Conform celor de la Harvard Business Review, in ultima vreme a avut loc un boom de demisii in care oamenii au inceput sa isi caute locuri de munca care le ofera salarii mai bune, beneficii mai diversificate, posibilitatea de a lucra de acasa sau posibilitati mai mari de avansare in cariera.
Astfel, companiile care doresc sa-si pastreze agajatii pe fondul asa-numitei Marii Demisii (Great Resignation), trebuie sa treaca dincolo de abordarea obisnuita pe termen scurt. Imbunatatirea competentelor sau „upskilling” reprezinta o investitie pe termen lung in ceea ce priveste cresterea cunostintelor, abilitatilor si competentelor care ii ajuta pe angajati sa progreseze in cariera. Atunci cand angajatilor li se ofera si sunt incurajati sa profite de oportunitatile de imbunatatire a competentelor pentru cresterea lor personala sau profesionala, se observa automat o crestere a implicarii angajatilor si rata retentiei lor in cadrul companiei.
Una dintre competentele care pot fi imbunatatite relativ usor si care are o influenta majora asupra vietii personale si profesionale este imbunatatirea competenelor lingvistice. Fie ca este vorba de o limba noua sau una cunoscuta la nivel de baza sau intermediar, upskilling-ul din aceasta categorie te poate ajuta sa citesti articole de specialitate sau studii internationale, sa colaborezi mai bine cu parteneri sau clienti straini, sa atragi oportunitati noi de dezvoltare si chiar sa accesezi mult mai usor tot ce ofera internetul sau retelele de socializare.
Oricare ar fi limba in care angajatul isi doreste sa devina fluent, cu siguranta oferirea acestei posibilitati va oferi un plus atat lui, cat si companiei.