Studiul de caz despre compania multinationala de FMCG, care dorea sa dezvolte o echipa a vanzatorilor si negociatorilor de elita, continua cu un alt pas: construirea unui centru personalizat de dezvoltare a competentelor. Este pasul dominoului, etapa in care consultantul lucreaza ca un arhitect ce asaza cu migala, in sir, piesele unui joc de domino. Fiecare piesa are un rol-cheie fara de care nu se poate vorbi despre o relatie directa intre competentele actuale ale persoanei evaluate si performanta viitoare.
Dupa ce, in articolul trecut, a fost definit obiectivul evaluarii (pasul unu) si au fost demontate cele patru mituri care apar frecvent in procesul de evaluare (pasul doi), consultantii pot trece la realizarea propriu-zisa a centrului de evaluare (pasul trei) sau pasul Dominoului.
In acest caz, trebuie sa acorzi exact aceeasi grija pe care o manifesta cel ce aranjeaza cu migala fiecare piesa a unui domino pentru a obtine acel efect superb de miscare in cascada a tuturor pieselor din momentul in care prima este atinsa. Este obligatoriu sa asezi toate piesele pe pozitiile lor exacte. Daca o singura piesa nu este la locul ei, efectul de cascada nu apare, celelalte o vor urma dezordonat si trebuie sa o iei de la capat.