ului KPI Survey | Measure your recruitment success prin care masuram peste 7 KPI (Cost of Hire, Time To Hire, Quality of Hire, Offer Acceptance Rate, Hire Conversion, Hire To Goal, Attrition, etc) din recrutare si alte 10 variabile care definesc procesul de recrutare. 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-01-07
Ioana este omul potrivit la locul potrivit. Simti asta de la prima interactiune cu ea. Nu ai nevoie de prea multe dovezi ca sa intelegi ca ai ajuns pe maini bune. Este mereu pregatita sa ofere ajutor, este eficienta atat cu timpul ei, cat si cu timpul celor din jur, ofera solutii, este deschisa la sugestii si este un om de echipa indispensabil. Si face toate astea avand mereu o atitudine pozitiva.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-01-07
Domeniul resurselor umane a devenit extrem de provocator, mai ales de cand specialistii HR au inteles ca trebuie sa se concentreze mai mult pe oameni si sa invete odata cu ei cum sa imbunatateasca productivitatea muncii (fara sa afecteze placerea de a lucra) si cum sa contribuie la dezvoltarea unor organizatii puternice. Pentru a fi in pas cu tendintele, HR-ii trebuie sa fie mereu curiosi si deschisi sa invete lucruri noi, iar cartile sunt cea mai buna sursa de inspiratie.
Pus la dispozitie de Stefania Antone, 2020-01-07
Avem cu totii dorinte, scopuri, obiective… astfel ca, de sarbatori, in (unele dintre) case s-au pregatit nu doar brazi de Craciun si cozonaci, ci si rezolutii pentru noul an. Daca brazii si cozonocii provoaca sigur un entuziasm nestavilit, oare ce sentimente genereaza, de fapt, aceste obiective setate la inceput de an?! 
Pus la dispozitie de BIA, 2020-01-07
Gig economy, egalitatea de sanse si globalizarea, inteligenta artificiala care se reflecta in viata de zi cu zi si automatizarea cu efecte directe asupra pietei muncii, toate tendintele HR global au ecou si in Romania. Si, mai mult ca oricand, in contextul depopularii cauzate de migratia fortei de munca, 2020 este anul imigrantilor. 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-01-08
Oferirea unui abonament medical angajatilor tinde sa devina un beneficiu standard, ce dovedeste in primul rand grija angajatorilor pentru sanatatea acestora, dorinta de a le facilita accesul la clinici dotate modern, cu o abordare mai prietenoasa, posibilitatea beneficierii de unele analize si consultatii gratuite, precum si de reduceri la diverse proceduri. Un angajat sanatos este un angajat mai productiv la locul de munca, acesta fiind beneficiul final al angajatorului.
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-01-08
Tot mai multi dintre noi incep sa priveasca diferit ce fac zi de zi la locul de munca. Am devenit mai atenti la noi insine. Privim dincolo de recompensele financiare si facem pasi pentru a ne imbunatati starea mintala. In acelasi timp si companiile realizeaza ca lucrurile nu mai pot functiona ca inainte. 
Pus la dispozitie de Medicover, 2020-01-09
Stiai ca Medicover este singurul furnizor cu dubla calitate – atat de asigurator, cat si de furnizor de servicii medicale – ce ofera companiilor din Romania beneficii medicale pentru angajati, fie sub forma de asigurare sau abonament de sanatate?
Pus la dispozitie de Indivizo, 2020-01-09
Sa sarim direct in noul an cu cea mai mare intrebare – exista o solutie care sa ajute la gasirea, angajarea si pastrarea celor mai bune talente? Noi credem ca exista si este deja disponibila! 
Pus la dispozitie de Loredana Voiculescu, 2020-01-11
Cat dureaza, motivele pentru care multe persone nu o respecta si ce beneficii are. Afla cum poti reimprospata creativitatea echipei tale, creste eficienta si capacitatea de concentrare la birou.
Top 12 carti pe care profesionistii HR ar trebui sa le citeasca in 2020
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-01-07
Domeniul resurselor umane a devenit extrem de provocator, mai ales de cand specialistii HR au inteles ca trebuie sa se concentreze mai mult pe oameni si sa invete odata cu ei cum sa imbunatateasca productivitatea muncii (fara sa afecteze placerea de a lucra) si cum sa contribuie la dezvoltarea unor organizatii puternice. Pentru a fi in pas cu tendintele, HR-ii trebuie sa fie mereu curiosi si deschisi sa invete lucruri noi, iar cartile sunt cea mai buna sursa de inspiratie.

Am realizat o lista cu 12 carti pe care orice specialist in HR ar trebui sa le citeasca in 2020 daca vrea sa-si dezvolte noi abilitati, sa tina pasul cu tendintele si sa vada lucrurile din diverse perspective.
  1. Why Employees Don’t Do What They’re Supposed To Do And What You Can Do About It / Ferdinand Fournies
Cu siguranta, sunt multi profesionisti in resurse umane care se regasesc in titlul acestei carti. Ferdinand Fournies este consultant si speaker in zona de business management si si-a construit cartea pe baza raspunsurilor primite de la peste 25.000 de manageri. Acesta a identificat 16 motive pentru care angajatii nu fac munca pe care sefii lor se asteapta sa o faca si a gasit solutii pentru managerii care vor sa creasca performanta muncii.
Usor de citit si, pe alocuri, revelatoare, cartea prezinta un cadru practic pentru managementul preventiv si ofera recomandari despre cum barierele pot fi ridicate printr-o comunicare eficienta.
Editia revizuita a cartii analizeaza si noile tendinte din piata muncii – telemunca, programul de munca flexibil, gig economy, procese pe care specialistii de HR trebuie sa le asimileze si sa le adapteze companiilor pentru care lucreaza.
Cartea este disponibila AICI
  1. Nine Lies About Work: A Freethinking Leader’s Guide to the Real World / Marcus Buckingham, Ashley Goodall
Exista un paradox la locul de munca: multe dintre idei si practici sunt considerate adevaruri si nimeni nu le mai contesta. De exemplu, se spune adesea ca oamenii de HR ar trebui sa le stabileasca angajatilor obiective si ca ar trebui sa le ofere, constant, feedback. Autorii cartii sustin ca, dimpotriva, aceste practici ii frustreaza pe oameni si, mai mult decat atat, nu sunt deloc eficiente. Veti gasi in carte o lista cu neadevaruri care se perpetueaza la locul de munca.
Cartea este disponibila AICI
  1. Hiring For Attitude / Mark Murphy
Mark Murphy, fondatorul si CEO-ul Leadership IQ, sustine ca cele mai multe companii abordeaza gresit procesul de recrutare, pentru ca se concentreaza doar pe candidatii care au competentele tehnice de care ei au nevoie pentru business-ul lor. Un studiu realizat de Leadership IQ arata ca 46% dintr-un total de 20.000 de noi angajati parasesc compania in primele 18 luni. De ce esueaza acesti angajati? Cauzele se leaga de: receptivitate scazuta la feedback si critici constructive, inteligenta emotionala, motivatia, competentele tehnice si temperamentul. Pe scurt, atitudinea ii face pe angajati sa stea o perioada mai lunga intr-o companie sau, din contra, sa o paraseasca prea devreme.
In cartea sa, Mark Murphy face mai mult decat sa arate cu degetul spre problema si ofera cateva sfaturi despre cum HR-ii pot evalua atitudinile pentru a identifica angajatii performanti.
Cartea este disponibila AICI
  1. Rituals for Work: 50 Ways to Create Engagement, Shared Purpose, and a Culture that Can Adapt to Change / Kursat Ozenc, Margaret Hagan
Cartea vine cu o abordare noua si propune specialistilor in HR sa se concentreze pe ritualuri si sa incerce sa priveasca locul de munca dintr-o alta perspectiva. Cei doi autori considera ca ritualurile la job au o putere incredibila, pentru ca atribuie lucrurilor si gesturilor semnificatii puternice si stabilesc legaturi trainice intre oameni.
Cartea este, mai degraba, un ghid despre cum ritualurile transforma cultura organizationala, ii ajuta pe oameni sa isi indeplineasca obiectivele, incurajeaza inovatia, creeaza echipe puternice si inlocuieste atitudinile negative cu comportamente constructive.
Cartea este disponibila AICI
  1. Human Resource Management: Recruitment and Selection Strategy / Eric West
Una dintre problemele majore pe care le au companiile este legata de managementul resurselor umane. Intr-o piata si asa grav afectata de lipsa de personal calificat, multe firme intampina dificultati in a gasi candidatii potriviti, pentru ca nu au plan de recrutare, metode eficiente de recrutare si retentie, o strategie prin care acorda stimulente si beneficii extrasalariale sau nu au un sistem de salarizare echitabil.
Eric West este expert in managementul resurselor umane, iar in cartea sa explica cateva metode extrem de utile companiilor care vor sa aiba departamente de HR eficiente si productive.
Cartea este disponibila AICI
  1. The Non-Obvious Guide To Employee Engagement / Maddie Grant, Jamie Notter
Daca vrei ca organizatia ta sa inceapa sa realizeze si sa depaseasca obiectivele stabilite, ar trebui sa te concentrezi mai mult pe forta de munca neimplicata. Problema este ca business-urile au inteles gresit conceptul de “employee engagement”, astfel ca toate eforturile companiilor au esuat, in ciuda eforturilor depuse de-a lungul anilor si a miliardelor de dolari cheltuiti.
In aceasta carte, expertii in viitorul muncii, Maddie Grant si Jamie Notter, dezvaluie o noua cale prin care poti accesa energia angajatilor tai in moduri care produc rezultate tangibile si masurabile.
Concret, cartea te invata:
  • cum sa definesti conceptul de “employee engagement” astfel incat atat compania, cat si angajatii, sa obtina rezultate performante
  • de ce sondajele care masoara gradul de implicare al angajatilor nu sunt neaparat utile si cum sa analizezi cultura organizationala pentru a vedea mai departe de “simptome”
  • cum sa ii ajuti pe tinerii din generatia Millennials sa creasca in organizatie si apoi sa te lupti pentru a-i pastra in organizatie
  • de ce cultura organizationala este mai importanta decat engagement-ul angajatilor.
Cartea este disponibila AICI
  1. Love’em Or Lose’em: Getting Good People To Stay / Beverly Kaye, Sharon Jordan-Evans
“Love’em Or Lose’em” este o carte practica, pe care orice profesionist in resurse umane ar trebui sa o aiba. Cartea cuprinde o serie de rapoarte despre atragerea si retentia angajatilor, dar si despre impactul pe care acestia il au asupra performantei organizatiei.
Kaye si Sharon Jordan-Evans pun in discutie 26 de strategii despre cum sa ii faci pe angajati fericiti si cum sa ii determini sa stea cat mai mult timp in companie. Mai mult decat atat, cei doi autori descriu uneltele pe care HR-ii le pot folosi pentru a-si atinge obiectivele, ofera exemple interesante, statistici, liste de activitati si referinte culturale pentru a face totul mai usor de inteles si de aplicat.
Cartea este disponibila AICI
  1. Investing in People. Financial Impact of Human Resource Initiatives / John Boudreau, Wayne Cascio, Alexis Fink
Piata fortei de munca, nevoia de talente, dar si nevoia de personal necalificat, toate se schimba intr-un ritm alert (si, uneori, alarmant), astfel incat organizatiile sunt mereu sub presiunea lipsei de personal. Aceasta situatie, la limita, aduce companiile in punctul in care trebuie sa investeasca constant in resursa umana.
“Investing in People” este o carte care combina studii de psihologie, economie, contabilitate si finante pentru a furniza liderilor si profesionistilor in resurse umane un ghid complet despre cum sa evalueze procese cheie din HR. In plus, cartea ofera cateva stratregii despre cum investitia in capitalul uman (atragerea si retinerea talentelor, realizarea unui plan de cariera, cresterea engagement-ului), dar si in experienta de customer service, pot genera rezultate financiare, adica exact ceea ce isi doreste orice CEO.
Cititorii vor invata principii fundamentale precum risc, rentabilitate, economii de scara pe care le vor folosi pentru a evalua obiectiv investitiile pe care le fac in training-uri si programe care asigura un echilibru intre viata profesionala si personala a angajatilor. Nu in ultimul rand, autorii ofera cateva recomandari despre cum departamentul de HR ar trebui inclus in strategia de buget, iar expertii HR ar trebui sa ia parte la masa deciziilor care se iau in companie.
Cartea este disponibila AICI
  1. HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources / Dave Ulrich, Jon Younger, Wayne Brockbank, Mike Ulrich
“HR from the Outside In” este o carte de business care cuprinde date statistice, exemple si povesti care sa inspire liderii de HR.
Pietele economice in schimbare (si incerte) le impun expertilor HR sa investeasca in ei insisi si sa invete noi abilitati si competente, pentru a putea integra programele de resurse umane in strategia corportativa. Autorii cartii sustin ca exista sase competente care vor slefui viitorul industriei HR: pozitia strategica, capacitatea de a construi noi abilitati, abilitatea de a fi pion al schimbarii, abilitatile tehnologice, rolul de inovator in resurse umane si activismul credibil.
Cartea reprezinta o reala sursa de inspiratie pentru specialistii in resurse umane care vor sa livreze valoare angajatilor si angajatorilor, dar si clientilor, investitorilor si, de ce nu, comunitatilor.
Cartea este disponibila AICI
  1. People Skills: How To Assert Yourself, Listen To Others, And Resolve Conflicts /  Robert Bolton
Publicata prima data in 1979, cartea continua sa fascineze cititorii, fiind un manual de baza pentru toti cei care vor sa-si imbunatateasca abilitatile de comunicare.
Robert Bolton lucreaza la o firma de consultanta din New York si invata angajatii companiilor-client cum sa aiba conversatii cu sens si cum sa-si imbunatateasca relatiile interpersonale. Autorul foloseste exemple, scenarii si tehnici pentru a explica mai usor concepte precum ascultare eficienta, rezolvarea conflictelor si asertivitate, procese simple care pot imbunatati comunicarea verbala si non-verbala la locul de munca.
“People Skills” a lui Robert Bolton si “Emotional Intelligence” a lui Daniel Goleman se completeaza perfect, asa ca recomandarea editorilor este sa le cititi in paralel.
Cartea este disponibila AICI
  1. The Essential HR Handbook: A Quick and Handy Resource for Any Manager or HR Professional, de Sharon Armstrong si Barbara Mitchell
Reeditata in 2019, cartea ofera o multime de informatii si sfaturi despre aproape orice subiect de HR, de la angajare si concediere, telemunca, pana la cum sa gestionezi o masa diversa de forta de munca sau cum sa creezi pachete de beneficii pentru salariati. Cartea contine exemple practice despre cum sa atragi talentele, cum sa creezi relatii pozitive intre angajati si manageri si trece in revista principalele probleme pe care le intampina departamentul de HR in orice tip de business.
Cartea este disponibila AICI
  1. Good to Great: Why Some Companies Make The Leap… And Others Don’t / James C. Collins
“Good to Great” este o carte pe care orice specialist HR ar trebui sa o aiba in biblioteca. Autorul cartii sustine ca organizatiile care vor sa treaca de la stadiul de “bune” la “puternice” trebuie sa indeplineasca sase caracteristici de baza: angajarea persoanelor potrivite, gandirea organizata, concentrarea pe a face un lucru cu adevarat bine, cultura antreprenoriatului, inovatia tehnologica, capacitatea de a invata ca succesul depinde de o combinatie de pasi mici.
Philip Morris, Pitney Bowes, Gillette, Wells Fargo si Kroger sunt cateva exemple de companii care au aplicat conceptul de “good to great”.
Cartea este disponibila AICI

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate