Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Cristina Ion, 2020-08-31
Care au fost factorii de succes de pana acum in retail? Cristina Ion, Knowledge Manager & Talent Partner al Amrop Romania, marcheaza 4 exemple de bune practici de luat in considerare de acum inainte, in acest articol publicat de Business Review.
Pus la dispozitie de Consiergo, 2020-08-19
Stim ce gandesti: un concierge este un lux pentru persoanele care stau la hoteluri de cinci stele si iau masa la restaurante cu stele Michelin. Dar daca iti spunem ca serviciile de concierge ar putea fi un beneficiu pentru angajatii din compania ta? Si nu doar pentru top manageri. Concierge-ul poate deservi toate nivelurile unei organizatii si aproape in orice mediu de lucru.
 
Pus la dispozitie de Ioana Dumitru, 2020-08-28
Ioana Dumitru, Directorul departamentului de Externalizare din cadrul Romanian Software, a scris in Revista Cariere un articol despre beneficiile externalizarii proceselor de HR in contextul pandemiei. "Criza sanitara a pus departamentele de HR in fata multor provocari si, cu siguranta, a testat capacitatea de rezistenta a profesionistilor din acest domeniu. Multe aspecte legate de modul de lucru s-au schimbat aproape peste noapte, insa companiile s-au adaptat din mers si au cautat solutii pentru a-si proteja angajatii si business-urile."
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-08-28
De la interactiunea virtuala prin mesaje personalizate, interviuri la distanta pentru care te pregatesti la fel ca atunci cand mergi la birou pana la teste grila interactive, care scurteaza procesul de selectie, sunt numeroase metodele prin care expertii HR isi eficientizeaza procesele de recrutare intr-un an in care lumea afacerilor a devenit preponderent una virtuala. Sa vedem care sunt cele mai eficiente si rapide metode prin care liderii HR atrag talentele de pe piata si de ce aleg sa externalizeze procesele de recrutare.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-08-28
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt intre 300 si 400 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, potrivit estimarilor Creasoft.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2020-08-31
In perioada martie - iunie, cei 3,5 milioane de copii de varsta scolara din Romania au experimentat in masa scoala online. Inainte de inceperea noului an scolar, autoritatile au anuntat revenirea elevilor in clase reale, nu virtuale. Decizia a nascut multiple polemici, dar nimeni nu stie cu certitudine care este varianta ideala.
Pus la dispozitie de Mariana Cosenco, 2020-08-31
Platim tribut pentru educatie. Scoala este prima particica de lume mare, reala, care vine in intampinarea copilului si care ar trebui sa il sprijine pe copil sa se desprinda de mediul parintesc. Scopul final al scolii nu este sa indese cunostinte in capetele copiilor ci mai degraba sa le rafineze o identitate de sine separata de turma.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-08-31
Legea Kurzarbeit, o initiativa a mediului de afaceri romanesc, a fost initial dezvoltata in Germania si va avea aplicabilitate si in Romania, fiind reglementata prin Ordonanta de Urgenta nr. 132/2020. Kurzarbeit este o masura de flexibilizare a raporturilor de munca intre angajatori si salariati, pe termen scurt, in scopul mentinerii stabilitatii locurilor de munca pe timp de criza, cum este si cea pe care o traversam. 
Pus la dispozitie de Mihai Popa-Radu, 2020-08-31
Popularitatea din ce in ce mai crescuta a mindfulness din ultimii ani a dus la un val de informatii, cursuri si servicii in jurul acestui subiect. Practicat corect, mindfulness ofera foarte multe beneficii. De aceea, in acest articol, am abordat cateva din intrebarile si subiectele care apar frecvent in discutiile din cadrul programelor noastre de Mindful Leadership. 
Pus la dispozitie de HART, 2020-08-31
Intr-un moment in care liderii iau decizii in conditii de presiune ridicata si cu bugetele mai stranse ca niciodata, abordarea problemelor oamenilor dificili este extrem de complicata. Afla din articolul nostru care sunt cele mai frecvente situatii in care recomandam organizatiilor sa arunce o alta privire asupra datelor Hogan pe care le detin deja si cum le pot utiliza. 
Pus la dispozitie de IBR, 2020-09-01
Dr. Emanuela Savu a preluat Conducerea Institutului Bancar Roman (IBR) cu doua saptamani inainte de izbucnirea crizei COVID-19. De formatie economist, detinatoarea unui doctorat in economie, a lucrat inca de la debutul profesional in cadrul IBR, parcurgand ierarhic toate treptele. A contribuit fundamental la toate etapele de formare profesionala post-decembrista a bancherilor, inclusiv in perioada dificila de tranzitie la economia de piata. 
Pus la dispozitie de SAP, 2020-09-02
Achizitia de oameni talentati reprezinta unul dintre cele mai importante roluri ale departementului de HR, insa nevoia de adaptare la provocarile si oportunitătile noii realitati determina schimbari masive în practicile de recurtare. Astfel, solutiile care ofera un grad crescut de eficienta recrutorilor – atat raportat la timp, cat si la buget – vor fi elemente diferentiatoare în ceea ce tine de calitatea resursei umane atrasa de companii, respectiv experienta angajatilor.
Pus la dispozitie de A_BEST, 2020-09-09
A_BEST (http://www.abest.ro/), unul dintre cele mai mari centre independente de invatare a limbilor straine din Romania, functioneaza la acest moment  integral in mediul virtual, in contextul COVID-19. Astfel, echipa de traineri si traducatori A_BEST asigura in continuare remote servicii lingvistice de calitate, pentru companiile care activeaza pe piete straine si pentru care comunicarea eficienta si rapida cu partenerii de afaceri este vitala.  
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-09-22
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt circa 500 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, iar monitorizarea muncii lor a devenit o problema critica pentru companii, mai ales ca programul de lucru nu mai este unul clasic.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
De doi ani, Maria lucreaza ca business analyst intr-o multinationala. A inceput sa lucreze pe acest post in aprilie 2020, la scurt timp de la declansarea pandemiei de coronavirus. Cu foarte putine exceptii, Maria a lucrat doar de acasa, dupa ce angajatorul a decis sa prelungeasca pe termen nelimitat munca remote. In ultima perioada, Maria simte ca nu mai da randament, isi gaseste greu motivatia, a limitat discutiile cu colegii doar la chestiuni legate de munca. Situatia se acutizeaza si nu vrea sa lasa lucrurile asa. Intra in dialog cu chatbot-ul coach.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand.
Pus la dispozitie de Sandra Rosu, 2020-09-23
Cum te pozitionezi pe piata muncii globale? Primul pas este optimizarea profilului tau de LinkedIn, pe baza acestui ghid detaliat prezentat de Sandra Rosu, Talent Adviser & Marketing Lead al Amrop Romania. 
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-09-25
Modul in care masuram, in ziua de azi, succesul si performanta companiei ia prea putin sau deloc in considerare impactul acesteia asupra mediului, sanatatii si bunastarii angajatilor sau asupra societatii per ansamblu. Daca vrem sa vedem schimbari reale, in bine, in jurul nostru, credem ca este necesar sa incurajam si sa dezvoltam un alt set de metrici care sa fie adaugate la cele existente si pe baza carora sa evaluam succesul. 
Top 12 carti pe care profesionistii HR ar trebui sa le citeasca in 2020
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-01-07
Domeniul resurselor umane a devenit extrem de provocator, mai ales de cand specialistii HR au inteles ca trebuie sa se concentreze mai mult pe oameni si sa invete odata cu ei cum sa imbunatateasca productivitatea muncii (fara sa afecteze placerea de a lucra) si cum sa contribuie la dezvoltarea unor organizatii puternice. Pentru a fi in pas cu tendintele, HR-ii trebuie sa fie mereu curiosi si deschisi sa invete lucruri noi, iar cartile sunt cea mai buna sursa de inspiratie.

Am realizat o lista cu 12 carti pe care orice specialist in HR ar trebui sa le citeasca in 2020 daca vrea sa-si dezvolte noi abilitati, sa tina pasul cu tendintele si sa vada lucrurile din diverse perspective.
  1. Why Employees Don’t Do What They’re Supposed To Do And What You Can Do About It / Ferdinand Fournies
Cu siguranta, sunt multi profesionisti in resurse umane care se regasesc in titlul acestei carti. Ferdinand Fournies este consultant si speaker in zona de business management si si-a construit cartea pe baza raspunsurilor primite de la peste 25.000 de manageri. Acesta a identificat 16 motive pentru care angajatii nu fac munca pe care sefii lor se asteapta sa o faca si a gasit solutii pentru managerii care vor sa creasca performanta muncii.
Usor de citit si, pe alocuri, revelatoare, cartea prezinta un cadru practic pentru managementul preventiv si ofera recomandari despre cum barierele pot fi ridicate printr-o comunicare eficienta.
Editia revizuita a cartii analizeaza si noile tendinte din piata muncii – telemunca, programul de munca flexibil, gig economy, procese pe care specialistii de HR trebuie sa le asimileze si sa le adapteze companiilor pentru care lucreaza.
Cartea este disponibila AICI
  1. Nine Lies About Work: A Freethinking Leader’s Guide to the Real World / Marcus Buckingham, Ashley Goodall
Exista un paradox la locul de munca: multe dintre idei si practici sunt considerate adevaruri si nimeni nu le mai contesta. De exemplu, se spune adesea ca oamenii de HR ar trebui sa le stabileasca angajatilor obiective si ca ar trebui sa le ofere, constant, feedback. Autorii cartii sustin ca, dimpotriva, aceste practici ii frustreaza pe oameni si, mai mult decat atat, nu sunt deloc eficiente. Veti gasi in carte o lista cu neadevaruri care se perpetueaza la locul de munca.
Cartea este disponibila AICI
  1. Hiring For Attitude / Mark Murphy
Mark Murphy, fondatorul si CEO-ul Leadership IQ, sustine ca cele mai multe companii abordeaza gresit procesul de recrutare, pentru ca se concentreaza doar pe candidatii care au competentele tehnice de care ei au nevoie pentru business-ul lor. Un studiu realizat de Leadership IQ arata ca 46% dintr-un total de 20.000 de noi angajati parasesc compania in primele 18 luni. De ce esueaza acesti angajati? Cauzele se leaga de: receptivitate scazuta la feedback si critici constructive, inteligenta emotionala, motivatia, competentele tehnice si temperamentul. Pe scurt, atitudinea ii face pe angajati sa stea o perioada mai lunga intr-o companie sau, din contra, sa o paraseasca prea devreme.
In cartea sa, Mark Murphy face mai mult decat sa arate cu degetul spre problema si ofera cateva sfaturi despre cum HR-ii pot evalua atitudinile pentru a identifica angajatii performanti.
Cartea este disponibila AICI
  1. Rituals for Work: 50 Ways to Create Engagement, Shared Purpose, and a Culture that Can Adapt to Change / Kursat Ozenc, Margaret Hagan
Cartea vine cu o abordare noua si propune specialistilor in HR sa se concentreze pe ritualuri si sa incerce sa priveasca locul de munca dintr-o alta perspectiva. Cei doi autori considera ca ritualurile la job au o putere incredibila, pentru ca atribuie lucrurilor si gesturilor semnificatii puternice si stabilesc legaturi trainice intre oameni.
Cartea este, mai degraba, un ghid despre cum ritualurile transforma cultura organizationala, ii ajuta pe oameni sa isi indeplineasca obiectivele, incurajeaza inovatia, creeaza echipe puternice si inlocuieste atitudinile negative cu comportamente constructive.
Cartea este disponibila AICI
  1. Human Resource Management: Recruitment and Selection Strategy / Eric West
Una dintre problemele majore pe care le au companiile este legata de managementul resurselor umane. Intr-o piata si asa grav afectata de lipsa de personal calificat, multe firme intampina dificultati in a gasi candidatii potriviti, pentru ca nu au plan de recrutare, metode eficiente de recrutare si retentie, o strategie prin care acorda stimulente si beneficii extrasalariale sau nu au un sistem de salarizare echitabil.
Eric West este expert in managementul resurselor umane, iar in cartea sa explica cateva metode extrem de utile companiilor care vor sa aiba departamente de HR eficiente si productive.
Cartea este disponibila AICI
  1. The Non-Obvious Guide To Employee Engagement / Maddie Grant, Jamie Notter
Daca vrei ca organizatia ta sa inceapa sa realizeze si sa depaseasca obiectivele stabilite, ar trebui sa te concentrezi mai mult pe forta de munca neimplicata. Problema este ca business-urile au inteles gresit conceptul de “employee engagement”, astfel ca toate eforturile companiilor au esuat, in ciuda eforturilor depuse de-a lungul anilor si a miliardelor de dolari cheltuiti.
In aceasta carte, expertii in viitorul muncii, Maddie Grant si Jamie Notter, dezvaluie o noua cale prin care poti accesa energia angajatilor tai in moduri care produc rezultate tangibile si masurabile.
Concret, cartea te invata:
  • cum sa definesti conceptul de “employee engagement” astfel incat atat compania, cat si angajatii, sa obtina rezultate performante
  • de ce sondajele care masoara gradul de implicare al angajatilor nu sunt neaparat utile si cum sa analizezi cultura organizationala pentru a vedea mai departe de “simptome”
  • cum sa ii ajuti pe tinerii din generatia Millennials sa creasca in organizatie si apoi sa te lupti pentru a-i pastra in organizatie
  • de ce cultura organizationala este mai importanta decat engagement-ul angajatilor.
Cartea este disponibila AICI
  1. Love’em Or Lose’em: Getting Good People To Stay / Beverly Kaye, Sharon Jordan-Evans
“Love’em Or Lose’em” este o carte practica, pe care orice profesionist in resurse umane ar trebui sa o aiba. Cartea cuprinde o serie de rapoarte despre atragerea si retentia angajatilor, dar si despre impactul pe care acestia il au asupra performantei organizatiei.
Kaye si Sharon Jordan-Evans pun in discutie 26 de strategii despre cum sa ii faci pe angajati fericiti si cum sa ii determini sa stea cat mai mult timp in companie. Mai mult decat atat, cei doi autori descriu uneltele pe care HR-ii le pot folosi pentru a-si atinge obiectivele, ofera exemple interesante, statistici, liste de activitati si referinte culturale pentru a face totul mai usor de inteles si de aplicat.
Cartea este disponibila AICI
  1. Investing in People. Financial Impact of Human Resource Initiatives / John Boudreau, Wayne Cascio, Alexis Fink
Piata fortei de munca, nevoia de talente, dar si nevoia de personal necalificat, toate se schimba intr-un ritm alert (si, uneori, alarmant), astfel incat organizatiile sunt mereu sub presiunea lipsei de personal. Aceasta situatie, la limita, aduce companiile in punctul in care trebuie sa investeasca constant in resursa umana.
“Investing in People” este o carte care combina studii de psihologie, economie, contabilitate si finante pentru a furniza liderilor si profesionistilor in resurse umane un ghid complet despre cum sa evalueze procese cheie din HR. In plus, cartea ofera cateva stratregii despre cum investitia in capitalul uman (atragerea si retinerea talentelor, realizarea unui plan de cariera, cresterea engagement-ului), dar si in experienta de customer service, pot genera rezultate financiare, adica exact ceea ce isi doreste orice CEO.
Cititorii vor invata principii fundamentale precum risc, rentabilitate, economii de scara pe care le vor folosi pentru a evalua obiectiv investitiile pe care le fac in training-uri si programe care asigura un echilibru intre viata profesionala si personala a angajatilor. Nu in ultimul rand, autorii ofera cateva recomandari despre cum departamentul de HR ar trebui inclus in strategia de buget, iar expertii HR ar trebui sa ia parte la masa deciziilor care se iau in companie.
Cartea este disponibila AICI
  1. HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources / Dave Ulrich, Jon Younger, Wayne Brockbank, Mike Ulrich
“HR from the Outside In” este o carte de business care cuprinde date statistice, exemple si povesti care sa inspire liderii de HR.
Pietele economice in schimbare (si incerte) le impun expertilor HR sa investeasca in ei insisi si sa invete noi abilitati si competente, pentru a putea integra programele de resurse umane in strategia corportativa. Autorii cartii sustin ca exista sase competente care vor slefui viitorul industriei HR: pozitia strategica, capacitatea de a construi noi abilitati, abilitatea de a fi pion al schimbarii, abilitatile tehnologice, rolul de inovator in resurse umane si activismul credibil.
Cartea reprezinta o reala sursa de inspiratie pentru specialistii in resurse umane care vor sa livreze valoare angajatilor si angajatorilor, dar si clientilor, investitorilor si, de ce nu, comunitatilor.
Cartea este disponibila AICI
  1. People Skills: How To Assert Yourself, Listen To Others, And Resolve Conflicts /  Robert Bolton
Publicata prima data in 1979, cartea continua sa fascineze cititorii, fiind un manual de baza pentru toti cei care vor sa-si imbunatateasca abilitatile de comunicare.
Robert Bolton lucreaza la o firma de consultanta din New York si invata angajatii companiilor-client cum sa aiba conversatii cu sens si cum sa-si imbunatateasca relatiile interpersonale. Autorul foloseste exemple, scenarii si tehnici pentru a explica mai usor concepte precum ascultare eficienta, rezolvarea conflictelor si asertivitate, procese simple care pot imbunatati comunicarea verbala si non-verbala la locul de munca.
“People Skills” a lui Robert Bolton si “Emotional Intelligence” a lui Daniel Goleman se completeaza perfect, asa ca recomandarea editorilor este sa le cititi in paralel.
Cartea este disponibila AICI
  1. The Essential HR Handbook: A Quick and Handy Resource for Any Manager or HR Professional, de Sharon Armstrong si Barbara Mitchell
Reeditata in 2019, cartea ofera o multime de informatii si sfaturi despre aproape orice subiect de HR, de la angajare si concediere, telemunca, pana la cum sa gestionezi o masa diversa de forta de munca sau cum sa creezi pachete de beneficii pentru salariati. Cartea contine exemple practice despre cum sa atragi talentele, cum sa creezi relatii pozitive intre angajati si manageri si trece in revista principalele probleme pe care le intampina departamentul de HR in orice tip de business.
Cartea este disponibila AICI
  1. Good to Great: Why Some Companies Make The Leap… And Others Don’t / James C. Collins
“Good to Great” este o carte pe care orice specialist HR ar trebui sa o aiba in biblioteca. Autorul cartii sustine ca organizatiile care vor sa treaca de la stadiul de “bune” la “puternice” trebuie sa indeplineasca sase caracteristici de baza: angajarea persoanelor potrivite, gandirea organizata, concentrarea pe a face un lucru cu adevarat bine, cultura antreprenoriatului, inovatia tehnologica, capacitatea de a invata ca succesul depinde de o combinatie de pasi mici.
Philip Morris, Pitney Bowes, Gillette, Wells Fargo si Kroger sunt cateva exemple de companii care au aplicat conceptul de “good to great”.
Cartea este disponibila AICI

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate