Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-09-22
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt circa 500 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, iar monitorizarea muncii lor a devenit o problema critica pentru companii, mai ales ca programul de lucru nu mai este unul clasic.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
De doi ani, Maria lucreaza ca business analyst intr-o multinationala. A inceput sa lucreze pe acest post in aprilie 2020, la scurt timp de la declansarea pandemiei de coronavirus. Cu foarte putine exceptii, Maria a lucrat doar de acasa, dupa ce angajatorul a decis sa prelungeasca pe termen nelimitat munca remote. In ultima perioada, Maria simte ca nu mai da randament, isi gaseste greu motivatia, a limitat discutiile cu colegii doar la chestiuni legate de munca. Situatia se acutizeaza si nu vrea sa lasa lucrurile asa. Intra in dialog cu chatbot-ul coach.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand.
Pus la dispozitie de Sandra Rosu, 2020-09-23
Cum te pozitionezi pe piata muncii globale? Primul pas este optimizarea profilului tau de LinkedIn, pe baza acestui ghid detaliat prezentat de Sandra Rosu, Talent Adviser & Marketing Lead al Amrop Romania. 
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-09-25
Modul in care masuram, in ziua de azi, succesul si performanta companiei ia prea putin sau deloc in considerare impactul acesteia asupra mediului, sanatatii si bunastarii angajatilor sau asupra societatii per ansamblu. Daca vrem sa vedem schimbari reale, in bine, in jurul nostru, credem ca este necesar sa incurajam si sa dezvoltam un alt set de metrici care sa fie adaugate la cele existente si pe baza carora sa evaluam succesul. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
In aceste luni am fost parteneri cu oameni speciali de L&D: oameni care au indraznit sa continue cu mult curaj, compasiune si creativitate investitia in colegi; care ne-au arat ca invatarea continua mai ales in momente grele pentru ca... la vremuri noi, skilluri noi. Asa ca am lansat o serie de dialoguri cu bune practici, esecuri utile, cu dileme, emotii, actiuni concrete, cu tot ce ne-am luat bun si provocator din lunile anterioare, din rolul de L&D. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
„The OmniLearning Experience” este, de fapt, modul in care invata oamenii in mod natural in 2020 iar acum poate deveni modul in care invata organizatiile. Learning Architect a creat, pe baza acestui insight, o categorie inovativa de programe de invatare multichannel.
Pus la dispozitie de Stefania Antone, 2020-09-30
Stefania Antone, Managing Partner Learning Architect, povesteste in acest articol despre secretul invatarii digitale si ofera cateva sugestii practice de self-management, testate cu aproximativ o mie de oameni in ultimele sase luni, care genereaza momente constiente de invatare si obiceiuri sanatoase pentru dezvoltarea individuala.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-09-30
In noul mod de lucru, angajatii lucreaza mai mult de acasa. Ne-am obisnuit deja si stim ca va dura, din motive de protectie a sanatatii in primul rand. Ceea ce mai aduce nou insa aceasta situatie, este cresterea nevoii de retentie a angajatilor. Piata muncii devine una internationala pentru angajatii cu activitate exclusiv online – computer, mail, telefon, ei putand sa inlocuiasca angajatul local.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-09-30
Cele mai multe companii stiu deja ca solutiile potrivite de software le pot ajuta sa isi gestioneze mai bine resursele, sa isi consolideze performanta interna si sa isi controleze finantele. Cu toate acestea, mult mai putine companii sunt constiente de faptul ca un soft poate fi raspunsul la problemele de eficienta a muncii in echipa sau la imbunatatirea productivitatii si capabilitatilor echipei de HR.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-09-30
S-au publicat normele care stabilesc modalitatea de acordare a sprijinului financiar in valoare de 2.500 de lei, companiilor, pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-10-01
Oamenii sunt creaturi ale obisnuintei – ne bazam pe rutine pentru a ne gestiona programul, a ramane productivi si a ne mentine sanatosi. Cand rutina se schimba, trebuie sa ne adaptam, sa cream noi strategii sau sa riscam sa fim ineficienti, neproductivi sau chiar nealiniati. Criza COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra functionarii echipelor care se confrunta cu provocari comune.
Cum va schimba criza de coronavirus piata muncii
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-05-29
Pandemia de coronavirus ne-a facut sa ne modificam anumite obiceiuri pe care inainte le consideram uzuale si ne-a determinat sa ne adaptam rapid la noile schimbari. Pe langa obiceiurile zilnice, trebuie sa acceptam ca si piata muncii, asa cum o stim, va suferi modificari pe termen lung, pe care este nevoie sa le intelegem din timp pentru a ne putea conforma cu ele.

Cand criza de coronavirus se va atenua, este putin probabil ca mediul de afaceri sa revina la normal, ci mai degraba va trebui sa ne asteptam la o noua normalitate, cu care va trebui sa ne aliniem cat mai rapid cu putinta.

Pentru a intelege cu exactitate cum se va schimba piata muncii dupa pandemie, este necesar sa analizam atent toate modificarile petrecute pana in prezent si sa anticipam cum vor evolua lucrurile atat pentru angajati, cat si pentru angajatori.

Ce efecte a avut pandemia asupra mediului de afaceri
Inca de la izbucnire, pandemia de coronavirus si-a pus amprenta pe foarte multe afaceri, care au inregistrat scaderi puternice si au fost nevoite fie sa-si restranga activitatea, fie sa o suspende complet. Companiile din HoReCa, firmele din domeniul transporturilor de persoane, al turismului sau organizatorii de evenimente au fost cei mai afectati de aceasta situatie de criza, in conditiile restrictiilor impuse de autoritati. Aceleasi scaderi le-au inregistrat si companiile din industria imobiliara, auto sau de electrocasnice, din cauza cererii tot mai scazute pentru aceste bunuri.

In aceasta perioada, au existat si industrii care nu au fost afectate de pandemia de coronavirus si care au reusit chiar sa inregistreze cresteri. Companiile de retail online, in special cele care comercializeaza produse de stricta necesitate, au avut cresteri substantiale ale vanzarilor, insa si firmele de curierat sau companiile farmaceutice s-au bucurat de majorari ale veniturilor.

Totusi, au existat si afaceri care au invins trendul descendent al industriei din care faceau parte si care au reusit sa se mentina pe linia de plutire, in timp ce competitorii lor directi sufereau pierderi uriase. Un exemplu foarte bun este cel al restaurantelor care s-au adaptat rapid nevoilor din piata si care au inceput sa livreze produsele la domiciliul clientului. Alte exemple pozitive sunt companiile de taxi care ofera acum servicii de livrari la domiciliu, producatorii de imbracaminte care si-au concentrat activitatea pe producerea de masti chirurgicale sau clinicile private care au implementat functia de consultatii online.

Cum se va schimba piata muncii in viitorul apropiat
Cu toate ca este greu sa anticipam cu exactitate care este directia in care mediul de business se va indrepta in viitorul apropiat, putem sa ne asteptam la aceeasi instabilitate si incertitudine cu care ne-am obisnuit in ultimele saptamani. Dinamica pietei, dar si modificarile legislative dese reprezinta adevarate piedici pentru cei mai multi antreprenori, care trebuie sa faca eforturi uriase pentru a se adapta rapid schimbarii si pentru a ramane competitivi.

In conditiile in care legea se schimba de la o zi la alta, iar interpretarea noilor reglementari este dificila si consumatoare de timp, orice antreprenor ar beneficia de pe urma unui serviciu specializat de consultanta legislativa, cu ajutorul caruia va primi informatii de actualitate despre modificarile legii, dar si despre cadrul legislativ al unor situatii cu care s-ar putea confrunta in prezent.

Schimbari in piata muncii dupa incheierea pandemiei si oportunitati
Cand intreaga situatie de criza se va incheia, putem sa consideram ca intregul mediu de afaceri va reveni la normal, insa vom observa ca normalul nu mai este cel cu care eram obisnuiti inainte de pandemie. In cadrul unei companii, ne putem astepta la schimbari atat la nivelul comportamentului angajatilor, cat si al mediului de lucru. Iata cum se vor manifesta.
  • Comportamentul angajatilor
In prezent, munca de la distanta este o practica adoptata de foarte multe companii, iar managerii acestora fac eforturi constante pentru mentine nivelul de implicare al echipei si pentru a imbunatati procesele de comunicare. Totusi, incheierea crizei si intoarcerea salariatilor la birou va reprezenta o provocare pentru orice angajator, care va trebui sa gestioneze in mod eficient modul in care angajatii interactioneaza dupa toata aceasta perioada.

Desi, in primele zile, angajatii vor fi bucurosi ca se vor reintalni si vor percepe intoarcerea la birou ca pe o revenire la normal, in scurt timp, aceste sentimente vor fi inlocuite de nevoia de confort pe care lucrul de acasa il oferea. In aceste conditii, managerul va trebui sa asigure o tranzitie intre cele doua sisteme de lucru si sa ofere angajatilor posibilitatea de a munci de acasa atunci cand isi doresc acest lucru. Desi pare o solutie de compromis, aceasta va reprezenta, de fapt, o oportunitate pentru companie, care se va bucura de angajati flexibili si capabili sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu din orice locatie. Totusi, pentru un management optim al personalului care lucreaza de la distanta, vei avea nevoie de o solutie software inteligenta.

Vezi SERVICIUL NOSTRU de SOFT IN CLOUD pentru un HR inteligent
  • Mediul de lucru
Angajatii ce vor reveni la birou dupa ce au lucrat remote vor avea asteptari diferite de la mediul de lucru in care activeaza. Desi pandemia va lua sfarsit, acestia vor avea inca retineri in ceea ce priveste interactiunea cu ceilalti colegi si vor dori sa le fie puse la dispozitie instrumente de protectie, precum masti chirurgicale si dezinfectanti, elemente care, cel mai probabil, vor deveni un standard in majoritatea companiilor.

O alta preocupare a angajatilor intorsi la birou, in special a celor care lucreaza in sistem open space, va fi distantarea sociala, iar spatiul de lucru va trebui modificat pentru a asigura membrilor echipei confortul de care acestia au nevoie.

In anumite cazuri, ne putem astepta si la schimbari mai drastice ale spatiului de lucru. Companiile care au lucrat excelent in sistem remote si care au decis ca echipa are o productivitate mai mare atunci cand lucreaza de acasa ar putea fi tentate sa renunte definitiv la spatiile de lucru si sa functioneze exclusiv in sistem remote.  

Deoarece ne putem astepta la multe alte schimbari ale pietei muncii si in viitorul apropiat, este important sa le anticipam la timp si sa ne adaptam corespunzator, pentru a ne desfasura activitatea intr-un mod optim.  

Sursa Foto: Shutterstock

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate