PROIECT PREMIAT in cadrul Galei Premiilor de Excelenta HR Bucuresti, 2015 Categoria “Managementul Performantei”
PROVOCARE
Implementarea unui sistem integrat de management al performantei fortei de vanzari, care sa imbine procesele desfasurate online cu cele desfasurate offline.
Transformarea performantei intr-un scop dezirabil si tangibil si implementarea unui proces de masurare a performantei in timp real.
Identificarea corecta a indicatorilor de performanta pentru fiecare functie, in asa fel incat evaluarea sa reflecte obiectiv performanta angajatului. Indicatorii trebuiau alesi astfel incat sa fie relevanti atat pentru angajat, cat si pentru obiectivele de business ale companiei, sa fie motivanti, masurabili si cuantificabili la nivel de performanta individuala.
CONTEXT
Pentru a asigura capacitatea de a integrare a noilor metode de management al performatei s-a tinut cont de distinctia fundamentala dintre problematica adaptarii la mediul extern companiei (piata, concurenta) si problematica proceselor interne.
Extern: piata de retail extrem de competitiva, domeniu in care tehnologia se dezvolta rapid (electro-IT). Intern: Flanco este angajator dinamic, cu o echipa de peste 1500 de angajati, supusi presiunii zilnice de a asimila noutatile dintr-un domeniu extrem de activ (electro-IT), de a reactiona rapid si de a performa. De aceea, era oportuna o activare in timp real a performantei individuale si de echipa, pentru a oferi angajatilor controlul asupra propriei performante, in vederea accelerarii performatei de business.
OBIECTIVE
Obiectivele au fost stabilite in urma unui audit initial, organizat de Co-Factor, audit la care a participat managementul de top si care a vizat subiecte organizationale strategice, cu scopul cresterii implicarii si performantei angajatilor.
- Crearea unei culturi a performantei care sa valorizeze performanta individuala si a echipei, sa o recompenseze adecvat si sa promoveze modelele de performanta
- Implementarea unui process coerent, consecvent, corect si transparent prin accesul angajatilor la o platforma online care gestioneaza performanta lor lunara, trimestriala, bianuala si anuala
- Imbunatatirea comunicarii si colaborarii interne, prin crearea unui mediu de lucru uman, autentic, in care angajatii sunt incurajati sa comunice deschis
- Informarea si accesul tuturor angajatilor la propriile obiective, propriul nivel de performanta si feedback structurat si constructiv in timp real
- Evaluarea in timp real, corect, echitabil, obiectiv, transparent a performantei angajatilor, astfel incat sa stabiim un etalon aplicabil pentru toate magazinele retelei si pentru toate functiile sau rolurile interne
- Alinierea angajatilor la valorile, misiunea si viziunea companiei si constientizarea importantei contributiei personale la obiectivele de business ale companiei
Vezi toate etapele de implementare ale proiectului si rezultatele obtinute in cadrul companiei Flanco!