Aprecierea angajatilor are adesea puterea de a determina succesul sau esecul lor la locul de munca. Recunoașterea eforturilor si realizărilor le sporeste moralul, satisfactia si productivitatea, creaza un mediu de lucru pozitiv si creste loialitatea fata de organizatie. Angajatii apreciati se simt valorizati si mai motivati sa-si mentina sau sa-si imbunatateasca performanta, ceea ce contribuie, de asemenea, la reducerea fluctuatiei de personal si la optimizarea climatului organizational. In plus, o cultura a recunoasterii si aprecierii atrage si retine talente, consolidand reputatia companiei.
Cum folosim aceasta putere pentru a spori performanta angajatilor, prin feedback?
- creste frecventa feedback-ului, deoarece o comunicare frecventa reduce frica si incertitudinea.
- pune la dispozitia angajatilor canale sigure de exprimare a parerilor.
- ofera feedback constructiv, pe care angajatii sa poata cladi mai departe.
- incepe cu lucrurile pozitive, cu un „kudos” si ofera exemple concrete ale actiunilor lor.
- formuleaza feedback-ul negativ sub forma unor intrebari, de tipul „Crezi ca ai putea sa…?”.
- ofera intotdeauna feedback-ul strict confidential.
Noi credem in puterea cuvintelor magice „multumesc” sau „te apreciez” si incurajam feedback-ul constructiv, caruia i-am dedicat acest material, pe care te invitam să-l citesti. De asemenea, te invitam si pe platforma digitala Co-Factor, sa descoperi cum poti facilita circulatia feedback-ului de calitate si de progres, incurajand o cultura pozitiva, bazata pe evidentierea reusitelor oricat de mici, pe aprecierea lor.