|
|
|
|
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-11-27
Stii cum se spune ca “o imagine face cat 1000 de cuvinte”? Acele 1000 de cuvinte sunt unice pentru fiecare dintre noi, ne atrage atentia doar ceea ce este important pentru noi in acel moment.
|
Pus la dispozitie de Aura Icodin, 2024-11-28
A_BEST in presa: Aura ICODIN, Fondatoarea si CEO-ul Centrul de Limbi Straine A_BEST, despre cum iti poate transforma viata invatarea unei limbi straine, intr-un articol publicat de Antena 3 CNN.
|
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-11-29
Training-urile sunt esentiale pentru dezvoltare profesionala, dar o treime dintre angajatii romani considera ca acestea nu sunt de ajutor in activitatea lor curenta, conform unui studiu EY. Totusi, intr-o piata a muncii unde rata somajului ramane ridicata, recalificarea si programele de formare orientate catre competente reale sunt mai importante ca oricand.
|
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2025-01-09
Team Retreat este o investitie pe care organizatia, managerul sau business owner-ul au nevoie sa o faca atunci cand disfunctiile impacteaza calitatea relatiilor in cadrul echipei, calitatea relatiilor echipei cu mediul ei extern (clienti, colaboratori, alte departamente, stakeholders etc.) si calitatea rezultatelor.
|
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-10-01
O dimineata de miercuri obisnuita in biroul unei companii multinationale. Board-ul s-a reunit pentru a discuta implementarea unei strategii de recastigare a cotei de piata care se erodase treptat in ultimele 3 trimestre. Atmosfera era tensionata – fiecare avea opinii diferite, iar discutiile pareau sa se transforme intr-un conflict.
|
Pus la dispozitie de TIMEOFF GURU, 2024-10-11
TIMEOFF GURU, o solutie software avansata pentru managementul electronic al timpului liber in companii, si-a anuntat lansarea in Romania. Platforma ofera companiilor un sistem electronic eficient, transparent si usor de utilizat pentru a eficientiza managementul concediilor si zilelor libere ale angajatilor.
|
Pus la dispozitie de Centrul de Limbi Straine A_BEST, 2024-10-29
Vrei sa valorifici la maximum potentialul echipei tale la nivel global? Liderii/ Training Managerii de succes stiu ca depasirea barierelor lingvistice este esentiala pentru a stimula colaborarea, inovatia si productivitatea. Descopera in cel mai recent articol al nostru din HR MANAGER cele mai eficiente startegii pentru a-ti ajuta echipa sa comunice eficient dincolo de granite.
|
Pus la dispozitie de Schouten Romania, 2024-10-29
In acest articol, va impartasim care sunt caile prin care se desfasoara procesul de customizare al trainingurilor: de la definirea scopului la evaluarea competentelor; de la recomandari la proiectarea programului; si de la evaluarea finala la directii pentru viitor.
|
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-10-29
Evaluarile anuale prezinta o imagine incompleta a performantei angajatilor. Datorita schimbarilor rapide ale locurilor de munca moderne, angajatii isi doresc discutii perioadice si bidirectionale cu managerii lor. Daca in organizatia ta nu exista un sistem de management al performantei sau daca exista, insa rezultatele nu sunt conform asteptarilor, este momentul sa iei masuri.
|
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-10-29
Conform ultimelor studii, angajatii care simt ca apartin unui grup la locul de munca sunt de 5x mai dornici sa ramana in companie pentru o perioada lunga de timp. Daca in trecut locul de munca era vazut pur tranzactional, acum oamenii cauta lucruri mai profunde in viata lor profesionala.
|
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-10-29
Stilul de management autoritar, in care inca domneste controlul e ca o buruiana care sufoca tot ce-i in jur. Creste incet, dar sigur, si cand iti dai seama, a acaparat tot. Si nu doar ca face rau, dar iti transforma gradina in ceva toxic, unde nimeni nu mai vrea sa fie.
|
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-10-29
Imi propun astazi o scurta interventie despre potential si capacitatea acestuia de a servi drept instrument de leadership pentru antreprenori si manageri – o sa ofer in curand un framework experiential, mult mai generos decat reflectia oferita acum, despre generarea si gestionarea potentialului personal, de business si potentialul ecosistemului de business.
|
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-10-29
O structura clar definita este esentiala pentru succesul unei companii, iar modulul Organigrama al WizOne HR ofera o perspectiva noua asupra ierarhiei organizationale. Vizualizarea clara a fiecarei pozitii si monitorizarea in timp real a posturilor ocupate si vacante ajuta echipele HR si conducerea sa inteleaga mai bine structurile echipelor si sa dezvolte o perspectiva mai larga asupra acestora. Citeste materialul Wizrom pentru a afla mai multe despre modulul Organigrama.
https://wizonehr.ro//
|
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-10-29
Lipsa de performanta a angajatilor este o problema semnificativa, ale carei efecte nu se resimt doar la nivel individual, ci, mai profund, la nivelul intregii companii, afectand rezultatele financiare, moralul echipei si chiar reputatia organizatiei.
|
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-10-29
Departe de a fi doar o formalitate bifata la final de an, evaluarea este un moment de bilant si de ajustare a directiilor strategice. Dar, conform unui studiu Gallup, doar 14% dintre angajati considera ca evaluarile traditionale le imbunatatesc performantele.
|
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-10-30
Viata personala nu poate fi tinuta separata de viata profesionala. Este himeric sa avem o astfel de asteptare. Ceea ce insa putem face, este sa mentinem aceste doua talere intr-un cat mai bun echilibru. Acest echilibru evaziv munca-viata este dificil de atins, mai ales atunci cand munca ajunge un scop in sine pentru multi dintre noi.
|
Pus la dispozitie de CODECS, 2024-10-30
Intr-un mediu profesional caracterizat de schimbari rapide si provocari constante, organizatiile nu se mai limiteaza la evaluarea angajatilor doar pe baza competentelor tehnice. Succesul pe termen lung depinde intr-o masura semnificativa de competentele soft pe care le dezvolta angajatii.
|
Pus la dispozitie de BIA, 2024-10-30
75% dintre angajatorii la nivel global raporteaza ca au dificultati in ocuparea unor roluri. Conform unui studiu recent al LinkedIn, peste 70% dintre specialistii de resurse umane au raportat ca numarul de pozitii deschise care necesita competente avansate va depasi oferta de candidati disponibili, cu o crestere estimata de 15%, in comparatie cu 2020.
|
Pus la dispozitie de BIA, 2024-10-30
Finalul de an inseamna bucurie, dar si oboseala, precum si o scadere a moralului, mai ales dupa o perioada lunga de munca intensa. De aceea, este important sa implementezi strategii care sa creasca motivatia colegilor, sa intareasca relatiile de colaborare și să optimzieze rezultatele.
|
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-10-30
Cresterea increderii, atat in cadrul echipelor, cat si cu clientii, este cruciala pentru succesul pe termen lung. Insa, in mediile de lucru hibride sau remote, poate parea o provocare sa stabilim conexiuni autentice. In acest articol vei descoperi strategii dovedite pentru construirea unor relatii de incredere pe termen lung si pentru depasirea provocarilor de comunicare, cu sprijinul evaluarilor Thomas.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-10-30
Intr-un mediu profesional aflat intr-o continua schimbare, retentia si satisfactia angajatilor au devenit obiective prioritare pentru companii. Worktelligent automatizeaza procesele HR si personalizeaza experienta de lucru, oferind feedback continuu si transparenta.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-10-30
Tehnologia transforma rapid domeniul resurselor umane, iar companiile care integreaza inovatii precum inteligența artificiala (AI), automatizarea proceselor si analiza predictiva vor avea un avantaj competitiv. Aceste solutii eficiente contribuie la anticiparea nevoilor angajatilor, personalizarea experientei si reducerea riscurilor de burnout.
|
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-10-31
In contextul aniversarii a 10 ani pe piata din Romania, compania Marco Polo CEE a realizat o cercetare de piata cu sprijinul echipei MKOR, privind evolutia solutiilor de dezvoltare personal-profesionala in piata corporate din Romania, in ultimii 20 de ani.
|
Pus la dispozitie de Ioan Dumitrascu (partner), Diana Gavra (senior associate), Christiana Bouleanu (associate) - Filip & Company, 2024-11-20
Regulamentul UE privind inteligenta artificiala (Regulamentul AI) stabileste un cadru normativ obligatoriu pentru operatorii economici implicati in furnizarea, implementarea, importul si distributia sistemelor de AI. Desi acesta a intrat in vigoare inca de la 1 august 2024, majoritatea prevederilor vor deveni aplicabile incepand cu data de 2 august 2026 (anumite aspecte urmand a fi deja aplicabile din 2025).
|
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-11-29
Stresul nu este ceea ce ni se intampla, ci raspunsul nostru la o situatie anume. Dar, din fericire, raspunsul este alegerea noastra. Intrebarea este CUM? Autoconstientizarea strategica este un concept crucial in confruntarea cu nesiguranta. Cu ajutorul instrumentelor Hogan, avem trei modalitati prin care putem gestiona mai bine stresul.
|
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-11-29
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. Descarca acest infografic pentru a accesa sfaturi practice pentru crearea unei experiente pozitive pentru angajatii tai.
|
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-11-29
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
|
Pus la dispozitie de BIA, 2024-11-29
Te confrunti cu o piata a muncii din ce in ce mai competitiva, cu un deficit de candidati si de specialisti, precum si cu asteptarile tot mai mari ale acestora. Studiile arata ca aproape 70% dintre angajatori raporteaza dificultati in a gasi candidati calificati, iar 60% dintre profesionistii din resurse umane spun ca nu pot tine pasul cu schimbarile tehnologice. In acest context, cum va arata 2025 in recrutare?
|
Pus la dispozitie de BIA, 2024-11-29
La final de an ai planificat poate si discutii 1:1 cu ai tai colegi pentru a evalua activitatea din 2024 si pentru a oferi bonusuri sau mariri de salariu. Insa astfel de evaluari sunt deseori percepute ca stresante si inutile, atat de angajati, cat si de manageri. Conform unui studiu realizat de Gallup, doar 14% dintre angajati considera ca evaluarile lor ii motiveaza sa isi imbunatateasca performanta.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-11-29
Digitalizarea transforma resursele umane, aducand eficienta si inovatie in procesele organizationale. Lavinia Lazar, Director HR al SanoVita, discuta despre impactul tehnologiilor moderne precum inteligenta artificiala si Machine Learning in automatizarea proceselor HR. Solutii digitale precum Worktelligent simplifica gestionarea prezentei, reduc erorile si economisesc timp.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2024-11-29
Generatia Z, prima generatie digitala nativa, redefineste piata muncii din IT, punand accent pe flexibilitate, dezvoltare profesionala si impact social. In contextul economic actual, tinerii profesionisti se confrunta cu provocari in gasirea unui loc de munca, desi aduc o perspectiva inovatoare si adaptabilitate rapida la noile tehnologii.
|
Pus la dispozitie de Wizrom, 2024-11-29
Gestionarea salarizarii reprezinta o adevarata provocare pentru departamentele HR, deoarece implica un echilibru delicat intre acuratete, respectarea legislatiei si eficienta operationala. Totusi, un software HR bine implementat poate simplifica semnificativ acest proces, ajutand la reducerea erorilor si economisirea de timp pretios pentru echipa.
|
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-11-29
Pentru fiecare dintre noi, ideea de a fi pedepsiti sau de a pedepsi pe cei din jur se contureaza sub anumite comportamente sau actiuni. Avem un trecut, avem un context familial, un context social, un context relational care ne-a invatat totul despre a pedepsi sau a fi pedepsiti. Multi dintre noi am fost crescuti de parinti autoritari, impozitori si care puneau semnul egal intre a ne educa si a ne pedepsi.
|
Pus la dispozitie de Hilio, 2024-11-29
Pentru multi dintre noi, perioada pe care o traversam acum reprezinta si o mare sursa de stres in ceea ce priveste finantele. Daca ne planificam din timp bugetul, insa, si aplicam cateva metode simple de economisire, ne putem face viata mai usoara si castiga mai multa independenta si libertate. Afla cum iti poti recapata echilibrul financiar si chiar economisi.
|
Pus la dispozitie de MMM Consulting Int'l, 2025-01-08
IDONEO este o solutie super eficienta pentru liderii din HR si din business. Este un model care ajuta la identificarea potentialului fiecarui angajat pe baza abilitatilor esentiale de INFLUENTA, DECIZIE, EFICIENTA, AGILITATE si COLABORARE (IDEAC ©). Se foloseste usor in recrutare, evaluari, programe de dezvoltare a talentelor sau planuri de succesiune.
|
Pus la dispozitie de KPMG , 2025-01-08
Studiul de evaluare a mobilitatii globale realizat de catre KPMG, „Cartografierea viitorului – mobilitate strategica pentru forta de munca de maine” releva ca provocarile economice si geopolitice actuale sunt factorul cheie ce determina organizatiile globale sa-si reevalueze strategiile. Noile reglementari legislative sau modificarile suferite de cele existente creeaza transformari fundamentale in peisajul conformarii, aducand noi obligatii pentru companii si impunand cerinte suplimentare echipelor de mobilitate globala cu rol esential in echilibrarea diverselor provocari.
|
Pus la dispozitie de KPMG, 2025-01-08
2024 a fost al treilea an in care companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti au avut obligatia de a publica detalii in legatura cu remuneratiile conducatorilor. Studiul KPMG a vizat o analiza a pachetelor acordate de companiile listate membrilor consiliilor de administratie, precum si directorilor executivi, in cazul sistemului unitar de administrare, respectiv membrilor consiliilor de supraveghere, precum si directoratului, in cazul sistemului dualist de administrare, analizand toate componentele pachetului de remunerare conform rapoartelor publicate in anul 2024, pentru remuneratia acordata in 2023.
|
Pus la dispozitie de BIA, 2025-01-08
Care este strategia ta pentru a raspunde planurilor pe care candidatii le au in cariera pentru 2025? Aproape jumatate dintre angajatii romani au in plan ca in 2025 sa-si schimbe jobul actual, 22,6% sa obtina un salariu mai mare, 11,5% sa poata lucra remote si 4,3% sa inceapa un curs de reconversie profesionala, arata un studiu realizat in noiembrie 2024 de una dintre cele mai mari platforme de joburi din Romania. Primul pas in atragerea talentelor este transformarea anunturilor de angajare in mesaje convingatoare, la fel de bine elaborate ca un pitch de vanzari.
|
Pus la dispozitie de BIA, 2025-01-08
Anul 2024 a adus modificari esentiale in legislatia muncii si fiscalitate, ce vor influenta in 2025 modul in care sunt gestionate salariile, drepturile angajatilor si obligatiile angajatorilor. Printre cele mai importante schimbari se numara reglementarile privind salariul minim brut, beneficiile pentru angajati in caz de accidente de munca, dar si masurile de protectie pentru persoanele cu dizabilitati sau modificarile fiscale pentru diverse domenii. Daca esti angajator sau angajat, este esential sa intelegi prevederile legale, care sunt drepturile si obligatiile tale.
|
Pus la dispozitie de Schouten Romania, 2025-01-09
In colaborare cu Ministerul Afacerilor Sociale si Ocuparii Fortei de Munca din Olanda, colegii nostri din grupul Schouten & Nelissen au ajutat 20 de organizatii sa combata absenta cauzata de bolile legate de stres. Echipele de proiect au colaborat cu angajatii pentru a implementa actiuni practice care imbunatatesc mediul de lucru, imputernicind oamenii sa gaseasca solutii la problemele care-i preseaza.
|
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2025-01-09
Transparentei i-a venit randul sa straluceasca – sau sa puna lupa pe toate detaliile mai mult sau mai putin placute. Salarii, echitate, diversitate, corectitudine. Pentru ca angajatii nu mai accepta opacitatea. Vor claritate si echitate, iar angajatorii sunt pusi fata in fata cu asteptari pe care nu le mai pot ignora. Cat de bine stau organizatiile la capitolul deschidere si echitate?
|
Pus la dispozitie de Co-Factor Performance Management, 2025-01-09
Planificarea obiectivelor pentru un nou an este o etapa esentiala, care da directia intregii companii. Dar cum putem face ca planurile ambitioase de inceput de an sa se transforme in rezultate tangibile?
|
Pus la dispozitie de Co-Factor Performance Management, 2025-01-09
HR-ul este coloana vertebrala a oricarei organizatii, iar calitatea instrumentelor folosite in gestionarea resurselor umane poate influenta semnificativ performantele generale. Software-ul de HR dezvoltatat de Co-Factor integreaza, impreuna sau separat, cele mai importante procese organizationale si abordeaza eficient principalele provocari ale profesionistilor din HR.
|
Pus la dispozitie de B-APPS, 2025-01-09
Worktelligent este o solutie digitala esentiala pentru companiile ce adopta munca hibrida, oferind un management eficient al prezentei angajatilor, indiferent de locatia acestora. Aplicatia automatizeaza procesele de raportare, asigurand acces in timp real la datele angajatilor, ceea ce sporeste eficienta operatiunilor HR. Cu functii complexe, personalizate si integrate cu alte sisteme,
|
Pus la dispozitie de Autism Voice, 2025-01-09
Publicarea in Monitorul Oficial a OUG nr. 127/2024 aduce modificari importante la Legea 448/2006 privind integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. Aceste schimbari urmaresc cresterea incluziunii si asigurarea accesului echitabil la locurile de munca pentru persoanele cu dizabilitati, in acord cu reglementarile europene si internationale in domeniu.
|
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2025-01-09
In afaceri, comportamentele disfunctionale ale liderilor pot avea impact semnificativ asupra organizatiilor pe care le conduc. Fie ca vorbim despre micromanagement, impulsivitate sau comportamente manipulatoare, aceste trasaturi pot afecta nu doar echipa, ci si performanta pe termen lung a organizatiei.
|
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2025-01-09
Pe masura ce afacerea ta se extinde, provocarile legate de gestionarea resurselor umane devin din ce in ce mai complexe. Procesele de gestionare a angajatilor si sarcinile administrative care vin la pachet cu acestea pot ajunge sa consume prea multe resurse. Daca te confrunti cu dificultati in gestionarea acestor aspecte sau observi o scadere a eficientei, este un semn ca ar trebui sa alegi un software HR.
|
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2025-01-09
Introspectia este o parte fundamentala a vietii noastre mentale. Cu toate acestea, fiabilitatea sa si "arhitectura" sa cognitiva au fost larg contestate. Introspectia este ca un felinar - s-ar putea sa ne ofere lumina, dar nu ne va garanta vederea. "Lumina" poate sa cada doar pe lucrurile pe care credem noi ca sunt importante si pune "ceata" sau intuneric pe toate celelalte aspecte.
|
|
|
|
Cum va schimba criza de coronavirus piata muncii
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
|
Pandemia de coronavirus ne-a facut sa ne modificam anumite obiceiuri pe care inainte le consideram uzuale si ne-a determinat sa ne adaptam rapid la noile schimbari. Pe langa obiceiurile zilnice, trebuie sa acceptam ca si piata muncii, asa cum o stim, va suferi modificari pe termen lung, pe care este nevoie sa le intelegem din timp pentru a ne putea conforma cu ele.
Cand criza de coronavirus se va atenua, este putin probabil ca mediul de afaceri sa revina la normal, ci mai degraba va trebui sa ne asteptam la o noua normalitate, cu care va trebui sa ne aliniem cat mai rapid cu putinta.
Pentru a intelege cu exactitate cum se va schimba piata muncii dupa pandemie, este necesar sa analizam atent toate modificarile petrecute pana in prezent si sa anticipam cum vor evolua lucrurile atat pentru angajati, cat si pentru angajatori.
Ce efecte a avut pandemia asupra mediului de afaceri
Inca de la izbucnire, pandemia de coronavirus si-a pus amprenta pe foarte multe afaceri, care au inregistrat scaderi puternice si au fost nevoite fie sa-si restranga activitatea, fie sa o suspende complet. Companiile din HoReCa, firmele din domeniul transporturilor de persoane, al turismului sau organizatorii de evenimente au fost cei mai afectati de aceasta situatie de criza, in conditiile restrictiilor impuse de autoritati. Aceleasi scaderi le-au inregistrat si companiile din industria imobiliara, auto sau de electrocasnice, din cauza cererii tot mai scazute pentru aceste bunuri.
In aceasta perioada, au existat si industrii care nu au fost afectate de pandemia de coronavirus si care au reusit chiar sa inregistreze cresteri. Companiile de retail online, in special cele care comercializeaza produse de stricta necesitate, au avut cresteri substantiale ale vanzarilor, insa si firmele de curierat sau companiile farmaceutice s-au bucurat de majorari ale veniturilor.
Totusi, au existat si afaceri care au invins trendul descendent al industriei din care faceau parte si care au reusit sa se mentina pe linia de plutire, in timp ce competitorii lor directi sufereau pierderi uriase. Un exemplu foarte bun este cel al restaurantelor care s-au adaptat rapid nevoilor din piata si care au inceput sa livreze produsele la domiciliul clientului. Alte exemple pozitive sunt companiile de taxi care ofera acum servicii de livrari la domiciliu, producatorii de imbracaminte care si-au concentrat activitatea pe producerea de masti chirurgicale sau clinicile private care au implementat functia de consultatii online.
Cum se va schimba piata muncii in viitorul apropiat
Cu toate ca este greu sa anticipam cu exactitate care este directia in care mediul de business se va indrepta in viitorul apropiat, putem sa ne asteptam la aceeasi instabilitate si incertitudine cu care ne-am obisnuit in ultimele saptamani. Dinamica pietei, dar si modificarile legislative dese reprezinta adevarate piedici pentru cei mai multi antreprenori, care trebuie sa faca eforturi uriase pentru a se adapta rapid schimbarii si pentru a ramane competitivi.
In conditiile in care legea se schimba de la o zi la alta, iar interpretarea noilor reglementari este dificila si consumatoare de timp, orice antreprenor ar beneficia de pe urma unui serviciu specializat de consultanta legislativa, cu ajutorul caruia va primi informatii de actualitate despre modificarile legii, dar si despre cadrul legislativ al unor situatii cu care s-ar putea confrunta in prezent.
Schimbari in piata muncii dupa incheierea pandemiei si oportunitati
Cand intreaga situatie de criza se va incheia, putem sa consideram ca intregul mediu de afaceri va reveni la normal, insa vom observa ca normalul nu mai este cel cu care eram obisnuiti inainte de pandemie. In cadrul unei companii, ne putem astepta la schimbari atat la nivelul comportamentului angajatilor, cat si al mediului de lucru. Iata cum se vor manifesta.
- Comportamentul angajatilor
In prezent, munca de la distanta este o practica adoptata de foarte multe companii, iar managerii acestora fac eforturi constante pentru mentine nivelul de implicare al echipei si pentru a imbunatati procesele de comunicare. Totusi, incheierea crizei si intoarcerea salariatilor la birou va reprezenta o provocare pentru orice angajator, care va trebui sa gestioneze in mod eficient modul in care angajatii interactioneaza dupa toata aceasta perioada.
Desi, in primele zile, angajatii vor fi bucurosi ca se vor reintalni si vor percepe intoarcerea la birou ca pe o revenire la normal, in scurt timp, aceste sentimente vor fi inlocuite de nevoia de confort pe care lucrul de acasa il oferea. In aceste conditii, managerul va trebui sa asigure o tranzitie intre cele doua sisteme de lucru si sa ofere angajatilor posibilitatea de a munci de acasa atunci cand isi doresc acest lucru. Desi pare o solutie de compromis, aceasta va reprezenta, de fapt, o oportunitate pentru companie, care se va bucura de angajati flexibili si capabili sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu din orice locatie. Totusi, pentru un management optim al personalului care lucreaza de la distanta, vei avea nevoie de o solutie software inteligenta.
Vezi SERVICIUL NOSTRU de SOFT IN CLOUD pentru un HR inteligent
Angajatii ce vor reveni la birou dupa ce au lucrat remote vor avea asteptari diferite de la mediul de lucru in care activeaza. Desi pandemia va lua sfarsit, acestia vor avea inca retineri in ceea ce priveste interactiunea cu ceilalti colegi si vor dori sa le fie puse la dispozitie instrumente de protectie, precum masti chirurgicale si dezinfectanti, elemente care, cel mai probabil, vor deveni un standard in majoritatea companiilor.
O alta preocupare a angajatilor intorsi la birou, in special a celor care lucreaza in sistem open space, va fi distantarea sociala, iar spatiul de lucru va trebui modificat pentru a asigura membrilor echipei confortul de care acestia au nevoie.
In anumite cazuri, ne putem astepta si la schimbari mai drastice ale spatiului de lucru. Companiile care au lucrat excelent in sistem remote si care au decis ca echipa are o productivitate mai mare atunci cand lucreaza de acasa ar putea fi tentate sa renunte definitiv la spatiile de lucru si sa functioneze exclusiv in sistem remote.
Deoarece ne putem astepta la multe alte schimbari ale pietei muncii si in viitorul apropiat, este important sa le anticipam la timp si sa ne adaptam corespunzator, pentru a ne desfasura activitatea intr-un mod optim.
Sursa Foto: Shutterstock
|
Vezi toate articolele scrise de Romanian Software
|
Alte articole
|
|
|