1. Firesc in evolutie
In orice echipa, mai mare sau mai mica, in orice business, mai amplu sau mai restrans, sunt etape succesive prin care sistemul trece. Literatura vorbeste despre o serie de etape prin care o echipa sau o organizatie trece (modelul Tuckma): formarea – furtuna – normarea – perfomarea. Abia in ultima etapa echilibrul apare, etapa in care membrii incep sa functioneze ca un tot, eficient si in sincron, acceptandu-se si valorificand diferentele si aportul fiecaruia. Insa, fiecare etapa premergatoare performarii este esentiala in evolutie.
2. Echilibrul intre valorile angajatilor si cultura companiei
Ati lucrat intr-o companie in care sa simtiti ca nu va potriviti, ca nu faceti „click” cu nimeni si cu nimic din ce se intampla acolo? Ei bine, daca raspunsul este unul afirmativ, inseamna ca pe undeva valorile, credintele si preferintele personale nu se potriveau cu cele ale companiei. Acum, ganditi-va la o astfel de realitate multiplicata. Este de la sine inteles ca nu putem vorbi de echilibru, de eficienta sau performanta.